לאחר 5 שנים בזרמון: תקציב הפרסום של 'בית ברל' יוצא למכרז
תקציב הפרסום של המכללה האקדמית בית ברל הממוקמת באזור השרון יצא למכרז. בשנים האחרונות מטפל בתקציב הפרסום של המכללה משרד הפרסום זרמון, בבעלותו של אילון זרמון שמחזיק בו עוד מימי זרמון גולדמן. יחד עם זרמון המכללה מפנה תקציבי פרסום רבים למגזר הערבי באמצעות משרד הפרסום סמארה.
המכללה מחויבת לצאת למכרז על פי חוק חובת מכרזים לאחר שמיצתה את התקופה שבה התאפשר לה לעבוד עם זרמון - 5 שנים. חלק ניכר מפעילותה הפרסומית מופנה לתחום הדיגיטל ובהתאם, תנאי הסף הנדרשים להתמודדות במכרז כוללים ניסיון של 5 שנים בתחום הדיגיטל, ניסיון של טיפול ב-3 תקציבי פרסום דיגיטליים בהיקף של 1.5 מיליון כל אחד בשנתיים האחרונות וניהול תקציב של לפחות מיליון שקלים בגוגל בשנתיים האחרונות.
כמו כן דורשת המכללה ניסיון של ניהול תקציב של מיליון שקלים בפייסבוק בשנתיים האחרונות. דרישות נוספות מחייבות העסקה של לפחות 20 עובדים במשרד הפרסום, לרבות מחלקות קריאייטיב, פלנינג, ניהול לקוחות, פרפורמנס ו-PPC, המגובה בתרשים ארגוני. על פי מסמכי המכרז הרשמיים של המכללה, תקציב הפרסום צפוי לעמוד על כ-2.5 מיליון שקלים לשנת פעילות.
המכללה מעניקה תארים ראשונים, תארים שניים, תעודות הוראה לאקדמאים ותעודות התמחות מסוגים שונים. לומדים במכללה כ-10 אלף סטודנטים ב-3 פקולטות: פקולטה לחינוך, פקולטה לאמנויות )המדרשה( והפקולטה לחברה ולתרבות. עסקי הליבה המרכזיים של המכללה הם חינוך, הכשרה להוראה ולתפקידים חינוכיים במגוון רחב של מקצועות לימוד ולכל חטיבות הגיל במערכת החינוך.
לא להיתפס כמכללה של אוכלוסיות מוחלשות
על פי הבריף של המכללה, המטרות התקשורתיות שלה מתרכזות ב"תיוג של 'סמינר למורים': המכללה מזוהה היסטורית כמוסד להכשרת מורים. בפועל, הינה מוסד רב-תחומי בעל אוריינטציה חברתית המציע מגוון תארים והכשרות". בנוסף על זאת: "דימוי של 'אוכלוסיות מוחלשות': המכללה מזוהה עם מוסד שלומדים בו ערבים ומכיוון שמכשיר לחינוך איכות הלומדים בו נמוכה. בפועל, המכללה מאופיינת בהון אנושי מגוון, מכללה רב-תרבותית עם ייצוג למרבית הפלחים באוכלוסייה (למשל, ערבים וחרדים) מעודדת פלורליזם וריבוי דעות. איכות הלומדים בה טובה על פי מדדים של משדר החינוך ויש לבוגריה מוניטין טובים בשוק העבודה".
בקטגוריית האסטרטגיה של המותג, מציינים במכללה כי "המכללה רואה חשיבות בהתמודדות עם סוגיות חברתיות רגישות, מוכנות להסתכל למציאות בעיניים ולא לחשוש לחקור ולבחון אותה לעומק. טיוח והתעלמות אינם מקדמים שינוי ולכן רוח הלמידה והעשייה במכללה מאופיינת בדיון פתוח שמוביל להתקדמות אישית, התקדמות אינטלקטואלית והתקדמות החברה כולה". לגבי הטון הפרסומי - זה מתואר כ"סגנון סוחף, אמיתי, נועז, מעשי, אינטליגנטי, מעורר דיון ואופטימיסט".
- 2.עצוב 08/08/2016 19:13הגב לתגובה זומה שלא מצחיק בכלל הוא ש20 משרדים ייגשו, 12 יעברו שלב, 6 יעברו עוד שלב, 3 יעלו לגמר ואחד ייקח על 7% עמלה. ועוד יגיד תודה. בדיוק כפי שהיה לפני 5 שנים. רק עם פחות עמלה. חבל על המונית בפקק של צומת רעננה בקיצור...
- 1.צחקתי בקול 08/08/2016 14:41הגב לתגובה זוסה"כ הגיוני... בהצלחה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.