לידיעת הלה פמיליה: כאן 11 רכש את הסרט 'טהורה לעד'

הסרט על התנהלות אוהדי בית"ר ירושלים עם צירוף 2 שחקנים מוסלמים לפני 5 שנים, הופק על ידי yes דוקו ונרכש לשידור ע"י נטפליקס, PBS, BBC ועוד. ישודר השבוע בכאן
אלכסנדר כץ |

הסרט התיעודי המדובר טהורה לעד של הבמאית והמפיקה מאיה זינשטיין, ישודר גם בערוץ ברודקאסט ישראלי. לאייס נודע כי תאגיד השידור הציבורי כאן רכש את זכויות השידור של הסרט, העוסק באוהדיה של בית"ר ירושלים, וכי הוא ישודר כבר ביום שלישי השבוע בכאן 11, כחצי שנה לאחר ששודר לראשונה ב-yes דוקו.

 

'טהורה לעד' מביא את סיפורה של אחת העונות הדרמטיות של בית"ר ירושלים, 2012/2013, כאשר הבעלים דאז ארקדי גאידמק הודיע על צירופם של 2 שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. בואם הצית את הקמפיין הגזעני ביותר שנראה בתולדות הכדורגל המקומי, שריסק את הקבוצה, על המגרש ומחוצה לו, רבות בשל האוהדים המשתייכים לארגון 'לה פמיליה' הגזעני. בשבוע שעבר קיבל הסרט תזכורת רלבנטית כאשר אלי כהן, שהיה מאמן הקבוצה באותה עונה ועזב, חזר כעת כמנהל מקצועי והאוהדים דורשים ממנו להשמיע התנצלות פומבית על התנהלותו סביב הבאת השחקנים הצ'צ'נים לארץ.

 

הסרט, שהופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ומפעל הפיס, הוקרן ביותר מ-100 פסטיבלים ברחבי העולם. לפני 3 חודשים הוא נרכש להפצה על ידי נטפליקס - למעט ב-3 טריטוריות בהן ישראל בשל זכויות שידור. הוא הופץ על ידי הערוץ הציבורי האמריקאי PBS, ונרכש לשידור גם עם ידי BBC וקנאל פלוס הצרפתית. הסרט מועמד בקטגוריית הסרט התיעודי טוב ביותר בטקס אופיר הקרוב.

 

בשנה שעברה העלה עיתון הגרדיאן הבריטי מספר דקות מתוך הסרט, המתמקדות  באוהדים ובתחושות שהתעוררו כתוצאה מצירוף 2 שחקנים מוסלמים לקבוצה. הקטע, שצבר תוך יממה יותר מחצי מיליון צפיות בעולם והיה לידיעה הנצפית ביותר באתר הגרדיאן באותו היום, גרר אחריו גם תגובה מאסיבית מצד אוהדי הקבוצה. איומים מפורשים הופנו גם כלפי היוצרת, ולפני כחודשיים, במסגרת הסדר טיעון, נגזרו על אחד האוהדים המאיימים עבודות שירות.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.