יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל
צילום: תמי בר שי

שיח עושה כסף מקנאביס - גדלה בהכנסות וברווח

הרווח המייצג של החברה ברבעון עמד על כ-2.3 מיליון שקל; ההכנסות גדלו ב-64% ל-11.6 מיליון שקל 
גלעד מנדל |

חברת שיח מדיקל -1.53% מדווחת על הכנסות של 11.6 מיליון שקל ברבעון, גידול של 64% לעומת הכנסות של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם לכ-8.6 מיליון שקל, עלייה של 133% לעומת רווח גולמי של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדוחות של חברת פארמוקן

הרווח שכולל בתוכו גם את הסעיף של שינויים בנכס ביולוגי עמד על 4.6 מיליון שקל, אך הנהלת החברה כותבת כי צריך לנטרל את סעיף השינויים בנכס ביולוגי ועל כן הרווח המייצג של החברה ברבעון הוא 2.3 מיליון שקל. אגב, נקודת זכות להנהלת החברה - אף  שהרוויחה משינויים בנכס ביולוגי היא עדיין דובקת בגישה הנכונה ומנטרלת את הרווח הזה מכיוון שהוא לא מייצג. 

שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 53.2% לעומת שיעור רווח גולמי של 55.4% ברבעון המקביל. הסיבה לירידה בשיעור הרווחיות היא ששיח התחילה לייבא קנאביס מקנדה שהעלות שלו גדולה יותר מעלות הגידול של שיח בישראל. 

החברה מדווחת כי היא לא ראתה השפעה לרעה בפעילות שלה עקב משבר הקורונה והפעילות שלה ממשיכה כסדרה. 

הפעילות של חברת שיח היא גידול של קנאביס בחממה ומכירתו לבתי המרקחת, מלבד הפעילות בחווה שלה, לחברה יש הסכמים עם שתי חוות - במסגרת שיתוף הפעולה העניקה שיח לחוות שירות ייעוץ של תכנון החוות וגם סיפקה להם את הגנטיקה של המוצרים שלה. בתמורה שיח זכאית לחלק מהרווח של החוות האלו. שיח גם מחזיקה בחברת סריו (52.5%) שבתהליכי תכנון של חוות קנאביס ביוון. בנוסף, שיח העניקה לחברה הפעילה בניו ג'רזי שבארצות הברית רישיון לייצור והפצה של מוצרי שיח בתמורה לתמלוגים.

שיח נסחרת כיום במכפיל רווח של 23 על הרווח, אך חשוב להדגיש שהיא חברה צומחת.

מנכ"ל שיח מדיקל גרופ, יוגב שריד אמר: "פעלנו להמשיך בהרחבת שיתופי הפעולה של שיח מדיקל גרופ עם בתי המרקחת המובילים בישראל, ובדעתנו להרחיב קשרים אלו להמשך חתימה על הסכמי אספקה מחייבים נוספים. בזכות שיתופי הפעולה עם טלקאן ומגדל נוסף מצפון הארץ לצד ייבוא איכותי מקנדה והשקעה בשדרוג מתקני הגידול של חוות שיח, הצלחנו להגדיל את היקף הגידול והייצור ולהבטיח לקהל מטופלינו תוצרת רציפה ויציבה ולענות על הביקושים בשוק. אנו ממשיכים לממש את אסטרטגיית החברה להגדלת נתח השוק בישראל לצד היערכות לאפשרות לייצוא קנאביס רפואי מישראל תוך עמידה בתקן הגידול האירופאי המחמיר ה-GACP. במקביל אנו ממשיכים להשקיע במחקרים קליניים ובפיתוח זני החברה ומוצריה מתוך מחשבה על מוצרי המחר וכדי לחזק את יתרונותינו בתחומי החדשנות והטכנולוגיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.