המחיר לא מפסיק לעלות: פרסומת 30 שניות בסופרבול תעלה 4.5 מיליון דולר

עד לתחילת נובמבר הספיקה NBC שמשדרת השנה את המשחק למכור 90% ממלאי הפרסום. לפי דיווחים נותרו לה רק 10 ספוטים של 30 שניות במלאי
משה בנימין |

אם זה ימשיך כך, נשאר רק לדמיין מה יהיה המחיר האסטרונומי של ספוט פרסומת 30 שניות בסופרבול 2025. מחירה של פרסומת באירוע הספורט הגדול בעולם, שיתקיים בפברואר 2015, יעמוד על 4.5 מיליון דולר. עלייה של 12.5% לעומת המחיר שגבתה בשנה שעברה FOX ששידרה את המשחק.

השנה משדרת את המשחק רשת NBC, ועל פי הדיווחים עד לתחילת חודש זה הספיקה הרשת למכור כ-90% ממלאי הפרסום שהציעה וכעת נותרו בידיה רק 10 ספוטים של 30 שניות, עליהם היא דורשת 4.5 מיליון דולר. כזכור, בגמר של השנה שעברה נקבע שיא במספר הצופים, שנצפה על ידי לא פחות מ-111.5 מיליון אמריקאים.

בקרב המפרסמים, גם השנה יככב המותג DORITOS, שנה תשיעית ברציפות עם תחרות הפרסומות חובקת העולם. במסגרת התחרות, גולשים מפיקים/מצלמים ומגישים פרסומות שמתחרות אחת מול השנייה על קולות הגולשים והשופטים, כאשר הפרסומת הזוכה עולה לשידור בסופרבול ויוצריה זוכים במיליון דולר.

השנה יופיעו בסופרבול בין 10 ל-12 מפרסמים חדשים שעבורם זו הפעם הראשונה. ביניהם Locite glue מותג דבק מהיר אמריקאי שמהמר בענק וצפוי להשקיע בסופרבול כמעט את כל תקציב הפרסום השנתי שלו. מפרסם נוסף שמוכר יותר לקהל הישראלי (או לפחות סיפור הקמתו) היא WIX החברה הישראלית שמציעה פלטפורמת אינטרנט שבמסגרתה גולשים יכולים להקים אתר אינטרנט מעוצב באופן עצמאי.

קוקה קולה תעלה בפרסומת אחת לעומת 2 פרסומות ב-2014. בין הנפקדות הבולטות תהיה חברת וולקסוואגן שהפרסומת שלה ב-2011 היתה אחת המוצלחות בתולדות האירוע הטלוויזיוני. מקדונלד'ס תשוב לסופרבול לאחר שנעדרה ממנו. הרשת מינתה למשימה הספציפית את משרד הפרסום Leo Burnett מקבוצת פובליסיס העולמית. מותג הרכב מרצדס ישוב לאוויר לאחר שנעדר ב-2014, ככל הנראה בפרסומת של 60 שניות, כפי שהמותג נהג בפעמיים הקודמות בהן הופיע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.