חברות החוצות יחויבו לפרסם את קמפיין האנטי להט"ב של 'נעם'
שופט בית המשפט העליון וממלא מקום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, קיבל את עמדת מפלגת נעם שעתרה כנגד חברות החוצות י.מור וכנען מדיה שסירבו לפרסם את מסע הפרסום האנטי להט"בי שלה במסגרת קמפיין הבחירות שלה.
את ההחלטה קיבל השופט הנדל בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה שצורף להליכים, שעמדתו היא כי "דין העתירות להתקבל ככל שהסירוב לפרסם נעוץ בתוכן הפרסומים. לפי שיטתו, המשיבות חייבות לנהוג בשוויון בין המפלגות והרשימות השונות, ובכלל זה הן אינן מוסמכות להידרש לתוכן הפרסומים, ככל שהתוכן אינו ואף בעמדת - מנוגד להוראת חוק ברורה".
קמפיין החוצות של המפלגה שעלה בנתיבי איילון על שלטי הפרסום של חברת מרקעים-חוצות זהב מציג מסרים שנתפסים כשנויים במחלוקת על ידי חלקים נרחבים בציבור הישראלי, כגון "שהנכד שלי יישאר יהודי - ישראל בוחרת להיות נורמלית"; "שהבן שלי יתחתן עם אשה"; גאווה וקניית ילדים או שהבן שלי יתחתן עם אשה", ועוד ברוח זו.
הרשימה ביקשה להעלות קמפיין דומה על דופן מלון פארק בירושלים, אולם חברת החוצות שמנהלת את הפרסום במקום י.מור, בשותפות של קובי מור ומגה מדיה (דני מולדבסקי) סירבה. במקביל סירבה גם חברת החוצות כנען מדיה לפרסם את הקמפיין של רשימת נעם וגם כנגדה עתרה המפלגה. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם ענקיות האינטרנט הבינאלומיות, פייסבוק, גוגל וטוויטר סירבו להעלות את הקמפיין בטענה שהוא פוגעני ועובר על כללי הקהילה שלהן.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נכתב בהחלטה, כי החוק אינו מחייב כל מי שעונה להגדרה של "משווק פרסום" כגון חברות החוצות, לפרסם תעמולת בחירות. ביד המשווק להחליט האם ברצונו לפרסמה אם לאו. עם זאת, אם בוחר הוא לפרסם תעמולת בחירות עליו להימנע מהפליית חלק מהמתמודדים. למשווק פרסום שיקול דעת בשני מישורים. האחד, האם להשתתף בפרסום תעמולת בחירות. השני, גם אם בחר לפרסם תעמולת בחירות הפרסום - עדיין הבחירה בידו ביחס לסוג המתקנים, שטח וכדומה. ואולם, תהיה החלטתו אשר תהיה, לאחר שהצטרף למפרסמי התעמולה ובחר במתקנים מסוימים, אלו גם אלו פתוחים לכל המפלגות והמועמדים, ואסור למשווק להפלות ביניהם.
בחברות החוצות ביררו כיצד ניתן להתמודד עם ההחלטה במישור המשפטי ומהם הכלים העומדים לרשותם כדי למנוע את העלאת הקמפיין, אך לאחר התייעצות ובדיקת הנושא נראה שהחברות העדיפו להיענות להחלטה ולא לערער עליה מכיוון שבג"צ העביר את ההחלטה בעניין לידיו של השופט הנדל.
עוד נודע לאייס כי בעידוד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לגביה, מפלגת נעם צפויה לעתור גם נגד פייסבוק, טוויטר וגוגל שסירבו להעלות את הקמפיין ועדיין עומדים על סירובן. במפלגה מאמינים שההחלטה תשמש כצו נגדן, שקובע כי לחברה פרטית אין את הזכות לסרב לקמפיין וכן שהוא תופס לגבי כולי עלמא.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מנכ"ל חברת החוצות כנען מדיה, אוהד גיבלי, מסר בתגובה: "קיבלנו זה עתה את החלטתו של כבוד השופט ניר הנדל - מ"מ יו"ר ועדת הבחירות בעניין עתירתה של מפלגת לזוז. על אף שאנו סבורים שיש בקמפיין זה בכדי לפגוע ברגשות של ציבורים מסוימים, חברת כנען הינה חברה שומרת חוק ואנו נכבד את ההחלטה".
ממפלגת נעם נמסר: "ועדת הבחירות המרכזית, קיבלה לחלוטין את עמדת מפלגת נעם והורתה לחברות הפרסום שסירבו, לפרסם מיידית את שלטי התעמולה של נעם, תוך שהשופט מטיל על חברות הפרסום הוצאות כבדות. צר לנו על הזמן הרב שחלף ממועד הגשת העתירה, אך אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית. נעם היא הבית של כל אזרח שהחליט להפסיק לשתוק ושרוצה להחזיר את ישראל לנורמליות".
- 5.מי ממן בכל כך הרבה כסף את מפלגת נועם? (ל"ת)עידו 07/08/2019 22:01הגב לתגובה זו
- תבדוק קודם מי מממן את אהוד ברק (ל"ת)יאיר 11/08/2019 10:12הגב לתגובה זו
- 4.guy 07/08/2019 19:14הגב לתגובה זומכין את האבנים לסקילה רנדומלית בכיכר רבין הנאצי
- 3.הרבצתי לאשתי מרוב אושר (ל"ת)נעם 07/08/2019 17:25הגב לתגובה זו
- 2.ישתבח שמו לעד! אמן! (ל"ת)עמי 07/08/2019 13:22הגב לתגובה זו
- 1.משה 07/08/2019 09:14הגב לתגובה זואני בוחר בנעם
- יבורך הפרי (ל"ת)שלמשה 07/08/2019 10:35הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
