טסלה
צילום: אתר החברה
מדריך

טסלה מודל Y בישראל - כמה יעלה ומה הוא מציע?

רכב קרוסאובר חשמלי, שמבוסס על אותה פלטפורמה של הטסלה מודל 3 צפוי להיות הרכב החשמלי הנמכר בעולם; מחירו בישראל יתחיל ב-290 אלף שקל 
צחי אפרתי | (2)
נושאים בכתבה טסלה

ככל שעוברים הימים רואים עוד מכוניות טסלה בכבישי הארץ. וכעת טסלה משיקה בישראל את מודל Y - רכב קרוסאובר חשמלי, שמבוסס על אותה פלטפורמה של הטסלה מודל 3. הרכב נחשף בתחילת שנת 2019, כשלראשונה הוצע בגרסת 5 מושבים. המודל Y צפוי להיות הרכב החשמלי הנמכר בעולם, ונתוני המכירות בהחלט תומכים בכך: בשנת 2020 נמכרו בארה"ב וקנדה יותר מ-84,000 רכבי מודל Y  – מה שהופך את המודל Y לדגם השני הנמכר ביותר של טסלה – מיד אחרי המודל 3. הרכב של טסלה מודל Y מתועד במאגרי המידע של משרד התחבורה כמכונית שמחירה הרשמי לצרכן הוא כ-290 אלף שקל.

הגרסה הראשונה שנרשמה זאת ה-LONG RANGE, שמצוידת במנוע שמפיק 514 כוחות סוס. כושר הגרירה של הרכב הוא 1,600 ק"מ, ורמת האבזור הבטיחותי של הרכב היא 7 – רמת בטיחות גבוהה. גרסה כפולת הנעה (עם שני מנועים חשמליים) עם טווח נסיעה של 505 ק"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 4.8 שניות ומהירות מירבית של 216 קמ"ש.

גרסת הפרפורמנס היוקרתית של הדגם מציעה טווח נסיעה של 480 ק"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.5 שניות ומהירות מירבית של 248 קמ"ש. גרסת הפרפורמנס כוללת גם גלגלי 21", בלמים משודרגים, בולמי זעזועים מונמכים, ופדלים מאלומיניום. 

טסלה מודל Y

מקור: אתה החברה

טסלה מציעה את המודל Y עם יכולות נהיגה אוטונומיות מלאות – כולל ניווט אוטומטי. הדעות האם מדובר בנהיגה אוטומטית לחלוטין או לא עדיין חלוקות – הרכב יודע לבצע מגוון פעולות לבד, אך עדיין דורש מידי פעם מהנהג לתת סימן חיים  – על מנת לוודא שהנהג עדיין מרוכז בכביש ולא עסוק בפלאפון או במנוחת הצהריים. 

 

מודל Y מציע מגוון פיצ'רים מגוונים - לדוגמא: מצב Sentry – על ידי שימוש במצלמות ההיקפיות של הרכב, הוא מזהה ומתריע על התקרבות של אדם חשוד לרכב – וגם מפעיל אורות והתראה על המסך במקרה שמישהו מתקרב יותר מידי – כאשר בעל הרכב יוכל לצפות לאחר מכן בסרטונים שנלקחו, וגם לקבל אינפורמציה על מספר הפעמים שמצב זה הופעל.

המודל אמור להיות אחד הרכבים הכי המצליחים של טסלה. המודל זמין במספר צבעים: לבן, שחור, אפור, כחול ואדום, כאשר הלקוחות יוכלו לבחור בין שני סוגי גלגלים מעוצבים בקוטר 19’’ או 20" (גלגלי 21" בגרסת הפרפורמנס) עוד אביזרים עיצוביים: גימורים שחורים בידיות, גג זכוכית פנורמי, חלונות כהים ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כתבה שלמה בלי אף תמונה? (ל"ת)
    אנונימי 05/10/2021 11:33
    הגב לתגובה זו
  • סקוויד ויד 06/10/2021 16:19
    הגב לתגובה זו
    למשל מצב sentry מבוטל בארץ , בגלל התקנה שאסור להתקין אזעקה רועשת ברכב. לדגם הבסיסי 1600 ק"מ ? או מה הטווח ?
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5