"לקראת שיא כל הזמנים הבא תשחררו חלק מהתיק"

התקשורת חוגגת את המיתון שלטענתה מתקרב, אבל ישנן גם העובדות. ההתאוששות הכלכלית היא הבסיס לעליות ושום דבר לא השתנה מלבד להט הכותרות. זה רק עוד תיקון

|
(127)
שני עולמות מקבילים שהולכים ומתרחקים: מאז התחילה ההתאוששות בוול סטריט ממשבר 2008 מדד ה-S&P500 עבר 18 תיקונים של 3 שבועות ויותר כל אחד. מדובר רק בתיקונים של מעל 10% שהאחרון בהם אשר ארך ארבעה שבועות, הוריד את המדד ב-17% והסתיים לקראת סוף דצמבר 2018.
ארבעה חודשים מאוחר יותר, בסוף אפריל 2019, שוב שברו המדדים את שיאי כל הזמנים ומאז התחיל התיקון ה-19 שבעת כתיבת הכתבה אין לנו עדיין המידע מתי ייגמר או כמה מיליארדים יגזול מהמשקיעים אבל אין שום ספק שגם תיקון זה התחיל ומתקדם בדיוק באותה תבנית (Pattern) שלפיה התקדמו כל הקודמים. לצורך ההמחשה אנחנו משתמשים בכתבה במדד ה-S&P500 כמייצג גם את תנועות המדדים האחרים.
התקשורת חוגגת את המיתון שלטענתה מתקרב, אבל ישנן גם העובדות
גם הפעם, כפי שהיה בכול אחד מ-18 התיקונים הקודמים, חוגגת התקשורת המרכזית בהתלהבות גדולה מבעבר את המיתון שלטענתה מתקרב. תיאורי האימה של המשבר הכלכלי שחוזר ממלאים כותרות ונעזרים בגאונים צעירים בוגרי אוניברסיטאות יוקרה, אנשים מבריקים שמימיהם לא ביקרו במפעל תעשייתי ולא ניהלו עסק מסחרי, שמסבירים לפרשני התקשורת כיצד מוביל טראמפ למיתון, על הסכנה שבעקום התשואות, למה שוק המניות "יתרסק" בגלל ספיגת המזומנים שמבצע הבנק המרכזי, מדוע הורדת הריבית תביא לאסון, למה חייבים להעלות האינפלציה או מדוע מלחמת הסחר מנוהלת בטיפשות ע"י הנשיא ותביא לחורבן הכלכלה הגלובלית ועוד כהנה וכהנה.
כל זה טוב ויפה אבל ישנן גם העובדות: כלכלת ארה"ב מעולם לא הייתה חזקה יותר מכפי שהיא היום והחברות המובילות מעולם לא היו רווחיות יותר וחסונות פיננסית יותר מכפי שהן היום, כולל הבנקים. מה לעשות? אלו הן העובדות המעודכנות, מקרו ומיקרו, שהתפרסמו בסוף הרבעון הראשון של השנה ואין עדיין שום נתונים שמפריחים את הדברים.
ההתאוששות הכלכלית בארה"ב מאז 2009 היא ללא תקדים. בין 2009 ל-2018 עלה התוצר האמריקאי ב-42.4% נומינלית או ב-22.4% ריאלית ובסוף 2018 עמד על 20.5 ו-18.6 טריליון בהתאמה. זו הסיבה העיקרית להתאוששות הבורסה בעשור האחרון וזו התאוששות מלווה באינפלציה ובריבית עסקית שמתדרדרות (שתיהן בתחתית היסטורית) וזאת למרות שהתעסוקה הגיעה השנה לשיא כל הזמנים.
הכלכלה היא הבסיס לעליות
ההתאוששות הכלכלית היא הבסיס לעליות החדות ברווחיות החברות וכמובן לעליות במניות. למען ההגינות צריך לציין שני גורמים נוספים שלצד ההתאוששות תרמו גם הם לעליות במניות. הראשון, שנקודת היציאה להתאוששות המניות, תחילת 2009, הייתה משפל נוראי והשני שתרומת מהפכת הטכנולוגיה להתייעלות החברות תרמה לרווחיותן לא פחות מהעלייה בהכנסות.
כל 18 התיקונים עד כה התנהלו בדיוק באותה התבנית: עליית מדדי המניות לשיא, "מאיץ" שגורם לעצירת העליות ולהכרה של המשקיעים בהערכות הגבוהות, הצטרפות התקשורת הפיננסית באמצעות פרשנות פסימית ותוך שימוש בהערכות מקרו כלכליות פסימיות ולבסוף אנליסטים שצווחים "Sell, sell, sell" מה שמאיץ את התיקון.
גם היציאה מכול 18 התיקונים התנהלה לפי תבנית קבועה: פרסומים רבעוניים ואחרים שמצביעים על כך שהכלכלה מתחזקת והרווחיות עולה מגיעים תוך כדי התיקון מה שמעורר את המשקיעים להבנה שלמעשה, מלבד ההערכות הגבוהות שהיו קודם לתיקון, שום דבר נוראי לא קרה ולא עומד לקרות, שמהפכת הטכנולוגיה ממשיכה לרוץ קדימה, לייעל את החברות ואת הכלכלה, לעצור האינפלציה וליצור נישות חדשות שמעלות את הצריכה.
שום דבר לא השתנה מלבד להט הכותרות
לאור הפירסומים מצטרפת התקשורת והאנליסטים להתלהבות בקריאות "Buy, buy. Buy" ושוב נשבר שיא וחוזר חלילה. כעת, משנכנס השוק לתיקון ה-19, נראה ששום דבר לא השתנה מלבד להט הכותרות שעולה מדרגה.
מה זה "המאיץ" שהזכרנו? אמזון (סימול: AMZN) למשל היוותה המאיץ בשלושת התיקונים האחרונים. למה? כי פעם (תחילת משבר קיץ 2015) היא "עומדת לחסל את וולמארט (סימול: WMT)" ופעם (ערב משבר סוף 2018) היא תחסל את ענקיות השילוח FDX ו-UPS וחלק מהתיקון הנוכחי קשור לסכנת חיסולה של AT&T (סימול: T), שוב ע"י אמזון שמסתבר שהיא מגששת דרכים להיכנס לתקשורת ה-G5.
ירידות של חברות כמו WMT שירדה בכ-40%, FDX ו-UPS שהפסידו מחצית מערכן בקיץ 2018 ו-AT&T, ש"עזרה" להתחיל את התיקון הנוכחי, הן מאיץ רציני, בגלל משקלן במדדים. אגב, כאשר WMT נפלה הסברנו את האבסורד שבפאניקה שנוצרה.
כותרות קצרות מעוררות אימה לצורך שרידות התקשורת
רוצים "מאיץ" מקרו? בבקשה. מדוע ירדה הבורסה בניו יורק, ב-11% כמעט, בין אוגוסט לדצמבר 2016 זוכרים? בגלל הפחד מפני ניצחון של טראמפ. אבל "המאיץ" שהתחיל את התיקון דאז היה אחד התותחים הכבדים ביותר בתחום הכלכלה, מורנו ורבנו הפרופסור פול קרוגמן מפרינסטון, זוכה פרס נובל לכלכלה ב-2008 ובעל טור חשוב בניו יורק טיימס שיצא באזהרה שעליית טראמפ לנשיאות לא רק שתרסק לחלוטין את הבורסות אלא שהבט “a global recession, with no end in sight”, תגוללו בבקשה ותבדקו. כשאחד כמו קרוגמן יוצא בכאלו הצהרות מתנפלת התקשורת, שטראמפ שנוא נפשה, עליהן כעל אוצר בלום וראו מה קרה מאז. קרוגמן אגב הוא אחד המאיצים גם לתיקון הנוכחי כשהוא מחדש האזהרות למיתון.
איני טוען חלילה שיש "יד נעלמה" שמכוונת או שהתקשורת המרכזית מעוניינת לייצר משבר, לא. אבל מה שאני כן טוען הוא שמאז החלה ההתמזגות של מהפכת האינפורמציה ב-2008 נמצאת התקשורת המרכזית בתהליך של איבוד מעמד ונטישת מינויים מול הרשתות החברתיות. כתוצאה מכך מחפשת התקשורת דרכים לשרוד ונראה למנהליה שהתבססות על "חדשות רעות" באמצעות כותרות קצרות מעוררות אימה היא הפתרון.
מבחינת צרכני התקשורת הם צודקים כנראה שהרי בעולם שבו יכולות הקשב והריכוז של הצרכן הפוטנציאלי הולכות ויורדות למקסימום של כמה שניות (וגם אז הוא מקשיב תוך הקשה על מקשי האיפון) "כותרת מפחידה" תופסת תשומת לב וזה הביא להשתלטות "תרבות הכותרות" על התקשורת המרכזית.
פייק ניוז? לא נורא
אבל התהליך הזה יצר בעיה אחרת שדווקא פוגעת בתקשורת. בדרך להשגת כותרות (רעות או טובות) ובתחרות על הפרסום הראשוני, "לפני כולם", במיוחד מול הרשתות והמערכות הדיגיטאליות, גובר הדחף "להיות ראשון ובלעדי" על "להיות ראשון ומדוייק". זה מוביל לירידה במוטיבציה של הפרשן לדבוק באמינות.
כלומר, התהליך הביא ליצירת הפייק ניוז. כל מה שצריך הפרשן לומר הוא "קבלתי החדשות ממקור מוסמך" ובפנים רציניות ואם הוא מהניו יורק טיימס או מ-CNBC מאמינים לו. אבל הציבור אינו טיפש הוא קולט היטב מה שקורה ומתעלם מהתקשורת המרכזית.
הטענה שלנו היא שמהפכת האינפורמציה הובילה ליצירת שני מסלולים של אינפורמציה. האחד, המסורתי, זה שפשוט מעביר אינפורמציה עובדתית וללא פרשנות. השני מעביר אינפורמציה עובדתית שעוברת התאמה ושיפוץ לצרכי כלי התקשורת ומוגשת ככותרות. פייק ניוז. אז לפני שאתם מגיעים למסקנה שסוף העולם אכן נמצא מעבר לפינה עצתנו לכם שתבדקו העובדות (היום זה קל, תשתמשו במסלול המסורתי).
נחזור לתיקון הנוכחי - התיקון ה-19
התיקון התחיל בסוף אפריל והוא שוב, כמו כל קודמיו מאז 2009, תיקון שמובל באמצעות כותרות שקשורות במקרו כלכלה, הפחד משובו של משבר 2008. כמה ימים לפני שהתחיל התיקון הנוכחי, ב-23.4, נתן הפרופסור רוביני 8 סיבות שעשויות לייצר את "התיקון הבא" (שימו לב שאמר "התיקון" ולא "משבר" כמנהגו בעבר).
הסיבה הראשונה היא, High Price-to-Earnings Ratio (ה-PE). לאחר מכן באים "החשודים הרגילים", אותן סיבות שמופיעות כמעט מידי רבעון מאז 2009: החוב הגבוה ובמיוחד זה של החברות (המומחיות של רוביני), החשש מהחלטות מוטעות של הפד, מלחמות הסחר, צמיחה אנמית באירופה, סיכונים פוליטיים, מצב רוחו של טראמפ והשתלטות הבינוניות והפופוליזם שעלולים למשוך לכיוונים בלתי רצויים.
אפילו רוביני לא מדבר על מיתון
אנחנו אוהבים את הפרופסור, התחברנו לטוויטר שלו וקוראים כתביו באדיקות מאז הסביר בדייקנות, ב-2005, מה יקרה כתוצאה מפעילות מהנדסי החלל של וול סטריט בתחום החוב ומכשיריו. האמת? הפעם הופתענו. דווקא כאשר מקהלת המדיה מבטיחה מיתון מתייחס רוביני לרמות המחירים כגורם אפשרי לתיקון אבל המילה "מיתון", שכ"כ הייתה חלק מכתביו בעבר, נעלמה הפעם. רוביני מבחין בין העובדות נטו לסכנות שעלולות לצוץ.
קראנו ב-Bizportal השבוע את דעתו של בית השקעות מוביל בישראל שטוען שקיימת, "סבירות של כ-60% למיתון בארה"ב תוך שנה וחצי" וכבר בפסקה הראשונה נכתב שהסבירות הגבוהה היא, "בניגוד לשנים האחרונות בהן ההסתברות למיתון בארה"ב הייתה אפסית". ראשית נאמר שתמיד קיימת סכנה למיתון "בתוך שנה וחצי" אבל הטענה לגבי ההסתברות בשנים האחרונות הפתיעה אותנו.
אנחנו עוקבים בקפדנות אחרי המודלים והתחזיות בוול סטריט ואחרי גורואים מובילים. מאז סוף 2009 לא זכור לנו אפילו רבעון אחד אופטימי ברמת המקרו (האזהרות החלו כבר במהלך 2010 כאשר העליות של 2009 הוסברו כתגובה לשפל המוגזם של תחילת 2009). האזהרות המשיכו, במיוחד בתקשורת המרכזית, לאורך כל העשור.
משקיעים כמו וורן באפט חשבו אחרת
צריך עם זאת לציין שכלכלנים שאינם קשורים למדיה, עצמאיים בדעותיהם, כמו הפרופסור סיגל מוורטון ואנשים שמומחיותם בהשקעות כמו ווארן באפט או לארי פינק טענו שכלכלת ארה"ב חזקה לאורך כל התקופה. הטענה שלנו, שלא השתנתה מאז 2009, היא כדלקמן: ארה"ב נמצאת בתהליך שנדחף ע"י מהפכת הטכנולוגיה ושמשנה את מערכות היחסים בין המשתנים שמובילים את הכלכלה והחברה. התהליך, בגדול, מייצר נישות תעשייתיות חדשות, מייעל את הישנות, עוצר את הכוחות האינפלציוניים, מצרף קהלים חדשים לצריכה ומניע עצמו קדימה.
זה אותו תהליך בדיוק שהיה במהפכה התעשייתית, במהפכת החשמל, הקיטור והמחשב והתנהגות הבורסה בהתאם. לעיתים התהליך מהיר יותר ולעיתים הוא מאט אבל אם האדם לא יפריע, כשם שעשה ב-2008, מדובר בתהליך שעדיין נמצא בתחילתו. לאלו שטוענים שמיתון יעצור את התהליך בגלל עצירת ההשקעות אנחנו עונים, "המיתון הקשה ומשבר הנזילות של 2008-9 לא עצרו כלום. ב-2008 הגיעו ההשקעות ב-IT לשיא והגיע הטלפון החכם וזו הייתה שנת ההתמזגות לכלכלה 'הישנה'".
שתי הבעיות הגדולות של המשקיע בתהליך כזה הן ראשית, שמפעם לפעם החלומות מעלים את ערכי המניות לחלל ואז מתחייב תיקון, כפי שקרה 19 פעם מאז 2009 ושנית, כמויות המידע והפרשנות (אם פייק או אינטרסנטית) של המידע שמולן צריך המשקיע להתמודד ולקבל החלטות וזאת בתוך מערכת מסחר טכנולוגית שלמעשה פועלת נגדו (המסחר המקוון והמכונות).
אז מה אפשר בכל זאת לעשות?
מה שאנחנו מציעים מאז 2010, לקראת שיא כל הזמנים הבא תשחררו חלק מהתיק ותמתינו. במהלך התיקון הבא תחזרו אבל רק לסלים או קרנות נאמנות מניותיות. על מה להסתכל בתיקון הנוכחי? ראשית, כמו תמיד, על סלי ה-S&P500 (למשל SPY) וכן על סלי טכנולוגיה מובילים, סלי בריאות מובילים וסלים סקטוריאליים כמו "חלל והגנה", "סייבר", "ציוד רפואי" וכמובן "מים". אגב, רמת מחירי המניות הנוכחית אינה צריכה לפתות עדיין קונים נבונים והלחץ על מחירי המניות לא הסתיים עדיין.
 
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תגובות לכתבה(127):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 55.
    shlomoh, In 2000, the market cap to GDP ratio for th...
    Sassi6 16/06/2019 05:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    shlomoh, In 2000, the market cap to GDP ratio for the U.S. was around and about 150%, and eventually, what is the market cap to GDP ratio for the U.S. nowadays? and is this ratio may have some predictive value in signaling a sign of an overvalued market? Thanks
    סגור
  • 54.
    גרינברג אתה יכול להעלים את טראמפ? (ל"ת)
    עוד פעם 15/06/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 53.
    מה יהיה הסוף גרינברג אתה מטריף אותנו (ל"ת)
    עוד פעם 15/06/2019 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    העלמתם כתבה ודווקא טובה?????¿ (ל"ת)
    עוד פעם 15/06/2019 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 51.
    שלמה, באפט אמר: כשכולם פוחדים אני קולט הצעים, כשכולם...
    Sassi6 13/06/2019 05:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, באפט אמר: "כשכולם פוחדים אני קולט הצעים, כשכולם באופוריה אני מספק ביקושים", עד עכשיו היינו עדים לפחד בשליש התחתון של קו מגמת הירידות, והיינו עדים לאופוריה בשליש העליון של קו מגמת העליות, אממה ומה עושים עכשיו כאשר מפחידים אותנו בשליש העליון של קו מגמת העליות? האם להמשיך ולקנות בגלל הפחד כמו באפט? תודה
    סגור
  • 50.
    "התקשורת חוגגת את המיתון שמתקרב", זאת הצהרה פופוליסטית
    יוסי 13/06/2019 03:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהבנתי, זה ששלמה בטוח שיש פופוליזם שמניעיו פוליטיים שבא "מהתקשורת" וממתנגדיו של טראמפ (=כמו פרופ פול קרוגמן)...אבל, אם מישהו טוען שטראמפ מפעיל שיקולים פוליטיים על הכלכלה, שלמה מזדעק מרה
    סגור
  • או שאינך קורא
    שלמה גרינברג 13/06/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שאתה קורא טור אחר
    סגור
  • 49.
    UTX-RTN
    UTX-RTN 11/06/2019 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז הכרזת העסקה - כבר יום שני של נרות אדומים עם ירידות חזקות של החברות הגדולות בתחום. UTX RTN GD LMT NOC
    סגור
  • 48.
    דיבורים כמו חול לא עולה כסף
    כותב 11/06/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכ"ל חברת הייעוץ להשקעות ריצהוט, ג'וש בראון התייחס לנושא ואמר כי "השוק רצה לעלות. אני לא חושב שזה משנה מה קרה. אנחנו פשוט משתמשים בדברים האלה כסיבה אחרי שמשהו קורה. ככה הדברים עובדים. זה לא אמור להיות מספק מבחינה אינטלקטואלית. זה אמור פשוט לקחת כסף מאנשים שחושבים שהם יכולים להסביר דברים. הסוחרים והמנהלים הכי גרועים שאני מכיר הם אלה עם התשובות לכל הדברים האלה. תתרגל לזה".
    סגור
  • 47.
    סיילספורס עלתה כמעט כפול מגוגל
    בירון 11/06/2019 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתי החברות הונפקו ב2004דווקא סיילספורס עלתה מאז כמעט כפול מגוגל... האם גוגל undervalued או crm אוברואליווד?
    סגור
  • גם וגם
    לרון 11/06/2019 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוגל ו crm באובר.
    סגור
  • לרון גוגל יקרה עכשיו ב1000$
    יריב 12/06/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה כמו מחיר הוגן.אני מחכה לה ב700$ מקווה שתגיע
    סגור
  • גוגל תמיד
    לרון 12/06/2019 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקרה,השיטה איננה "לחכות" למניה כלשהי,יש לך כסף להשקעה ,באותו רגע תוכל ,אולי,למצוא הזדמנויות שתמיד ישנן,כשגוגל תגיע אולי לאן שאמרת,אולי אז בדיוק לא יהיה לך כסף להשקעה!
    סגור
  • תמיד יש לי מזומנים להזדמנויות.
    יריב 12/06/2019 22:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אף פעם לא 100% מושקע.
    סגור
  • מה הקשר? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/06/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 46.
    ביונד מיט עוד 33% למעלה עושים קווץ לשורטי
    סטיב 10/06/2019 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שהימר שורט על ביונד מיט אוכל היום 33% למעלה... מניה מטורפת במחיר פסיכי. חחחצחחח
    סגור
  • טען עוד
  • באתר יאהו
    לרון 12/06/2019 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    bynd עם סטיית תקן של 290! מניה "נורמלית "בעלת סטיית תקן של 100!אין עוד צורך לפרט!
    סגור
  • 45.
    שאלה לכולם
    נתן 10/06/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קצת מבולבל מהתגובות. האם כדאי עכשיו לקנות או לחכות האם השוק עכשיו לפני התיקון המדובר או אחרי
    סגור
  • גם וגם
    לרון 11/06/2019 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לקנות וגם לחכות רק השאלה מה!
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    נתן 11/06/2019 06:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לפני תיקון. תמתין בסבלנות זה ישתלם (ל"ת)
    גבי 10/06/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    סיילספורס רוכשת את טבלאוו
    גוני 10/06/2019 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עסקה מעניינת ? דאתא עולה 34% סיילספורס יורדת 3.5% אבל ככה זה בדרך כלל בידיעה על רכישה
    סגור
  • 43.
    EL לדעתי הקוראים מרגישים שאתה סותר את עצמיך
    EL 10/06/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד כתבות על תהליכים שמתרחשים כוצאה ממהפיכת הטכנולוגיה. היום לכה מספר כתבות על תעשיית היופי ובמיוחד אסתי לאודר - על מה שמהפיכת הסמרטפונים מחוללת לשוק - כאשר אפילו מנהלי החברות האלה בהלם מכול "הטוב" שנפל עליהם עם כול תרבות הסלפי וכו. ומצד שני מנית אסתי לאודר - בשיא המשבר ב 2009 היתה ב 11 דולר, היום ב 180 דולר. מי שניצל "גיאות" לקחת רווחים - פיספס אפשרות לקווחי עתק ולמעשה התעלם מכול המהפיכה בתחום.
    סגור
  • לאחר שתקרא הכתבות על EL ואחרות
    שלמה גרינברג 10/06/2019 14:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כולל זו על EL מ 2009 אולי תבין מה אני מתכוון. אם היית עושה כעצתי לא רק שלא היית מפספס היית לוקח סכומים גדולים בהרבה והאמן לי שאני יודע
    סגור
  • 42.
    שיא כל הזמנים?
    כותב 10/06/2019 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא שתינו ולא אכלנו יבש לנו בגרון
    סגור
  • 41.
    השוק צמח 40% והבורסה 300%. מאז 2008
    עינת 09/06/2019 23:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא הבעיה? ומה לגבי כל הכתבות באתר לגבי חובות תופחים של משקי הבית והמדינות? ד''א מסכימה שהתקשורת השמאלנית מנפחת כל דבר נגד טראמפ, אבל האם לא צפוי משבר בשל הגורמים הנ''ל בלי קשר לטראמפ?
    סגור
  • 40.
    שלמה כרגיל מעולה (ל"ת)
    שמואל. פ 09/06/2019 21:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    "תשחררו חלק"- כמה ?
    י"ע 09/06/2019 21:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "במהלך התיקון תחזרו"- מתי?
    סגור
  • נו מה אתה אמיתי? צריך להסביר לך ? (ל"ת)
    חיליק 10/06/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מישהו חייב לך משהו?
    אריק 10/06/2019 13:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    .
    סגור
  • מילים מכובסות
    לשחרר חלק 10/06/2019 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לזכות גריברג צריך להגיד שהוא כותב את זה שנים על שנים בכתבות שלו - רק הפעם תקעו את זה ככותרת ראשית.
    סגור
  • אתה רוצה גם שיאיית לך מילים. שחרר.. (ל"ת)
    בקי 09/06/2019 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 38.
    אחלה כתבה תודה רבה (ל"ת)
    גןלן 09/06/2019 20:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 37.
    שלמה תודה רבה תמשיך לכתוב
    ולרי 09/06/2019 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואל תתייחס לכל משקיעי הטווח הקצר וקצרי הרוח והראייה שמגיבים פה.העם איתך שלמה. יישר כוח
    סגור
  • 36.
    מה דעתך על המיזוג הקטנטן רייטאון ויונייטד
    גיל 09/06/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יונייטד טכנולוגיס ורייטאון מתאחדות.מדובר בחברות גדולות ןמרשימות..מה דעתך ? תודה
    סגור
  • זה מיזוג ענקי. (ל"ת)
    יקיר 10/06/2019 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מיזוג ענק היוצר חברת
    לרון 11/06/2019 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאה מיליארד לוקח הרבה זמן והרבה כסף,לכן יש לצפות לדשדוש אחר המיזוג.
    סגור
  • דעתי? נקרא, ננסה להבין ולאחר מכן נגיב, אגב
    שלמה גרינברג 10/06/2019 07:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המיזוג הוא ההוכחה לחשיבות סקטור החלל
    סגור
  • 35.
    הצמיחה בעשור האחרון מחצית מזו שלהעשור 91 עד 2001
    יוד 09/06/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    22% לעומת 43% בהתאם למאמר בביזנסוויק-בלומברג. מסכים שהפרשנים (רבים גם באתר הזה) מציגים תמונה שלילית וטועים כבר שנים. הצמיחה הנוכחית לדעתי מבוססת אשראי זול וחוב, ובכך טמונים זרעי המשבר הבא. יש גם התפתחות טכנולוגית כמו שכותב מר גרינברג, אבל כבר עשר שנים שאין המצאה חדשה משנת כללים, בסדר גודל של מחשב אישי או של השימוש באינטרנט.
    סגור
  • הצעתי שתקרא שוב ובעיון
    שלמה גרינברג 10/06/2019 08:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "אבל כבר עשר שנים שאין המצאה חדשה משנת כללים, בסדר גודל של מחשב אישי או של השימוש באינטרנט." שכחת את הטלפוניה החכמה אבל זה לא חשוב שהרי גם שנים לא היו המצאות כמו המכונית, הקיטור, החשמל והדפוס, כך מתקדמות המהפכות. עצתי לך בדוק בתחום הרפואי ובתחום הסייבר והחלל. לגבי המאמר, "22% לעומת 43% בהתאם למאמר בביזנסוויק-בלומברג" הואיעל בטובך לשלוח קישור זה פשוט לא נכון
    סגור
  • 34.
    פוד טק
    דורון 09/06/2019 13:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה יקר, האם אתה מכיר סלים או קרנות שמשקיעות או עוקבות אחר תעשיית הפוד טק ומזון טבעוני?. אודה לתשובתך
    סגור
  • איני מכיר סלים או קרנות מתמחים אבל
    שלמה גרינברג 10/06/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קרא תחילה את המאמר, https://thespoon.tech/the-food-tech-25-twenty-five-companies-creating-the-future-of-food-in-2019/ ועקוב אחרי חברת BYND שעליה כתבתי לאחרונה וראה לאיזה סל יספחו אותה
    סגור
  • 33.
    יום שני הפוט קפוט
    נחמה 09/06/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה כל הבכיינים פיפי ולישון. 1610 בדרך.
    סגור
  • 610 ופחות בדרך. (ל"ת)
    בכיין מדופלם 09/06/2019 15:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 32.
    להגדיל מיד החזקות. למקסימום!!! אסביר:
    ירח 09/06/2019 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השוק לפני עשור של עליות. אי הוודאות הוסרה לחלוטין. הציבור התמים בהשקעות חסר. קנו עד לקצה גבול האשראי. אין סיכון והסיכוי עצום!!!
    סגור
  • התמימים בלונג לעשר שנים וזאת
    לרון 15/06/2019 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי תקופת עליות כזו, המתוחכמים אכן בחסר !
    סגור
  • 31.
    חרטה, הכתבה הזאת היא משאלת לב של הכותב שלא מדבר על עשיר
    שי 09/06/2019 02:29
    הגב לתגובה זו
    7 8
    חרטה, הכתבה הזאת היא משאלת לב של הכותב שלא מדבר על עשירית מהפקטורים.. האמריקאים לא יחזרו לייצר.. שיטת הסחטנות הזאת מתבטאת אצלו בכל דבר.. אל תשכחי שבסין אין בחירות, יש להם יכולת לעמוד בהכל ויש להם שותפות חדשות שנוטשות הדולר כמו רוסיה.. השבוט טראמפ התקפל לגבי חלק מהמכסים מהפחד שהסינים יטילו על מתכנות נדירות.. אמריקה נפגעת הכי הרבה מהמהלכים האלה, הוא נתן עשרות מליארדים לחוואים שמיצאים לסין כדי שלא יקרסו וכרגע גם זה לא עוזראז מה טראמפ עושה כדי שהשוק לא יראב ירידות מהירות מדי? מתחיל צרות עם אירן, הוא גרם למחיר הנפט לעלות ב33% מתחילת השנה.. זה טוב למישהו את חושבת? כל משפחה שלישית באמריקה עניה וזה גם מייקר את כל הייצור שגם ככה בקושי קיים שם.. וכל זה למה? כי הוא חושב על בחירות נובמבר 2020, במקום לתת לשוק באופן טבעי להוציא אויר הוא גורם לנזק הרבה יותר גדול.. אבל שוב הרוב לא מבינים כלכלה והוא בונה על זה עם פופוליזם, אני עוקב אחרו מקרוב, הוא אובססיבי לגבי הבורסה.. כי גם ככה יש רוב לביידן לפי הסקרים ואם השוק לא יחזיק עד אז הור גמור.ואיזה זול ביחב לעולם? הוא מייצר אינפלציה בגלל שהוא מכריח אץ הפד להוריד ריבית בגלל מלחמת הס
    סגור
  • דברים חזקים ולעניין. אם דגן(תואם לנין)מציע......וגם....
    לשי 09/06/2019 19:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לך מים אז שתה לרוויה ואל תתייחס או למעשה תתעלם מגמדים בגודל של דגן ננסי.
    סגור
  • נשבע שהייתי עונה לך, אבל
    שלמה גרינברג 09/06/2019 14:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קודם, כפי שהציע המגיב דגן שתה כוס מים צוננים והירגע. לאחר שנרגעת תנסה לנסח בעברית או אנגלית את מה שרצית לומר כך שאוכל להתייחס ונא לא לשכוח לבדוק העובדות. לבסוף, אתה יודע מה "חרטה"? כנראה שלא, תשאל את אביך או אמך והם יסבירו לך מה זה "חרטה" טמבל
    סגור
  • העובדות (ל"ת)
    את 10/06/2019 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שתה כוס מים.
    דגן 09/06/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל מה שכתבת הוא בליל בולשביקי של דברים שפשוט לא קיימים.
    סגור
  • חחח גדול דגן. העמדת אותו במקום
    ארי 09/06/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בליל בולשיוויקי. ענק!!
    סגור
  • 30.
    לאור נתוני המקרו החלשים, ארה"ב דוחה חלק מהסנקציות נגד
    יוסי 09/06/2019 02:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נגד סין (=כך לפי מאמר מערכת באתר ביזפורטל). אז כידוע שלמה שהוא מעריץ גדול של טראמפ (="מלך הפייק ניוז", לדעתי) סומך רק על עובדות...ולא בטוח שהפעלת הכוח הכלכלי המסיבי נגד סין, מוכיח את עצמו "בשורה התחתונה"
    סגור
  • 29.
    הכל בסוף מתנקז לתמחור
    עופר 08/06/2019 17:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מסכים לגבי הכלכלה - צומחת יותר או פחות, העיקר שצומחת, והערך נצבר. רק משבר כמו להמן יכול לגרום לשינוי בפרדיגמה. ה sp500 נסחר במכפיל 16 לשנה הקרובה, תמחור סביר ונורמאלי, אפילו מעט זול אם מתחשבים בירידת התשואות לאחרונה. במכפיל 17 ומעלה צריך לצמצם ובמכפיל 15 ומטה להגדיל. מי שינהג כך יעשה תשואה עודפת,.
    סגור
  • 28.
    במקום להציע נבואות
    תום רוכמן 08/06/2019 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אולי תראו לאנשים את הסטטיטיקות של לשוק לטווח האחרוך ותפסיקו להציע הצעות שיפגעו בהם בטווח הרחוק?:)
    סגור
  • 27.
    איצ100 למר שלמה
    היי 08/06/2019 16:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חברת BYND ) Beyond Meat) שניתחת בכתבה לאחרונה..ולמרות ההיפוך בחשיבה העולמית ביחס לתחום ואני יודע שאתה עוקב אחר המתרחש..הרי עלתה היום הW.S ב 40%.....יפה ומכובד ומה עוד בעת התחום האפור של היפוך המגמה המסתמנת בעולם. יפה לך אדוני היקר.
    סגור
  • BYND
    שלמה גרינברג 09/06/2019 08:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    העלייה האחרונה אינה קשורה אמנם באיזשהו גורם כלכלי או עסקי אלא שהתנהגות המשקיעים הצעירים שמספרם הולך וגדל גיאומטרית ובמיוחד מסין, הודו ושכאלו לצד מנהגי האכילה שלהם מביאה לביקוש למניה. לפי התגובות כאן לפחות הבנתי שישנם כאלו שמזלזליפ בסוג זה של מזון. עצתי שיעשו מאמץ ויטעמו מהמזונות שהחברה מציעה, במיוחד ההמבורגרים. אני כבר עוקב אחרי תחליפי מזון מהחי מזה כ 50 שנה ואני קובע שההמבורגר שלהם אינו שונה מהביג מאק של מקדונלד, לא בטעם ולא במבנה. אפילו הדם שרואים כשמזמינים המבורגר RARE ושמופק מסלק הוא אמתי לכול דבר, כולל הטעם. זה הכול טכנולוגיות המזון שהתקדמו וזו רק ההתחלה
    סגור
  • כל מה שאתה מתאר(דם ועוד)זה טוב ויפה. מה שאוכל אצלנו>>
    לשלמה 09/06/2019 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למעשה הוא "חוש המוח" ולא חוש הראיה והטעם והריח. חוש המוח לא מתבלבל ואפילו גדול המהפנטים לא יצליח לשכנע אוכל צואה שהוא מלקק גלידת שוקולד. ברגע שהמוח התקבע על X או Z אז אפילו אקדח מול המצח טעון ולא נצור לא יכול לשנות דבר.
    סגור
  • 26.
    שלמה היקר, מה דעתך על חברת nice?
    יאיר 08/06/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש סיכוי שsalesforce יביעו ענין ברכישת nice?
    סגור
  • נייס
    שלמה גרינברג 09/06/2019 08:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כתבתי מספר פעמים את דעתי, חברה מצוינת שיודעת לנהל עצמה בנישה המיוחדת בה היא פועלת. השאלה היותר מתבקשת, שאני כותב עלייה מאז תחילת המאה היא, "למה נייס וורינט אינן מתמזגות, זה מהלך חכם ומתבקש עסקית ובטח לבעלי המניות. התחום מצויין עסקית ולכן עתידה של נייס נראה טוב כעברה לפחות. איני יודע למה SALESFORCE יש מספיק מועמדות אבל אני מקווה שזה לא יקרה ושיהיה מיזוג שייצור חברה ישראלית רצינית שמאז טבע לא נוצרה כאן.
    סגור
  • 25.
    טאע
    טט 08/06/2019 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועמל
    סגור
  • 24.
    וורן באפט דוגל בהמצאות בשוק תמיד מה שלא מתאים לרוב
    אלי 08/06/2019 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המשקיעים. מחלקת המחקר של בלומברג פיתחה אינדיקטור שמזהה את הסבירות למיתון ועל פי אינדיקטור זה אנחנו קרובים למיתון. לא כדאי לזלזל באינדיקטור הזה כי יש לו קורלציה מלאה עם מיתוני העבר.
    סגור
  • איש לא מזלזל ברמת הידע של בלומברג
    שלמה גרינברג 09/06/2019 08:42
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יחד עם זאת זה לא בדיוק מה שהמודל עליו אתה מדבר אומר. אגב, לא טענתי שלא יהיה מיתון
    סגור
  • אין לך גבולות !!! (ל"ת)
    נו באמת ... 11/06/2019 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וורן באפט עם כל הכבוד
    לרון 09/06/2019 08:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא כמו מנייה בשיא !
    סגור
  • 23.
    10 שנים זה רק עולה וימשיך רק לעלות
    רק רק רק למעלה 08/06/2019 13:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תיקונים קטנים מידי פעם . ולא יפסיק לעלות בדור הזה .
    סגור
  • כמה שיש יותר ניתוחי שוק
    לרון 09/06/2019 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך השוק גבוה יותר,בשפל אין כמעט ניתוחים והמבין יבין!
    סגור
  • בעובדות אתה טועה
    שלמה גרינברג 11/06/2019 11:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש הרבה יותר ניתוחי שוק בתקופות של שפל
    סגור
  • צודק בעיני עצמו אכן צודק?
    לרון 13/06/2019 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי בשפל לדוגמא ב msft 28$ כשאף אחד לא המליץ!
    סגור
  • 22.
    "לשחרר קצת מניות" ולוותר על רווח של 2 מיליון דולר
    amzn 08/06/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם אדם קנה 1000 מניות של אמזון בשיא השפל בשנת 2008 כשהמניוה על 40 דולר (השקיע 40 אלף דולר). הכול עליה של 100 אחוז הוא מוכר חצי. אצזון ב 80 דולר הוא נשאר עם 500 מניות. ב 160 דולר הוא נשאר עפ 250 מניות, ב 320 דולר - הוא נשאר עם 125 מניות, ב 680 דולר הוא עם 60 מניות, ב 1280 דולר הוא עם 30 מניות, ולא מזמן אמזון הייתה ב 2000 דולר (1000 מניות שוות 2 מליון דולר, 30 מניות שוות 60 אלף דולר)
    סגור
  • אבל יש כאלו שקנו גם מניות אחרות, לא? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/06/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • חכמת ה"בדיעבד"
    לרון 09/06/2019 08:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא חכמה קטנה מאד,מה המניה שתעשה מהלך כזה נאמר בעשר השנים הבאות?אבן קצת יותר קשה לחשב!
    סגור
  • amzn בסהכ הכוונה להמחיש שמשפטים כמו
    amzn 09/06/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "תשחררו חלק מהתיק" הם מילים ריקות, לא שונה מלהגיד "תקנו נמוך ותמכרו גבוה". זו דרך מכובסת לתת לקוא לחשוב שהוא יכול לתזמן את השוק. הרי אם מתרחשת מפולת - זה ששחרר חלק יחטוף בענק - כי הוא שחרר רק חלק. אם המניה תמשיך לעלות בטירוף - זה שמשחרר יפספס רווח אסטרונומי (כי ימשיך לשחרר עוד ועוד וישאר עם כלום). זה שוקפראי מאוד, אך אחד לא יודע מה יהיה- המון מההצלחות (והכשלונות) הם גם עניין של מזל.
    סגור
  • 21.
    תענוג לקרוא, להכחים וללמוד מהכתבות של שלמה! ת ו ד ה !
    אחד מהעם 08/06/2019 11:43
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כל פעם ההערכה אל שלמה - גדלה ! כל הכבוד על כתיבה בהירה, תכליתית, עם אומץ ללכת נגד המקובל בתקשורת, שהאינסטרסים שלה הם טובתה וקיומה(או של מי שהיא רוצה לקדם) ולא טובת המשקיעים, יש הרבה תובנות בכתבות של שלמה, ראיה מעלה של הנסקר. תודה !
    סגור
  • 20.
    אתה כותב לא להתייחס להמלצות למכור
    יוני 08/06/2019 11:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובסוף כותב "תשחררו חלק מהתיק ותמתינו". אין אפשרות לתזמן את השוק. חבל שאתה ממליץ זאת.
    סגור
  • "ממליץ"
    שלמה גרינברג 09/06/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כך אני כותב מאז משבר 2008 והאמן לי זה עובד מצויין. "ההמלצה" הזו אינה קשורה כלל לסיכוי למיתון או לא חבל שאינך קורא
    סגור
  • קבעת שיעור רווח
    לרון 09/06/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגעת אליו ,מכור! הפסדת, מלא דוח למס הכנסה בסוף השנה!
    סגור
  • 19.
    נסדק
    שלי 08/06/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 5
    טראמפ הוא הספקולנט הגדול.במדינה נורמלית היה בקלבוש
    סגור
  • שטויות
    שלמה גרינברג 09/06/2019 08:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רק לידיעתך, טראמפ מעולם לא התעסק עם הבורסה, אין לו חברות ציבוריות בכלל
    סגור
  • 18.
    חברת Array BioPharma עם הצלחה בניסוי בשלב שלוש נגד סרטן
    ישראל 08/06/2019 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מעי גס. עוד הצלחה לאחר שהתחילה למכור תרופה חדשה נגד סרטן מלנומה מסוף שנה שעברה. מצפה לה עתיד מזהיר אם חברת ענק לא תקנה בתקופה הקרובה.
    סגור
  • רק הערה קטנה
    שלמה גרינברג 08/06/2019 15:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בהכירי היטב את החברה, נא לשים לב למחיר המניה. אם קנית במהלך השנתיים האחרונות הגיע הזמן, למרות החלום שנראה מתקרב, לשחרר חלק מהרכישות
    סגור
  • 17.
    מלך הפייק ניוז זה טראמפ ולא התקשורת
    יוסי 07/06/2019 21:38
    הגב לתגובה זו
    3 9
    לטראמפ יש יכולת להשפיע על החלטות בפועל, יותר משל מומחים שמופיעים בתקשורת...והוא עושה זאת בלי רסן או בושה
    סגור
  • ובהצלחה וטוב שכך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/06/2019 15:37
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • טראמפ
    שלי 08/06/2019 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    טראמפ הספוקלנט הגדול
    סגור
  • שנאה נטו
    לרון 09/06/2019 08:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מובעת כאן וחבל שכך בעולמנו האלים!
    סגור
  • 16.
    לפי דעת אחרים הכל תלוי במידת הנזילות שהממשל מזרים לשוק
    יוסי 07/06/2019 21:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לפי מאמרים של מומחים אחרים, גם כאלה שכותבים בביזפורטל...נראה שהכל תלוי ברצונו של המימשל. כשהממישל רוצה, מסיבותיו, אז הוא מזרים נזילות במילארדים והבורסות עולות...ולהיפך
    סגור
  • אז כדאי שתנהג לפי מה שאתה מבין (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/06/2019 15:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • צודק בהחלט. כל שאר הפירסומים כאן ובעולם הם שיט מוחלט. (ל"ת)
    ליוסי 08/06/2019 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    שלמה היקר, תודה רבה על כל הכתבות הטובות
    משה 07/06/2019 16:19
    הגב לתגובה זו
    16 3
    וחג שמח לך ולכל אשר לך...
    סגור
  • 14.
    אם הכלכלה האמריקנית טובה כפי שאתה טוען, איך
    האמנם 07/06/2019 14:27
    הגב לתגובה זו
    8 8
    זה מסתדר עם צפי ל-4 הורדות ריבית במהלך השנה הקרובה?
    סגור
  • "צפי ל-4 הורדות ריבית "
    שלמה גרינברג 08/06/2019 15:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לפני שנה בדיוק היה "צפי ל-4 העלאות ריבית ". תבדיל בין "צפי" לעובדות
    סגור
  • היא עלתה כבר 300% בעשור האחרון
    סיגל 07/06/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    4 9
    אז כנראה שהיא טובה
    סגור
  • "עלתה 300 אחוז בעשור האחרון" = משחקי מילים
    משחקי מילים 08/06/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם מסתכלים על תעודת סל spy. ב 10.2007 היא הייתה על 153 חצי שנה מאוחר יותר היא קרסה ב 50 אחוז ל 69. היום היא ב 287 מכאן שעלתה ב 88 אחוז מהערך שהייתה ב 10.2007 (13 שנה)
    סגור
  • 13.
    הנדסה פיננסית ותו לא
    לירון 07/06/2019 13:45
    הגב לתגובה זו
    10 5
    אין לי ספק שארהב הולכת לכיוון של ריבית שלילית כמו באירופה,הכל הבל הבלים של לוליינות פיננסית ברמה הלאומית והתאגידית כמו הביי באק וסידור המספרים בדוחות
    סגור
  • 12.
    אם מצב הכלכלה ככ טוב
    שאלה לשלמה היקר 07/06/2019 12:40
    הגב לתגובה זו
    5 6
    למה כל הזמן משרד האוצר האמריקאי מציף את השוק בדולרים, הפד מדבר על תכנית רכישות חדשה בספטמבר, דראגי בעקבותיו ובקיצור ממשיכים להציף את השוק??
    סגור
  • הוא לעולם לא יענה על שאלה כזו ...
    עד כאן !!! 08/06/2019 22:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ... שדורשת יציאה מחוץ לקונצנזוס ולקופסא ...הלוואי ואתבדה.
    סגור
  • טועה
    שלמה גרינברג 08/06/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    האוצר אינו מציף מאומה. הפעולה היחידה שקשורה בבורסה היא מכירה של מניות שהאוצר רכש ב 2008 וברווח עצום (172 מיליארד עד סטף אפריל). הפד "מדבר"? לידיעתך, "הפאד זה 12 אנשים שחלקם אומר כך וחלקם כך כשידבר באמת נראה כיצד להגיב. מה הקשר בין דראגי לפד, תגובות לעולמות שונים עובדות אדוני, רק עובדות קובעות
    סגור
  • כדאי שתכיר את חבריך לכתיבת המאמרים בביזפורטל
    תפסיק להמציא ... 11/06/2019 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו הממשל והפד כבר לא מסתירים את מעורבותם בשוק ...ואתה יודע יותר טוב מהם ? תקרא כתבות של עמית נועם טל ואחרים בביזפורטל ... האם גם הם ממציאים ? תתעורר !!!
    סגור
  • שלמה, אם האוצר אינו מציף מאומה, ואם הפעולה היחידה הי...
    Sassi6 11/06/2019 06:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, אם האוצר אינו מציף מאומה, ואם הפעולה היחידה היא מכירת המניות שרכש ב-2008, אז יוצא מזה שהאוצר סופג כספים מהשוק, אז איך תסביר את זה שקופת האוצר יורדת ומתמעטת? תודה
    סגור
  • 11.
    צריך לחכות לתיקון משמעותי ואז לקנות ספיי (ל"ת)
    טרוור 07/06/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • חד משמעית. האמיצים והסבלניים יחכו ל2400.
    דגן 10/06/2019 13:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • 10.
    תודה
    תודה 07/06/2019 08:38
    הגב לתגובה זו
    9 0
    תודה רבה שלמה. חג שמח
    סגור
  • 9.
    שלמה מה אתה אומר על חברת abiomed?
    אבי3 07/06/2019 07:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם כל כתבה יפה מאוד ואני אחד מחסידי השיטה.דבר שני, לשאלתי מה אותה חושב על החברה הנל?
    סגור
  • ציוד רםואי תמיד מעניין
    שלמה גרינברג 07/06/2019 13:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במיוחד כשמדובר בציוד ללב. חברה מעניינת אבל אני מעדיף את סלי הציוד הרפואי
    סגור
  • תודה שלמה. מה סל מעודף? (ל"ת)
    אבי3 07/06/2019 19:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לדוגמה-IHI (ל"ת)
    משה 08/06/2019 09:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    תודה רבה. כתבה מצויינת (ל"ת)
    עמי 07/06/2019 06:46
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 7.
    למה "כמובן מים"?
    יוסי 07/06/2019 06:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה לא סקטור שאכזב תמיד?
    סגור
  • איכזב??? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/06/2019 13:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • עובדות לעומת תחושות
    לאוניד 07/06/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לדעתי זו דוגמא טובה למה ששלמה מתכוון כאשר כותב "אבל ישנן גם העובדות" לוקח פחות מדקה לבדוק מה עשה הסל FIW שמתרכז בסקטור המים ועליו שלמה כתת לא מעט בכתבות שלו. תבדוק מה עשה הסל בשנים האחרונות ותגיד אם זו לדעתך אכזבה... הייתי שמח "להתאכזב" בצורה כזו מכל הניירות בתיק ההשקעות שלי.
    סגור
  • עובדות FIW תשואה כמו SPY שנתיים אחורה וחמש שנים אחורה
    אכזבה 07/06/2019 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא תשואה של סקטור מנצח (הביקוש למים נקיים לא אמור לרדת בזמן מיתון....) יש ב yahoo finance כלי להשוואה.
    סגור
  • וגם תחשוב קדימה לא על התשואות בעבר
    יורי 07/06/2019 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תעשה 1.. האם הביקוש למים יגבר? כן 2.. האם ההיצע מספק ביקוש זה ? לא !!. לכן האפסייד לטווח ארוך גדול מהדאונסייד. אבל שוב, לטווח ארוך בלבד
    סגור
  • גם פה הטכנולוגיה מתקדמת
    לרון 08/06/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקיה בטיפטוף התפלה שאמנם קצת חורקת לאחרונה,כלומר זה לא מים נטו כמו פעם,מה עוד שתעודת הסל המדוברת הניבה חמישים אחוז בחמש שנים מצוינות בשוק ההון לא משהו!
    סגור
  • ליורי - את הקישקוש שכתבת אפשר להגיד על כול תקופה בעבר
    הגיג 07/06/2019 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפי מה שכתבת גם ב 2, 5, 10 השנים האחרונות הסקטור הנכון להיות בו הוא תחום המים - בפועל המציאות לא מתנהגת כך (שלא לדבר על כך שחברות בתחום הנל מתומחרות יקר מידי).
    סגור
  • הגיג לא מגיג
    יורי 07/06/2019 17:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הקשר בין מה שכתבתי למה שענית?לפני שאתה מגיב, תבין מה קראת.תשואות העבר לא מלמדות על העתידקפיש?
    סגור
  • 6.
    יהיה גרוע תהיה קטסטרופה
    מי צועק מיתון 07/06/2019 01:04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמו אצלנו בארהב מקורבי המפלגה הדמוקרטים מלחמת הבחירות החלה בארהב. אצלנו העם לא אכל תשטויות של הגורמים האנטי ממשלה הקיימת
    סגור
  • אז אל תשקיע בבורסה או תעשה שורט (ל"ת)
    יורי 07/06/2019 17:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ישר כח שליימה
    הפשוט 06/06/2019 22:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני קורא ותיק שלך אתה הקול השפוי בכלכלה וישר כח על האומץ לדבר נגד התקשורת שאתה כותב בה והיא שותפה לכותרות הללו שמנסות לתפוס משקיע תמים שבדיוק מסמס או משהו ולהפחיד אותו חג ביכורים שמח
    סגור
  • 4.
    הבא שמדבר על ראדא יקבל הרחקה מלכתוב פה.
    מקורב להפקה 06/06/2019 22:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .
    סגור
  • 3.
    תיקון האטה מיתון
    לרון 06/06/2019 22:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    איך שתקרא לזה זו החצי שנה של הירידות עד נובמבר כמו תמיד בסגנון sell in may
    סגור
  • כן כי יש לך כדור בדולח.. אתה טוען כך כבר
    מנשין 07/06/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    200 שנה שהשוק ירד..מתישהו תצדקבנתיים לרון, לך תצחצח את הלשון
    סגור
  • 2.
    תודה
    אמיל 06/06/2019 21:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לך שלמה,על כתבה מוסכלת ומחכימה
    סגור
  • 1.
    שלמה גרינברג
    אייל 06/06/2019 19:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כתבה טובה ומעניינת . האם תוכל לפרט מהם סלי הטכנולוגיה המובילים ומהם סלי הבריאות המובילים וסלי הסייבר והציוד הרפואי המובילים ? תודה !
    סגור
  • הוא כבר כתב על הסלים לא מעט
    יובל 07/06/2019 06:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טכנולוגיה = vgtבריאות = xlvסייבר = hackמיים = cgw או סל מיים של פיקטט השוויצרית
    סגור
  • לדוגמה-ihi.hack.xlv.xlk (ל"ת)
    משה 07/06/2019 02:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא כבר פירט את זה בעשרות כתבות (ל"ת)
    בחיאת זומזום 06/06/2019 23:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • XLK, VHT, HACK
    פאם 06/06/2019 22:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    /
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות