תקציב מכללת הדסה על המדף: יוצאת למכרז כפול על הדיגיטל וניהול המדיה
למהירי החלטה בלבד: מכללת הדסה בירושלים פרסמה לאחרונה, בעת ובעונה אחת, 2 מכרזים פומביים הנוגעים לתקציב הפרסום שלה. המכרזים יינעלו בעוד 10 ימים, ב-19 בנובמבר - כך נודע לאייס.
מכרז אחד פורסם תחת הכותרת: מתן שירותי פרסום ושיווק אינטראקטיבי ודיגיטלי ואילו השני פורסם תחת הכותרת: שירותי ניהול מדיה ועיצוב חומרי פרסום. ההתקשרות עם הזוכה ב-2 המכרזים תעמוד על 24 חודשיים, דהיינו שנתיים מיום הזכייה.
בשנים האחרונות, מזה כ-7 שנים מנוהל תקציב הפרסום הדיגיטלי של המכללה האקדמית הדסה על ידי משרד הפרסום JWT דיגיטל בבעלותו של עומר זייגרמן, ולסירוגין על ידי GIN, המהווה שיתוף פעולה בין גורני אינטראקטיב, זרוע הדיגיטל של y&r ו-INNOVATE.
כל האופציות פתוחות
במקביל אליו, תקציב המדיה החברתית של המשרד נוהל על ידי סוכנות TheySay בבעלותה של לירון בן ארי. על פי יפעת בקרת פרסום, ב-2014, עד לנקודת זמן זו עמד תקציב הפרסום של המכללה על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-4 מיליון שקלים. ב-2013 הוא עמד על כחצי מיליון דולר בלבד, ב-2012 על כ-1.5 וב-2011 על כ-1.8 מיליון דולר, במחירי מחירון.
במכללת הדסה הדגישו כי כל האופציות פתוחות, או כפי שניסחו זאת במילים אחרות: "במועד פרסום מכרז זה קיים גורם המספק למזמין את השירותים נשוא המכרז. יודגש, אולם, כי אין בעובדה זו לכשעצמה כדי להעניק לאותו גורם יתרון כלשהו במסגרת הליכי מכרז זה".
תנאים נוחים ומכרז שמעדיף איכות על מחיר
יצוין, כי תנאי הסף של מכרז השיווק האינטראקטיבי אינם נוקשים: המכללה דורשת מהתמודדים "ניסיון בפועל של שנה אחת לפחות בהענקת שירותי פרסום ושיווק אינטראקטיביים". בנוסף לועדת המכרזים, מנהלת השיווק של המכללה, שושי לוי, מנהלת את ההליך המכרזי לאיתור משרדי הפרסום.
אחד הסעיפים הבולטים שעשויים לעודד את המתמודדים הפוטנציאליים, בדגש על הקטנים והעצמאיים, היא העובדה שהמכללה הולכת על איכות/קריאייטיב. הציון המשוקלל של המועמדים יורכב מ-80% לקריטיריון האיכות לצד 20% בלבד לקריטריון המחיר. בקריטריון האיכות תתרשם המכללה מיכולתו המקצועית, ניסיונו וכושרו של המתמודד במתן השירותים, לרבות חברי הצוות מטעמו, ובהצעת המחיר יעמוד במבחן הריטיינר החודשי שיבקש המתמודד לצד גובה העמלות ומחירי הלידים.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ניקוד האיכות מחולק לתתי סעיפים שכל אחד מייצג אחוז בציון הסופי בקטגוריה זו: התרשמות מניסיון קודם של המציע, מהיכולות האסטרטגיות ומחשיבה יצירתית ומחדשנות - 10%; התרשמות מאנשי המקצוע המוצעים לנהל את תיק הפרסום של המכללה - 10%; משרד שמטפל בלקוחות קטנים ובינוניים בארץ ובחו"ל - 10%; הצלחות מוכחות בשטח - 10%; התמחות בחדשנות בתחום הדיגיטל, היכולת ליישם מערכת חדשנית במהירות כמו מערכת אופטומיציה וסינכרון בין גוגל לפייסבוק - 40%; מתן שירות 24 שעות ביממה לפי צרכי הלקוח והמערכות כולל ניהול משברים - 10%; היכרות מעמיקה של קהל היעד - צעירים בגילאי 20 עד 30 - 10%.
תחזוקת עמוד פייסבוק, קידום בגוגל וניתוח סביבת הפעילות
תחת הכותרת של שירותי פרסום ושיווק אינטראקטיבי ודיגיטלי, המכללה מבקשת תחזוקה שוטפת של עמוד הפייסבוק של המכללה כולל ניסוח ופיקוח יום יומי בקצב של 3-4 פוסטים בשבוע, ככל שידרש; אחריות על קידום חיפוש המכללה בגוגל בהתאם לסידרי העדיפויות שיינתנו על ידי המכללה; גיבוש אסטרטגיה שיווקית בנושא הדיגיטאלי, לימוד ובחינת צרכי הפרסום השיווק
והמיתוג של המכללה, ניתוח סביבת הפעילות הנוכחית, ניתוח פוטנציאל המתחרים הפועלים בסביבת הפעילות, הכנת הצעת תקציב פרסום ושיווק אינטראקטיבי מפורטים, והוצאה לפועל בכפוף לתקציב וללוח זמנים; מתן דו"חות שבועיים, חודשיים רבעוניים או שנתיים או כפי שתדרוש המכללה,
והערכות מפורטות על ביצוע התוכניות שאושרו על ידי המכללה ותוצאותיהן; ביצוע פעולות איסוף חומרים, עיצוב, עריכה, קופירייטינג, כתיבה, צילום, גרפיקה, פיקוח, יעוץ וכל הדרוש לפרסום המכללה באמצעי הפרסום הדיגיטאלים.
מכרז ניהול המדיה - משקל שווה לאיכות ומחיר
כאמור, במקביל למכרז על שירותי האינטראקטיב פרסמה המכללה מכרז נוסף תחת הכותרת: שירותי ניהול מדיה ועיצוב חומרי פרסום. תנאי הסף למכרז זה כוללים הענקת שירותי פרסום ושיווק לעשרה גופים דומים או גדולים מהמכללה, לפחות בשנה, בכל אחת מחמש השנים האחרונות; צוות עובדים המונה לפחות 15 עובדים קבועים ומחזור הכנסות משרותי פרסום ושיווק של לפחות 12 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2012 ו-2013.
במכרז זה ישוקלל הציון באופן שונה מקודמו ויעמוד על יחס שווה בין האיכות - 50%, למחיר - 50%. בקריטריון האיכות, 35% מהציון יהיה על פי התרשמות מיכולתו המקצועית של המתמודד, ניסיונו האישי ועבודות קודמות, 10% ייקבעו על פי הימצאות מחלקת קריאייטיב אינטגרלית במשרד המונה לפחות 2 אנשי צוות קבועים ונפח הפעילות מול לקוחות קטנים (עד 250 5לף שקל שנתי) ובינוניים (בין 250 ל-400 אלף שנתי) וגדולים (מ-400 אלף ומעלה) - 5%.
במסגרת "ניהול מדיה ועיצוב חומרי פרסום" דורשת המכללה בין השאר: קופירייטינג, כולל ייעוץ לשוני ועריכת לשון של טקסטים (על עורך הלשון להיות בעל תואר אקדמאי ו/או בעל 10 שנות ניסיון של עבודה בתחום לפחות) עיצוב וביצוע גראפי, עיצוב הפקות דפוס והכנה לדפוס, תכנון מדיה, ובניית תכניות פרסום ושיווק לפעולות המכללה השונות, פיתוח ערוצי תקשורת חדשים ומקוריים.
כמו כן, היא מבקשת ייעוץ בשיווק אסטרטגי, לימוד ובחינת צרכי הפרסום ויחסי הציבור של המכללה, ניתוח סביבת הפעילות הנוכחית, הפוטנציאלית וגופים אחרים הפועלים בסביבת הפעילות, הכנת הצעת תקציב פרסום ושיווק מפורטים, והוצאה לפועל בכפוף לתקציב וללוח זמנים לו התחייב המציע, ובכפוף לאישור מראש של המכללה וליתר התחייבויות המציע על פי ההסכם.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
