איזיצ'יפ - האם נמצאה שפיות בשיגעון של שוק ההון?

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מניית איזיצ'יפ ופוטנציאל העלייה הגלום בה
אייל גורביץ | (6)

את מניית איזיצ'יפ הזכרתי לא אחת בחודשים האחרונים בכל מיני פורומים והזדמנויות ולא בכדי. הדינאמיקה של יציבות ומגמת העלייה עונה על מלוא הדרישות הטכניות. בתוך הטלטלות הבורסאיות שומרת המניה על שפיות ועמידות כאשר התקופה האחרונה המשיכה להעפיל לשיאים חדשים.

המגמה הראשית

בגרף החודשי אפשר לראות מגמת עלייה ברורה:

1. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה.

2. רמת התנגדות של 9.5-10 שקלים למניה, נשברה ברורות כלפי מעלה והפכה לשמש כרמת תמיכה. כאשר התנגדות הופכת לשמש כתמיכה מדובר בגילוי עוצמה משמעותי לגבי המשך הדרך.

3. הממוצעים הנעים תומכים כאשר הקצר מצוי מעל לארוך ושניהם משופעים מעלה.

4. מחזורי המסחר מתרחבים ומעידים על לחץ של ביקושים

מגמות ראשיות אינן מסתיימות בחטף ולכן המסקנה היא שרמת השיא אליה הגיעה המניה, 128.4 ש' למניה אינה בבחינת השיא האחרון

המגמה המינורית

בגרף היומי אפשר לראות:

1. בשבועות האחרונים קבעה המניה שתי תחתיות זהות ברמת 94 ש' למניה. שתי תחתיות אלו מעידות על רצון לרכוש כל כמות במחיר קבוע מראש ואפשר לסמן את הרמה הזאת כתחתית האחרונה לתקופה הקרובה

2. עוד אפשר לראות שלאורך התקופה האחרונה מתנהלת המניה מעל ממוצע נע ל-200 ימי מסחר. זו אינדיקציה לכיוון כללי חיובי

3. בשלב הנוכחי אין רמות התנגדות שכן המניה מצויה בשיא של הזמנים

4. שבירתה מטה תהווה הזדמנות קנייה לטווח ארוך.

סיכום

אחת מהמניות היותר מעניינות. במובנים מסוימים מזכירה לי בהתנהגותה את צ'קפוינט. מגמה ראשית ארוכה ויציבה, רמות התנגדות שנשברות מעלה והופכות לשמש כרמות תמיכה וכמעט ללא שום איתותי חולשה שיכולים לגרום למחזיקה הרהורי כפירה.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    קורח 06/07/2011 08:28
    הגב לתגובה זו
    בשיטה הזו מפסיד את רוב העלייה וחוטף את רוב ההפסד. תעקבו אחרי התחזיות של המומחה. הוא " חזה שהמעוף ירד עוד 10%. המעוף קפץ יותר מ8%. וגורביץ ממשיך לחכות. כלומר את גל העליות הנוכחי מחשבי הטכני הפסידו ואם הם הימרו על שורטים או פוטים הם הפסידו את המכנסיים. זה פשוט. הטכני מתבסס על העבר ולכן לא יכול לחזות את רגע השינוי. בשוק תנודתי הטכנאי טועה יותר מאשר מדייק
  • סוחר 08/07/2011 08:01
    הגב לתגובה זו
    הטכני עובד מצוין, 90% מכם טיפשים שלא מבינים כלום בתזמון...תמשיכו להאכיל אותנו אנחנו צריכ כסף טיפש כמוכם...
  • 3.
    מכור לטכני 05/07/2011 23:06
    הגב לתגובה זו
    ברור לכולם שצריך לעשות הפוך מההמלצות של אייל. זה הזמן למכור את איזיציפ.
  • אורי 06/07/2011 05:27
    הגב לתגובה זו
    המליץ על אל די קי מאז נפלה ב50אחוז ויותר זהירות מבן אדם
  • 2.
    6476 05/07/2011 22:34
    הגב לתגובה זו
    למטה. כי יש גבול לעליות.
  • 1.
    הבעיה שחלק מהסוחרים בו לא .כי הם מאזינים לך (ל"ת)
    שוק ההון שפוי 05/07/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.