גילי רכב חשמלי
צילום: אתר חברה

יבואני הרכב מצטיידם למלאי לקראת העלאת המסים - האם הציבור יסתער?

גל של ביקושים לרכבים חדשים צפוי בחודשים הבאים - הנה הסיבות
עמית בר |

יבואני הרכב בישראל נערכים לעליית המסים הצפויה - מגבירים רכישות למלאי. לקראת שנת 2025, יבואני הרכב מנסים להצטייד במלאי מוגבר של רכבים חדשים לקראת עליית מס הקנייה. לצד הצפי לעלייה בביקוש רגע לפני עליית המס, יבואני הרכב צריכים להתמודד עם בעיות אחסון ומגבלות שינוע. 

  רכבים חשמליים - ביקוש לקראת העלאת המס

 


מס ירוק וגידול בהוצאות – עלויות המיסוי החדשות ישפיעו על כולם

עליית המס הצפויה בתחילת 2025 תכלול גם מסים גבוהים על רכבי בנזין ודיזל וגם שינוי משמעותי במיסוי הירוק, מה שיוביל להתייקרות רוחבית במכוניות, לרבות ברכבים חשמליים. מס הקנייה על רכבים חשמליים, שהחל בשנים האחרונות בשיעור נמוך, צפוי לעלות, אם כי לא ברור עדיין לכמה. לכאורה זה אמור לעלות ל-83%, אבל סביר יותר שזה יעלה מרמה של 35% לכיוון 45% כשהאוצר יכניס גם התייחסות למס נסועה עתידי. כלומר, יסכים שלא להעלות את מס הקנייה בשיעור מאוד גדול, אך בתמורה למס נסועה עתידי.

המסים האלו פוגעים באטרקטיביות הכלכלית של רכישת רכב חדש. אבל יבואני הרכב מצטיידים במלאי כדי שהמס קנייה הקודם יחול עליהם ואז גם אם המכירה תהיה במהלך תחילת 2025 צפוי שהיא תהיה לפי שיעור המס הישן. 

היבואנים, מדגישים שיש בעיות לוגיסטיות מורכבות שמעלות את המחירים עוד יותר - סגירת נמל אילת בעקבות עימותים אזוריים הביא  לכך שספינות המובילות רכבים מהמזרח הרחוק נדרשות לעקוף את אפריקה ולפרוק את מטענן באירופה, ולאחר מכן להגיע לישראל דרך נמלי חיפה ואשדוד. המורכבויות הלוגיסטיות הללו מעלות את עלויות ההובלה ויוצרות עיכובים בצבירת המלאי. בנוסף, מגבלות אחסון בנמלים – המגבילות את מספר כלי הרכב המאוחסנים ל-16 אלף בלבד בכל נמל – מקשות על יבואני הרכב להחזיק מלאי מספק.

ועדיין - היבואנים מצליחים לאגור מלאי והם מערייכם ביקושים גדולים לקראת סוף השנה בשל העלאת מסים בתחילת שנה הבאה.  נראה שהם צודקים - ראשית, אנשים רוצים ליהנות, לקנות, לבות, אחרי שנה מאוד קשה, ורכב חדש הוא סוג של פיצוי על השנה הזו. מעבר לכך, הרבה אנשים בשנה הזו באופן טבעי צמצמו הוצאות (חו"ל ושטף) והגדילו את ההון הפנוי שלהם. גם התמיכה של המדינה עזרה לרבבות, ולמרות שיש גם כאלו שסובלים מאוד כלכלית מהשנה הזו, אפשר להגיד שיש רבים שמצבם השתפר והם בהחלט עשויים להיות רוכשי רכבים חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".