קמפיין מפלגת נעם
צילום: יחסי ציבור
פרסום ראשון

חברות החוצות יחויבו לפרסם את קמפיין האנטי להט"ב של 'נעם'

עתירת מפלגת נעם לוועדת הבחירות נגד י.מור וכנען מדיה התקבלה. המפלגה: "צר לנו על הזמן הרב שחלף ממועד הגשת העתירה, אך אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית"
משה בנימין | (7)

שופט בית המשפט העליון וממלא מקום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, קיבל את עמדת מפלגת נעם שעתרה כנגד חברות החוצות י.מור וכנען מדיה שסירבו לפרסם את מסע הפרסום האנטי להט"בי שלה במסגרת קמפיין הבחירות שלה.

את ההחלטה קיבל השופט הנדל בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה שצורף להליכים, שעמדתו היא כי "דין העתירות להתקבל ככל שהסירוב לפרסם נעוץ בתוכן הפרסומים. לפי שיטתו, המשיבות חייבות לנהוג בשוויון בין המפלגות והרשימות השונות, ובכלל זה הן אינן מוסמכות להידרש לתוכן הפרסומים, ככל שהתוכן אינו ואף בעמדת - מנוגד להוראת חוק ברורה".

קמפיין החוצות של המפלגה שעלה בנתיבי איילון על שלטי הפרסום של חברת מרקעים-חוצות זהב מציג מסרים שנתפסים כשנויים במחלוקת על ידי חלקים נרחבים בציבור הישראלי, כגון "שהנכד שלי יישאר יהודי - ישראל בוחרת להיות נורמלית"; "שהבן שלי יתחתן עם אשה"; גאווה וקניית ילדים או שהבן שלי יתחתן עם אשה", ועוד ברוח זו.

הרשימה ביקשה להעלות קמפיין דומה על דופן מלון פארק בירושלים, אולם חברת החוצות שמנהלת את הפרסום במקום י.מור, בשותפות של קובי מור ומגה מדיה (דני מולדבסקי) סירבה. במקביל סירבה גם חברת החוצות כנען מדיה לפרסם את הקמפיין של רשימת נעם וגם כנגדה עתרה המפלגה. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם ענקיות האינטרנט הבינאלומיות, פייסבוק, גוגל וטוויטר סירבו להעלות את הקמפיין בטענה שהוא פוגעני ועובר על כללי הקהילה שלהן.

עוד נכתב בהחלטה, כי החוק אינו מחייב כל מי שעונה להגדרה של "משווק פרסום" כגון חברות החוצות, לפרסם תעמולת בחירות. ביד המשווק להחליט האם ברצונו לפרסמה אם לאו. עם זאת, אם בוחר הוא לפרסם תעמולת בחירות עליו להימנע מהפליית חלק מהמתמודדים. למשווק פרסום שיקול דעת בשני מישורים. האחד, האם להשתתף בפרסום תעמולת  בחירות. השני, גם אם בחר לפרסם תעמולת בחירות הפרסום - עדיין הבחירה בידו ביחס לסוג המתקנים, שטח וכדומה. ואולם, תהיה החלטתו אשר תהיה, לאחר שהצטרף למפרסמי התעמולה ובחר  במתקנים מסוימים, אלו גם אלו פתוחים לכל המפלגות והמועמדים, ואסור למשווק להפלות ביניהם.

בחברות החוצות ביררו כיצד ניתן להתמודד עם ההחלטה במישור המשפטי ומהם הכלים העומדים לרשותם כדי למנוע את העלאת הקמפיין, אך לאחר התייעצות ובדיקת הנושא נראה שהחברות העדיפו להיענות להחלטה ולא לערער עליה מכיוון שבג"צ העביר את ההחלטה בעניין לידיו של השופט הנדל.

עוד נודע לאייס כי בעידוד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לגביה, מפלגת נעם צפויה לעתור גם נגד פייסבוק, טוויטר וגוגל שסירבו להעלות את הקמפיין ועדיין עומדים על סירובן. במפלגה מאמינים שההחלטה תשמש כצו נגדן, שקובע כי לחברה פרטית אין את הזכות לסרב לקמפיין וכן שהוא תופס לגבי כולי עלמא.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל חברת החוצות כנען מדיה, אוהד גיבלי, מסר בתגובה: "קיבלנו זה עתה את החלטתו של כבוד השופט ניר הנדל - מ"מ יו"ר ועדת הבחירות בעניין עתירתה של מפלגת לזוז. על אף שאנו סבורים שיש בקמפיין זה בכדי לפגוע ברגשות של ציבורים מסוימים, חברת כנען הינה חברה שומרת חוק ואנו נכבד את ההחלטה".

ממפלגת נעם נמסר: "ועדת הבחירות המרכזית, קיבלה לחלוטין את עמדת מפלגת נעם והורתה לחברות הפרסום שסירבו, לפרסם מיידית את שלטי התעמולה של נעם, תוך שהשופט מטיל על חברות הפרסום הוצאות כבדות. צר לנו על הזמן הרב שחלף ממועד הגשת העתירה, אך אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית. נעם היא הבית של כל אזרח שהחליט להפסיק לשתוק ושרוצה להחזיר את ישראל לנורמליות".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מי ממן בכל כך הרבה כסף את מפלגת נועם? (ל"ת)
    עידו 07/08/2019 22:01
    הגב לתגובה זו
  • תבדוק קודם מי מממן את אהוד ברק (ל"ת)
    יאיר 11/08/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    guy 07/08/2019 19:14
    הגב לתגובה זו
    מכין את האבנים לסקילה רנדומלית בכיכר רבין הנאצי
  • 3.
    הרבצתי לאשתי מרוב אושר (ל"ת)
    נעם 07/08/2019 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ישתבח שמו לעד! אמן! (ל"ת)
    עמי 07/08/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 07/08/2019 09:14
    הגב לתגובה זו
    אני בוחר בנעם
  • יבורך הפרי (ל"ת)
    שלמשה 07/08/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.