אפל אייפון פלאפון
צילום: Getty images Israel

הודעה תמימה של פרטנר חושפת מה החברות חושבות על כיוון שאליו הולך המשק

החברות שיתחילו להערך אחרי החגים ל-2025, יתקלו בצרכן שכורע תחת יוקר המחיה, סובל מאינפלציה ונמצא בסביבה של מיתון. במצב דברים זה - חברות יתחילו להציע מוצרים מותאמי מיתון במחיר זול. פרטנר היא דוגמא לכך
אתי אפללו | (3)

הבוקר הוציאה פרטנר הודעה על הרחבת מגוון המוצרים: היא הקימה אאולט, ותחל למכור מכשירי סלולר מחודשים במחירים אטרקטיביים. הקבוצה, כך לפי לשון ההודעה,  משיקה קטגוריה חדשה באתר המאפשר רכישה של מכשירים מחודשים עם 3 חודשי אחריות  במחירים אטרקטיביים ומוזלים, ללקוחות כל החברות.

פרטנר מציינת המכשירים נראים חדשים ונמכרים במחירים זולים יותר מהמחירים המוצעים בשוק. הפרויקט, שממחזר מכשירי סלולר, נועד בין השאר גם לצמצם את הפסולת האלקטרונית ולסייע בשמירה על סביבה נקייה יותר. אך עם זאת, לפני הודעת פרטנר, תשומת הלב העיקרית ניתנת למחירו הזול של המוצר. 

ההודעה הזאת של פרטנר והבחירה להיכנס לנישה של מוצרים "זולים" מצביעה על הכיוון אליו פרטנר צופה שהשוק ילך: תקופה כלכלית גרועה שתתבטא במיתון. דבר זה יוביל לירידה בכח הקנייה של הצרכן, לצמצום ותקציב הדוק בו המחיר משחק תפקיד חשוב. כחלק מההכנה לתקופה הזאת, כניסה לקטגוריה של מוצרים זולים יותר, תוכל לספק צורך של פלח אוכלוסייה, תוך בידול מהמוצרים הקיימים.

 

אריזות גדולות ואריזות קטנות

האינדיקטורים הכלכליים של המשק לא מבשרים טובות: עלייה בקצב האינפלציה מעבר ליעד השנתי של בנק ישראל לצד קצב צמיחה הולך ויורד מחייבים את החברות לחשוב שוב על האסטרטגיה שלהן, ולהיערך לרגע בו הצרכן יהדק את החגורה באופן משמעותי. שוק "יד שניה", שכולל גם מוצרים מחודשים, הוא שוק שפעמים רבות הופך להיות שחקן במקרים אלו, כולל ההילה הרומנטית של שמירה על קיימות ואיכות סביבה. 

בעולם, פעמים רבות בתקופות כלכליות קשות כאשר כח הקנייה של האזרח הולך וקטן, ניתן למצוא פריחה של מוצרים באריזות קטנטנות. אין לך 20 ש"ח לשמפו? קנה שמפו מוקטן ב-10 ש"ח. ייתכן שביחס לכמות המחיר יהיה אף יותר יקר, אך אם כל התקציב שלך הוא 10 שקלים, יהיה מוצר שתוכל לרכוש במסגרת התקציב. אריזות קטנות יותר של מוצרים מאפשרות גם בידול ממוצר המקור ללא צורך להפחית את עלותו בשל המצב. 

בישראל, אנו רואים מגמה הפוכה בדרך כלל: מוצרים זולים נמכרים באריזות גדולות, אך זה נעשה פעמים רבות נוכח העובדה שבישראל אחת השכבות שרוכשות בהתאם לתקציב מדויק הן משפחות חרדיות מרובות ילדים. 

כך או כך, פרטנר קוראת את המפה נכון וניתן לשער שלקראת תוכניות העבודה של 2025, יש לא מעט חברות שיתמודדו עם כך שהצרכנים שלהם נחלשים. ככל שתחזיות כלכליות קודרות יתממשו, אנו צפויים לראות מגמה הולכת וגדלה של חברות שיפתחו מוצרים המותאמים לתקופה בה החגורה מתהדקת והתקציב של הצרכנים הולך וקטן.   

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 19/09/2024 12:13
    הגב לתגובה זו
    בתחזית יפאנית של סטגפלציה מתמשכת,אנשים עדיין קונים סמארטפונים "האסימון" עדיין לא ירד!
  • לזור 20/09/2024 00:46
    הגב לתגובה זו
    כסילופון של נוקיה עולה 225 ש"ח, אז זו שטות לקנות.
  • 1.
    מה רע באייפון 14 (ל"ת)
    בני 19/09/2024 09:23
    הגב לתגובה זו
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".