למרות המשבר תהיה עלייה של כ-20% במספר הספורטאים המשתתפים לעומת המכבייה שנערכה בשנת 2005
המכביה ה-18 יצאה אתמול לדרך בטקס באיצטדיון רמת גן, למכביה הגיעו השנה כ-7,500 משתתפים מ-65 מדינות בעולם, ו-2,000 ספורטאים ישראלים, ובטקס עצמו השתתפו כ-40 אלף איש במפגן ציונות מרשים. את לפיד המכביה נשאה החותרת יסמין פיינגולד, אשר ניצלה באורך נס מטביעה בירקון.
יש לציין כי כל משתתף מחו"ל שילם הרבה מאוד כסף עבור בכדי להגיע מלמכביה ולהתחרות בה. עניין שאינו מובן מאליו בימים שלמשבר כלכלי עולמי, עם זאת נראה כי רבים לא וויתרו, מה שימלא בימים הקרובים את המלונות, המסעדות ומקומות הבילוי בתל אביב.
את המכביה ה-18 מיתגה חברת המיתוג 'ג'ירף תקשורת חזותית', היקף פעילות המיתוג מוערך בכ-50 אלף שקל. לאחר מכרז אליו ניגשו לפני כשנתיים 6 חברות והוצגו כ-40 הצעות. בחירת הלוגו נעשתה על ידי פאנל של שופטים ממגוון תחומים.
לדברי טל הובר, מבעלי ג'ירף תקשורת חזותית, "המסר העיקרי בעיצוב הסמל הוא החיבור והקשר בין ישראל ויהדות העולם. השנה חוגגת המכביה 18 שנה ולכן בחרתי לעצב את הלוגו תוך הדגשת המילה 'חי'".
למרות המשבר תהיה עלייה של כ-20% במספר הספורטאים המשתתפים לעומת המכבייה שנערכה בשנת 2005
רפי שלף מנכ"ל חברת "אינטרנשיונל תיירות וכנסים", נבחרה בפעם השנייה כאחראית לארוח והלנת של כ- 3,500 הספורטאים היהודים שיגיעו למכבייה מכל רחבי העולם.
מבדיקה שערכה חברת 'אינטרנשיונל תיירות וכנסים', עולה שלצד 3,500 הספורטאים היהודים שישתתפו במכבייה יגיעו בתקופה זו עוד כ- 15,000 תיירים רובם בני משפחה של הספורטאים או מלווים.
3,500 הספורטאים יתארחו בכ- 20 בתי מלון ברחבי הארץ רובם בת"א, נתניה, חיפה וירושלים לשהות ממוצעת של כ- 14 ימים על בסיס פנסיון מלא. סה"כ שוריונו כ- 1,700 חדרי בתי מלון כאשר מדובר בכ- 24 אלף ימי שהות בבתי המלון בעלות של כ- 16 מיליון שקל.