יבואני הרכב מצטיידם למלאי לקראת העלאת המסים - האם הציבור יסתער?
יבואני הרכב בישראל נערכים לעליית המסים הצפויה - מגבירים רכישות למלאי. לקראת שנת 2025, יבואני הרכב מנסים להצטייד במלאי מוגבר של רכבים חדשים לקראת עליית מס הקנייה. לצד הצפי לעלייה בביקוש רגע לפני עליית המס, יבואני הרכב צריכים להתמודד עם בעיות אחסון ומגבלות שינוע.
רכבים חשמליים - ביקוש לקראת העלאת המס
מס ירוק וגידול בהוצאות – עלויות המיסוי החדשות ישפיעו על כולם
עליית המס הצפויה בתחילת 2025 תכלול גם מסים גבוהים על רכבי בנזין ודיזל וגם שינוי משמעותי במיסוי הירוק, מה שיוביל להתייקרות רוחבית במכוניות, לרבות ברכבים חשמליים. מס הקנייה על רכבים חשמליים, שהחל בשנים האחרונות בשיעור נמוך, צפוי לעלות, אם כי לא ברור עדיין לכמה. לכאורה זה אמור לעלות ל-83%, אבל סביר יותר שזה יעלה מרמה של 35% לכיוון 45% כשהאוצר יכניס גם התייחסות למס נסועה עתידי. כלומר, יסכים שלא להעלות את מס הקנייה בשיעור מאוד גדול, אך בתמורה למס נסועה עתידי.
המסים האלו פוגעים באטרקטיביות הכלכלית של רכישת רכב חדש. אבל יבואני הרכב מצטיידים במלאי כדי שהמס קנייה הקודם יחול עליהם ואז גם אם המכירה תהיה במהלך תחילת 2025 צפוי שהיא תהיה לפי שיעור המס הישן.
- למה סוחרי הרכב בעולם מקנאים בסוחרי הרכב בישראל?
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היבואנים, מדגישים שיש בעיות לוגיסטיות מורכבות שמעלות את המחירים עוד יותר - סגירת נמל אילת בעקבות עימותים אזוריים הביא לכך שספינות המובילות רכבים מהמזרח הרחוק נדרשות לעקוף את אפריקה ולפרוק את מטענן באירופה, ולאחר מכן להגיע לישראל דרך נמלי חיפה ואשדוד. המורכבויות הלוגיסטיות הללו מעלות את עלויות ההובלה ויוצרות עיכובים בצבירת המלאי. בנוסף, מגבלות אחסון בנמלים – המגבילות את מספר כלי הרכב המאוחסנים ל-16 אלף בלבד בכל נמל – מקשות על יבואני הרכב להחזיק מלאי מספק.
ועדיין - היבואנים מצליחים לאגור מלאי והם מערייכם ביקושים גדולים לקראת סוף השנה בשל העלאת מסים בתחילת שנה הבאה. נראה שהם צודקים - ראשית, אנשים רוצים ליהנות, לקנות, לבות, אחרי שנה מאוד קשה, ורכב חדש הוא סוג של פיצוי על השנה הזו. מעבר לכך, הרבה אנשים בשנה הזו באופן טבעי צמצמו הוצאות (חו"ל ושטף) והגדילו את ההון הפנוי שלהם. גם התמיכה של המדינה עזרה לרבבות, ולמרות שיש גם כאלו שסובלים מאוד כלכלית מהשנה הזו, אפשר להגיד שיש רבים שמצבם השתפר והם בהחלט עשויים להיות רוכשי רכבים חדשים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
