ראמבל וטטר
צילום: טוויטר

מניית רמבל מזנקת בעקבות השקעת ענק של Tether

השקעה של 775 מיליון דולר מציבה את פלטפורמת הווידאו בעמדת זינוק ומסמנת את מעמדה בשוק הקריפטו והמדיה האלטרנטיבית; ראמבל מזנקת 80%
אביחי טדסה |

רמבל (rumble) פלטפורמת סטרימינג שמיתגה את עצמה כחלופה חופשית ליוטיוב, הודיעה השבוע על קבלת השקעה משמעותית בגובה 775 מיליון דולר מחברת הקריפטו Tether. המניה של רמבל זינקה ב-91% בעקבות ההודעה, והגיעה למחיר של 3.75 דולר, מה שמציב אותה ביום המסחר הטוב ביותר שלה מאז יוני 2023.

במסגרת העסקה, Tether תרכוש כ-103.3 מיליון מניות במחיר של 7.50 דולר למניה. מתוך הסכום הכולל, 250 מיליון דולר יוקצו ליוזמות צמיחה, כגון שדרוג תשתיות והתרחבות לשווקים חדשים. יתרת הסכום תשמש לרכישה עצמית של עד 70 מיליון מניות מסוג Class A.

פאולו ארדואינו, מנכ"ל Tether, הדגיש כי ההשקעה משקפת ערכים משותפים לשתי החברות, כמו ביזור, עצמאות ושקיפות. לדבריו, "בעידן שבו האמון במדיה המסורתית נשחק, פלטפורמות כמו רמבל מציעות אלטרנטיבה אמינה ובלתי מצונזרת".

מיצוב רמבל כחלוצה בשוק הקריפטו והמדיה

רמבל הוקמה בשנת 2013 מתוך שאיפה לשמש אלטרנטיבה לפלטפורמות טכנולוגיות גדולות, תוך דגש על חופש הביטוי ואותנטיות. החברה הצליחה למשוך משקיעים שמרנים, וב-2021 קיבלה תמיכה מקרן ההשקעות Narya Capital, שנוסדה על ידי סגן הנשיא המיועד ג'יי.די. ואנס.

לאחרונה, הרחיבה רמבל את פעילותה לשוק הקריפטו. בחודש שעבר אישר דירקטוריון החברה רכישת ביטקוין בשווי של עד 20 מיליון דולר, כחלק מהחזון של מנכ"ל החברה כריס פבלובסקי להפוך את רמבל לפלטפורמת הווידאו המובילה עבור קהילת הקריפטו.

"ההשקעה ב-Tether וביטקוין היא חלק בלתי נפרד מחזוננו לבנות מערכת אקולוגית חזקה ומבוזרת", אמר פבלובסקי. "אנחנו פועלים ליצור אלטרנטיבה משמעותית לפלטפורמות הגדולות, תוך חיבור לקהלים שמחפשים חופשיות ושקיפות".

אתגרים ומחלוקות בדרך

למרות ההתקדמות הפיננסית, רמבל ממשיכה לעורר מחלוקת. החברה ספגה ביקורת על אירוח תוכן שקשור לתיאוריות קונספירציה, כמו טענות על חיסוני הקורונה והונאות בחירות. בנוסף, רמבל נקטה מהלך משפטי נגד התובע הכללי והמזכיר של מדינת קליפורניה, בטענה שחוק המחייב אתרי אינטרנט להסיר או לתייג מידע מטעה פוגע בחופש הביטוי.

קיראו עוד ב"גלובל"

"העמדה שלנו היא ברורה: אנו מספקים פלטפורמה פתוחה שמאפשרת חופש ביטוי לכלל המשתמשים, כל עוד הם עומדים בתנאי השירות" אמר פבלובסקי בתגובה לביקורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.