UBER
צילום: צילום מסך מתוך אתר החברה

הנפקת העשור? ענקית שיתוף הרכבים UBER הגישה בקשה ל-IPO

התחרות בגזרת חברות שיתוף הרכבים מגיעה לוול סטריט, כאשר רק יומיים לאחר שמתחרתה העיקרית Lyft הגישה בקשה להנפקה, גם UBER מצטרפת למירוץ
נועם בראל |

תחרות חברות שיתוף הרכבים מתחילה רשמיתת, וזאת לאחר שחברת אובר (UBER) הגישה בקשה להנפקה ביום שישי האחרון, רק יומיים לאחר שמתחרתה Lyft הגישה בעצמה בקשה להנפקה ביום רביעי בשבוע שעבר.

על פי הדיווחים, שווי השוק של אובר מוערך כיום בכ-72 מיליארד דולר, אך לטענת המומחים, וול סטריט עשויה להעריך את החברה הפעילה כבר עשור בכ-120 מיליארד דולר, במה שמסתמן כהנפקה אולי הכי מעניינת של העשור האחרון.

אובר, אשר נוסדה ב-2009 על ידי טראוויס קלאניק, גייסה עד כה כ-20 מיליארד דולר בצורת חוב ומניות, כשהמחזיקה הגדולה בחברה היא סופטבנק. בין שאר המשקיעות הגדולות בחברה ניתן למצוא גם את טויוטה שהשקיעה בה 500 מיליון דולר רק לפני מספר חודשים ואת קרן ההשקעות TPG Growth. 

יש לציין כי ההנפקה מגיעה מוקדם מהצפוי, וזאת כשמנכ"ל החברה אמר מוקדם יותר השנה כי הצפי הוא להנפיק את החברה באיזור אמצע שנת 2019, אך נראה כי ההנפקה תתקיים בסופו של דבר כבר ברבעון הראשון של השנה. 

החברה דיווחה לאחרונה על תוצאותיה לרבעון השלישי והציגה עליה של כ-32% בהפסד הנקי שלה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך הציגה עליה של כ-38% בהכנסות, שהסתכמו בכ-2.95 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה.

בנוסף, החברה דיווחה לאחרונה כי היא מעוניינת ברכישה של חברת השכרת קורקינטים על מנת להרחיב את שירותי החברה, כאשר על פי ההערכות, מדובר בחברת ייתכן ומדובר בחברת בירד, הפעילה גם בישראל.

על פי הדיווח, אובר מעוניינת להציע ללקוחותיה פתרון תחברותי מקיף, ולכן טבעי מבחינתה שתפנה לשוק הקורקינטים הצובר תאוצה בעולם, כאשר הדרך הטובה ביותר מבחינת החברה להכנס לתחום היא לרכוש את אחת מהחברות הבולטות בתחום השכרת הקורקינטים - ליים או בירד, כשעם שתיהן מקיימת אובר שיחות בנוגע למה שמסתמן כי "עסקת מילארדים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.