ריאליטי חדש ברשת: וואלה וערוץ 10 יפיקו תכנית שתשודר 24/7 באינטרנט
שיתוף פעולה בתחום התוכן: ערוץ 10 ואתר וואלה יפיקו יחד, באמצעות חברת ההפקה אבוט רייף המאירי, תכנית ריאליטי חדשה. התכנית זכתה לשם הזמני 'הדור הבא'.
התכנית תשודר בשידור חי 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע, ושבסופה יוענק למנצח פרס של מיליון שקלים. הזכויות לפורמט המקורי שפותח אבוט רייף המאירי בצוות פיתוח בראשותה של יעלי אבנרי, כבר נמכרו למפיק האמריקאי בן סילברמן, שהפיק את 'המשרד', 'בטי המכוערת', 'שושלת טיודור', 'לרדת בגדול' ועוד.
לצורך הפקת התוכנית מוקם בימים אלו מתחם אולפני חדשני באזור המרכז, וגורמים בענף הטלוויזיה טוענים כי "מדובר בהפקה הגדולה ביותר שערוץ 10 עשה מאז הקמתו, וזו הפקה שמכניסה את הערוץ לעולם תוכניות הריאליטי בשידור חי".
תהליך גיוס משתתפים לתוכנית החל ובחברת ההפקה מתמקדים בשלב הזה בגיוסם של רווקים ורווקות בגילאי 25-35.
במסגרת העסקה, שהיקפה מוערך במיליוני שקלים, וואלה תקבל בלעדיות על השידור באינטרנט ובסלולר, ובמרכזו השידור החי והרציף מתוך אולפני התוכנית. כך שוואלה, שזוכה לכמיליון גולשים שונים ביום, ישמש כפלטפורמה לשידור החי שילווה את התוכנית.
לצד אתר התוכנית והאפליקציות שיפותחו עבור הגולשים, תפתח וואלה! עם צוות ההפקה סדרה של מוצרי פרסום ושיווק ייחודיים אשר יוצגו בשבועות הקרובים למשרדי הפרסום ולמפרסמים המובילים.
מנכ"ל וואלה אילן ישועה, מסר כי "השידור החי יהיה זמין לכל עם ישראל הישר מעמוד הבית. מדובר במהלך אסטרטגי, אחד בסדרה של מהלכים, שנועדו להבטיח את המשך המובילות של וואלה באינטרנט בכלל ובתחום הווידאו באינטרנט במיוחד. אנחנו גאים לחבור בהפקה זו לערוץ 10 ולאבוט רייף המאירי שחתומים על כמה מההצלחות הבולטות בתחום הריאליטי הטלוויזיוני בישראל. וואלה נרתמת למהלך בכל כוחה ומחויבת להצלחתו".
- 8.אור 15/07/2011 12:54הגב לתגובה זוחייבים לאסור על הדירים ללעוס מסטיק. זה נישמע כמו פרות ולא מבינים מה הם אומרים.
- 7.הזוי! לגמרי הזוי! נענע10 בשפל המדרגה! (ל"ת)איפה איפה אליאב 24/03/2011 09:30הגב לתגובה זו
- 6.עידן 23/03/2011 21:47הגב לתגובה זואחרי יד2 ומקושרים - שטות החדשה....
- 5.מי האדיוט שאישר לו את זה? (ל"ת)מיכל 23/03/2011 21:46הגב לתגובה זו
- 4.אז יהיה תוכן באתר המשמם שנקרא וואלה? (ל"ת)חיים 23/03/2011 21:46הגב לתגובה זו
- 3.מביך קצת... 23/03/2011 19:10הגב לתגובה זואיך דבר כזה לא קורה בנענע? אתר הבית של הערוץ? הם קוברים אותו?..
- 2.רונן 23/03/2011 18:52הגב לתגובה זוכנראה שורשבסקי לא הטמיע שיש לו אתר נוחי לידיעתך...
- 1.אלין 23/03/2011 18:43הגב לתגובה זופשוט בושה

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?