אבישי יצחק. teenk
צילום: יח"צ
טור

לא על כל רכבת כמו 'סיקרט' צריך לעלות: אין למותגים שום ערך באפליקצייה הזו

סמנכ"ל התוכן של teenk טוען כי "בעידן שבו הכול מדיד אין שום ערך ליצירת פעילות באפליקצייה. המותג לא יודע לאיזו חשיפה הגיע, מי מגיב ומה התועלת"
אבישי יצחק | (11)

מספר שבועות אחרי שסיקרט - הרשת החברתית המאפשרת להעלות פוסטים באנונימיות נחתה בישראל, משרדי הפרסום וסוכנויות המדיה החברתית צריכים להסתכל ללקוחות בעיניים ולהבין שלא על כל רכבת צריך לעלות.

אז מה היה לנו עד עכשיו, השמצות, וידויים חסרי רסן ובעיקר תחושות מועקה של גולשים שלא מבינים למה משמיצים אותם ומי עומד מאחורי כל זה? בשבועות האחרונים האפליקציה Secret, פלטפורמה לשיתוף פוסטים באופן אנונימי, הפכה לאחת התופעות הלוהטות ביותר של הרשת - מקום שבו יכולים גולשים לכתוב ככל העולה על רוחם בלי שאיש יידע את זהותם.

סיקרט זו לא הרשת החברתית הראשונה שזיהתה את הצורך באפשרות לכתוב סטטוסים באנונימיות וייתכן גם שלא תהיה האחרונה. כמות המשתמשים הישראלים בסיקרט הכפילה את עצמה מספר פעמים בשבועיים האחרונים ולא מעט משרדי פרסום קפצו על הפופולאריות של האפילקציה והובילו את הלקוחות שלהם לזירה שבה אין שליטה לא למנהלי הזירות החברתיות ולא למותג עצמו, כל זאת כדי לנכס לעצמם ראשוניות תוך כדי טפיחת גאווה על החזה.

טכנולוגיה היא אף פעם לא משהו רע, אלא מה שרע הוא השימוש שעושים בה הגולשים בייחוד כשזו הופכת במה לפגוע ולהעליב. בתקופה בה אפליקציות מתרבות כמו פטריות אחרי הגשם וטרנדים שונים שוטפים את חנויות האפליקציות גם למשרדי הפרסום יש אחריות חברתית, היכן ראוי לפרסם, והיכן לא.

בעידן שבו הכול מדיד ומוקפד אין שום ערך ליצירת פעילות באפליקציית סיקרט, אף מותג לא יודע לאיזו חשיפה הוא הגיע? מי מגיב לו? ומה התועלת שיש לו בכניסה לזירה אנונימית רווית אלימות מילולית שאין לו כל שליטה עלייה.

ייתכן ובשבועות הקרובים או אפילו בחודשים הבאים, גם אתם תכנסו לאפליקציה בזהירות, בלי שאף אחד שומע תגללו את הפיד בדממה דקה ותקוו לא לראות את שמכם מתנוסס על גבי אחד הפוסטים ייתכן ותקראו כתבות על לינצ'ים שנעשו לחברים שאתם מכירים, וגרוע מכך ייתכן וזה יגיע למקומות תהומיים יותר ויגמר בעוד סיפור חברתי - טראגי שכולם ידברו עליו.

משרדי פרסום צריכים להוקיע אפליקציות כאלה ולא לתת להן במה, סיכוי גדול שגם האפליקציה הזו תעלם במהירות שבה פרצה לחיינו, באבולוציה של עולם האפליקציות קרוב לוודאי שיגיחו גם אפליקציות דומות ואולי אף פרובוקטיביות יותר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לסיכום, רגע לפני שרצים לעשות עוד קמפיין שיווקי, שימו לב לאיזה פלטפורמה אתם ניגשים ואיך ערכי המותג שלכם משתלבים שם, קחו נשימה ותראו איך אפשר להיות טובים יותר גם בפלטפורמות שעושים טוב לקהל שלכם.

הכותב הוא סמנכ"ל התוכן במשרד הפרסום teenk, המתמחה בפרסום ושיווק לבני נוער

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דויד ג. 11/09/2014 15:14
    הגב לתגובה זו
    טור שטותי לחלוטין , שמדבר בכלליות ואפשר להשליך אותו כמעט על כל פלטפורמה אחרת. אבישי היקר תמשיך לנהל עמודי פייסבוק ולנצל בציניות בני נוער למטרות פרסום. (בסופו של יום גם הילדים שלך יפגעו מאנשים כמוך)
  • 9.
    ליאור 16/08/2014 06:03
    הגב לתגובה זו
    זה בסדר אני משער למרות שהגיע אולי ל 5000 איש...
  • 8.
    מדיד או לא, הבהלה לסושיאל חלפה (ל"ת)
    טל 15/08/2014 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיכל 15/08/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    טור מצויין. אבישי ללא ספק אחד הנכסים של teenk שווה להקשיב לו
  • 6.
    JASON 14/08/2014 18:46
    הגב לתגובה זו
    אבל לעשות פעיליות בווטסאפ עם 2 וחצי גולשים זה יותר טוב ? תעשה טובה Don't patronize us עם כל הכבוד לך ויש כבוד אתה לא מחנך ולא גורו המדיה הדיגטלית בישראל וכל מלחכי הפינכה שלך ישר עושים לך לייק קצת צניעות
  • אבישי 17/08/2014 13:10
    הגב לתגובה זו
    תודה רבה, מעולם לא התיימרתי להיות גורו סך הכל מנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר.
  • 5.
    פלי 14/08/2014 18:12
    הגב לתגובה זו
    טינק עושה כל מה שלא מגניב ואיך שהוא מוכרת את זה . לא ברור
  • 4.
    רועי שקל 14/08/2014 17:34
    הגב לתגובה זו
    בשורה התחתונה אכן מותג יכול לירות לעצמו ברגל ולהזיק לערכים והאג׳נדה שאותה הוא מנסה למצב...את הרכבת הזאת כדי לפספס!כתיבה מבריקה!
  • 3.
    ג'ואי סרוסי 14/08/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    כתבה מדויקת. ריבוי הפלטפורמות המאופיינות בכוכבים עולים ונופלים מצריך להתאים כל פלטפורמה לצרכים ולתקציבים של כל מותג. פעם קראו לזה media neutral planning קרי תכנון מדיה ללא דעות קדומות אלא רק על ידי התאמה. היום קוראים לזה פשוט תכנון חכם.
  • 2.
    טל 14/08/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    כלל אצבע לפני שעושים משהו במדיה החברתית בכלל צריך להיות לשאול את אבישי... טור פשוט וחכם
  • 1.
    נכון ומדוייק (ל"ת)
    הדס 14/08/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.