שכונה חדשה תוקם במזרח נתניה בהיקף של 3,500 יח"ד
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה תכנית לשכונת מגורים חדשה במזרח נתניה, הכוללת כ-3500 יח"ד, מתוכן כ-400 יחידות של דיור מוגן, ופארק שיתפרש על שטח של כ-110 דונם.
התוכנית, המתפרשת על פני 875,000 מ"ר, גובלת ממערב עם שכונת עמליה, שכונת נאות גנים ושכונת קריית השרון, וכוללת כ-20 מגדלי מגורים בני 20 עד 28 קומות כאשר כל תת מתחם יוכל לקום בנפרד ויכלול מערך תנועה ושירותי ציבור נדרשים.
החיבור למרקם העירוני הקיים יתבסס על 3 כניסות ראשיות, כאשר תתאפשר כניסה מרחוב האלונים, שתהפוך לציר מזרח-מערב מרכזי מחורשת הסרג'נטים ממערב עד לפארק העירוני החדש. לאורך הציר יהיו שבילי אופניים וגינון נלווה. במרכז הציר מרכז מסחרי גדול ומעליו דיור מוגן. כ-90 דונם ישמשו למבני ציבור: בדרום התכנית מתוכננת קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים יפוזרו וימוקמו במתחמי המשנה.
ממזרח לשכונה מתוכנן פארק לינארי שהגינון לאורכו ישתלב עם האופי החקלאי שבסביבתו. לאורך הפארק יתוכננו שבילי אופנים, ריצה וטיול ומתחמי כושר. במרכז הפארק יתוכנן פיתוח, הכולל מדשאות ומתקנים ואמפי פתוח גדול שיאפשר קליטת קהל. השביל המרכזי במתחם יתוכנן ויעוצב כטיילת המשלבת, הצללה שבילי אופנים, אזורי כושר וגינון. מהטיילת יהיו חיבורים לגינות קטנות בהן מתקני משחק, גינות כלבים, גינות קהילתיות, מתקני ספורט ואזורי שהייה מוצלים.
- האם הפלסטינים יחזרו לאתרי הבנייה? הקבלנים חלוקים, הממשלה הבאה תכריע
- זמן ההחלטה בוועדות הערר צנח בממוצע מ-77 ל-10 ימים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכנית מתייחסת גם לנושא התחבורה, ומתנה את היקפי הבנייה בטיפול בו, הן בהיבט של כבישי הגישה, והן בתכנון תחבורה ציבורית. התכנית מתווה כביש עוקף חדש לנתניה מזרח, שיחבר את כביש 57 מצפון עם כביש 561 המתוכנן מדרום, וחלק מהיקפי הבנייה מותנים ביצירת חיבור לכבישים אלו.
בצפון התוכנית מתוכנן מסוף תחבורה ציבורית, והיא כוללת הנחיות להתוויית קווי תחבורה ציבורית לשירות השכונה וחיבורה למערכת הדרכים העירונית, בין השאר באמצעות נת"צ מכביש 57 עד רחוב האלונים. כמו כן, כתנאי להתחלת הבנייה, נדרש מסמך לתפעול התחבורה הציבורית. בנוסף לכל אלה, רשת שבילי אופניים חוצה את כל המתחם ומקשרת בין חלקי העיר השונים. כמו כן, בתכנית יש דגש על הליכה רגלית, כאשר רוחב המדרכות מתוכנן ל-3 מ' לכל הפחות.
- 1.דודו 24/12/2018 20:17הגב לתגובה זומה?! איך כל כך הרבה מכוניות יוכלו לנוע בקריית השרון ובאיזור להיכנס לשכונה? שוב יזם שחושב איך למקסם לעצמו את הרווחים ולא על הסביבה. כדאי שילמד איך עושים את זה מיזמים טובים כמו פרי - בנייה של שכונה עם הדדיות לסביבה קיימת, תחבורה וכו'

המדינה הכריזה על 25 מתחמים חדשים: כ-15 אלף דירות בדרך
במסגרת הצו החדש ייבנו 14.9 אלף דירות חדשות במקום כ-4.45 אלף דירות ישנות, עם דגש על אזור ירושלים וגם על טירה, שדרות, פתח-תקווה, רמת גן וקריית גת; המהלך מעניק הטבות מס ומסלול תכנון מואץ לפרויקטים
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון מרחיבים את היקף ההתחדשות ברחבי הארץ: מנכ״ל המשרד ומ״מ ראש הרשות, יהודה מורגנשטרן, חתם על צו הכרזה ל-25 מתחמי פינוי-בינוי חדשים, שבמסגרתם ייהרסו כ-4.5 אלף דירות ישנות ובמקומן ייבנו 14,897 דירות חדשות, תוספת רחבה של דירות לשוק. ההכרזות פזורות במגוון מוקדים, החל מירושלים ויישובי המרכז ועד טירה, שדרות וקריית גת, ומבטאות שילוב בין אזורי ביקוש לבין יישובי פריפריה ויישובים ערביים שנכנסים לראשונה למפת ההתחדשות המוסדרת.
מהלך ההכרזה מאפשר קידום תכנוני במסלולים ייעודיים לצד הענקת הטבות מס, והוא בעצם שלב מרכזי בהפיכת יוזמות רעיוניות לפרויקטים שעשויים לצאת לפועל בשנים הקרובות. בנוסף, במקרים שבהם ייווצרו מחלוקות מול דיירים סרבנים, החוק מאפשר פרוצדורה מוסדרת לאחר ההכרזה, מה שמצמצם את הסיכוי לפרויקטים תקועים ומעלה את סיכויי הביצוע.
אילו ערים נמצאות ברשימה?
ירושלים מובילה את רשימת היישובים, עם חלק ניכר מההכרזות. בין המתחמים בבירה נכללים אזורים לאורך דרך חברון, מתחם “הצוף”, מתחם קטמונים 11, רחוב קדושי בבל, ומתחם קוסטה ריקה. כולם במיקומים ותיקים שבהם קיימת תשתית עירונית אך עם בניינים ישנים ואחוזי בנייה נמוכים. ההכרזה נועדה לאפשר חידוש בנייני שיכון ישנים, תוספת זכויות, והחלפת תשתיות עירוניות מיושנות, תוך הגדלת הצפיפות במקומות שבהם קיימת נגישות לתחבורה ציבורית ותעסוקה.
לצד ירושלים נכללה גם פתח-תקוה עם אחד המתחמים הגדולים בסבב: “מטרו ארלוזורוב”. במתחם זה מתוכננת הריסה של 1,271 דירות ובניית 4,355 דירות חדשות, כחלק מהיערכות ארוכת טווח לקראת פרויקט המטרו וההתפתחות העירונית סביבו. מדובר במהלך משמעותי עבור האזור, שמקודם בשיתוף עם העירייה במסגרת מסלול רשויות, וצפוי לשלב מגורים לצד שטחי ציבור ותשתיות תומכות.
- זיתוני השיגה רוב במתחם בהרצליה; תקדם פרויקט פינוי בינוי עם 60 דירות
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגוש דן נכללים גם מתחמים בתל אביב ורמת גן, בהם מתחמים בשכונות ותיקות הזקוקות לשדרוג כולל. בתל אביב הוכרז מתחם יפת בדרום העיר, המיועד לשדרוג רחובות ותיקים וליצירת רצף עירוני מודרני יותר. ברמת גן נכלל מתחם נוסף במסגרת מסלול מיסוי, המכוון לקידום יזמות פרטית בשילוב כלי מס שמאפשרים פרויקט כלכלי יותר במגרשים קיימים.מבשרת ציון מצטרפת גם היא עם מתחם “הכלנית”, שמקודם במסגרת מסלול רשויות.

"הרוכשים חוזרים לתל אביב"
רון חן, מנכ"ל אנשי העיר: ״תל אביב נכנסה ראשונה להאטה, והיא תהיה הראשונה לצאת"; חן מדבר על התעניינות של יהודים בחו"ל ומסביר איך זה שבאותו בניין יש דירה ב-75 אלף שקל למ"ר וגם - ב-50 אלף שקל למ"ר
אנשי העיר אנשי העיר 0.22% שפועלת בתחום ההתחדשות העירונית, הנפיקה לפני חודשים ספורים וירדה מאז 20% לשווי של 200 מיליון שקל. מאכזב, אבל מנכ"ל החברה, רון חן לא מודאג - "אני מאמין בחברה ומסתכל לטווח ארוך. לא באתי לעשות סיבוב". חן משדר בראיון לביזפורטל אופטימיות לגבי השנה הקרובה. לדבריו, שוק הנדל״ן בתל אביב, שהוא השוק העיקרי של החברה (30 פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר) - חוזר לשגרה, ״אנשים אמרו 'רגע, אנחנו לא סגורים אם לקנות עכשיו, אנחנו רוצים לקנות נכס בישראל, אבל לא עכשיו'. הם חיכו ועכשיו אנחנו רואים אותם חוזרים, גם תושבי חוץ. אנחנו רואים הבשלה שלהם, ומדובר על שינוי משמעותי".
״תל אביב נכנסה ראשונה להאטה, והיא תהיה הראשונה לצאת"
האם הצפי להורדת ריבית משפיע? ״זה ישפיע בהמשך לסיום המלחמה והחזרת החטופים החיים וחזרת הסנטימנט החיובי. יש תנועה משמעותית של אנשים שרוצים להיות בתל אביב, גם ברמה של מגורים וגם ברמה של השקעה״.
אנשי העיר ממשיכה בקצב מהיר של קידום וביצוע פרויקטים, ומחזיקה כיום צבר משמעותי של אלפי דירות בתהליך, בעיקר בפינוי-בינוי באזורי הביקוש בתל אביב, גבעתיים והרצליה. בתוך חמש שנים, מעריך חן, החברה תסיים את רוב הפרויקטים הגדולים בתל אביב ותכוון את משאביה לעבר פרויקטים רחבי היקף של עירוב שימושים ואלפי דירות, בהיקפים של מאות דירות בכל מתחם. ״הפרויקטים של הדור הבא יהיו הרבה יותר גדולים, מורכבים ואורבניים, שם נמצא הערך האמיתי ליזמים שיידעו לבצע״.
"הרוכשים חוזרים לתל אביב", אומר חן ומספק אנקדוטה מעניינת - "באותו בניין יש דירות ב-50 אלף שקל למ״ר וגם 75 אלף״. הסיבות לפער הן קומה גבוהה ששווה יותר, גימור איכותי לעומת גימור בסיסי, וחניה ששווה הרבה כסף.
- אנשי העיר השיגה רוב דרוש בפרויקט ריינס בתל אביב; צפי הכנסות: 370 מיליון שקל
- איך מגייסים 50 ומרוויחים 60? רוטשטיין תרשום רווח נאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה אתה רואה בשוק היוקרה?
