VIX להגנתנו במקרה של התפשטות המשבר לארה"ב
כלכלת ארה"ב עתידה לפתוח את שנת 2012 ברגל ימין, ולפיכך "מדד הפאניקה" המודד את סטיות התקן הגלומות במדד ה-S&P500 ירד באופן משמעותי בעת האחרונה ונסחר ברמה נמוכה יחסית של 20.7 נקודות - הרחק מרמות שיא של 40 עד 50 נקודות בהן נסחר בלב המשבר הפיננסי בארה"ב.
ברצף האירועים מעטים זוכרים כי מדד ה-VIX סגר את יום המסחר של ה-8/8/2011 לאחר הורדת דירוג החוב המפתיעה של ארה"ב ברמה של 48 נקודות, ומאז הוא במגמת ירידה בולטת. נהוג לומר בגסות כי רמה של 30 נקודות ומעלה ב-VIX מלמדת על פחד בשווקים, רף של 40 נקודות ומעלה מלמד על פאניקה בשווקים, ואילו רמה הנמוכה מ-20 נקודות מלמדת על שגרה של שלווה בשווקים.
לא קל להשיג קונצנזוס בשוק ההון, אולם בכל האמור בתנודתיות החזויה בשנת 2012 (לפחות בציטוטים המובאים בתקשורת), הרי מירב הפעילים והמנתחים בשווקים מסכימים על כך שהתנודתיות בשווקים בשנת 2012 תגבר ולא ההיפך. אף על פי כן הדבר אינו בא לידי ביטוי בתנודתיות של מדד ה-S&P500, אשר יורדת בהדרגה "למחוזות השלווה".
כלכלת ארה"ב הינה ספקית הנתונים הכלכלים המשופרים של השווקים הגלובליים בעת האחרונה. הפירמות האמריקניות נסחרות במחירים הוגנים, לכן מדדי השוק נסחרים ביציבות מפתיעה ביחס לסביבה הגלובלית המאתגרת. העובדה שמדד ה-S&P500 הפך להיות הנכס המנייתי המועדף על רבים מן המשקיעים הגלובליים ומתפקד כמפלט של בטחון, גרמה ככל הנראה לסטיות התקן של מדד זה לצנוח.
למרות העדפתנו המובהקת לשוק המניות האמריקני אותה נימקנו בחודשים האחרונים, איננו מאמינים ב-'De Coupling' בין כלכלת ארה"ב לכלכלת העולם, ובוודאי שלא בתסריט של הידרדרות חדה בפעילות הכלכלית הגלובלית. אנו סבורים כי השקעה באופציות רכש מחוץ לכסף על מדד ה-VIX יכולה להוות הגנה מצוינת על תיק השקעות מפני תרחישי האימה המרכזיים שאנו חוזים בשווקים הגלובליים בשנת 2012 - התפוררות גוש האירו, הידרדרות גיאו-פוליטית והתקררות מהירה בסין.
ייתכן כי מדד ה-VIX ימשיך להתכווץ בעת הקרובה עקב ראלי סוף שנה ואופוריה מנתוני כלכלת ארה"ב. אנו ממליצים לנצל את ירידת מדד זה על מנת לרכוש הגנות לתרחישי קיצון במחירים נוחים.
- 6.אנדי 30/12/2011 15:43הגב לתגובה זואבל יש הרבה תעודות סל סחירות שעוקבות אחרי ממוצעים של חוזים על ה VIX - כמה מהן: VXX, VIIX, VIXY, TVIX, UVXY. אבל שימו למי שחושב לרוץ לקנות, בגלל מבנה החוזים העתידיים, כל התעודות הללו נוטות לסטות לאורך זמן מה VIX עצמו ולכן ההפסד הכספי כמעט מובטח. חשוב עד מאוד העיתוי והתזמון של הקניה וכידוע לכולנו, אין לאף אחד ראיה לעתיד. לכן זהירות גדולה נדרשת. המלצתי לעקוב במשך תקופה אחרי תעודות הסל ללא קנייתן כדי ללמוד על התנהגותן
- 5.ויקטור 30/12/2011 14:27הגב לתגובה זוהאם אתה יכול להמליץ על אזה אופ ואזה symbol תודה
- 4.יניב תודה האם אתה יכול להמליץ איזה אופ ומה הסימבול (ל"ת)דוד 29/12/2011 19:34הגב לתגובה זו
- 3.29/12/2011 18:11הגב לתגובה זואין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. - איך זה בדיוק מסתדר אחד עם השני?!?!?!?!?!?
- 2.מדד הפחד 29/12/2011 13:50הגב לתגובה זואני מכיר תעודה שאפשר דרכה להשקיע במדד הפחד:סימול: VXX.
- 1.zoltan1 29/12/2011 09:12הגב לתגובה זומענין איך כל ה"מומחים" למיניהם יודעים כל-כך טוב לנתח ונמק את מה שהיה,אבל אין להם מושג קלוש על העתיד.ונתוני העבר יוכיחו!!!
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
