רונן צור רוני רימון
צילום: יח"צ, אלכסנדר כץ

שעת היועצים: רונן צור עם 'הנסיך', רוני רימון עם 'שמיר'

בשיא משבר הסלמונלה, עם ירידה חדה במכירות, הורדת מוצרים וחוסר אימון ציבורי, שוכרות החברות יועצי משברים בניסיון להחזיר את אמון הצרכנים. צור מגיע במקום צבי וילדר שהתפטר בשל חילוקי דעות עם 'הנסיך'

אלכסנדר כץ | (7)

ירידה חדה במכירות, הרגולטור שמורה על השמדת מוצרים והלקוחות שמאבדים אמון - "משבר הסלמונלה" שפוקד בימים האחרונים חברות מרכזיות בתחום המזון מביא גם לאיוש של בכירי יועצי התקשורת בישראל בחזית החברות. אמש (יום א') היה זה היועץ האסטרטגי רונן צור שהחל לטפל במשבר אליו נקלעה חברת טחינה הנסיך

צור ילווה את הטיפול התקשורתי והמשברי של טחינה הנסיך יחד עם חיים גריידינגר, עיתונאי לשעבר שחבר לפני כשנה וחצי לצור ופתח חברת בת לניהול משברים בקבוצת צור תקשורת, שכבר טיפלה במספר משברים מתוקשרים. עד כה טיפל בחברה משרד יחסי הציבור של צבי וילדר, שביום ראשון השבוע הודיע על התפטרותו בעקבות חילוקי דעות עם הלקוח בנושא ההתנהלות התקשורתית במשבר הנוכחי.

בשבוע שעבר שכרו חברת סלטי שמיר את שירותיו של רוני רימון, מבעלי משרד רימון כהן שינקמן, לטפל במשבר בו הם נמצאים. לחברה לא היה ייעוץ תקשורתי קבוע עד תחילת עבודתו של רימון. את העבודה עושה רוני רימון עם יחד עם שותף נוסף במשרד, ערן יואלס.

ועוד לפני כן, ביום חמישי לפני פחות משבועיים, שכרה יוניליוור את שירותיו של משה דבי, מבעלי משרד דבי תקשורת. ההחלטה נבעה מחוסר היכולת של החברה לגבש אסטרטגיה תקשורתית שתצליח להתמודד עם הכישלון בהתנהלות הנהלת החברה - והניסיון להסתיר את המידע מהציבור. משה דבי הצטרף למערך יחסי הציבור של החברה המטופל מזה שנים על ידי יפה אפרתי. מאז פרוץ המשבר זינקה הביקורת על יוניליוור ברשתות החברתיות למימדים לא מוכרים בדיגיטל הישראלי.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    נדב 18/08/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    מביך.
  • 6.
    איזבל 17/08/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    צור , רימון ודבי חיים על גופות. העבודה שלהם מסכמת בהרבה רוח וצלצולים. ההבדל היחיד בין יפה אפרתי להם היא שאפרתי עושה צלצולים כל השנה עד שהחולה גוסס והם רוקדים על הגופה.
  • 5.
    שרה 17/08/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    היועצים האלה מי בכלל מאמין להם? חבל על הכסף שהם עולים, במקום זה היה כדאי שהעובדים במפעלים ישטפו ידיים אחרי שירותים וכמובן הכי טוב שיעבדו עם כפפות!!!
  • 4.
    סתם אחד 16/08/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    יש דוברים בתחום מצבי המשבר שיכולים לעשות יותר נזק. הם בדרך כלל מאוד מיליטנטיים חובבי תקשורת. הם עולים להתקפה כשהגל לקראת דעיכה ומייצרים ניוז מיותר. יש דוברים שעדיף שלא יופיעו בתקשורת, בייחוד עם הלקוח שלהם הוא נסתר ונחבא אל הכלים ולא נתפס ככוחני. הם מעדיפים להיות בפרונט למרות שהציבור מזהה אותם כדוברים מיומנים, מוכרים לציבור וגובים שכר גבוה.
  • 3.
    חבל על הכסף של היועצים האלה,לא עושים כלום (ל"ת)
    מניסיון אישי 16/08/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אלישבע 16/08/2016 08:35
    הגב לתגובה זו
    חבל על כל שקל שמשלמים לכל היחצנים העלובים הללו - שכירי חרב שבשביל בצע כסף ילכלכו על המותגים כחלק מעבודה שוטפת ודקה אחר כך ילחמו עבורם בעבור שכר טרחה מנופח.
  • 1.
    ניגוד עניינים 15/08/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    שהוא ליבה את האש ושיסה את איגוד רופאי בריאות הציבור שהוא מייצג כנגד יוניליבר. אבל ראו זה פלא, כנגד חברת הנסיך לא נשמעה שום ביקורת מצד אותו גוף.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.