שמאי מקרקעין
צילום: freepik

מה עושה שמאי מקרקעין?

ישנם שני סוגים עיקריים של שמאים: מגורים ומסחר. שמאי מגורים מעריכים את הערך של בתים צמודי קרקע, דירות וסוגים אחרים של נכסי מגורים. שמאים מסחריים מעריכים את שווים של בנייני משרדים, מתחמי דירות, קניונים וכו'. האחריות העיקרית של שמאי מקרקעין היא לקבוע את שווי הנכס על ידי ניתוח מאפייניו הפיזיים ותנאי השוק שלו. הם עשויים גם לספק עצות כיצד לשפר את ערך הנכס או פנייה לקונה פוטנציאלי.

נושאים בכתבה שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין בישראל שמאי מקרקעין מומלץ הוא מי שקובע את שווי הנכס. הם אנשי מקצוע מיומנים מאוד והם בדרך כלל מורשים או מוסמכים על ידי המדינה שלהם. שמאי מקרקעין לוקח בחשבון את מצבו, מיקומו וגודלו של הנכס כדי לקבוע את ערכו. הם גם שוקלים עבור מה נמכרו נכסים דומים באזור ומה הם עשויים להיות שווים בעתיד. המטרה של הערכה היא לשים נתון דולר על כמה שווה נכס בכל זמן נתון. זה יעזור לאנשים לקבל החלטות לגבי קנייה או מכירה של בית או נכס אחר. שמאי מקרקעין הוא אדם בעל הכשרה ורישיון להעריך את שווי הנכס. הם משתמשים בנכסים דומים, ערכי קרקע וגורמים אחרים כדי להעריך את שווי השוק של נכס. לעתים קרובות הם נקראים כאשר יש מחלוקת על מחיר המכירה של נכס או אם יש ספקות לגבי הבעלות על הנכס. הם יכולים להיות עצמאים או לעבוד בארגון שמתמחה בשמאות מקרקעין. שמאי מקרקעין הוא אדם אשר מעריך את שווי הנכס על מנת לקבוע את שווי השוק שלו. אדם זה עשוי להישכר על ידי בעל בית, מלווה או בעל עניין אחר. לעתים קרובות האדם יעריך את מצב הנכס, תכונותיו ומיקומו כדי לקבוע את ערכו. הם עשויים גם להשוות בין נכסים דומים שנמכרו לאחרונה על מנת לקבוע מחיר הוגן לנכס המדובר. תפקידו של שמאי מקרקעין תפקידו של שמאי מקרקעין הוא להעריך את שווי הנכס. ישנם סוגים שונים של שמאים, כגון מגורים, מסחר ותעשייה. כל הסוגים אחראים להערכת שווי השוק של נכס ולקביעת שוויו ההוגן במזומן. שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שמעריך את שווי הנכס. הם נקראים לעתים קרובות במקרים של מחלוקות על שווי נכס, למשל כאשר מישהו קונה או מוכר נכס. תפקידו של שמאי הוא להעריך את שווי השוק של הנכס, וניתן לעשות זאת באמצעות השוואתו לנכסים דומים באזור. הם עשויים גם לקחת בחשבון גורמים כמו מיקום ומצב, שיכולים להשפיע על ערכו. שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע אשר מעריך את שווי הנכס. שמאים בדרך כלל נדרשים להיות בעלי רישיון או הסמכה על מנת לבצע את עבודתם. ניתן לחלק את תהליך ההערכה לשלושה שלבים: בדיקה, ניתוח ודיווח. בשלב הבדיקה, שמאים בוחנים את חוץ ופנים הנכס ומציינים ליקויים במבנה או במגרש. הם גם יאספו נתונים על דומים אחרונים שנמכרו באזור כדי לעזור להעריך את שווי השוק עבור הבית שלך. בשלב הניתוח, הם ישתמשו במידע זה כדי לקבוע שווי שוק משוער עבור הבית שלך. לבסוף, הם יספקו לכם אומדן של שווי השוק של הנכס שלכם ויספקו לכם דוח כתוב על ממצאיהם. שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שמעריך את שווי הנכס. ישנם סוגים רבים ושונים של עבודות שמאות, כאשר חלק מהשמאים מתמחים בנכסי מגורים בעוד שאחרים מתמקדים בנכסים מסחריים או תעשייתיים. תפקידו של שמאי מקרקעין הוא לתת חוות דעת מקצועית לגבי שווי הנכס. הם אנשי המקצוע שמבטיחים ששווי הנכס יהיה מדויק והוגן. ישנם שני סוגי שמאות - מגורים ומסחר. שמאי מגורים מתמקדים בבתים צמודי קרקע או נכסים שאינם מחולקים ליותר מארבע יחידות. שמאים מסחריים, לעומת זאת, מתמקדים בנכסים שהם חלק ממבנים מסחריים עם יותר מארבע יחידות.    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.