טראמפ: "הדרך עוד ארוכה עם סין, יש לנו מכסים נוספים להטיל"
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חזר ואמר כי הוא יכול להטיל מכסים נוספים על היבוא הסיני אם ירצה, וזאת לאחר שהבטיח לעצור את הטלת המכסים כחלק מ"הפסקת האש" עליה סיכם עם נשיא סין, שי ג'ינפינג בחודש שעבר.
"יש לנו דרך ארוכה לעבור בנוגע למכסים מול סין. יש לנו סחורה נוספת בשווי של 325 מיליארד דולר שאנחנו יכולים להטיל עליה מכס, אם אנחנו רוצים" אמר טראמפ. "אנחנו מדברים עם סין על עסקה, אבל הלוואי שהם לא ישברו את העסקה שהיתה לנו".
טראמפ ושי ג'ינפינג סיכמו ביניהם על "הפסקת אש" בגזרת המכסים והסכימו לחדש את שיחות הסחר לאחר פגישתם בפסגת G-20 ביפן בסוף יוני, תוך שבירת קיפאון בן שישה שבועות בשיחות ביניהם. נשיא ארה"ב אמר שהוא יעצור את איומי המכסים על היבוא הסיני, ושי ג'ינפינג הסכים לקנות כמויות גדולות של סחורות חקלאיות מארה"ב בתמורה, אך עם זאת, הרכישות החקלאיות לא צמחו מאז הפגישה בסוף יוני.
שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, ונציג הסחר האמריקני, רוברט לייטזר, מצפים לשיחה נוספת השבוע עם מנהלי המשא ומתן בצד הסיני, והשניים עשויים להגיע לבייג'ינג לפגישות אם הדיונים בטלפון יהיו פרודוקטיביים, אמר מנוצ'ין.
- הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
- מי שולט בשוק הגז העולמי - קטאר פותחת פער מול ארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טראמפ חזר ללחוץ על סין באמצעות ציוצים בטוויטר השבוע כשהוא מתייחס למתחים המסחריים המתמשכים. הנשיא ציין כי המכסים של ארה"ב השיגו את ההשפעה המיועדת שלהם על ידי לחיצה על הכלכלה של סין.
סין פרסמה השבוע את נתוני הצמיחה, מהם עלה כי הצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם הייתה כ-6.2% ברבעון השני, הקצב החלש ביותר מאז 1992, אז החלה המדינה לאסוף את נתוני הצמיחה לראשונה.
בינתיים, בשבוע שעבר התלונן טראפ כי סין אינה עומדת בהבטחה שלה של רכישה מוגברת של סחורות חקלאיות אמריקאיות. "סין מאכזבת אותנו כי הם לא קונים את המוצרים החקלאיים של החקלאים הגדולים שלנו, כפי שהם הבטיחו. אני מקווה שהם יתחילו בקרוב".
- 2.ערן 17/07/2019 09:34הגב לתגובה זוחוץ מלצייץ לא עשה כלום!!!!! צפון קוריאה,אירן,סין, הכל בבל״ת... רועד מפוטין כמו עלה נידף... ציף ציף דונאלד דאק
- 1.touo 17/07/2019 09:14הגב לתגובה זוכל הזמן מוציא הודעות שקריות, ביפן אמר שיש התקדמות, שר האוצר שלו גם שקרן, כעת הוא מודיע על התקדמות עם האירנים, הם אפילו לא שמעו על כך , בקצור כל ההתנהלות מאז הגיע טראמפ מבוססת על מנפולציות ושקרים ובסוף תגיע המפולת
- אבל גם הכי גרוע , האמריקאים ימחקו אותו מספרי ההיסטוריה (ל"ת)מילא שקרן 17/07/2019 11:51הגב לתגובה זו
לראשונה מזה עשור, BMW מדווחת על הפסדים
מנכ"ל ב.מ.וו הגן הבוקר (ה') על הרקורד שלו בפגישה השנתית של החברה, תוך שהוא מדגיש את שליטת החברה בשוק מכוניות היוקרה בארה"ב ואת המכירות הגוברות שלה במהלך ההאטה הסינית, וזאת כאשר יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת עם צניחת שולי הרווח. ב.מ.וו נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה, כאשר לאחר אזהרת רווח בשנה שעברה, יצרנית הרכב היוקרתית השנייה בגודלה בעולם חוותה פתיחה חלשה במיוחד השנה, דבר שמפעיל לחץ על קרוגר להוכיח את האסטרטגיה שלו. "אני בטוח שאנחנו יכולים להמשיך את הפיתוח המוצלח שלנו - במיוחד עכשיו כשהמודל ההגנתי שלנו נושא פרי", אמר המנכ"ל, הרלד קרוגר בהצהרה לבעלי המניות בפגישה השנתית של החברה. "החברה שלנו נשארת חזקה, גם בזמנים רגועים וגם סוערים". החברה, המתכננת השקת 21 דגמים חדשים או מעודכנים השנה, דיווחה על ההפסדים הראשונים שלה מזה עשור בחטיבת הרכב המרכזית בשלושה חודשים הראשונים של השנה,וזאת לאחר שקיזזה 1.4 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) בגין קנסות פוטנציאליים מצד האיחוד האירופי, אך גם ללא תשלום זה, התשואה של חטיבת הרכב המרכזית של החברה ירדה לנקודה הנמוכה ביותר מזה 10 שנים. במכתבו, קרוגר התחייב לקחת בחזרה את כתר "מכירות רכבי היוקרה" הנשלט על ידי מרצדס עד שנת 2020, וזאת לאחר שב.מ.וו איבדה את הבכורה בשוק בשנת 2016. השנה עד חודש אפריל, מרצדס הובילה על ב.מ.וו במשלוחים הגלובליים בכ-52,340 מכוניות, וזאת כאשר המכירות של ב.מ.וו עלו בכ-0.8% והמכירות של מרצדס ירדו בכ-5.6%. יריבתה של ב.מ.וו משטוטגרט ממשיכה להוביל גם בשוק הסיני. ב.מ. וו עשתה דריסת רגל מוקדת בשוק המכוניות החשמליות בקרב יצרניות הרכב הגדולות עם דגם ה- i3 החשמלי ב -2013, אך עצרה את הצבתן של מכוניות חשמליות נוספות על הכביש לאור נתוני המכירות איטיות, עד השנה, כשהחברה צפויה לחשוף דגם חשמלי של מכונית המיני. בינתיים, ביגואר, מרצדס ואאודי החלו המכירות של דור חדש של רכבי פנאי-שטח המופעלים באמצעות סוללות. בעוד שפולקסוואגן, מרצדס ואאודי משקיעות במכוניות חשמליות "במלוא המהירות, ב.מ.וו נוסעת במינכן עם בלם היד מורם", אמר מנהל קרן ההשקעות יאן וובנינג. קרוגר הגן על הגישה הזהירה שלו ואמר שאף אחד לא באמת ידע כמה מהר המכוניות החשמליות ישתלטו על השוק או איזו טכנולוגיה נחוצה כדי לנצח בתחרות. עמדתה של ב.מ.וו היא בניגוד לזו של יריבתה פולקסווגן, אשר הסתערה על שוק הרכבים החשמליים כשהיא משקיעה מעל 30 מיליארד אירו (34 מיליארד דולר), ב-70 דגמים חדשים עד 2028. ב.מ. וו מצידה מתכננת השקת 12 מכוניות חשמליות עד 2025. "אני לא מאמין שזה יהיה חכם, מנקודת מבט עסקית, לשים את כל הביצים שלנו בסל אחד", אמר המנכ"ל.
