מהדורת חדשות 10 קוצרה, ב-21:00 יעלה מגזין אקטואליה יומי
הרשות השניה אישרה בשבוע שעבר את לוח השידורים של ערוץ 10, כולל צ'ופר לחברת החדשות - אישור להעלות מגזין אקטואליה יומי מיד לאחר המהדורה.
על מנת ליצור הפרדה מוחלטת מהמהדורה היומית, קבעה הרשות כי מגזין כזה - שיעלה כבר ממחר (יום ב') לא יכלול את מגישת החדשות הקבועה תמר איש-שלום, לא ישודר מהאולפן של המהדורה ולא ייראה כחלק מהמהדורה, ועם זוויות הצילום יהיו שונות - כדי ליצור את ההפרדה מהמהדורה.
בשבוע שעבר קיימה ועדת הטלוויזיה של הרשות דיון בלוח השידורים המוצע של הערוץ וזאת בהמשך להכרעת בג"צ שקיבל את עמדת הרשות בנוגע לאורך מהדורת החדשות המרכזית.
נציגי הערוץ הגישו לעיון הוועדה הצעה למגזין אקטואלי נלווה למהדורה וקיבלו במהלך הישיבה את הערות חברי הוועדה וחברי מועצת הרשות על מנת להכניס תיקונים רלוונטיים במגזין המוצע. בעקבות הכנסת התיקונים הרצויים, אישרה ועדת הטלוויזיה את המגזין החדש ובעקבות כך את כלל לוח השידורים של הערוץ למחצית השניה של 2016.
כזכור, ניהל הערוץ מאבק סוער ברשות לגבי החלטתו של הרגולטור לקצר את מהדורות החדשות של ערוצים 2 ו-10 לשעה אחת בלבד ברוטו, לאחר שאלה זלגו בחודשים שלפני כן ל-80 ואף 90 דקות בערב, ללא צורך של ממש. המאבק כלל התבטאויות קשות נגד ראשי הרשות, ועתירה לבג"צ שהסתיימה בהפסד לערוץ 10.
ואולם, כדי להפשיר את היחסים המתוחים בין הצדדים, וגם על רגע הסערה התורנית בפרשת רמי סדן, החליטו ברשות החליטו לאפשר לערוץ להגיש בקשה למגזין אקטואליה יומי שיכלול את הפינות הקבועות של המהדורה - אותם סדרות כתבות ופרויקטים מגזיניים מושקעים, שהיו אלה שהובילו לגלישה מעבר לשעה 21:00.
"אני מברכת על הדיאלוג בין הרשות השניה לבין ערוץ 10 ועל נכונות הערוץ להגיע להסכמות ולפעול בשיתוף פעולה לטובת הצופים וברוח החלטת מועצת הרשות השנייה ופסיקת בג"צ", מסרה יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז בהודעה לתקשורת. "תפקידנו היה ונשאר להגן על האינטרס הציבורי ולשמור על טלוויזיה מגוונת, עצמאית ומעניינת בערוצים המסחריים. אני מאחלת הצלחה גדולה לכל העוסקים במלאכה".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
