טראמפ
צילום: gettyimages

טראמפ: "הדרך עוד ארוכה עם סין, יש לנו מכסים נוספים להטיל"

שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, ונציג הסחר האמריקני, רוברט לייטזר, מצפים לשיחה נוספת השבוע עם מנהלי המשא ומתן בצד הסיני; נקודת המחלוקת העיקרית - רכישות תוצרת חקלאית
Bloomberg | (3)
נושאים בכתבה ארה"ב טראמפ סין

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חזר ואמר כי הוא יכול להטיל מכסים נוספים על היבוא הסיני אם ירצה, וזאת לאחר שהבטיח לעצור את הטלת המכסים כחלק מ"הפסקת האש" עליה סיכם עם נשיא סין, שי ג'ינפינג בחודש שעבר.

"יש לנו דרך ארוכה לעבור בנוגע למכסים מול סין. יש לנו סחורה נוספת בשווי של 325 מיליארד דולר שאנחנו יכולים להטיל עליה מכס, אם אנחנו רוצים" אמר טראמפ. "אנחנו מדברים עם סין על עסקה, אבל הלוואי שהם לא ישברו את העסקה שהיתה לנו".

טראמפ ושי ג'ינפינג סיכמו ביניהם על "הפסקת אש" בגזרת המכסים והסכימו לחדש את שיחות הסחר לאחר פגישתם בפסגת G-20 ביפן בסוף יוני, תוך שבירת קיפאון בן שישה שבועות בשיחות ביניהם. נשיא ארה"ב אמר שהוא יעצור את איומי המכסים על היבוא הסיני, ושי ג'ינפינג הסכים לקנות כמויות גדולות של סחורות חקלאיות מארה"ב בתמורה, אך עם זאת, הרכישות החקלאיות לא צמחו מאז הפגישה בסוף יוני.

שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, ונציג הסחר האמריקני, רוברט לייטזר, מצפים לשיחה נוספת השבוע עם מנהלי המשא ומתן בצד הסיני, והשניים עשויים להגיע לבייג'ינג לפגישות אם הדיונים בטלפון יהיו פרודוקטיביים, אמר מנוצ'ין.

טראמפ חזר ללחוץ על סין באמצעות ציוצים בטוויטר השבוע כשהוא מתייחס למתחים המסחריים המתמשכים. הנשיא ציין כי המכסים של ארה"ב השיגו את ההשפעה המיועדת שלהם על ידי לחיצה על הכלכלה של סין.

סין פרסמה השבוע את נתוני הצמיחה, מהם עלה כי הצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם הייתה כ-6.2% ברבעון השני, הקצב החלש ביותר מאז 1992, אז החלה המדינה לאסוף את נתוני הצמיחה לראשונה.

בינתיים, בשבוע שעבר התלונן טראפ כי סין אינה עומדת בהבטחה שלה של רכישה מוגברת של סחורות חקלאיות אמריקאיות. "סין מאכזבת אותנו כי הם לא קונים את המוצרים החקלאיים של החקלאים הגדולים שלנו, כפי שהם הבטיחו. אני מקווה שהם יתחילו בקרוב".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ערן 17/07/2019 09:34
    הגב לתגובה זו
    חוץ מלצייץ לא עשה כלום!!!!! צפון קוריאה,אירן,סין, הכל בבל״ת... רועד מפוטין כמו עלה נידף... ציף ציף דונאלד דאק
  • 1.
    touo 17/07/2019 09:14
    הגב לתגובה זו
    כל הזמן מוציא הודעות שקריות, ביפן אמר שיש התקדמות, שר האוצר שלו גם שקרן, כעת הוא מודיע על התקדמות עם האירנים, הם אפילו לא שמעו על כך , בקצור כל ההתנהלות מאז הגיע טראמפ מבוססת על מנפולציות ושקרים ובסוף תגיע המפולת
  • אבל גם הכי גרוע , האמריקאים ימחקו אותו מספרי ההיסטוריה (ל"ת)
    מילא שקרן 17/07/2019 11:51
    הגב לתגובה זו
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד לטסלה בתרחיש הגרוע ל-10 דולר

טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי. המניה יורדת הערב לשפל של שנתיים וחצי
Bloomberg |
טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי, אשר קיצצו את מחיר היעד בתרחיש הגרוע ביותר עבור המניה ל-10 דולר בלבד על רקע החששות כי שוק המכונית החשמליות רווי. "הביקוש הוא לב הבעיה", אמרו האנליסטים בראשות אדם ג'ונאס. "טסלה גדלה בקצב מהיר מדי יחסית לביקוש בטווח הקרוב, באופן אשר מכביד על תוצאותיה". ג'ונאס הוריד את מחיר היעד שלו בתרחיש 'דובי' למניות טסלה מאומדן קודם של 97 דולר, בהנחה שטסלה תחמיץ את תחזית המכירות הנוכחית בסין בכמחצית, ושמר על מחיר יעד מרכזי של 230 דולר. טסלה משכה לא מעט ביקורת לאחרונה ברקע לנתוני משלוחים חלשים. החברה מסרה רק 63,000 מכוניות ברבעון הראשון, אך מצפה לספק עד 100,000 מכוניות ברבעון השני. להכות את היעד לשנה כולה תהיה "משימת הרקולס", אמר דן איבס, אנליסט דן ודס ביום ראשון. כדי להגדיל את הביקוש, טסלה תצטרך להתרחב באגרסיביות לתוך סין ולהציע כלי רכב במחיר נמוך יותר, על פי ג'ונאס ממורגן סטנלי. המתחים המסחריים בין ארה"ב לסין וסביבת השוק בינה לבין המתחרים החדשים מעמידים את האסטרטגיה הזו בסיכון. טסלה ירדה ב-38% מתחילת השנה וביום שני פרצה את רמת ה-200 דולר למניה, לפני שסגרה בעלייה של 2.7% במחיר 203.36 דולר. המנכ"ל אילון מאסק קרא בשבוע שעבר לסקירה של כל ההוצאות של החברה, תוך התרעה על ירידה משמעותית בהכנסות. מאסק גם העלה חששות בנוגע לשריפת המזומנים של החברה, בהתייחסו לטסלה שהפסידה 700 מיליון דולר ברבעון הראשון. יצרנית הרכב גייסה לאחרונה כ-2.4 מיליארד דולר, אך מאסק אמר שזה לא יספיק לזמן רב. טסלה אינה לבדה במאבק בשווקים עולמיים חלשים יותר, כולל סין. הבנק המרכזי של גרמניה הזהיר את תעשיית הרכב של המדינה - אחד מעמודי התווך של הכלכלה האירופאית הגדולה ביותר – כי היא צפויה לעמוד בפני צרות נוספות עם ההאטה של סין. השפל, בשילוב עם מתחי הסחר בין ארה"ב לסין, מגיע בדיוק כאשר יצרניות הרכב פועלות במרץ לפתח מכוניות חשמליות.