הונדה סיוויק בישראל: החל מ-132 אלף שקל

הדור העשירי של הונדה סיוויק נחת בישראל, עם מחיר התחלתי של 122 אלף שקל לדגם הידני ו-132 אלף לאוטומטי. אבזור הבטיחות עשיר בכל הגרסאות
אלי שאולי, אוטו |
נושאים בכתבה הונדה

שנתיים אחרי שנחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק, הדור העשירי של הונדה סיוויק הגיע לישראל. המשפחתית הקומפקטית יוצאת לדרך במחיר של החל מ-1322 אלף שקל לגרסה האוטומטית (122 אלף לידנית), ובשלב ראשון מוצעת רק בגרסת ההאצ'בק (חמש דלתות). זו הוצגה בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה.

בחברת מאיר, יבואנית הונדה, מציינים כי עוד לפני סוף השנה יגיעו אלינו גם גרסאות הסדאן והטייפ R הספורטיבית. ובניגוד לדור היוצא, הפעם גרסאות ההאצ'בק והסדאן דומות יותר בעיצובן החיצוני, בין היתר משום ששתיהן מוצעות בארה"ב (שם מוסיפה להימכר גם סיוויק קופה).

 

המשפחתית הקומפקטית מבוססת על פלטפורמה גלובלית חדשה של הונדה, שתשמש גם את האקורד הבאה. בסיס הגלגלים של דגם ההאצ'בק צמח בשלושה ס"מ ל-270 ס"מ (כמו הסדאן היוצאת), ואילו האורך הכולל גדל בלא פחות מ-15 ס"מ, ל-452.

הסיוויק היא גם מכונית ראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים. לגרסת הבסיס מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-129 כ"ס, ומעליו ימוצב מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שלטענת הונדה מציעה פעולה משופרת עם דמיון גדול יותר לתיבה רגילה.

גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות, הדגם הבכיר זקוק ל-8.2 שניות בלבד. חברת מאיר תציע את מנוע ה-1.0 ליטר גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית (עם נתון רשמי של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). לגרסאות הליטר ציון 4 בדירוג הירוק וצריכת הדלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (20.8 עם תיבה ידנית). גרסת 1.5 מציגה ציון 9 וצריכה ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר. 

אבזור בטיחות

הבשורה החשובה ביותר בסיוויק החדשה, נוגעת לאבזור הבטיחות. כבר בגרסת הבסיס (132 אלף שקל לאוטומטית, 122 אלף לידנית), הסיוויק מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. אבזור המותרות כולל חישוקי "16, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.

גרסת ה-1.5 תוצע ברמת האבזור "ספורט" שתכלול בנוסף חישוקי "17, יחידות תאורה קדמיות מסוג לד, עדכונים קלים לעיצוב החיצוני למראה "ספורטיבי", מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה קדמיים, מנופי תפעול הילוכים (מדומים בתיבה הרציפה) מההגה ועוד. מחירה עומד על החל מ-145 אלף שקל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג