הונדה סיוויק בישראל: החל מ-132 אלף שקל
שנתיים אחרי שנחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק, הדור העשירי של הונדה סיוויק הגיע לישראל. המשפחתית הקומפקטית יוצאת לדרך במחיר של החל מ-1322 אלף שקל לגרסה האוטומטית (122 אלף לידנית), ובשלב ראשון מוצעת רק בגרסת ההאצ'בק (חמש דלתות). זו הוצגה בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה.
בחברת מאיר, יבואנית הונדה, מציינים כי עוד לפני סוף השנה יגיעו אלינו גם גרסאות הסדאן והטייפ R הספורטיבית. ובניגוד לדור היוצא, הפעם גרסאות ההאצ'בק והסדאן דומות יותר בעיצובן החיצוני, בין היתר משום ששתיהן מוצעות בארה"ב (שם מוסיפה להימכר גם סיוויק קופה).
המשפחתית הקומפקטית מבוססת על פלטפורמה גלובלית חדשה של הונדה, שתשמש גם את האקורד הבאה. בסיס הגלגלים של דגם ההאצ'בק צמח בשלושה ס"מ ל-270 ס"מ (כמו הסדאן היוצאת), ואילו האורך הכולל גדל בלא פחות מ-15 ס"מ, ל-452.
הסיוויק היא גם מכונית ראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים. לגרסת הבסיס מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-129 כ"ס, ומעליו ימוצב מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שלטענת הונדה מציעה פעולה משופרת עם דמיון גדול יותר לתיבה רגילה.
- ניסאן והונדה במגעים למיזוג: צעד ענק בתעשיית הרכב
- ניסאן מזנקת ב-11%: בוחנת מיזוג עם הונדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות, הדגם הבכיר זקוק ל-8.2 שניות בלבד. חברת מאיר תציע את מנוע ה-1.0 ליטר גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית (עם נתון רשמי של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). לגרסאות הליטר ציון 4 בדירוג הירוק וצריכת הדלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (20.8 עם תיבה ידנית). גרסת 1.5 מציגה ציון 9 וצריכה ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר.
אבזור בטיחות
הבשורה החשובה ביותר בסיוויק החדשה, נוגעת לאבזור הבטיחות. כבר בגרסת הבסיס (132 אלף שקל לאוטומטית, 122 אלף לידנית), הסיוויק מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. אבזור המותרות כולל חישוקי "16, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.
גרסת ה-1.5 תוצע ברמת האבזור "ספורט" שתכלול בנוסף חישוקי "17, יחידות תאורה קדמיות מסוג לד, עדכונים קלים לעיצוב החיצוני למראה "ספורטיבי", מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה קדמיים, מנופי תפעול הילוכים (מדומים בתיבה הרציפה) מההגה ועוד. מחירה עומד על החל מ-145 אלף שקל.
- מה קורה ברכבת ישראל?
- הפלאג אין הזולה בישראל - BYD Atto2 DM-i
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.הפלאג אין הזולה בישראל - BYD Atto2 DM-i
'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את גירסת הפלאג אין ל Atto2 שוהשקה בישראל בשבוע שעבר.
המחיר 150.0 אש"ח כולל הטבת השקה.
בשבוע שעבר דיווחנו לכם על השקת ה BYD Atto2 החשמלי על ידי 'שלמה מוטורס'. נזכיר, ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B+ Suv, כלומר עדיין לא גדול כמו קרוסאובר בסגמנט C, אבל גם לא ממש קטן כמו קרוסאוברים בסגמנט B. כבר בדיווח בשבוע שעבר עידכנו כי בקרוב תושק ה BYD Atto2 בגירסת פלאג אין, והיא אכן הושקה הבוקר במתחם החדש של BYD בשורק.
ה BYD Atto2 DM-i היא כאמור גירסת פלאג אין של הקרוסאובר החדש של BYD והיא מצטרפת ל BYD Sealion 5 DM-i שהושקה בתחילת השנה, ול BYD SEAL U DM-i ובכך משלים 'משפחה' של קרוסאוברים בתצורת פלאג אין, יחד עם ה Seal5 המשפחתית בתצורת פלאג אין, לצד ליין הדגמים החשמליים המוכרים של החברה, החל מהדולפין סרף העירונית ועד הטאנג הגדול.
ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין ארוך בשני ס"מ מאחיו החשמלי עם אורך כולל של 4.33 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.675 מטר. בסיס הגלגלים 2.62 מטר.
הייחודיות של ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין היא שמדובר כרגע ברכב הפלאג אין הזול בישראל. ל BYD Atto2 סוללה בקיבולת 18Kwh המאפשרת טווח חשמלי של עד 90 ק"מ, וטווח משולב של בנזין וחשמל של 1000 ק"מ בתקן WLTP.
- ה BYD Atto2 בישראל -התחרות מתגברת בג'יפונים הקטנים
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם
יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7.
האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים.
הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.
בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה.
גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.
בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.
במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.
העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.
