פייסבוק instant articles
צילום: יח"צ

המהפכה הבאה? פייסבוק משיקה את "מאמרים מידיים" ומציעה לגופי תקשורת לפרסם כתבות במלואן

פייסבוק חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם New York Time ,BuzzFeed, NBC ועוד. תאפשר להם מכירת פרסומות ואפשרות לניהול מלאי הפרסום שלא נמכר באמצעות המערכת שלה
משה בנימין |
נושאים בכתבה פייסבוק

וכמובן, השאלה הראשונה שכל יצרן תוכן שואל את עצמו היא כיצד המוצר הזה יכול לתרום להכנסות, אם בכלל. בפייסבוק מציינים כי יצרני התוכן יוכלו למכור פרסומות לצד הכתבות שלהם ולשמור לעצמם את הרווח, או שהם יוכלו להיעזר במערכת הפרסום של פייסבוק כדי לנהל את מלאי הפרסום שלא נמכר. כמו כן הם יוכלו לאסוף מידע שקשור בהיקף צריכת התוכן באמצעות קומסקור (comScore) וכלים אנליטיים נוספים. 

ראשונים לצאת בשיתוף פעולה עם פייסבוק הם כמה מגופי התוכן הגדולים בעולם: The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel and Bild.

מנכ"ל הניו יורק טיימס מארק תומפסון התייחס לשיתוף הפעולה עם פייסבוק ואמר: "לניו יורק טיימס יש כבר קהילה משמעותית וצומחת בפייסבוק. אנחנו לוקחים חלק במהלך של ה-Instant Articles כדי לגלות דרכים חדשות בהן נוכל להגדיל את מספר צרכני הטיימס בפייסבוק, לשפר את חווית העיתונות שאנו מספקים ולהעמיק את המעורבות שלהם. יש לנו היסטוריה ארוכה של מפגשים עם הצרכנים במקומות שבהם הם נמצאים, וזה אומר להיות זמין לא רק באתר הטיימס\ אלא גם בפלטפורמות סושיאל ורשתות חברתיות שבהם גולשים בתדירות גבוהה רבים מצרכני הטיימס". 

הכלי החדש יושק, נכון לעכשיו, למכשירי אייפון עם מאגר כתבות של הניו יורק טיימס, באזפיד, נשיונל ג'יאוגרפיק, NBC ו-The Atlantic. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה