ירידה חדה ברייטינג לסופרבול: "רק" 103.4 מיליון צופים
גם השנה הסופרבול הוא המשדר הכי נצפה בארה"ב, אבל פחות. הניצחון ההיסטורי של פילדלפיה איגלס על ניו אינגלנד פטריוטס בסופרבול ה-52, משך 103.4 מיליון צופים, ורייטינג של 47.7% עבור רשת NBC ששידרה את המשחק, כך על פי נתוני מדד נילסן האמריקאי.
מדובר על ירידה של כמעט 7 מיליון צופים ביחס לשנה שעברה, אז הניצחון הסופר-דרמטי של הפטריוטס על אטלנטה פלקונס משך לרשת FOX כ-111.3 מיליון צופים ורייטינג של 48.8%.
בשנים האחרונות חלה ירידה במספר הצופים של המשדר שהופך את יום שבת הראשון בכל פברואר ליום חג – שמגלגל מיליארדי דולרים לתעשייה המקומית. נתון השיא בסופרבול נרשם ב-2015, אז צפו בזכייה של הפטריוטס על סיאטל ב-NBC כ-114.4 מיליון אמריקאים.
המשחק בין ראשון לשני (שעון ישראל) שנערך במיניאפוליס, נכנס לרשימת 10 התכניות הנצפות בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית, ולמעשה התמקם במקום העשירי. מבין 10 המשדרים, תשעה הם סופרבול, ורק אחד – פרק הסיום של הסדרה מ.א.ש של רשת CBS בפברואר 1983, עם 106 מיליון צופים ומקום 9 ברשימה. עבור הסופרבול הנוכחי, מדובר בנתון הנמוך ביותר למשדר כזה מאז 2009, אז ניצחה פיטסבורג סטילרס את אריזונה קרדינלס בגמר.
- קומקאסט מפצלת את הערוצים שלה - מה יהיה עם CNBC ו-MSNBC?
- התגעגעתם לקרלינג? 500 שעות לייב ישודרו ממשחקי החורף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתון מעניין מגיע מתחום הדיגיטל: המשדר הועבר גם בסטרימינג וצפו בו 2.02 מיליון איש. ב-NBC מציינים כי מדובר ברייטינג הסופרבול הגבוה ביותר בסטרימינג, עם פיק של יותר מ-3 מיליון איש. אולי כאן נעוצה חלק מהסיבה לירידה החדה בצפייה בטלוויזיה במשדר הנוכחי.
ואם השנה הרייטינג לא נשבר, דווקא בגזרת מחירי הפרסום רף זה נופץ - כמדי שנה. עבור ספוט 30 שניות במשדר הסופרבול, שילמו מפרסמים כ-5 מיליון דולר לפחות, כחצי מיליון דולר יותר משנה שעברה. Wix הישראלית קיבלה החלטה ברגע האחרון לפרסם באירוע, כנראה לאחר שקיבלה הצעה נמוכה יותר, והייתה זו השנה הרביעית ברציפות בה פרסמה בסופרבול.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.