רשות הטבע והגנים
צילום: דורון ניסים, אתר הרשות

לאחר 3 שנים עם 'גלאי': רשות הטבע והגנים מוציאה את תיק היח"צ למכרז

המשרד יעבוד לצד הדוברות וישמש כזרוע ביצועית נוספת. המכרז יהיה דו שלבי ויכלול עמידה בתנאי סף ובחינת הצעות לפי 50% ציון לאיכות ו-50% למחיר
משה בנימין | (1)

לאחר 3 שנים בהן קיבלה שירותי יח"צ ממשרד 'גלאי תקשורת' - רשות הטבע והגנים יוצאת למכרז חדש על תיק יחסי הציבור שלה - כך נודע לאייס.

מפרטי המכרז עולה כי משרד יחסי הציבור הזוכה יעבוד לצד מחלקת הדוברות וישמש כזרוע ביצועית נוספת שלה. במסגרת זו יידרש משרד היח"צ ליזום כתבות תוך קשר רציף עם אחראית קשרי העיתונות של הרשות, לטפל ביח"צ השיווקי כגון קידום אירועים שיווקיים והסברתיים, במטרה להגביר את המודעות אצל קהל המבקרים. כמו כן יהיה המשרד אחראי על אסטרטגיה וניהול משברים, סיורי עיתונאים וליווי יח"צ לנושא חניוני הלילה של הרשות.

היציאה למכרז היא על פי חוק, לאחר הארכות ההתקשרות עם 'גלאי'. גם החוזה הנוכחי שבו יזכה אחד המתמודדים יעמוד על שנת התקשרות אחת עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות לכל היותר ו-3 שנים בסה"כ. גורמים בסביבת הרשות מציינים כי זו תנסה להוזיל את עלויות משרד היח"צ לעומת הריטיינר ששולם בשנים האחרונות ל'גלאי תקשורת' וכן במטרה להגדיל את סל השירותים שיוצע לה על ידי הזוכה.

המכרז ינוהל באופן דו שלבי ויכלול עמידה בתנאי הסף אותן הרשות דורשת ולאחר מכן בחינת ההצעה על פי אמות המידה שצויינו במכרז, בחלוקה של 50% להצעת האיכות ו-50% להצעת המחיר עבור ריטיינר חודשי, שישוכללו בציון שיוענק למתמודדים.

תנאי הסף של הרשות דורשים מהמתמודדים לספק לה לפחות 2 נציגים (רפרנטים) מטעמם לטובת מתן השירותים השוטפים. כפי שנעשה בעיקר במכרזים מעולם הפרסום - רשות הטבע והגנים דורשת עוד בתנאי הסף שלה כי המתמודדים על תקציב היח"צ יפקידו בידיה ערבות הצעה על סך 10,000 שקלים שתומר מאוחר יותר במעמד הזכייה לערבות ביצוע.

בנוסף נדרשים מהמתמודדים 5 שנות ניסיון לפחות בשירותי יעוץ תקשורת ויחסי ציבור שהוענקו לגופים בתחום התיירות נופש בילוי ופנאי או מתחום איכות הסביבה, טבע ומורשת, וכן 5 שנות ניסיון בפתרון משברים אסטרטגיים ותקשורתיים.

תיקי העיתונות שיוגשו במסגרת המכרז יהוו 10% מציון האיכות, ו-10% נוספים מהציון יוענקו בהתאם למצגת בה יציגו המציעים "חזון תקשורתי לפעילות הרשות ותכנית אסטרטגית לפעילות תקשורתית בתחום השיווק והדוברות, בשים לב לחדשנות, יוזמות מצד המציע לחשיפת פעילות הרשות וכדומה". בשלב הבא יידרשו 5 המשרדים שזכו לניקוד הגבוה ביותר להציג בפני רשות הטבע והגנים פרזנטציה שתוצג על ידי שני העובדים שצפויים לטפל בתיק היח"צ של הרשות במשרד. אלו יציגו את עקרונות ההצעה, אסטרטגיית מתן השירותים לרשות, רעיונות, שיתופי פעולה מוצעים, יכולות ביצוע, כמות אייטמים, חדשנות ויצירתיות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אורי 02/09/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    נאמר לי באופן אישי על ידי איש הרט"ג: "אל תיגש, זה תפור לגלאי" בושה בושה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.