הונדה סיוויק בישראל: החל מ-132 אלף שקל

הדור העשירי של הונדה סיוויק נחת בישראל, עם מחיר התחלתי של 122 אלף שקל לדגם הידני ו-132 אלף לאוטומטי. אבזור הבטיחות עשיר בכל הגרסאות
אלי שאולי, אוטו |
נושאים בכתבה הונדה

שנתיים אחרי שנחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק, הדור העשירי של הונדה סיוויק הגיע לישראל. המשפחתית הקומפקטית יוצאת לדרך במחיר של החל מ-1322 אלף שקל לגרסה האוטומטית (122 אלף לידנית), ובשלב ראשון מוצעת רק בגרסת ההאצ'בק (חמש דלתות). זו הוצגה בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה.

בחברת מאיר, יבואנית הונדה, מציינים כי עוד לפני סוף השנה יגיעו אלינו גם גרסאות הסדאן והטייפ R הספורטיבית. ובניגוד לדור היוצא, הפעם גרסאות ההאצ'בק והסדאן דומות יותר בעיצובן החיצוני, בין היתר משום ששתיהן מוצעות בארה"ב (שם מוסיפה להימכר גם סיוויק קופה).

 

המשפחתית הקומפקטית מבוססת על פלטפורמה גלובלית חדשה של הונדה, שתשמש גם את האקורד הבאה. בסיס הגלגלים של דגם ההאצ'בק צמח בשלושה ס"מ ל-270 ס"מ (כמו הסדאן היוצאת), ואילו האורך הכולל גדל בלא פחות מ-15 ס"מ, ל-452.

הסיוויק היא גם מכונית ראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים. לגרסת הבסיס מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-129 כ"ס, ומעליו ימוצב מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שלטענת הונדה מציעה פעולה משופרת עם דמיון גדול יותר לתיבה רגילה.

גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות, הדגם הבכיר זקוק ל-8.2 שניות בלבד. חברת מאיר תציע את מנוע ה-1.0 ליטר גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית (עם נתון רשמי של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). לגרסאות הליטר ציון 4 בדירוג הירוק וצריכת הדלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (20.8 עם תיבה ידנית). גרסת 1.5 מציגה ציון 9 וצריכה ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר. 

אבזור בטיחות

הבשורה החשובה ביותר בסיוויק החדשה, נוגעת לאבזור הבטיחות. כבר בגרסת הבסיס (132 אלף שקל לאוטומטית, 122 אלף לידנית), הסיוויק מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. אבזור המותרות כולל חישוקי "16, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.

גרסת ה-1.5 תוצע ברמת האבזור "ספורט" שתכלול בנוסף חישוקי "17, יחידות תאורה קדמיות מסוג לד, עדכונים קלים לעיצוב החיצוני למראה "ספורטיבי", מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה קדמיים, מנופי תפעול הילוכים (מדומים בתיבה הרציפה) מההגה ועוד. מחירה עומד על החל מ-145 אלף שקל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

אופל פרונטרה שבעה מקומות. צילום יואב פולסאופל פרונטרה שבעה מקומות. צילום יואב פולס

אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל

האופל פרונטרה הוא רכב השבעה מקומות הזול בישראל. יצאנו לבחון האם באמת ניתן להושיב שני בני אנוש במושבים האחוריים של הפרונטרה, ועל מה מוותרים בתמורה.

אהבנו: עיצוב, מחיר, שימושיות, צריכת דלק

פחות אהבנו: אבזור, בטיחות

ציון מסכם 4.0 בסולם פולס

יואב פולס |

האופל פרונטרה שהושקה לפני שבועות ספורים הגיעה עם בשורה 'גדולה', היא רכב השבעה מקומות הקטן והזול בישראל. אחרי שבהשקה הצלחנו קולגה ואני להתיישב במושב האחורי, אבל היה לנו מאוד מאוד לא נוח כצפוי, הגיע הזמן לבחון את הפרונטרה יותר לעומק.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר B+
מימדים (מטר)        אורך 4.385 /רוחב 1.795 /גובה 1.655 /בסיס גלגלים 2.67
מספר מושביםשבעה / חמישה
הנעה                    בנזין, 1.2 ליטר, קדמית, מנוע עזר חשמלי
הספק ומומנט        בנזין 136 כ"ס, 23.4 קג"מ / חשמלי 22 כ"ס, 5.2 קג"מ. משולב 145 כ"ס
נפח מיכל דלק         44 ליטר
צריכת דלק (משולב)         18.5 ק"מ לליטר. תקן יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 2, טרם נבחן ב EuroNcap
מחיר                145 אש"ח לחמישה מושבים / 157.0 אש"ח לשבעה מושבים


 עיצוב חיצוני ופנימי

האופל פרונטרה נהנה מהשפה העיצובית העדכנית של אופל, שלאחר זמן רב תופסת כיוון וזהות ולמען האמת נראית מצוין. בחזית אותה חתימת אור קדמית עם שילוב של פסי לד ואורות דרך. גריל קדמי שחור ואטום עם סמל אופל גדול במרכז, ופגוש קדמי בולט מעט קדימה. מבט מהצד מציג מרכב קומפקטי משהו עם גלגלים שנמצאים ממש בקצוות. הגג השחור (תוספת מחיר) משתלב עם הקורות והחלונות האחוריים המושחרים. לטובת המראה הגבוה כמקובל באופנת הג'יפונים חיפוי פלסטיק שחור עוטף את תחתית מהרכב ובתי הגלגלים.

הדלת האחורית אנכית לחלוטין (לטובת היושבים בשורת המושבים השלישית) ויחידות התאורה מפוצלות לפס צר וארוך עליון, ועוד יחידה רחבה יותר מתחת. סמל אופל גדול במרכז הדלת האחורית, וכיתוב FRONTERA.

פנים הרכב מרגיש מינימליסטי ופונקציונלי. צג לוח מחוונים בגודל ''10.0, ומולטימדיה בגודל זהה עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי. פתח מיזוג גדול מתחת למסך המולטימדיה ומתחתיו פאנל מתגים שימושי ואינטואיטיבי למיזוג. קונסולה מרכזית שבחלקה הקדמי נמצא תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטי, מתקן לשתי כוסות, וכל יתר הקונסולה מכילה מתג בורר הילוכים ומתג למעצור היד החשמלי.