אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
מי זכאי להנחה, מה ההבדל באגרה בין רכב חשמלי לרכב על בנזין? ומה עוד מתייקר?
החל מה-1 באפריל 2025, חידוש רישיון הרכב בישראל הולך לעלות קצת יותר. משרד התחבורה הודיע שהאגרות השנתיות יתייקרו ב-3.2%, בהתאם לעלייה במדד המחירים לצרכן. זה אולי נשמע כמו שינוי קטן, אבל כשמוסיפים את זה להוצאות השוטפות על דלק, ביטוח ותחזוקה – הכיס של הנהגים
מרגיש את זה. אז כמה תשלמו השנה, מי הכי מושפע, ומי עדיין יכול לחסוך? הנה כל מה שצריך לדעת.
כמה זה יעלה לכם?
הסכום שתשלמו תלוי בסוג הרכב שלכם – בעיקר במחירו המקורי ובשנת הייצור. משרד התחבורה מחלק את הרכבים לקבוצות רישוי, וככל שהרכב יקר
יותר,
האגרה גבוהה יותר. הנה כמה דוגמאות לעלויות החדשות:
רכב משפחתי ישן (קבוצה 1, מחיר מקורי עד 114 אלף שקל, לפני 2015) – 827 שקלים, עלייה של כ-25 שקלים.
רכב משפחתי ממוצע (קבוצה 2, מחיר 114-138 אלף שקל, שנת 2019) – 1,198 שקלים, תוספת של 37 שקלים.
רכב ביניים (קבוצה 4, מחיר 162-183 אלף שקל) – 2,255 שקלים, עלייה של 70 שקלים.
רכב יוקרה חדש (מעל 338 אלף שקל) – 5,226 שקלים, כלומר 164 שקלים יותר מהשנה שעברה.
בעלי רכבים חשמליים – המכה הכי גדולה
מי שצפוי להרגיש
את השינוי בצורה הכי
חזקה הם בעלי הרכבים החשמליים. עד עכשיו הם נהנו מהנחה משמעותית, ושילמו רק 426 שקלים בשנה – לא משנה מה שווי הרכב. אבל ההטבה הזו בוטלה, ועכשיו הם ישלמו בדיוק כמו כל אחד אחר. לדוגמה:
רכב חשמלי בשווי 183 אלף שקל ומעלה יקפוץ ל-2,583
שקלים – פי שישה יותר ממה
ששילמו עד כה.
זה שינוי שמרגיש כמו סטירה למי שבחר ברכב ירוק כדי לחסוך ולתרום לסביבה.
גם הטסט התייקר
אם חשבתם שזה נגמר באגרה, יש עוד חדשות: עלות מבחן הרישוי השנתי (הטסט) כבר זינקה בדצמבר 2024 מ-96 שקלים
ל-118.6 שקלים – עלייה של 24%. כלומר,
כל נהג שצריך לעבור טסט השנה מוסיף עוד 22.6 שקלים להוצאות. כשמחברים את זה לעלייה באגרה, נוצרת תוספת של עשרות שקלים שמרגישים כמו עוד טיפה בים ההוצאות על הרכב.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי זוכה להקלות?
לא כולם ישלמו יותר. יש כמה קבוצות שמקבלות הנחות:
בעלי תג נכה:
ישלמו סכום סמלי של 30 שקלים בלבד, בלי קשר לסוג הרכב.
חיילי מילואים: זכאים להפחתה של עד 205 שקלים, מה שיכול לקזז חלק גדול מההתייקרות – תלוי בקבוצת הרישוי של הרכב שלהם.
למה זה קורה עכשיו?
ההתייקרות
הזו היא חלק ממגמה רחבה יותר של עליית
מחירים בענף הרכב. מחירי הדלק ממשיכים לטפס (במרץ 2025 בנזין 95 עמד על 7.35 שקלים לליטר, לפי נתוני משרד האנרגיה), ביטוח הרכב התייקר ב-5%-10% בשנה האחרונה (לפי הערכות חברות הביטוח), וגם רכבים חדשים נמכרים במחירים גבוהים
יותר. האגרה היא עוד חתיכה בפאזל הזה, והיא
מתעדכנת מדי שנה לפי המדד כדי לשקף את השינויים בעלויות החיים.
עבור רוב הנהגים, מדובר בתוספת של עשרות שקלים – לא סכום שישנה את החיים, אבל כזה שמצטרף להוצאות שגם ככה לא קטנות. מי שמרגיש את זה הכי חזק הם
בעלי הרכבים החשמליים, שפתאום מוצאים את עצמם משלמים
הרבה יותר בלי ההטבה שתמכה בהם עד עכשיו.
- 5.אנונימי 26/03/2025 23:05הגב לתגובה זומדינה שמכריחה את אזרחיה לתחמן5000 שח לטסטאם היו מבינים בכלכלה היו יודעים שיש רף שממנו אי אפשר לעלות.מחיר הרישוי עלה ב3% כמות האנשים שהוציאה תו נכה וקיבלה פטור 20%
- 4.עוד שנה וחצי בחירותאנשים יזכרו את זה או יצביעו כמו עדר (ל"ת)אנונימי 25/03/2025 09:53הגב לתגובה זו
- בחירות. הצחקת ממש. המלך כבר ימצא סיבה למה בזמן מלחמה יש צורך בדחיית הבחירות (ל"ת)אנונימי 26/03/2025 16:08הגב לתגובה זו
- 3.ארץ אוכלת יושביה .כל הכסף הולך לירדים (ל"ת)אנונימי 25/03/2025 05:47הגב לתגובה זו
- 2.רונן 25/03/2025 00:56הגב לתגובה זואהבתי את המשפט בחלק של הרכב החשמלי.זה שינוי שמרגיש כמו סטירה למי שבחר ברכב ירוק כדי לחסוך ולתרום לסביבה.חחח הרגו אותי כל מי שקונה רכב חשמלי היום זה1. בגלל שופני.2. להגיע מ 0 ל 100 כמה שיותר מהר.
- 1.נהג בפקק 24/03/2025 23:20הגב לתגובה זולשרמוטה רקב נגמר התקציב לנסיעות המושחתות שלה למרוקו ולשאר העולם שתיסע לעזאזל .
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
