הודעה תמימה של פרטנר חושפת מה החברות חושבות על כיוון שאליו הולך המשק

החברות שיתחילו להערך אחרי החגים ל-2025, יתקלו בצרכן שכורע תחת יוקר המחיה, סובל מאינפלציה ונמצא בסביבה של מיתון. במצב דברים זה - חברות יתחילו להציע מוצרים מותאמי מיתון במחיר זול. פרטנר היא דוגמא לכך
אתי אפללו | (3)

הבוקר הוציאה פרטנר הודעה על הרחבת מגוון המוצרים: היא הקימה אאולט, ותחל למכור מכשירי סלולר מחודשים במחירים אטרקטיביים. הקבוצה, כך לפי לשון ההודעה,  משיקה קטגוריה חדשה באתר המאפשר רכישה של מכשירים מחודשים עם 3 חודשי אחריות  במחירים אטרקטיביים ומוזלים, ללקוחות כל החברות.

פרטנר מציינת המכשירים נראים חדשים ונמכרים במחירים זולים יותר מהמחירים המוצעים בשוק. הפרויקט, שממחזר מכשירי סלולר, נועד בין השאר גם לצמצם את הפסולת האלקטרונית ולסייע בשמירה על סביבה נקייה יותר. אך עם זאת, לפני הודעת פרטנר, תשומת הלב העיקרית ניתנת למחירו הזול של המוצר. 

ההודעה הזאת של פרטנר והבחירה להיכנס לנישה של מוצרים "זולים" מצביעה על הכיוון אליו פרטנר צופה שהשוק ילך: תקופה כלכלית גרועה שתתבטא במיתון. דבר זה יוביל לירידה בכח הקנייה של הצרכן, לצמצום ותקציב הדוק בו המחיר משחק תפקיד חשוב. כחלק מההכנה לתקופה הזאת, כניסה לקטגוריה של מוצרים זולים יותר, תוכל לספק צורך של פלח אוכלוסייה, תוך בידול מהמוצרים הקיימים.

 

אריזות גדולות ואריזות קטנות

האינדיקטורים הכלכליים של המשק לא מבשרים טובות: עלייה בקצב האינפלציה מעבר ליעד השנתי של בנק ישראל לצד קצב צמיחה הולך ויורד מחייבים את החברות לחשוב שוב על האסטרטגיה שלהן, ולהיערך לרגע בו הצרכן יהדק את החגורה באופן משמעותי. שוק "יד שניה", שכולל גם מוצרים מחודשים, הוא שוק שפעמים רבות הופך להיות שחקן במקרים אלו, כולל ההילה הרומנטית של שמירה על קיימות ואיכות סביבה. 

בעולם, פעמים רבות בתקופות כלכליות קשות כאשר כח הקנייה של האזרח הולך וקטן, ניתן למצוא פריחה של מוצרים באריזות קטנטנות. אין לך 20 ש"ח לשמפו? קנה שמפו מוקטן ב-10 ש"ח. ייתכן שביחס לכמות המחיר יהיה אף יותר יקר, אך אם כל התקציב שלך הוא 10 שקלים, יהיה מוצר שתוכל לרכוש במסגרת התקציב. אריזות קטנות יותר של מוצרים מאפשרות גם בידול ממוצר המקור ללא צורך להפחית את עלותו בשל המצב. 

בישראל, אנו רואים מגמה הפוכה בדרך כלל: מוצרים זולים נמכרים באריזות גדולות, אך זה נעשה פעמים רבות נוכח העובדה שבישראל אחת השכבות שרוכשות בהתאם לתקציב מדויק הן משפחות חרדיות מרובות ילדים. 

כך או כך, פרטנר קוראת את המפה נכון וניתן לשער שלקראת תוכניות העבודה של 2025, יש לא מעט חברות שיתמודדו עם כך שהצרכנים שלהם נחלשים. ככל שתחזיות כלכליות קודרות יתממשו, אנו צפויים לראות מגמה הולכת וגדלה של חברות שיפתחו מוצרים המותאמים לתקופה בה החגורה מתהדקת והתקציב של הצרכנים הולך וקטן.   

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 19/09/2024 12:13
    הגב לתגובה זו
    בתחזית יפאנית של סטגפלציה מתמשכת,אנשים עדיין קונים סמארטפונים "האסימון" עדיין לא ירד!
  • לזור 20/09/2024 00:46
    הגב לתגובה זו
    כסילופון של נוקיה עולה 225 ש"ח, אז זו שטות לקנות.
  • 1.
    מה רע באייפון 14 (ל"ת)
    בני 19/09/2024 09:23
    הגב לתגובה זו
חיילי צהל חרבות ברזל
צילום: דובר צהל

בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה

האמנה החדשה, שנקראת "אמנת זמינות פיננסית לסיוע לחיילים וחיילות בשירות חובה", תעודד את הבנקים להעניק פתרונות יצירתיים, להקפיא הליכים משפטיים ולשפר את הנגישות הפיננסית של חיילים לאורך השירות ובסיומו

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק ישראל חיילים

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל השיק מהלך ראשון מסוגו, שמטרתו להעניק סיוע פיננסי ייעודי לחיילי וחיילות חובה. האמנה החדשה, שאומצה באופן וולונטרי על ידי כלל המערכת הבנקאית, מתיימרת להתמודד עם תופעה שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה במיוחד: חיילים בשירות סדיר שמוצאים את עצמם תחת עומס כלכלי מהותי, לעיתים כבר במהלך השירות, ונושאים איתם את נטל החובות גם לאחר השחרור. 

היוזמה, הקרויה "אמנת זמינות פיננסית", נבנתה בשיתוף פעולה של שורת גופים ובהם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, איגוד הבנקים, משרד המשפטים (הסיוע המשפטי), רשות האכיפה והגבייה, ועמותת "נדן". לפי הפיקוח, מטרת האמנה אינה רק הקלה מידית על חיילים הנמצאים בקשיים, אלא גם מניעה, באמצעות כלים לשיפור הידע הפיננסי והנגישות לשירותים. 

מרכיב מרכזי באמנה הוא הטיפול בחוב. על פי המתווה, בנקים שיעמדו בהוראות יקפיאו הליכים משפטיים למשך שנה לחוב של עד 15 אלף שקל, וינסו לגבש עם החייל החייב הסדר תשלומים מקל, בהתאם ליכולותיו. ההקפאה תוארך בעוד חודש אם החייל ריצה עונש מאסר של 30 יום ומעלה. מדובר במהלך שיש בו היבט חברתי מובהק, אם כי המבחן המשמעותי יהיה מידת השימוש בו בפועל, ובעיקר מידת שיתוף הפעולה מצד הבנקים עצמם, שיכולים אמנם להעניק הקלות נוספות, אך אינם מחויבים לכך. 

כחלק מהשינוי, ימנו הבנקים אנשי קשר ייעודיים לחיילים, שיקבלו הכשרה ממוקדת בהובלת הגופים הרלוונטיים, כולל מפגש עם נציגי צה"ל והסיוע המשפטי, ויוכלו להציע פתרונות בהתאמה אישית. כל חייל יוכל לפנות לאיש הקשר בבנק שבו מתנהל חשבונו, ללא תלות במקום השירות או הסניף. במקביל, תוענק גמישות תפעולית, תעודת חוגר תוכר כאמצעי זיהוי רשמי לפעולות בסיסיות בבנק, חיילים יוכלו לפעול בכל סניף הקרוב אליהם ולא רק בסניף האם, ויונפקו כרטיסי חיוב דיגיטליים זמינים עבור חיילים המשרתים הרחק מהבית. 

באשר לאשראי, תצא המלצה להציע מסגרות מותאמות ליכולת הכלכלית של החיילים, תוך הפחתת סיכון להיכנסות למינוס או לחריגות לא מבוקרות. מעניין לראות שהאמנה אינה עוסקת רק בהיבט המיידי אלא גם בתקופות חריגות, כמו מלחמה. ההתייחסות למבצעים כמו "חרבות ברזל" ו-"עם כלביא" מעידה על לקח ברור שלמד הפיקוח: בתקופות לחימה נדרשת רמה גבוהה של גמישות ונכונות מצד המערכת הבנקאית לפעול ברגישות מול חיילים שנפגעו, נפצעו, או נמצאים בזמינות מבצעית אפסית. 

מאיר ברדוגו מנכ"ל הטוטו. צילום: ברני ארדובמאיר ברדוגו מנכ"ל הטוטו. צילום: ברני ארדוב

הישראלים אוהבים להמר: מעל 2 מיליארד שקל הכנסות במחצית הראשונה של 2025

למרות שלא התקיים טורניר בינלאומי גדול במהלך החצי הראשון של 2025, ההכנסות זינקו ב-4% לעומת התקופה המקבילה ב-2024; הרווחים למדינה עמדו על 462 מיליון שקל, וערוץ האונליין כבר מהווה מעל רבע מהפעילות

רן קידר |
נושאים בכתבה טוטו

דירקטוריון הטוטו אישר את הדוחות הכספיים לחציון הראשון של 2025, שהראו שיא חדש בהיקף ההכנסות, כ־2.073 מיליארד שקל. זוהי עלייה של כ-4% לעומת החציון המקביל אשתקד, שבו נכלל גם טורניר היורו, ובגידול של כ-300 מיליון שקל מעל היעדים התקציביים שנקבעו מראש. הרווחים שהועברו לקופת המדינה הסתכמו ב-462 מיליון שקל,עלייה של כ-3% לעומת החציון הראשון של 2024, שגם הוא נחשב עד כה לחציון שיא. במקביל, חולקו לציבור מהמרים פרסים בהיקף של יותר מ-1.4 מיליארד שקל. 

מגמה נוספת שניתן לראות היא שערוץ האונליין של הטוטו הולך וגדל, וייצר הכנסה של 569 מיליון שקל בחציון הראשון, שהם כ-27% מכלל ההכנסות. מדובר בעלייה של כ-45 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בפילוח לפי ליגות, ליגת ווינר בכדורגל הישראלית מייצרת רק כ-119 מיליון שקל, לעומת ליגת האלופות, שמובילה עם הכנסות של כ-150 מיליון שקל. אחריה נמצאת ליגת ה-NBA עם כ-147 מיליון שקל והליגה הספרדית עם כ-123 מיליון שקל. 

בזירת המשחקים הבודדים, גמר ליגת האלופות בין פריז סן-ז'רמן לאינטר היה המשחק המכניס ביותר בחציון עם כ-10 מיליון שקל. המשחק המקומי הבולט היה גמר גביע המדינה בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע, שהכניס 5.3 מיליון שקל. 

יו"ר הטוטו, שבתאי צור: " החציון הראשון בשנת 2025 ממשיך להתנהל כשברקע הלחימה של ישראל במספר חזיתות והוא הסתיים כידוע במערכה מול איראן. אף על פי כן הטוטו בזכות שורת מהלכים שהוביל בשנים האחרונות הצליח גם בחציון הזה להמשיך לשפר את חווית הלקוח ולהגדיל את הרווחים שהוא מעביר למדינה, וכה חיוניים לה דווקא על רקע האתגרים הרבים שניצבים בפניה בימים אלה". 

מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו: " אני גאה בעובדי הטוטו שעל אף המורכבות ברמה הלאומית הצליחו לשמור על רצף תפקודי מלא בחציון הראשון, שהוביל לתוצאות העסקיות הטובות בתולדות החברה גם בהכנסות וגם בכספים המועברים לציבור. צריך לזכור שמדובר בשנה ללא אירוע ספורט גדול, ואף על פיכן הצלחנו לעקוף בחציון הראשון את ההכנסות שהיו בחציון של 2024 אשר כלל גם את היורו בגרמניה ונחשב ל