"הפכנו לשחקן מרכזי בפרסום למגזר הערבי - עם כ-850 אלף גולשים בחודש"
זיו צ'סלר, הבעלים והמנכ"ל של חברת שופוני מדיה שמעניקה פתרונות פרסום ומדיה לאוכלוסיה הערבית, הוא האורח השבוע של מדור UNDER40 של אייס. את החברה הקימו לפני כשנה וחצי הוא ובוני סולומון, ולדברי צ'סלר - המטרה היא "להוביל סטנדרטים חדשים וגבוהים ביותר בתחום הדיגיטל עבור אוכלוסיה זו".
לחברה רשת של מעל 70 אתרי תוכן מקומיים הפרוסים בישובי המגזר הערבי בישראל, פרסום ממוקד תוצאות, וידאו ומובייל, והיא מציעה שירותי פרסום בגוגל ובפייסבוק. הרשת מגישה פרסום רק לבעלי IP ישראלי, וגולשים בה מאות אלפי גולשים בחודש.
לפני שפתח את החברה, עבד צ'סלר במשך 6 שנים באתר תפוז אנשים, כשבתפקידו האחרון היה מנהל מחלקת המדיה ופרפורמנס (גילוי נאות: ב-2014 רכשה קבוצת קו מנחה, המחזיקה באתר אייס, את 'תפוז אנשים'). רוצים להגיע אליו? הנה
1. עבודה: כשאני חושב על עבודה, עולה לי מיד המילה "שירות". בעיניי, בין אם אתה "בצד של הלקוח" ובין אם אתה ספק, ערך השירות צריך להנחות אותך בעבודתך.
2. בית: אני איש של בית, לא אחד שיוצא הרבה. גר בתל אביב אבל לא בשביל חיי הלילה שלה. מבחינתי, לא צריך יותר מהשקט שמגיע מהבית והמשפחה שלי. הרוגע והביטחון שאשתי נותנת לי, מתדלק אותי בחיים.
3. ילדות: כוכב יאיר. מחשב. פיצה. כדורסל.
4. הישג: הפרסום בדיגיטל במגזר הערבי תופס נתח קטן מעוגת הפרסום בישראל. מבחינה זו, אחד ההישגים המשמעותיים שלי מאז הקמת 'שופוני מדיה' הוא, שבתוך שנה בלבד, הפכה החברה לשחקנית מרכזית בפרסום למגזר הערבי עם למעלה מ-850 אלף גולשים שונים בחודש משטח ישראל והרשות בלבד.
5. רגע מכונן: הרגע שבו הבנתי שלימודי הנדסת תוכנה בבאר שבע לא מתאימים לי. ההחלטה לעשות "הסבה אקדמאית" לתחום של כלכלה וניהול, סללה לי מסלול מקצועי ועסקי שייתכן ולא הייתי מגיע אילו הייתי בוחר להיות מתכנת.
6. רגע מביך: בכל פעם שאני מתראיין לרדיו ונאלץ לשמוע את הקול שלי. יש משהו מביך בלשמוע את הקול שלך, זה איכשהו תמיד שונה מאיך שאתה חושב שזה נשמע.
7. מודל לחיקוי: רוג'ר פדרר. זה נדוש, אבל להיות הכי טוב ולדחוף את עצמך קדימה גם במצבים מאתגרים, זוהי יכולת מדהימה של טניסאי שמשותפת גם ליזם מוצלח. טניס הוא משחק אינדבידואלי הדורש יכולות גבוהות של התמדה, הובלה ואמונה עצמית. זו המוטיבציה שלנו מאז שהקמנו את 'שופוני מדיה'.
8. חלום: להיות בכל משחקי מנצ'סטר יונייטד במשך עונה שלמה.
9. מתחרים: רוצה להגיד מילה טובה לשארק מדיה מבית WEB3 ומזאווי. הדיגיטל במגזר הערבי צריך שחקנים מקצועיים שייקחו את התחום קדימה.
10. לא יודעים עליי ש... אני לא יודע לישון. ברגע שהעיניים שלי נפקחות בבוקר, אני ער. המחשבות מתחילות לרוץ בראש וזהו, אבוד. אי אפשר לחזור לישון. לרוב לפני שהשעון מעורר מתחיל לצפצף.
ורגע לפני הסוף, תן טיפ: אין דבר כזה "אענה למייל אחר כך" או "אחזור לשיחת הטלפון מחר". ככלל, לתת מענה, מהיר, אמין ואיכותי.
- 6.אודליה 06/11/2014 10:53הגב לתגובה זובלי שופוני...קול ישראל בערבית מגיע ליותר מ30% ההאזנה.
- 5.לקוחה 25/10/2014 09:00הגב לתגובה זומחלקת הדיגיטל שיש להם עובדת בסטנדרטים הכי גבוהים כך שלא נשאר ללקוח מה לדרוש.. ממליצה עליהם בחום!
- 4.מקצוען אמיתי ! (ל"ת)קולגה 23/10/2014 16:14הגב לתגובה זו
- 3.דנה 23/10/2014 13:08הגב לתגובה זונראה שיתוף פעולה יפה יהודי-ערבי
- דנה 23/10/2014 16:15הגב לתגובה זושיתוף פעולה יפה יהודי ערבי
- 2.זיו תותח! כיף לעבוד איתו! (ל"ת)איתי 23/10/2014 12:25הגב לתגובה זו
- 1.לקוח מרוצה 23/10/2014 12:24הגב לתגובה זוהיחידים שאפשר לסמוך עליהם. תוצאות מדהימות

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.