מדד הבנקים נשאר חלש אך מה קורה בטווח הקצר?
מטבע הדברים, שכל עלייה המגיעה לאחר ירידות חדות נוטעת תקווה לתחילתו של עידן חדש. עידן בו השמיים הם הגבול ורמות התנגדות הן בבחינת נקודה בלתי נראית על הגרף. בסקירות האחרונות, למעשה מזה תקופה, עת נשק מדד המעו"ף לאזור 1,345 אני מעריך שסימני החולשה הופכים להיות דומיננטיים יותר ויותר וכי אין מה לחפש ברכישת מניות חדשות, אלא לצמצם חשיפה באופן עקבי ומתמיד. גם העליות האחרונות לא ממש הזיזו אותי מדעתי ארוכת הטווח אלא גרמו לי לבצע את ההתאמות הנדרשות בפרק הזמן הקצר ותו לא.
המגמה המשנית
בגרף השבועי אפשר את המרכיבים הבאים:
1. המגמה המשנית אינה עוד מגמת עלייה. אפשר לראות שמדד הבנקים מדשדש בין 1,250 הנקודות המשמשת כרמת תמיכה ואכן משם החלו העליות, לבין 1,450 הנקודות המשמשת כרמת התנגדות.
2. הדשדוש במדד הבנקים מתפתח לתבנית "משולש יורד". כלומר, נקודות שיא הולכות ויורדות המבטאות את נכונותם של המוכרים להגיע במחירים הולכים ויורדים, לעומת הקונים המצויים ברמת 1,250 הנקודות.
3. תבניות אלו נשברות בדרך כלל מטה ומטבע הדברים הן מייצגות סיכון גבוה לכל מי שמסתובב ובראשו הרעיון לרכוש את מניות הבנקים.
4. בתחתית הגרף אפשר לראות את שני מדדי העוצמה בהם אני עושה שימוש מדי פעם: מדד העוצמה היחסית - RSI ומדד החפיפה סטייה - MACD. כפי שאפשר לראות שני המדדים מצביעים על סטייה שלילית חריפה כאשר מדד RSI מצוי מתחת לרמת 50% המייצגת טריטוריה של מגמות ירידה.
אז מה היה לנו שם?
מגמת עלייה ראשית שאיבדה מומנטום ומתקשה לצלוח רמות התנגדות משמעותיות. מגמה משנית שאינה עוד מגמת עלייה אלא דשדוש המעיד על חילוקי דעות מהותיים לגבי המשך הדרך עם נטייה ברורה לשבירה מטה. מדדי עוצמה חלשים ורמות התנגדות היסטוריות שמסרבות להיכנע. כל זה שם את מדד הבנקים במקום בו רמת הסיכון עדיין גבוהה.
*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
- 8.משקיע בתקשורת 22/07/2011 07:37הגב לתגובה זומה קורה באינטרנט נראה כאילו אלוביץ רוצה למחוק אותה . הוא גורם לשערים נמוכים כדי לאסוף ואז לתת הצעת רכש נמוכה .מה דעתך
- 7.דודו גבאי 14/07/2011 08:40הגב לתגובה זוקשקשן מפרסם באתר שלכם את המשפט הבא " אם אני יכול אז כל אחד יכול" השאלה היא מה אתה יכול??? חוץ מלקשקש כל היום ולהטעות את המשקיעים. ניתוח טכני זה בלוף אחד גדול. אנחנו מושפעים מהעולם ולא מהגרפים!!!!!!
- 6.מנתח טכני 13/07/2011 20:06הגב לתגובה זולא רואה שהשוק לונג הכל תומך כל הברבור מתו שנה פוזיציה חבר תיצטרף
- 5.לא קונה מניות 13/07/2011 16:22הגב לתגובה זוחחח
- 4.אכן בטח הוא רוצה לקנות בזול (ל"ת)זה בטח הזמן לבנקים 13/07/2011 11:27הגב לתגובה זו
- 3.אורי 13/07/2011 01:24הגב לתגובה זו= גרמו למי שעבד לפי הניתוח למחוק חלק מהתיק ! אייל, אתה מסקר את זה כאילו סיקרת מסחק פוטבול ביבשת רחוקה. => אולי צריך לבצע התאמות בשיטה שהישתנתה בעשור האחרון עקב שיכלול אפשרויות וטכניקות המסחר ? ץץץ חומר למחשבה, אם אפשר תשובה סוף סוף בעניין ?
- 2.גורביץ-גרופ 12/07/2011 18:07הגב לתגובה זואם אייל ממליץ למכור, כנראה זה הזמן לקנות. כמובן למשקעים שלא נבהלים מירידה של 2-3 אחוז.
- 1.ברוקר 12/07/2011 09:34הגב לתגובה זובעוד מספר חודשים מועט תאלץ להסביר גם אותם.. ואיפה טעית.. כמו תמיד.
- z 14/07/2011 13:07הגב לתגובה זוהבנקים במצב מסוכן.(3 נקודות)סיבות:מיתון בחו" ל,מחירי נדל" ן יורדים ואין להם לאן לצמוח כיהם צמחו הרבה על חשבוננו והציבור לא מוכן לעודד שרותים יקרים.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
