הונדה סיוויק בישראל: החל מ-132 אלף שקל

הדור העשירי של הונדה סיוויק נחת בישראל, עם מחיר התחלתי של 122 אלף שקל לדגם הידני ו-132 אלף לאוטומטי. אבזור הבטיחות עשיר בכל הגרסאות
אלי שאולי, אוטו |
נושאים בכתבה הונדה

שנתיים אחרי שנחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק, הדור העשירי של הונדה סיוויק הגיע לישראל. המשפחתית הקומפקטית יוצאת לדרך במחיר של החל מ-1322 אלף שקל לגרסה האוטומטית (122 אלף לידנית), ובשלב ראשון מוצעת רק בגרסת ההאצ'בק (חמש דלתות). זו הוצגה בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה.

בחברת מאיר, יבואנית הונדה, מציינים כי עוד לפני סוף השנה יגיעו אלינו גם גרסאות הסדאן והטייפ R הספורטיבית. ובניגוד לדור היוצא, הפעם גרסאות ההאצ'בק והסדאן דומות יותר בעיצובן החיצוני, בין היתר משום ששתיהן מוצעות בארה"ב (שם מוסיפה להימכר גם סיוויק קופה).

 

המשפחתית הקומפקטית מבוססת על פלטפורמה גלובלית חדשה של הונדה, שתשמש גם את האקורד הבאה. בסיס הגלגלים של דגם ההאצ'בק צמח בשלושה ס"מ ל-270 ס"מ (כמו הסדאן היוצאת), ואילו האורך הכולל גדל בלא פחות מ-15 ס"מ, ל-452.

הסיוויק היא גם מכונית ראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים. לגרסת הבסיס מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-129 כ"ס, ומעליו ימוצב מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שלטענת הונדה מציעה פעולה משופרת עם דמיון גדול יותר לתיבה רגילה.

גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות, הדגם הבכיר זקוק ל-8.2 שניות בלבד. חברת מאיר תציע את מנוע ה-1.0 ליטר גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית (עם נתון רשמי של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). לגרסאות הליטר ציון 4 בדירוג הירוק וצריכת הדלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (20.8 עם תיבה ידנית). גרסת 1.5 מציגה ציון 9 וצריכה ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר. 

אבזור בטיחות

הבשורה החשובה ביותר בסיוויק החדשה, נוגעת לאבזור הבטיחות. כבר בגרסת הבסיס (132 אלף שקל לאוטומטית, 122 אלף לידנית), הסיוויק מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. אבזור המותרות כולל חישוקי "16, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.

גרסת ה-1.5 תוצע ברמת האבזור "ספורט" שתכלול בנוסף חישוקי "17, יחידות תאורה קדמיות מסוג לד, עדכונים קלים לעיצוב החיצוני למראה "ספורטיבי", מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה קדמיים, מנופי תפעול הילוכים (מדומים בתיבה הרציפה) מההגה ועוד. מחירה עומד על החל מ-145 אלף שקל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

מאזדה
צילום: נגה שדמי

מדוע אלטשולר-שחם מכרה את מניותיה בדלק רכב

בזמן שהגופים המוסדיים בעיקר קונים מכל הבא ליד, בלט לאחרונה המימוש הגדול של אלטשולר בדלק רכב - מה הסיבות לכך?

יעקב צלאל |

אלטשולר-שחם, היתה, עד לאחרונה, בעלת המניות השנייה בגודלה בקבוצת דלק מערכות רכב, קבוצת עסקים מגוונת, שעיקר רווחיה לאורך השנים נבעו מעסקי יבוא מכוניות. אלא שאז מכרה החברה שהחזיקה כ-11% מהמניות, יותר מ-7% מאחזקותיה וחדלה להיות בעלת עניין, כך שאין לדעת האם היא מכרה את שאר מניותיה בקבוצה.

מכירת המניות, שאחריה מניית דלק רכב איבדה כ-10%, התבצעה ערב פרסום הדו״ח הרבעוני לרבעון השלישי של דלק רכב, שבו נרשמו תוצאות חזקות: רווח נקי בסך 159 מ׳ ש׳ (180%+), אולם לא מהסיבות הנכונות. שערוך, אירוע חד פעמי, ללא תזרים מזומנים - השבחת נכס נדל״ן - תרם 221.5 מ׳ ש׳ לשורת הרווח התפעולי ובכך מנע ירידה של כ-60% בשורה זו, אחרי שהרווח הגולמי של החברה צנח בכ-44%. אלמלא השיערוך, הקבוצה היתה מסיימת הרבעון בהפסד נקי בסך כ-10 מ׳ ש׳.

ברבעון השלישי דלק רכב המשיכה לשאת בהוצאות מימון נטו גבוהות, כ-103 מ׳ ש׳ (27%-), ירידה שנזקפת בעיקרה להתחזקות השקל בעוד תשלומי הריבית נותרו בגובה דומה לאלה של רבעונים קודמים, כ-83 מ׳ ש׳. בהעדר הכנסות חד פעמיות, תוצאות חלשות אלה של דלק רכב צפויות להימשך גם ברבעונים הקרובים מהסיבות הבאות: החולשה של מאזדה, מותג שבמשך עשורים היה מכונת המזומנים של הקבוצה; הכשלון במציאת מותג סיני שיצליח בשוק המקומי; האיחור של הקבוצה בפעילות במגזר הליסינג התפעולי וההשכרות; רמת המינוף הגבוהה של הקבוצה.

מאזדה

מזה מספר שנים שמאזדה מפסיקה, בהדרגה, לייצר דגמים שמתאימים לשוק הישראלי וגם האירופי, והעבירה את המיקוד לשוק הצפון אמריקני. בעשור האחרון כוכבות המכירות של דלק רכב היו, מאזדה 3, מאזדה 2, , CX-5של האיילו, שאמור להיות בהיקפים מיליארדי דולרים כדי להניב לדלק רכב רווחים גבוהים.

אז האם האנליסטים באלטשולר-שחם, שמכרו את מניות דלק מערכות רכב, מעריכים-יודעים שה- של האיילו אינו קרוב? שמאזדה לא תספק בעתיד הנראה לעין כלי רכב ראויים למכירה המונית? או שמא דלק מערכות רכב לא תמצא מותג סיני שגם נמכר? המכלול של התשובות הביא אותם למכור