טויוטה קורולה היברידית
צילום: יואב פולס

אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?

מי זכאי להנחה, מה ההבדל באגרה בין רכב חשמלי לרכב על בנזין? ומה עוד מתייקר?

אדיר בן עמי | (6)

החל מה-1 באפריל 2025, חידוש רישיון הרכב בישראל הולך לעלות קצת יותר. משרד התחבורה הודיע שהאגרות השנתיות יתייקרו ב-3.2%, בהתאם לעלייה במדד המחירים לצרכן. זה אולי נשמע כמו שינוי קטן, אבל כשמוסיפים את זה להוצאות השוטפות על דלק, ביטוח ותחזוקה – הכיס של הנהגים
מרגיש את זה. אז כמה תשלמו השנה, מי הכי מושפע, ומי עדיין יכול לחסוך? הנה כל מה שצריך לדעת.

כמה זה יעלה לכם?

הסכום שתשלמו תלוי בסוג הרכב שלכם – בעיקר במחירו המקורי ובשנת הייצור. משרד התחבורה מחלק את הרכבים לקבוצות רישוי, וככל שהרכב יקר יותר,
האגרה גבוהה יותר. הנה כמה דוגמאות לעלויות החדשות:

רכב משפחתי ישן (קבוצה 1, מחיר מקורי עד 114 אלף שקל, לפני 2015) – 827 שקלים, עלייה של כ-25 שקלים.

רכב משפחתי ממוצע (קבוצה 2, מחיר 114-138 אלף שקל, שנת 2019) – 1,198 שקלים, תוספת של 37 שקלים.


רכב ביניים (קבוצה 4, מחיר 162-183 אלף שקל) – 2,255 שקלים, עלייה של 70 שקלים.

רכב יוקרה חדש (מעל 338 אלף שקל) – 5,226 שקלים, כלומר 164 שקלים יותר מהשנה שעברה.

בעלי רכבים חשמליים – המכה הכי גדולה

מי שצפוי להרגיש את השינוי בצורה הכי
חזקה הם בעלי הרכבים החשמליים. עד עכשיו הם נהנו מהנחה משמעותית, ושילמו רק 426 שקלים בשנה – לא משנה מה שווי הרכב. אבל ההטבה הזו בוטלה, ועכשיו הם ישלמו בדיוק כמו כל אחד אחר. לדוגמה:

רכב חשמלי בשווי 183 אלף שקל ומעלה יקפוץ ל-2,583 שקלים – פי שישה יותר ממה
ששילמו עד כה.

זה שינוי שמרגיש כמו סטירה למי שבחר ברכב ירוק כדי לחסוך ולתרום לסביבה.

גם הטסט התייקר

אם חשבתם שזה נגמר באגרה, יש עוד חדשות: עלות מבחן הרישוי השנתי (הטסט) כבר זינקה בדצמבר 2024 מ-96 שקלים ל-118.6 שקלים – עלייה של 24%. כלומר,
כל נהג שצריך לעבור טסט השנה מוסיף עוד 22.6 שקלים להוצאות. כשמחברים את זה לעלייה באגרה, נוצרת תוספת של עשרות שקלים שמרגישים כמו עוד טיפה בים ההוצאות על הרכב.

מי זוכה להקלות?

לא כולם ישלמו יותר. יש כמה קבוצות שמקבלות הנחות:

בעלי תג נכה:
ישלמו סכום סמלי של 30 שקלים בלבד, בלי קשר לסוג הרכב.

חיילי מילואים: זכאים להפחתה של עד 205 שקלים, מה שיכול לקזז חלק גדול מההתייקרות – תלוי בקבוצת הרישוי של הרכב שלהם.

למה זה קורה עכשיו?

ההתייקרות הזו היא חלק ממגמה רחבה יותר של עליית
מחירים בענף הרכב. מחירי הדלק ממשיכים לטפס (במרץ 2025 בנזין 95 עמד על 7.35 שקלים לליטר, לפי נתוני משרד האנרגיה), ביטוח הרכב התייקר ב-5%-10% בשנה האחרונה (לפי הערכות חברות הביטוח), וגם רכבים חדשים נמכרים במחירים גבוהים יותר. האגרה היא עוד חתיכה בפאזל הזה, והיא
מתעדכנת מדי שנה לפי המדד כדי לשקף את השינויים בעלויות החיים.

עבור רוב הנהגים, מדובר בתוספת של עשרות שקלים – לא סכום שישנה את החיים, אבל כזה שמצטרף להוצאות שגם ככה לא קטנות. מי שמרגיש את זה הכי חזק הם בעלי הרכבים החשמליים, שפתאום מוצאים את עצמם משלמים
הרבה יותר בלי ההטבה שתמכה בהם עד עכשיו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 26/03/2025 23:05
    הגב לתגובה זו
    מדינה שמכריחה את אזרחיה לתחמן5000 שח לטסטאם היו מבינים בכלכלה היו יודעים שיש רף שממנו אי אפשר לעלות.מחיר הרישוי עלה ב3% כמות האנשים שהוציאה תו נכה וקיבלה פטור 20%
  • 4.
    עוד שנה וחצי בחירותאנשים יזכרו את זה או יצביעו כמו עדר (ל"ת)
    אנונימי 25/03/2025 09:53
    הגב לתגובה זו
  • בחירות. הצחקת ממש. המלך כבר ימצא סיבה למה בזמן מלחמה יש צורך בדחיית הבחירות (ל"ת)
    אנונימי 26/03/2025 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ארץ אוכלת יושביה .כל הכסף הולך לירדים (ל"ת)
    אנונימי 25/03/2025 05:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רונן 25/03/2025 00:56
    הגב לתגובה זו
    אהבתי את המשפט בחלק של הרכב החשמלי.זה שינוי שמרגיש כמו סטירה למי שבחר ברכב ירוק כדי לחסוך ולתרום לסביבה.חחח הרגו אותי כל מי שקונה רכב חשמלי היום זה1. בגלל שופני.2. להגיע מ 0 ל 100 כמה שיותר מהר.
  • 1.
    נהג בפקק 24/03/2025 23:20
    הגב לתגובה זו
    לשרמוטה רקב נגמר התקציב לנסיעות המושחתות שלה למרוקו ולשאר העולם שתיסע לעזאזל .
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.