דדי שוורצברג
צילום: דנה קרו

לאחר המכירה לגולף: איש השיווק במאי - דדי שוורצברג, מנכ"ל ומייסד ADIKA

אתר רכישות האופנה המוביל בישראל, הוקם ב-2012 על ידי דדי שוורצברג, אנליסט כלכלה, ועדי רונן, דמות בולטת בעולם האופנה. האתר נמכר לגולף ב-40 מיליון שקל
משה בנימין |

דדי שוורצברג, מנכ"ל ומייסד אתר האופנה ADIKA שנמכר לאחרונה לקבוצת גולף בסכום של 40 מיליון שקל, באחת העסקאות המתוקשרות, נבחר לאיש השיווק של חודש מאי על ידי איגוד השיווק הישראלי

 

Adika, אתר רכישות האופנה המוביל בישראל, הוקם בינואר 2012 על ידי דדי שוורצברג, אנליסט שהגיע מעולם הכלכלה, ועדי רונן, דמות בולטת בעולם האופנה. בחודשים האחרונים זכה האתר לכותרות רבות במדורי הכלכלה סביב מכירת האתר לרשת האופנה גולף בסכום של 40 מיליון שקלים. ההצלחה של Adika קשורה באופן ישיר לקהילת הלקוחות הייחודית שיצר האתר: ההקפדה על כל פרט החל מאופי המוצר, אריזתו, ועד שירות לקוחות בלתי מתפשר, ביססו תוך שנתיים טראפיק של 25,000 מבקרות יומיות ו-75% לקוחות חוזרים.

 

על רקע הקשר הקרוב של החברה עם קהל היעד אליו היא פונה, נולד Adika Pop Up: גרסה מקומית למגמה האופנתית העולמית של פתיחת חנויות זמניות, כאשר ב-Adika מגמה זו זכתה לפרשנות מוצלחת. דווקא על רקע היות החברה ידועה כמותג אונליין מובהק, היציאה ל״עולם האמיתי״ ופגישה ממשית עם ההיצע יצרה תחושת אירוע בקרב הלקוחות, תחושה אותה הקפיד המותג לעטוף בסיפור מתמשך באמצעות הרשתות החברתיות. עקב ההצלחה של אירועי הפופ-אפ שנערכו בתל אביב במהלך 2014, החליט שוורצברג בתחילת 2015 לייצר מהלך ארצי כולל בשם Adika Roadtrip - במסגרתו ייערכו אירועי Adika Pop Up בכל הארץ, מצפון ועד דרום.

 

ההתחלה של מסורת הפופ-אפ במותג זכורה כבר מלפני כשנתיים, כאשר נולדה באירוע צנוע בן 3 ימים שנערך במשרדי החברה. בחג הפסח בשנה שעברה, בהשקעה של מיליון שקל, הגיע הפופ-אפ למימדים של 25,000 מבקרים שנהרו ב-8 ימי פעילות להאנגר בן 800 מ"ר במתחם התחנה בנווה צדק. מחוץ למתחם השתרכו תורים ארוכים של אלפי בנות שהגיעו מכל הארץ לפגוש את הפנים מאחורי המותג וליווה אותם סיקור תקשורתי של התופעה הלא שגרתית. בימי הפעילות של החנות נמכרו למעלה מ-30,000 פריטים.

לאור ההצלחה של החנויות הזמניות בשנה שחלפה, נוצר הביקוש מצד הלקוחות להגיע למקומות נוספים בארץ והרצון של Adika לחזק את הקשר הבלתי-אמצעי עם הקהילה ואת תחושת האירוע המתמדת, הוחלט למנף את הפופ-אפ מיוזמה ספונטנית למהלך רציף ומושקע. ה-Roadtrip  מאפשר למותג ליצור מפגש אישי מחוץ לזירה הווירטואלית עם לקוחות ותיקות הרוכשות באתר ומנגיש את המותג לקהלים שטרם התוודעו אליו. בנוסף המהלך מגייס לקוחות חדשות שמצטרפות בעקבות המפגש שלפתע התאפשר להן עם המותג.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.