רחל בן צבי-זיו: "פיטורים וקיצוצים בפרסום - לא מה שקיווינו שהמחאה תיצור"
"עולם הפרסום כפי שאנו מכירים אותו נמצא בגסיסה, אפשר לומר שהוא כבר מת". הצהרה זו באה מפיו של הפרסומאי אילון זרמון, יו"ר משותף במשרד פרסום זרמון גולדמן, בכנס השיווק השנתי של מגזין 'סטטוס' מבית מוטו תקשורת, שהתקיים ב-14 בדצמבר במלון ליאונרדו סיטי טאוור ברמת גן.
הכנס, אליו הגיעו כ-500 איש מבכירי עולם השיווק במשק, הציג לראשונה את המונח ספיד מרקטינג (שיווק מהיר) - אסטרטגיה שעוסקת בשיטות השיווק בעולם החדש בו הכוח עבר לצרכן, עם ריבוי הרשתות החברתיות והמדיה הדיגיטלית. אסטרטגיה זו נכתבה על ידי ד"ר אביחי שוב-עמי שהנחה את הכנס, והוצגה לראשונה במגזין סטטוס של חודש דצמבר.
ההצהרה של זרמון לוותה בטענה, כי לערוצים 2 ו-10 אין זכות קיום במודל הנוכחי, בו הם מתפרנסים מפרסומות. "בעידן של הפרעת קשב וריבוי מסרים אף אחד לא צופה במקבץ פרסומות", אמר זרמון. "הכוח של כל צרכן משול בעיני לכוח של אבי ניר, מנכ"ל קשת, ולמנהלי השיווק אין ברירה אלא להסתגל לעולם החדש הזה".
מיטל מוסקוביץ, מנהלת שיווק בחברת 2Like, ציינה כי על פי תחזיות בשוק, ב-2014 יופנו 19% מסך הוצאות הפרסום למדיה החברתית. שי רוזן, מנהל אסטרטגיה ויעוץ בחברת Real Commerce, הוסיף כי בתחום המסחר האלקטרוני, ישראל מפגרת בהרבה אחרי העולם. "קמעונאים בארץ חוששים שקניות באינטרנט יהרסו את המכירות בחנויות, אבל זו השנה בה חייבים להתפתח בתחום. הלקוחות נמצאים באינטרנט, שיעורי החדירה של פייסבוק בארץ הם מעל 60%".
מי שהוזכרה רבות בכנס הייתה המחאה החברתית, שצמחה מתוך הרשתות החברתיות והביעה את זעקת העם. "קשה להאמין שדפני ליף חזתה את השלכות המהפכה החברתית שיצרה", אמרה מנכ"לית מוטו תקשורת, רחל בן צבי-זיו, עם פתיחת הכנס. "פיטורי עובדים, קיצוצים בתקציבי פרסום ושיווק, הוזלת מחירים לזמן קצר והעלאתם בחזרה, הם לא מה שקיווינו שהמחאה תיצור. אולי אם ליף הייתה יושבת עם יועצי אסטרטגיה, זה היה נראה אחרת".
איילת תורן, מנהלת שיווק באסם, סיפרה כי קיץ 2011 היווה עבור החברה שיעור מאלף בשיווק. "מחאת הצרכנים הייתה מהירה, הם נראו מאוגדים עם מסר סוחף, ואנחנו הרגשנו מבוהלים", אמרה. "לא צפינו את זה, ובהתחלה לא ידענו מה לעשות. קשה לקרוא לזה שיווק מהיר". לדבריה, המחאה מחייבת צורך בחשיבה חדשה: לא עוד הסתפקות במהלכים רב שנתיים, אלא ניתוב של 30% מהתקציב להתייחסות להווה.
הראל ויזל, מנכ"ל רשת פוקס, טען כי חברות רבות זנחו את המותג ומשקיעות במחיר בלבד, בעקבות המחאה. "נמאס לי לראות פרסומות של חברות שאיבדו את המותג ומדברות רק על הנחות ומבצעים", אמר. "אם הן ימשיכו כך, לא יהיה להן למי למכור".
אסף עופר, סמנכ"ל שיווק בפלאפון, הוסיף כי עקב התחזקות הסמארטפונים והרשתות החברתיות, רוב הגלישה נעשית בסלולר. "בשיווק מהיר חייבים לנטר את הזירה הרשתית ולדעת להגיב מהר בזמן אמת, ובצורה כזו לעצור שרשרת תגובות שלילית ולמנוע משבר", אמר.
בפאנל שעסק בניהול משברים, העניקו הנוכחים ציון נכשל לתנובה, בהתמודדות עם משבר הקוטג' שצמח מהרשתות החברתיות, וסיפרו על ניהול משבר בעסק שלהם. "תנובה שתקה, ואז היססה, ואז צירפה את שטראוס למלחמה ולבסוף שלחה את היו"ר זהבית כהן לתקשורת, שאמרה דברים לא ראויים", אמר איתן זינגר, מנכ"ל זאפ. "אין ספק שבתוך החברה אנשים היו מבולבלים, ולא ניהלו נכון את דף הפייסבוק, למרות שהמשבר לא אמור היה להגיע בהפתעה, כבר לפני שנתיים התחילה מחאת צרכנים על יוקר המחייה ומחירי הדלק", הוסיף יואב פרידור, מנכ"ל באזילה.
רחל בן צבי-זיו, מנכ"לית מוטו תקשורת, ציינה כי ככל שהחברה גדולה יותר, כך האגו שלה גדל, ועמו המחשבה ששום דבר לא יפגע בחוסן החברה, מה שהתברר בתנובה כטעות. היא סיפרה על ניצול הזדמנות בקבוצת מוטו תקשורת: "מעבר ל-15 מגזינים, אנחנו מפעילים אתר אינטרנט ואפליקציות, ומנסים להדביק את הפער הטכנולוגי", אמרה. "כש-SBC שהיו הבעלים של החברה פשטו את הרגל, היינו צריכים לקבל החלטה מה לעשות, ואילן ציוני השתכנע על ידינו לרכוש את החברה. אני באופן אישי אוהבת משברים, הם יוצרים הזדמנויות להמציא את החברה מחדש".
- 2.מנתח פלסטי 28/12/2011 17:54הגב לתגובה זוהתרשמות כבירה ממי שסיליקון קופץ ממנה,,,זה שיווק אמיתי
- 1.המום 28/12/2011 17:23הגב לתגובה זואפילו תוכן שיווקי צריך להיות טיפה אקטואלי

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.