רונן צור רוני רימון
צילום: יח"צ, אלכסנדר כץ

שעת היועצים: רונן צור עם 'הנסיך', רוני רימון עם 'שמיר'

בשיא משבר הסלמונלה, עם ירידה חדה במכירות, הורדת מוצרים וחוסר אימון ציבורי, שוכרות החברות יועצי משברים בניסיון להחזיר את אמון הצרכנים. צור מגיע במקום צבי וילדר שהתפטר בשל חילוקי דעות עם 'הנסיך'

אלכסנדר כץ | (7)

ירידה חדה במכירות, הרגולטור שמורה על השמדת מוצרים והלקוחות שמאבדים אמון - "משבר הסלמונלה" שפוקד בימים האחרונים חברות מרכזיות בתחום המזון מביא גם לאיוש של בכירי יועצי התקשורת בישראל בחזית החברות. אמש (יום א') היה זה היועץ האסטרטגי רונן צור שהחל לטפל במשבר אליו נקלעה חברת טחינה הנסיך

צור ילווה את הטיפול התקשורתי והמשברי של טחינה הנסיך יחד עם חיים גריידינגר, עיתונאי לשעבר שחבר לפני כשנה וחצי לצור ופתח חברת בת לניהול משברים בקבוצת צור תקשורת, שכבר טיפלה במספר משברים מתוקשרים. עד כה טיפל בחברה משרד יחסי הציבור של צבי וילדר, שביום ראשון השבוע הודיע על התפטרותו בעקבות חילוקי דעות עם הלקוח בנושא ההתנהלות התקשורתית במשבר הנוכחי.

בשבוע שעבר שכרו חברת סלטי שמיר את שירותיו של רוני רימון, מבעלי משרד רימון כהן שינקמן, לטפל במשבר בו הם נמצאים. לחברה לא היה ייעוץ תקשורתי קבוע עד תחילת עבודתו של רימון. את העבודה עושה רוני רימון עם יחד עם שותף נוסף במשרד, ערן יואלס.

ועוד לפני כן, ביום חמישי לפני פחות משבועיים, שכרה יוניליוור את שירותיו של משה דבי, מבעלי משרד דבי תקשורת. ההחלטה נבעה מחוסר היכולת של החברה לגבש אסטרטגיה תקשורתית שתצליח להתמודד עם הכישלון בהתנהלות הנהלת החברה - והניסיון להסתיר את המידע מהציבור. משה דבי הצטרף למערך יחסי הציבור של החברה המטופל מזה שנים על ידי יפה אפרתי. מאז פרוץ המשבר זינקה הביקורת על יוניליוור ברשתות החברתיות למימדים לא מוכרים בדיגיטל הישראלי.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    נדב 18/08/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    מביך.
  • 6.
    איזבל 17/08/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    צור , רימון ודבי חיים על גופות. העבודה שלהם מסכמת בהרבה רוח וצלצולים. ההבדל היחיד בין יפה אפרתי להם היא שאפרתי עושה צלצולים כל השנה עד שהחולה גוסס והם רוקדים על הגופה.
  • 5.
    שרה 17/08/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    היועצים האלה מי בכלל מאמין להם? חבל על הכסף שהם עולים, במקום זה היה כדאי שהעובדים במפעלים ישטפו ידיים אחרי שירותים וכמובן הכי טוב שיעבדו עם כפפות!!!
  • 4.
    סתם אחד 16/08/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    יש דוברים בתחום מצבי המשבר שיכולים לעשות יותר נזק. הם בדרך כלל מאוד מיליטנטיים חובבי תקשורת. הם עולים להתקפה כשהגל לקראת דעיכה ומייצרים ניוז מיותר. יש דוברים שעדיף שלא יופיעו בתקשורת, בייחוד עם הלקוח שלהם הוא נסתר ונחבא אל הכלים ולא נתפס ככוחני. הם מעדיפים להיות בפרונט למרות שהציבור מזהה אותם כדוברים מיומנים, מוכרים לציבור וגובים שכר גבוה.
  • 3.
    חבל על הכסף של היועצים האלה,לא עושים כלום (ל"ת)
    מניסיון אישי 16/08/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אלישבע 16/08/2016 08:35
    הגב לתגובה זו
    חבל על כל שקל שמשלמים לכל היחצנים העלובים הללו - שכירי חרב שבשביל בצע כסף ילכלכו על המותגים כחלק מעבודה שוטפת ודקה אחר כך ילחמו עבורם בעבור שכר טרחה מנופח.
  • 1.
    ניגוד עניינים 15/08/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    שהוא ליבה את האש ושיסה את איגוד רופאי בריאות הציבור שהוא מייצג כנגד יוניליבר. אבל ראו זה פלא, כנגד חברת הנסיך לא נשמעה שום ביקורת מצד אותו גוף.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.