תקלה בהשקה: כאן לא משדר פרסומות ברדיו ומפסיד הכנסות
כל ההתחלות קשות, את זה כבר יודעים אנשי התאגיד לאחר הסאגה הארוכה שקדמה לעלייתם לאוויר, וגם יום השידורים הראשון של תחנות הרדיו בתאגיד אינו חף מתקלות. שמחת היציאה המיוחלת לדרך נמהלה הבוקר בכשלים טכניים שמנעו מהתאגיד לשדר פרסומות בכל תחנות הרדיו הפועלות תחתיו. לאייס נודע עוד, כי ככל הנראה התקלה אינה קרובה לפתרון ביממה הקרובה.
כזכור, וגם לאחר סאגה לא קלה, הזוכה במכרז הפרסום של התאגיד שאחראי על מכירת זמן האוויר לפרסומות ברדיו ובטלוויזיה היא חברת טרגט ספיריט שבראשה עומד אורי נצר. בתגובה לאייס אמר נצר, כי "אנחנו נמצאים בתהליך של בחינת מערכות. העלינו לאוויר 8 תחנות רדיו עם מערכות ותשתיות חדשות ולכן מדובר בין היתר באתגר טכנולוגי".
עם תחילת השידורים, תחנות הרדיו היו אמורות לשדר פרסומות מתוקף עסקאות שנחתמו עוד מתקופת שפ"מ ורצות באופן שוטף - פרסומות שעד אתמול עוד שודרו במהלך התכניות. למרות בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים, אנשי התאגיד מגלים כי הפן הטכנולוגי מורכב יותר מכפי שהוא נראה. מנגד גורמים בתאגיד אומרים לאייס כי רק הבוקר התאגיד קיבל למעשה הזדמנות ראשונה לבחון את המערכות ביחד, בזמן אמת.
כאמור, ייתכן וגם מחר הבעיה הטכנית לא תתוקן והתאגיד ירשום יום נוסף ללא פרסומות, מה שוודאי יעשה טוב למאזינים אך יבוא לידי ביטוי גם בהכנסות. לפי הערכות של גורם משוק הפרסום המעורה בפרטים, ההפסד היומי מיום שידורים שלם ללא פרסום עשוי להגיע למאות אלפי שקלים. איש מדיה נוסף אומר לאייס כי להערכתו מדובר "בהפסד של כ-250 אלף שקל ליום".
"כאוס שאי אפשר לתאר"
בירור בענף הפרסום מעלה שיש לא מעט משרדי פרסום שנפגעו מהתקלה, לאחר שקמפיינים של לקוחותיהם שהיו אמורים להיות באוויר לא שודרו. אחר מהם אומר לאייס שלא לייחוס: "קמפיינים של המשרד נעצרו לחלוטין. יש שם כאוס ברמה שאי אפשר לתאר. יש מערכת מורכבת של התאגיד שאמורה להגיש פרסומות אבל לא מגישה כלום".
מכיוון שבענף הפרסום אין ואקום והמפרסמים שנמצאים בעיצומו של גל פרסום נדרשים להישאר באוויר כדי לא לפגוע בקמפיין המתמשך, לתקלה בתחנות הרדיו של כאן יש השפעה ישירה על הנעשה מסביב, בתחנות הרדיו האזורי ואפילו בטלוויזיה. גורם בענף הפרסום אומר לאייס כי "ברדיו האזורי יש ביקוש כתוצאה ממה שקורה בתאגיד ברמות מטורפות. בטלוויזיה יש מהיום 30 דקות פרסומות שלא נכנסות לברייק כתוצאה מעודף ביקושים".
מתאגיד השידור נמסר: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
- 2.התירוצים החלו ! (ל"ת)מוכנים לשידור...פחחח 15/05/2017 19:59הגב לתגובה זו
- 1.דוד ביתן 15/05/2017 18:31הגב לתגובה זודרכאגב זה פשוט בושה
- david bitan 15/05/2017 19:25הגב לתגובה זוהם העלו יותר תוכן אקטואלי ומעניין מאשר ברשות השידור בעשור
- איזה תוכן אקטואלי בדיוק, קשקשן עלוב? (ל"ת)ערן 15/05/2017 23:37
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
