שכונה חדשה תוקם במזרח נתניה בהיקף של 3,500 יח"ד
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה תכנית לשכונת מגורים חדשה במזרח נתניה, הכוללת כ-3500 יח"ד, מתוכן כ-400 יחידות של דיור מוגן, ופארק שיתפרש על שטח של כ-110 דונם.
התוכנית, המתפרשת על פני 875,000 מ"ר, גובלת ממערב עם שכונת עמליה, שכונת נאות גנים ושכונת קריית השרון, וכוללת כ-20 מגדלי מגורים בני 20 עד 28 קומות כאשר כל תת מתחם יוכל לקום בנפרד ויכלול מערך תנועה ושירותי ציבור נדרשים.
החיבור למרקם העירוני הקיים יתבסס על 3 כניסות ראשיות, כאשר תתאפשר כניסה מרחוב האלונים, שתהפוך לציר מזרח-מערב מרכזי מחורשת הסרג'נטים ממערב עד לפארק העירוני החדש. לאורך הציר יהיו שבילי אופניים וגינון נלווה. במרכז הציר מרכז מסחרי גדול ומעליו דיור מוגן. כ-90 דונם ישמשו למבני ציבור: בדרום התכנית מתוכננת קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים יפוזרו וימוקמו במתחמי המשנה.
ממזרח לשכונה מתוכנן פארק לינארי שהגינון לאורכו ישתלב עם האופי החקלאי שבסביבתו. לאורך הפארק יתוכננו שבילי אופנים, ריצה וטיול ומתחמי כושר. במרכז הפארק יתוכנן פיתוח, הכולל מדשאות ומתקנים ואמפי פתוח גדול שיאפשר קליטת קהל. השביל המרכזי במתחם יתוכנן ויעוצב כטיילת המשלבת, הצללה שבילי אופנים, אזורי כושר וגינון. מהטיילת יהיו חיבורים לגינות קטנות בהן מתקני משחק, גינות כלבים, גינות קהילתיות, מתקני ספורט ואזורי שהייה מוצלים.
- חברת רייק קיבלה היתר בנייה למגדל בשדרות הילד ברמת גן
- האם הפלסטינים יחזרו לאתרי הבנייה? הקבלנים חלוקים, הממשלה הבאה תכריע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכנית מתייחסת גם לנושא התחבורה, ומתנה את היקפי הבנייה בטיפול בו, הן בהיבט של כבישי הגישה, והן בתכנון תחבורה ציבורית. התכנית מתווה כביש עוקף חדש לנתניה מזרח, שיחבר את כביש 57 מצפון עם כביש 561 המתוכנן מדרום, וחלק מהיקפי הבנייה מותנים ביצירת חיבור לכבישים אלו.
בצפון התוכנית מתוכנן מסוף תחבורה ציבורית, והיא כוללת הנחיות להתוויית קווי תחבורה ציבורית לשירות השכונה וחיבורה למערכת הדרכים העירונית, בין השאר באמצעות נת"צ מכביש 57 עד רחוב האלונים. כמו כן, כתנאי להתחלת הבנייה, נדרש מסמך לתפעול התחבורה הציבורית. בנוסף לכל אלה, רשת שבילי אופניים חוצה את כל המתחם ומקשרת בין חלקי העיר השונים. כמו כן, בתכנית יש דגש על הליכה רגלית, כאשר רוחב המדרכות מתוכנן ל-3 מ' לכל הפחות.
- 1.דודו 24/12/2018 20:17הגב לתגובה זומה?! איך כל כך הרבה מכוניות יוכלו לנוע בקריית השרון ובאיזור להיכנס לשכונה? שוב יזם שחושב איך למקסם לעצמו את הרווחים ולא על הסביבה. כדאי שילמד איך עושים את זה מיזמים טובים כמו פרי - בנייה של שכונה עם הדדיות לסביבה קיימת, תחבורה וכו'
חיפה. קרדיט: צלי אהרוןחיפה: העיר של משקיעי הנדל״ן - דירות על הים ב-1.3 מיליון שקל
סיור בשכונות החוף: קריית אליעזר, קריית שפרינצק ובת גלים - 50 אלף דירות בדרך, זינוק של 12% במחירים בשנת 2024 והמשקיעים ממשיכים להגיע; ״כל הנתונים מעידים על המשך צמיחה״; וגם - מה הסיכונים בהשקעה כזו?
לאורך שנים חיפה נחשבה לעיר שמאבדת תושבים, אבל מאז תקופת הקורונה בשנת 2020 - התמונה השתנתה לחלוטין. משקיעים נוהרים אליה ונראה שבצדק - הם הגיעו לתשואות יפות מאוד. בשנה שעברה חיפה הובילה את מדד מחירי הדירות עם זינוק של 12%, ובימים אלה יש כ-50 אלף דירות בתכנון ובביצוע בעיר.
כמובן שבהשקעה בדירה יש גם סיכונים - כמו ירידת מחירים, סיכון של אי-השכרה ועוד. אבל באופן כללי ואם מסתכלים על העבר של השנתיים האחרונות ואפילו 5 השנים האחרונות - המשקיעים בחיפה נהנו מתשואות יפות. בעיקר מעליית ערך מהירה בשכונת בת גלים.
העיר הצליחה להפוך את עצמה ליעד השקעה אטרקטיבי בזכות שילוב די נדיר: מחירי דירות נמוכים יחסית, קרבה לים, תחנות רכבת במרחק הליכה ופארק הייטק במרחק 10 דקות נסיעה בלבד. המחירים בחיפה נעים כיום בין 1.8 ל-2 מיליון שקל בממוצע לדירת 3 חדרים, 2 מיליון שקל עד 2.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. ויש גם מחירים גבוהים מכך כמובן. התשואה למשכירים נעה בין 2.8% ל-3%, לא מדובר על החזר חודשי גדול, אבל נאה בהחלט ביחס לתל אביב וסביבתה, וחשוב לזכור שההשקעה בעיר נהנתה בעיקר מעליית ערך משמעותית בשנתיים האחרונות.
- בזמן שכולם עוקבים אחרי מחירי הדירות, המשבר האמיתי מתפתח בשוק השכירות
- השמאית שמזהירה: ״לא רואה איך מחירי הדירות ירדו״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז איפה בדיוק משקיעים? סיור בשכונות החוף של העיר בוחן שלוש שכונות מרכזיות שעוברות תהליכים מואצים של התחדשות עירונית ומושכות משקיעים מכל הארץ:

חמישה חודשים אחרי המלחמה: קבלנים מסרבים לשפץ בתים שנפגעו
חמישה חודשים אחרי המלחמה: קבלני שיפוצים מסרבים לתת הצעות מחיר - אלפי משפחות עדיין מחוץ לבית
חמישה חודשים אחרי המערכה העצימה מול איראן, אלפי משפחות שדירותיהן נפגעו עדיין לא מצליחות לחזור הביתה. מה שהתחיל כפגיעה ישירה במבנים הפך למשבר מתמשך, שמתגלגל בעיקר סביב סחבת בירוקרטית: קבלני שיפוצים מדווחים שהם מפסיקים להגיש הצעות מחיר לעבודות שממומנות על ידי מס רכוש, פשוט מפני שאין דרך להתקדם איתן.
לפי ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, הבעיה לא נמצאת אצל הקבלנים אלא במנגנון שמאי מס רכוש. לדבריו, אותם שמאים גוררים רגליים חודשים ארוכים עד אישור הצעות המחיר. בלי אישור רשמי אי אפשר להתחיל לשקם את הדירות, והמשפחות שממתינות בחוץ מוצאות את עצמן חוזרות שוב ושוב לנקודת ההתחלה. "העיכוב אינו נובע מחוסר יכולת מקצועית או מרצון של קבלני השיפוצים", הוא אומר. "זו אחריות ישירה של מס רכוש ושל הממשלה, שמפקירים בפועל אלפי אזרחים חסרי בית".
גם מי שדירתו נהרסה כליל נשאר היום בלי מסלול ברור. המתווה שאמור היה לטפל בהריסות באמצעות חקיקה מיוחדת ותוכנית מואצת להתחדשות עירונית לא התקדם לשום מקום. מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן הודה כבר לפני כחודשיים שהמתווה נכשל, ולמרות שהממשלה אישרה לפני שבועיים הצעת חוק חדשה, אין עדיין תאריך לקריאה הראשונה. בתוך הוואקום הזה, משפחות שמחכות לבנייה מחדש מגלות שהמערכת פשוט אינה מסוגלת לספק תשובה.
סיב מתאר מצב שהוא מגדיר כ"תקלה כפולה": מי שיכול לשפץ תקוע בגלל שמאי מס רכוש, ומי שזקוק להריסה ובנייה מחדש תקוע בגלל שהחקיקה לא זזה. לדבריו, אין לקבוע שהקבלנים מגלים אדישות. להפך, רבים מהם מגיעים לקצה גבול היכולת. המחסור בכוח אדם מאז המלחמה והבירוקרטיה שמסרבת לזוז יצרו מציאות שבה קבלני שיפוצים מעדיפים להימנע מהגשת הצעות מחיר, לא מתוך בחירה עסקית אלא מתוך ייאוש.
- הופחתו ריביות ונסגרו תיקים ב-1.45 מיליון ש' לחייב
- האם משמורת כמעט שווה מצדיקה הפחתת מזונות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התאחדות קבלני השיפוצים דורשים פעולה מיידית. הם מבקשים לקבוע לוחות זמנים מחייבים לשמאי מס רכוש לאישור הצעות מחיר, לאפשר העברת מקדמות שתאפשר התחלה מיידית של עבודות, להגדיר מנגנון עבודה ברור ופשוט מול הקבלנים, ולערב באופן ישיר את שר האוצר ושר הבינוי והשיכון כדי לשחרר את הפקק.
