הונדה סיוויק בישראל: החל מ-132 אלף שקל
שנתיים אחרי שנחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק, הדור העשירי של הונדה סיוויק הגיע לישראל. המשפחתית הקומפקטית יוצאת לדרך במחיר של החל מ-1322 אלף שקל לגרסה האוטומטית (122 אלף לידנית), ובשלב ראשון מוצעת רק בגרסת ההאצ'בק (חמש דלתות). זו הוצגה בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה.
בחברת מאיר, יבואנית הונדה, מציינים כי עוד לפני סוף השנה יגיעו אלינו גם גרסאות הסדאן והטייפ R הספורטיבית. ובניגוד לדור היוצא, הפעם גרסאות ההאצ'בק והסדאן דומות יותר בעיצובן החיצוני, בין היתר משום ששתיהן מוצעות בארה"ב (שם מוסיפה להימכר גם סיוויק קופה).
המשפחתית הקומפקטית מבוססת על פלטפורמה גלובלית חדשה של הונדה, שתשמש גם את האקורד הבאה. בסיס הגלגלים של דגם ההאצ'בק צמח בשלושה ס"מ ל-270 ס"מ (כמו הסדאן היוצאת), ואילו האורך הכולל גדל בלא פחות מ-15 ס"מ, ל-452.
הסיוויק היא גם מכונית ראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים. לגרסת הבסיס מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-129 כ"ס, ומעליו ימוצב מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שלטענת הונדה מציעה פעולה משופרת עם דמיון גדול יותר לתיבה רגילה.
- ניסאן והונדה במגעים למיזוג: צעד ענק בתעשיית הרכב
- ניסאן מזנקת ב-11%: בוחנת מיזוג עם הונדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות, הדגם הבכיר זקוק ל-8.2 שניות בלבד. חברת מאיר תציע את מנוע ה-1.0 ליטר גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית (עם נתון רשמי של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). לגרסאות הליטר ציון 4 בדירוג הירוק וצריכת הדלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (20.8 עם תיבה ידנית). גרסת 1.5 מציגה ציון 9 וצריכה ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר.
אבזור בטיחות
הבשורה החשובה ביותר בסיוויק החדשה, נוגעת לאבזור הבטיחות. כבר בגרסת הבסיס (132 אלף שקל לאוטומטית, 122 אלף לידנית), הסיוויק מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. אבזור המותרות כולל חישוקי "16, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.
גרסת ה-1.5 תוצע ברמת האבזור "ספורט" שתכלול בנוסף חישוקי "17, יחידות תאורה קדמיות מסוג לד, עדכונים קלים לעיצוב החיצוני למראה "ספורטיבי", מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה קדמיים, מנופי תפעול הילוכים (מדומים בתיבה הרציפה) מההגה ועוד. מחירה עומד על החל מ-145 אלף שקל.
- יבואני הרכב תחת מתקפה רגולטורית - למה זה לא ישפיע על המחירים?
- מה קורה ברכבת ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
ג'ורג חורש יוניון (רשתות)יבואני הרכב תחת מתקפה רגולטורית - למה זה לא ישפיע על המחירים?
יבואני רכב גדולים זומנו לשימוע במשרד התחבורה אחרי שרשות התחרות קבעה שהשוק לא תחרותי; ביקורת שנתית קבועה נשמעת גם מצד המבקר שכינה את היבואנים הגדולים - קרטל רכב. השנה דווקא התחרות עלתה, אבל היא צריכה עצימות גדולה יותר, ולמה זה לא באמת משנה כבר ליבואני הרכב הגדולים?
בשועות האחרונים התגברה הפעילות הרגולטורית בשוק הרכב הישראלי, עם זימון יבואנים מרכזיים לשימועים במשרד התחבורה. הרשות לתחרות, בראשות מיכל כהן, המליצה שלא לחדש רישיונות יבוא למותגים ספציפיים, כחלק ממאמץ להפחית ריכוזיות. ההליך כולל חידוש זמני של זיכיונות לתקופה של 3-4 חודשים בלבד, במקום 2-3 שנים כמקובל, מה שמעיד על חקירה פעילה. הדברים מתרחשים על רקע דוח מבקר המדינה האחרון, שחושף שליטה של ארבע יבואניות גדולות בכ-60% ממכירות הרכב החדש בישראל. הדוח, שפורסם באוקטובר, מדגיש כי הבעיות שנחשפו בדוח קודם מ-2022 לא רק שלא נפתרו, אלא אף הוחמרו, בעיקר בהיעדר התקדמות ביישום רפורמות.
אין תחרות עצימה בשוק הרכב
ההמלצה המרכזית של הרשות לתחרות מתמקדת בטלקאר, יבואנית קיה הוותיקה. הרשות קבעה כי חידוש זיכיונות למותגים כמו SERES (רכבי חשמל סיניים), DFSK (מסחריות סיניות) עלול לפגוע בתחרות. הסיבה: טלקאר מחזיקה בנתח שוק משמעותי בקטגוריית רכבי נוסעים (M1), והוספת מותגים נוספים עלולה להוביל ל"ייבוש" מכירותיהם, שיווק בכמויות נמוכות או במחירים לא תחרותיים, כדי למנוע תחרות פנימית עם קיה. טלקאר טוענת כי למדה על ההמלצה דרך התקשורת בלבד, ומשוכנעת שבשימוע תוכיח כי פעילותה תורמת לתחרות, במיוחד בקטגוריית החשמל.
הרשות שולחת אותות דומים ליבואנים גדולים נוספים, כמו יוניון שמייבאת את המותג GAC שעל הכוונת וכנראה שיש נוספים. לחברות יש אולטימטום - ויתור על זיכיונות כתנאי לחידוש. זיכיונות של מותגים גדולים אצל מספר יבואנים יבדקו בקרוב. צריך להדגיש כי משרד התחבורה אינו מחויב להמלצות רשות התחרות, אך נוטה לאמצן.
שוק הרכב הישראלי מוסדר בחוק שירותי הרכב מ-2016, שמטרתו להגביר תחרות דרך פתיחת יבוא מקביל, זעיר ואישי. החוק פטר יבואנים עקיפים מרישיונות מלאים, הוריד דרישות הון והפחית חובות שירות, ואף אפשר יבוא רכבים משומשים עד שנתיים מייצור. עם זאת, יישום החוק נותר חלקי. יבוא ישיר שולט ב-97% מהשוק, בעוד יבוא מקביל מהווה 3% בלבד. הריכוזיות נובעת ממבנה השוק: 12-18 יבואנים פעילים, אך בפועל: יוניון, כלמוביל, צ'מפיון מוטורס, דלק מוטורס, קרסו מוטורס וטלקאר שולטות.
- המלחמה שמה ברקס לשוק הרכב: ירידה במכירות החדשות והמשומשות; אבל יבואני הרכב מכינים לכם הפתעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד CR4 ומדד HHI (הירשמן-הרפינדל) שבודקים ריכוזיות מעידים על שוק ריכוזי. דוח מבקר המדינה חוזר על כשלים אלה באופן כמעט זהה לדוחות קודמים, ומדגיש כי רפורמות כמו "לא עוצרים בנמל" (הסרת בדיקות מכון הרישוי) ו"מה שטוב לאירופה" (אימוץ תקנים אירופיים) לא הובילו לשינוי מהותי. השוק עמוס בחסמים, לרבות: רישום רכבים מקבילים כ"יד שנייה" (מה שפוגע בערך), מגבלה של 20 רכבים לשנה ליבואנים זעירים, ולוחות זמנים ארוכים להובלה. כפי שדווח כאן, הדוח מציין כי פתיחת המשק ליבוא איטית מאוד.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסעסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
עסקת רכישת רכב '0 ק"מ' היא עסקה בה מוצע רכב עם הנחה גדולה ומפתה. מדובר לרוב ברכב שעברה למעלה משנה מיום ייצורו ועל פי החוק היבואן מחויב לרשום אותו עם בעלים כלשהו. חברה או אדם פרטי.
אתם הלקוחות צריכים לבחון את העסקה בעיניים ביקורתיות. העסקה דומה יותר לעסקת רכב משומש 'יד שניה' מאשר רכישת רכב חדש אצל היבואן.
הכנו עבורכם את 'מדריך ביזפורטל לעסקת ס ק"מ' כדי שהעסקה שלכם תהיה הכי טובה עבורכם.
ענף הרכב רותח. כמה רותח? רותח כך שמתחילת השנה עד סוף נובמבר יירשמו בארץ בין 285,000 ל 290,000 כלי רכב חדשים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשיש עוד שלושה ימים לסוף נובמבר, השוק עומד על 284,000 כלי רכב, וקצב הרישום היומי עומד על מעל ל 1000 כלי רכב ביום (!!!).
בתוך כלי הרכב שנרשמו נמצאים גם כמה עשרות אלפי כלי רכב שעברו 'גיול', ומשווקים בעסקאות '0 ק"מ'. נזכיר כי 'גיול' רכב הוא שם לרכב שעברה שנה מיום ייצורו והחוק בארץ מחייב כי בתום שנה מיום הייצור הרכב חייב להירשם על שם אדם או חברה, ולא ניתן להחזיק אותו ללא רישומו המסודר.
היבואנים נאלצים לרשום את כלי הרכב או על הח.פ. של היבואן, או חברת הליסינג שלו, או למכור את הרכב לחברות ליסינג אחרות. לכם כלקוחות זה לא ממש משנה, והרכב יוצע לכם בעסקת '0 ק"מ' במחיר זול יותר מאשר היה כאשר נמכר כחדש באולם התצוגה של היבואן.
לכאורה מדובר בעסקה מושלמת, גם מקבלים רכב חדש לחלוטין, שכן אף אחד לא נסע בו, וגם נהנים ממחיר מוזל, כאשר הרכב עדיין חדש.
עם זאת, לאור מספר מקרים שהגיעו למערכת ביזפורטל, הבנו שהעסקאות האלה מחייבות יותר הבנה והתייחסות, ולשם כך פנינו לסיגל עוז, מנכ"ל 'גלגלים' (פלטפורמת מסחר בתחום טיפולי רכב וחלפים) שלאחרונה השיקה פעילות גם בתחום עסקאות רכב, והכנו עבורכם את 'המדריך לרכישת רכב בעסקת 0 ק"מ'. "ראשית" מציינת סיגל, "הלקוח חייב להבין שהוא רוכש רכב יד שניה, וצריך להפעיל את מכלול השיקולים כמו ברכישת רכב יד שניה משומש, לרבות האפשרות לקחת את הרכב למכון בדיקה מטעמו".
