חברות החוצות יחויבו לפרסם את קמפיין האנטי להט"ב של 'נעם'
שופט בית המשפט העליון וממלא מקום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, קיבל את עמדת מפלגת נעם שעתרה כנגד חברות החוצות י.מור וכנען מדיה שסירבו לפרסם את מסע הפרסום האנטי להט"בי שלה במסגרת קמפיין הבחירות שלה.
את ההחלטה קיבל השופט הנדל בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה שצורף להליכים, שעמדתו היא כי "דין העתירות להתקבל ככל שהסירוב לפרסם נעוץ בתוכן הפרסומים. לפי שיטתו, המשיבות חייבות לנהוג בשוויון בין המפלגות והרשימות השונות, ובכלל זה הן אינן מוסמכות להידרש לתוכן הפרסומים, ככל שהתוכן אינו ואף בעמדת - מנוגד להוראת חוק ברורה".
קמפיין החוצות של המפלגה שעלה בנתיבי איילון על שלטי הפרסום של חברת מרקעים-חוצות זהב מציג מסרים שנתפסים כשנויים במחלוקת על ידי חלקים נרחבים בציבור הישראלי, כגון "שהנכד שלי יישאר יהודי - ישראל בוחרת להיות נורמלית"; "שהבן שלי יתחתן עם אשה"; גאווה וקניית ילדים או שהבן שלי יתחתן עם אשה", ועוד ברוח זו.
הרשימה ביקשה להעלות קמפיין דומה על דופן מלון פארק בירושלים, אולם חברת החוצות שמנהלת את הפרסום במקום י.מור, בשותפות של קובי מור ומגה מדיה (דני מולדבסקי) סירבה. במקביל סירבה גם חברת החוצות כנען מדיה לפרסם את הקמפיין של רשימת נעם וגם כנגדה עתרה המפלגה. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם ענקיות האינטרנט הבינאלומיות, פייסבוק, גוגל וטוויטר סירבו להעלות את הקמפיין בטענה שהוא פוגעני ועובר על כללי הקהילה שלהן.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נכתב בהחלטה, כי החוק אינו מחייב כל מי שעונה להגדרה של "משווק פרסום" כגון חברות החוצות, לפרסם תעמולת בחירות. ביד המשווק להחליט האם ברצונו לפרסמה אם לאו. עם זאת, אם בוחר הוא לפרסם תעמולת בחירות עליו להימנע מהפליית חלק מהמתמודדים. למשווק פרסום שיקול דעת בשני מישורים. האחד, האם להשתתף בפרסום תעמולת בחירות. השני, גם אם בחר לפרסם תעמולת בחירות הפרסום - עדיין הבחירה בידו ביחס לסוג המתקנים, שטח וכדומה. ואולם, תהיה החלטתו אשר תהיה, לאחר שהצטרף למפרסמי התעמולה ובחר במתקנים מסוימים, אלו גם אלו פתוחים לכל המפלגות והמועמדים, ואסור למשווק להפלות ביניהם.
בחברות החוצות ביררו כיצד ניתן להתמודד עם ההחלטה במישור המשפטי ומהם הכלים העומדים לרשותם כדי למנוע את העלאת הקמפיין, אך לאחר התייעצות ובדיקת הנושא נראה שהחברות העדיפו להיענות להחלטה ולא לערער עליה מכיוון שבג"צ העביר את ההחלטה בעניין לידיו של השופט הנדל.
עוד נודע לאייס כי בעידוד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לגביה, מפלגת נעם צפויה לעתור גם נגד פייסבוק, טוויטר וגוגל שסירבו להעלות את הקמפיין ועדיין עומדים על סירובן. במפלגה מאמינים שההחלטה תשמש כצו נגדן, שקובע כי לחברה פרטית אין את הזכות לסרב לקמפיין וכן שהוא תופס לגבי כולי עלמא.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
מנכ"ל חברת החוצות כנען מדיה, אוהד גיבלי, מסר בתגובה: "קיבלנו זה עתה את החלטתו של כבוד השופט ניר הנדל - מ"מ יו"ר ועדת הבחירות בעניין עתירתה של מפלגת לזוז. על אף שאנו סבורים שיש בקמפיין זה בכדי לפגוע ברגשות של ציבורים מסוימים, חברת כנען הינה חברה שומרת חוק ואנו נכבד את ההחלטה".
ממפלגת נעם נמסר: "ועדת הבחירות המרכזית, קיבלה לחלוטין את עמדת מפלגת נעם והורתה לחברות הפרסום שסירבו, לפרסם מיידית את שלטי התעמולה של נעם, תוך שהשופט מטיל על חברות הפרסום הוצאות כבדות. צר לנו על הזמן הרב שחלף ממועד הגשת העתירה, אך אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית. נעם היא הבית של כל אזרח שהחליט להפסיק לשתוק ושרוצה להחזיר את ישראל לנורמליות".
- 5.מי ממן בכל כך הרבה כסף את מפלגת נועם? (ל"ת)עידו 07/08/2019 22:01הגב לתגובה זו
- תבדוק קודם מי מממן את אהוד ברק (ל"ת)יאיר 11/08/2019 10:12הגב לתגובה זו
- 4.guy 07/08/2019 19:14הגב לתגובה זומכין את האבנים לסקילה רנדומלית בכיכר רבין הנאצי
- 3.הרבצתי לאשתי מרוב אושר (ל"ת)נעם 07/08/2019 17:25הגב לתגובה זו
- 2.ישתבח שמו לעד! אמן! (ל"ת)עמי 07/08/2019 13:22הגב לתגובה זו
- 1.משה 07/08/2019 09:14הגב לתגובה זואני בוחר בנעם
- יבורך הפרי (ל"ת)שלמשה 07/08/2019 10:35הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
