מכללת בית ברל
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר 5 שנים בזרמון: תקציב הפרסום של 'בית ברל' יוצא למכרז

חלק ניכר מפעילותה הפרסומית מופנה לתחום הדיגיטל ובהתאם, תנאי הסף הנדרשים כוללים פירוט רב בגזרה זו. על פי מסמכי המכרז הרשמיים של המכללה, תקציב הפרסום צפוי לעמוד על כ-2.5 מיליון שקלים לשנת פעילות
משה בנימין | (2)

תקציב הפרסום של המכללה האקדמית בית ברל הממוקמת באזור השרון יצא למכרז. בשנים האחרונות מטפל בתקציב הפרסום של המכללה משרד הפרסום זרמון, בבעלותו של אילון זרמון שמחזיק בו עוד מימי זרמון גולדמן. יחד עם זרמון המכללה מפנה תקציבי פרסום רבים למגזר הערבי באמצעות משרד הפרסום סמארה.

המכללה מחויבת לצאת למכרז על פי חוק חובת מכרזים לאחר שמיצתה את התקופה שבה התאפשר לה לעבוד עם זרמון - 5 שנים. חלק ניכר מפעילותה הפרסומית מופנה לתחום הדיגיטל ובהתאם, תנאי הסף הנדרשים להתמודדות במכרז כוללים ניסיון של 5 שנים בתחום הדיגיטל, ניסיון של טיפול ב-3 תקציבי פרסום דיגיטליים בהיקף של 1.5 מיליון כל אחד בשנתיים האחרונות וניהול תקציב של לפחות מיליון שקלים בגוגל בשנתיים האחרונות.

 

כמו כן דורשת המכללה ניסיון של ניהול תקציב של מיליון שקלים בפייסבוק בשנתיים האחרונות. דרישות נוספות מחייבות העסקה של לפחות 20 עובדים במשרד הפרסום, לרבות מחלקות קריאייטיב, פלנינג, ניהול לקוחות, פרפורמנס ו-PPC, המגובה בתרשים ארגוני. על פי מסמכי המכרז הרשמיים של המכללה, תקציב הפרסום צפוי לעמוד על כ-2.5 מיליון שקלים לשנת פעילות. 

המכללה מעניקה תארים ראשונים, תארים שניים, תעודות הוראה לאקדמאים ותעודות התמחות מסוגים שונים. לומדים במכללה כ-10 אלף סטודנטים ב-3 פקולטות: פקולטה לחינוך, פקולטה לאמנויות )המדרשה( והפקולטה לחברה ולתרבות. עסקי הליבה המרכזיים של המכללה הם חינוך, הכשרה להוראה ולתפקידים חינוכיים במגוון רחב של מקצועות לימוד ולכל חטיבות הגיל במערכת החינוך.

לא להיתפס כמכללה של אוכלוסיות מוחלשות

על פי הבריף של המכללה, המטרות התקשורתיות שלה מתרכזות ב"תיוג של 'סמינר למורים': המכללה מזוהה היסטורית כמוסד להכשרת מורים. בפועל, הינה מוסד רב-תחומי בעל אוריינטציה חברתית המציע מגוון תארים והכשרות". בנוסף על זאת: "דימוי של 'אוכלוסיות מוחלשות': המכללה מזוהה עם מוסד שלומדים בו ערבים ומכיוון שמכשיר לחינוך איכות הלומדים בו נמוכה. בפועל, המכללה מאופיינת בהון אנושי מגוון, מכללה רב-תרבותית עם ייצוג למרבית הפלחים באוכלוסייה (למשל, ערבים וחרדים) מעודדת פלורליזם וריבוי דעות. איכות הלומדים בה טובה על פי מדדים של משדר החינוך ויש לבוגריה מוניטין טובים בשוק העבודה".

בקטגוריית האסטרטגיה של המותג, מציינים במכללה כי "המכללה רואה חשיבות בהתמודדות עם סוגיות חברתיות רגישות, מוכנות להסתכל למציאות בעיניים ולא לחשוש לחקור ולבחון אותה לעומק. טיוח והתעלמות אינם מקדמים שינוי ולכן רוח הלמידה והעשייה במכללה מאופיינת בדיון פתוח שמוביל להתקדמות אישית, התקדמות אינטלקטואלית והתקדמות החברה כולה". לגבי הטון הפרסומי - זה מתואר כ"סגנון סוחף, אמיתי, נועז, מעשי, אינטליגנטי, מעורר דיון ואופטימיסט".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עצוב 08/08/2016 19:13
    הגב לתגובה זו
    מה שלא מצחיק בכלל הוא ש20 משרדים ייגשו, 12 יעברו שלב, 6 יעברו עוד שלב, 3 יעלו לגמר ואחד ייקח על 7% עמלה. ועוד יגיד תודה. בדיוק כפי שהיה לפני 5 שנים. רק עם פחות עמלה. חבל על המונית בפקק של צומת רעננה בקיצור...
  • 1.
    צחקתי בקול 08/08/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    סה"כ הגיוני... בהצלחה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.