הראל משלמת 100 מ' ש' עבור קרנות הפנסיה החדשות של "גילעד"

קבוצת הראל ממצבת את עצמה בתחום הפנסיה - נכסי קרנות הפנסיה החדשות וקופות הגמל של "גילעד" מסתכמים ב-1.8 מיליארד שקלים וכך יגדל נתח השוק של הראל בתחום הפנסיה מכ-6.5% ליותר מ-10%
יוסי פינק |

קבוצת "הראל ביטוח ופיננסים" (הראל השקעות) ממצבת עצמה כשחקן מפתח גם בתחום הפנסיה, רגע לפני כניסת הבנקים לייעוץ פנסיוני. הראל מגדילה את נתח השוק שלה בתחום הפנסיוני באמצעות רכישת מלוא הבעלות על קרנות הפנסיה החדשות "גילעד", המנהלות נכסים פיננסיים בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים. היקף העסקה נאמד ב- 100 מיליון שקלים. בנוסף לכך, רכשה קבוצת הראל את פעילות קופות הגמל ואת קרן ההשתלמות של "גילעד" בעלות היקף נכסים של כ- 300 מיליון שקלים.

קבוצת הראל מנהלת כיום כ- 2.9 מיליארד שקלים במסגרת קרנות הפנסיה החדשות. בעקבות רכישה זו מגדילה קבוצת הביטוח והפיננסים הראל באופן משמעותי את חלקה בתחום ניהול קרנות הפנסיה מכ- 6.5 אחוזים ליותר מ- 10.3 אחוזים ובהפקדות השנתיות יגדל חלקה היחסי מ- 7.5 אחוזים ל- 11 אחוזים. היקף הנכסים היקף הנכסים המנוהלים בקרנות פנסיה החדשות יעמוד על 4.4 מיליארד שקלים. לדברי גינת, "יתרון הגודל של קבוצת הראל יקנה לעמיתי הקרנות הנרכשות את המוניטין והיכולת המוכחת של הראל בשירות, בהגינות, בניהול איכותי ובהשגת תשואות נאות".

לקרן הפנסיה "גילעד רווחית" כ-37 אלף עמיתים מתוכם כ- 20 אלף עמיתים פעילים. היקף הנכסים המנוהל של הקרן עומד, כאמור, על 1.5 מיליארד שקלים. לקרן הפנסיה "גלעד משלימה" היקף נכסים, העומד על 3 מיליון שקלים.

בנוסף, רוכשת קבוצת הראל גם את הבעלות על קופות הגמל, הפיצויים וההשתלמות של "גילעד". קופת הגמל והפיצויים של "גילעד " מנהלת נכסים בהיקף של 150 מיליון שקלים ומספר העמיתים בקופה עומד על 12,000. היקף הנכסים בקרן ההשתלמות הינו כ- 143 מיליון שקלים ומספר העמיתים בקרן ההשתלמות הינו 7,600 עמיתים.

מערך התפעול של קופות הגמל "גילעד" ימשיך בניהול הקרנות באופן עצמאי, כאשר בשלב מאוחר יותר ישולבו עובדי מערך התפעול במערך הקיים של קרנות הפנסיה, שבניהול הראל פיננסים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות