חברות החוצות יחויבו לפרסם את קמפיין האנטי להט"ב של 'נעם'
שופט בית המשפט העליון וממלא מקום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, קיבל את עמדת מפלגת נעם שעתרה כנגד חברות החוצות י.מור וכנען מדיה שסירבו לפרסם את מסע הפרסום האנטי להט"בי שלה במסגרת קמפיין הבחירות שלה.
את ההחלטה קיבל השופט הנדל בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה שצורף להליכים, שעמדתו היא כי "דין העתירות להתקבל ככל שהסירוב לפרסם נעוץ בתוכן הפרסומים. לפי שיטתו, המשיבות חייבות לנהוג בשוויון בין המפלגות והרשימות השונות, ובכלל זה הן אינן מוסמכות להידרש לתוכן הפרסומים, ככל שהתוכן אינו ואף בעמדת - מנוגד להוראת חוק ברורה".
קמפיין החוצות של המפלגה שעלה בנתיבי איילון על שלטי הפרסום של חברת מרקעים-חוצות זהב מציג מסרים שנתפסים כשנויים במחלוקת על ידי חלקים נרחבים בציבור הישראלי, כגון "שהנכד שלי יישאר יהודי - ישראל בוחרת להיות נורמלית"; "שהבן שלי יתחתן עם אשה"; גאווה וקניית ילדים או שהבן שלי יתחתן עם אשה", ועוד ברוח זו.
הרשימה ביקשה להעלות קמפיין דומה על דופן מלון פארק בירושלים, אולם חברת החוצות שמנהלת את הפרסום במקום י.מור, בשותפות של קובי מור ומגה מדיה (דני מולדבסקי) סירבה. במקביל סירבה גם חברת החוצות כנען מדיה לפרסם את הקמפיין של רשימת נעם וגם כנגדה עתרה המפלגה. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם ענקיות האינטרנט הבינאלומיות, פייסבוק, גוגל וטוויטר סירבו להעלות את הקמפיין בטענה שהוא פוגעני ועובר על כללי הקהילה שלהן.
- מנכ"ל איילון: "התשואות על ההון מצדיקות את התמחור בביטוח"
- איילון יהיה חסום הלילה - איפה ובאיזה שעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נכתב בהחלטה, כי החוק אינו מחייב כל מי שעונה להגדרה של "משווק פרסום" כגון חברות החוצות, לפרסם תעמולת בחירות. ביד המשווק להחליט האם ברצונו לפרסמה אם לאו. עם זאת, אם בוחר הוא לפרסם תעמולת בחירות עליו להימנע מהפליית חלק מהמתמודדים. למשווק פרסום שיקול דעת בשני מישורים. האחד, האם להשתתף בפרסום תעמולת בחירות. השני, גם אם בחר לפרסם תעמולת בחירות הפרסום - עדיין הבחירה בידו ביחס לסוג המתקנים, שטח וכדומה. ואולם, תהיה החלטתו אשר תהיה, לאחר שהצטרף למפרסמי התעמולה ובחר במתקנים מסוימים, אלו גם אלו פתוחים לכל המפלגות והמועמדים, ואסור למשווק להפלות ביניהם.
בחברות החוצות ביררו כיצד ניתן להתמודד עם ההחלטה במישור המשפטי ומהם הכלים העומדים לרשותם כדי למנוע את העלאת הקמפיין, אך לאחר התייעצות ובדיקת הנושא נראה שהחברות העדיפו להיענות להחלטה ולא לערער עליה מכיוון שבג"צ העביר את ההחלטה בעניין לידיו של השופט הנדל.
עוד נודע לאייס כי בעידוד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לגביה, מפלגת נעם צפויה לעתור גם נגד פייסבוק, טוויטר וגוגל שסירבו להעלות את הקמפיין ועדיין עומדים על סירובן. במפלגה מאמינים שההחלטה תשמש כצו נגדן, שקובע כי לחברה פרטית אין את הזכות לסרב לקמפיין וכן שהוא תופס לגבי כולי עלמא.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
מנכ"ל חברת החוצות כנען מדיה, אוהד גיבלי, מסר בתגובה: "קיבלנו זה עתה את החלטתו של כבוד השופט ניר הנדל - מ"מ יו"ר ועדת הבחירות בעניין עתירתה של מפלגת לזוז. על אף שאנו סבורים שיש בקמפיין זה בכדי לפגוע ברגשות של ציבורים מסוימים, חברת כנען הינה חברה שומרת חוק ואנו נכבד את ההחלטה".
ממפלגת נעם נמסר: "ועדת הבחירות המרכזית, קיבלה לחלוטין את עמדת מפלגת נעם והורתה לחברות הפרסום שסירבו, לפרסם מיידית את שלטי התעמולה של נעם, תוך שהשופט מטיל על חברות הפרסום הוצאות כבדות. צר לנו על הזמן הרב שחלף ממועד הגשת העתירה, אך אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית. נעם היא הבית של כל אזרח שהחליט להפסיק לשתוק ושרוצה להחזיר את ישראל לנורמליות".
- 5.מי ממן בכל כך הרבה כסף את מפלגת נועם? (ל"ת)עידו 07/08/2019 22:01הגב לתגובה זו
- תבדוק קודם מי מממן את אהוד ברק (ל"ת)יאיר 11/08/2019 10:12הגב לתגובה זו
- 4.guy 07/08/2019 19:14הגב לתגובה זומכין את האבנים לסקילה רנדומלית בכיכר רבין הנאצי
- 3.הרבצתי לאשתי מרוב אושר (ל"ת)נעם 07/08/2019 17:25הגב לתגובה זו
- 2.ישתבח שמו לעד! אמן! (ל"ת)עמי 07/08/2019 13:22הגב לתגובה זו
- 1.משה 07/08/2019 09:14הגב לתגובה זואני בוחר בנעם
- יבורך הפרי (ל"ת)שלמשה 07/08/2019 10:35הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.