מיתון הוא אירוע של האטה מתמשכת ועמוקה בפעילות הכלכלית של משק, והוא משקף תקופות של התכווצות בתוצר המקומי הגולמי, ירידה ברווחי החברות ועלייה בשיעורי האבטלה. מצב זה מתרחש לרוב בעקבות ירידה חדה בביקושים ובצריכה הפרטית, או כתוצאה ממדיניות מוניטרית קשוחה של בנקים מרכזיים המעלים את הריבית כדי להילחם באינפלציה, מהלך שמייקר את האשראי ומקפיא השקעות עסקיות. המחזוריות של
המיתון מובילה לירידה באמון הצרכנים והמשקיעים, ומאלצת חברות לנקוט צעדי התייעלות וצמצום כוח אדם, דבר המעמיק את הזעזוע ומחייב התערבות ממשלתית באמצעות תוכניות תמרוץ פיסקאליות.
תקופת
מיתון מייצרת תמחור מחדש וירידות שערים במדדי המפתח, ומשפיעה באופן ישיר על התשואות בטווח הקצר של קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות.
בתחילת החודש העלתה גולדמן את הערכתה להסתברות של מיתון ל-25%, על רקע דוח התעסוקה המאכזב של חודש יולי. לפני כן, נותרה הערכת הכלכלנים יציבה על 15% במשך תקופה ארוכה
העיניים השבוע יהיו נשואות לנתוני מדד המחירים לצרכן שיתפרסמו ביום רביעי על רקע החששות ממיתון קרב בארה"ב; לצד זאת, עונת הדוחות תמשיך כאשר גם הישראליות בוול סטריט ידווחו על תוצאותיהן לרבעון השני, וגם - האם יש הזדמנות באנבידיה אחרי הנפילה?
מהו הקארי טרייד היפני שהפתיע את השווקים ודרבן את הירידות? האם יש חשש אמיתי למיתון בארצות הברית שידרבן את הפד' לחתוך את ריבית לפני הזמן? האם דוחות ענקיות הטק מצדיקים כניסה לשוק דובי? הדבר החשוב ביותר לזכור: פאניקה היא יועצת השקעות גרועה
בנק אוף אמריקה דיווחה על רווח של 83 סנט למניה לעומת הצפי שהיה ל-80 סנט; מה עוד ניתן ללמוד על הכלכלה האמריקאית מהדוחות של אחת המלוות הגדולות בארה"ב והאם אנחנו לקראת מיתון? המנייה עולה ב-3.5%
מאקרו: צמיחה חלשה ואינפלציה גבוהה לא מפחידים את פאוול, אחרים יותר מודאגים; התרחיש האופטימי: האינפלציה חוזרת לרדת במחצית השניה. מאקרו: מה שווות התחזיות של הפד' ושל חוזי הריבית? מיקרו: תיק אגרות חוב מגוון ומאוזן