תקלה בהשקה: כאן לא משדר פרסומות ברדיו ומפסיד הכנסות
כל ההתחלות קשות, את זה כבר יודעים אנשי התאגיד לאחר הסאגה הארוכה שקדמה לעלייתם לאוויר, וגם יום השידורים הראשון של תחנות הרדיו בתאגיד אינו חף מתקלות. שמחת היציאה המיוחלת לדרך נמהלה הבוקר בכשלים טכניים שמנעו מהתאגיד לשדר פרסומות בכל תחנות הרדיו הפועלות תחתיו. לאייס נודע עוד, כי ככל הנראה התקלה אינה קרובה לפתרון ביממה הקרובה.
כזכור, וגם לאחר סאגה לא קלה, הזוכה במכרז הפרסום של התאגיד שאחראי על מכירת זמן האוויר לפרסומות ברדיו ובטלוויזיה היא חברת טרגט ספיריט שבראשה עומד אורי נצר. בתגובה לאייס אמר נצר, כי "אנחנו נמצאים בתהליך של בחינת מערכות. העלינו לאוויר 8 תחנות רדיו עם מערכות ותשתיות חדשות ולכן מדובר בין היתר באתגר טכנולוגי".
עם תחילת השידורים, תחנות הרדיו היו אמורות לשדר פרסומות מתוקף עסקאות שנחתמו עוד מתקופת שפ"מ ורצות באופן שוטף - פרסומות שעד אתמול עוד שודרו במהלך התכניות. למרות בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים, אנשי התאגיד מגלים כי הפן הטכנולוגי מורכב יותר מכפי שהוא נראה. מנגד גורמים בתאגיד אומרים לאייס כי רק הבוקר התאגיד קיבל למעשה הזדמנות ראשונה לבחון את המערכות ביחד, בזמן אמת.
כאמור, ייתכן וגם מחר הבעיה הטכנית לא תתוקן והתאגיד ירשום יום נוסף ללא פרסומות, מה שוודאי יעשה טוב למאזינים אך יבוא לידי ביטוי גם בהכנסות. לפי הערכות של גורם משוק הפרסום המעורה בפרטים, ההפסד היומי מיום שידורים שלם ללא פרסום עשוי להגיע למאות אלפי שקלים. איש מדיה נוסף אומר לאייס כי להערכתו מדובר "בהפסד של כ-250 אלף שקל ליום".
"כאוס שאי אפשר לתאר"
בירור בענף הפרסום מעלה שיש לא מעט משרדי פרסום שנפגעו מהתקלה, לאחר שקמפיינים של לקוחותיהם שהיו אמורים להיות באוויר לא שודרו. אחר מהם אומר לאייס שלא לייחוס: "קמפיינים של המשרד נעצרו לחלוטין. יש שם כאוס ברמה שאי אפשר לתאר. יש מערכת מורכבת של התאגיד שאמורה להגיש פרסומות אבל לא מגישה כלום".
מכיוון שבענף הפרסום אין ואקום והמפרסמים שנמצאים בעיצומו של גל פרסום נדרשים להישאר באוויר כדי לא לפגוע בקמפיין המתמשך, לתקלה בתחנות הרדיו של כאן יש השפעה ישירה על הנעשה מסביב, בתחנות הרדיו האזורי ואפילו בטלוויזיה. גורם בענף הפרסום אומר לאייס כי "ברדיו האזורי יש ביקוש כתוצאה ממה שקורה בתאגיד ברמות מטורפות. בטלוויזיה יש מהיום 30 דקות פרסומות שלא נכנסות לברייק כתוצאה מעודף ביקושים".
מתאגיד השידור נמסר: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
- 2.התירוצים החלו ! (ל"ת)מוכנים לשידור...פחחח 15/05/2017 19:59הגב לתגובה זו
- 1.דוד ביתן 15/05/2017 18:31הגב לתגובה זודרכאגב זה פשוט בושה
- david bitan 15/05/2017 19:25הגב לתגובה זוהם העלו יותר תוכן אקטואלי ומעניין מאשר ברשות השידור בעשור
- איזה תוכן אקטואלי בדיוק, קשקשן עלוב? (ל"ת)ערן 15/05/2017 23:37
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
