עוד רבעון שיא לדלק US: הרווח הנקי נסק ל-67 מ' ד'

עיקר הגידול נרשם בזכות זינוק של 46% ברווח הגולמי לחבית נפט בנוסף לעליה של 35% בהכנסות חנויות הנוחות שבתחנות הדלק
דותן לוי |

החברה הבת של קבוצת דלק (דלק קבוצה ) - דלק US של יצחק תשובה רושמת היום שיא נוסף ברווח הנקי לרבעון. החברה שמרכזת את פעילותה במגזר הדלקים וחנויות הנוחות בארה"ב נהנתה מעליה משמעותית במרווחי הזיקוק ובמקביל דאגה להגדיל את מספר חנויות הנוחות שבבעלותה.

כאמור, בשורה התחתונה מדובר בשיא בסעיף הרווח הנקי שהסתכם ברבעון השני ב -67.2 מיליון, גידול של 59.2% לעומת אשתקד וזינוק מרשים בהשוואה לרבעון הקודם (רווח נקי של 20 מיליון דולר).

מנתוני המחצית עולה, כי בששת החודשים הראשונים של שנת 2007 הרווח הנקי עמד על סכום שיא של 88.1 מיליון דולר, לעומת 55.1 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2006. הרווח הנקי למניה בדילול מלא הסתכם במהלך המחצית הראשונה של 2007 ב- 1.69 דולר, לעומת 1.26 דולר למניה בדילול מלא במחצית הראשונה של 2006.

לפעילות מגזר הזיקוק הייתה את התרומה המשמעותית ביותר לרווחיותה של דלק US ברבעון הנוכחי והיא הסתכמה ב-95.1 מיליון דולר, בהשוואה ל- 67.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי לחבית ברבעון השני של 2007, לא כולל עלויות שיווק בסך 0.77 דולר לחבית, הסתכם ב- 23.94 דולר לחבית, עליה של 0.84 דולר ממרווח הזיקוק 5-3-2 (באזור מפרץ מקסיקו) אשר עמד ברבעון השני של 2007 על 23.10 דולר לחבית. הרווח הגולמי לחבית ברבעון המקביל אשתקד עמד על 16.34 דולר לחבית.

יחד עם זאת, מלבד העליה במרווחי הזיקוק היקף המכירות במגזר הזיקוק במהלך הרבעון השני של 2007 הסתכם ב- 435.3 מיליון דולר, לעומת 454.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון השני של 2007 שיווקה החברה מבית הזיקוק כ- 53,777 חביות ביום בהשוואה לכ- 57,036 חביות ביום ברבעון המקביל אשתקד, ירידה הנובעת בעיקר מהפרעות באספקת החשמל כתוצאה ממזג האויר במזרח טקסס. בחודש יולי 2007 סיימה החברה את התקנתו של מתקן ממסר חשמלי אשר צפוי להגדיל את מהימנות אספקת החשמל לבית הזיקוק.

התפוקה הכוללת ברבעון עמדה על 57,104 חביות ליום בהשוואה ל- 57,342 חביות בתקופה המקבילה אשתקד. דלק US המשיכה לגוון את מקורות הנפט הגולמי שלה, ובמהלך הרבעון השני, הגדילה את כמויות עיבוד הנפט החמוץ לכ- 7%. בנוסף רכשה החברה נפט שמקורו מחוץ לארה"ב בהיקף של 4% מהנפט הגולמי הכולל.

תרומתו של מגזר חנויות הנוחות והתדלוק לרווחיות החברה ברבעון עמדה על 18.4 מיליון דולר, לעומת 15.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות המגזר הסתכמו ב- 486.4 מיליון דולר, גידול של 33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה נובע בעיקר מעלייה של כ- 150 במספר חנויות הנוחות המופעלות ע"י החברה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. חנויות אלה נרכשו ברבעון השלישי של 2006 וברבעון השני של 2007 מחברות Fast ו-Calfee, בהתאמה.

מכירות חנויות הנוחות רשמו במהלך הרבעון גידול בשיעור של 35.7% והסתכמו ב- 111.8 מיליון דולר לעומת 82.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2006. הגידול במכירות נובע בעיקר מעליה במספר החנויות המופעלות ע"י החברה וכן מגידול של כ- 1.3% במכירות המוצרים בחנויות דומות. הרווח הגולמי ממכירת מוצרים עלה ל- 31.6% במהלך הרבעון, גידול של 80 נקודות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

מכירות הדלקים ברבעון עלו ב-34.6% ל 352.4 מיליון דולר, לעומת 261.8 מיליון דולר ברבעון המקביל 2006, עלייה שנובעת בעיקר מגידול של 30% במכירות הגלונים לכ -123.8 מיליון גלונים ובמקביל עליה של כ- 3.6% במחיר הממוצע לגלון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

כתגובה לדוחות אמר עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, "אנו שמחים לדווח על תוצאות שיא הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של שנת 2007. הביצועים התפעוליים המרשימים, בנוסף להמשכיות אסטרטגיית הרכישות שלנו ויתרת המזומנים והשקעות לזמן קצר בסך 275 מיליון $ מצביעים על פוטנציאל הצמיחה של החברה ."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה