לא על כל רכבת כמו 'סיקרט' צריך לעלות: אין למותגים שום ערך באפליקצייה הזו
מספר שבועות אחרי שסיקרט - הרשת החברתית המאפשרת להעלות פוסטים באנונימיות נחתה בישראל, משרדי הפרסום וסוכנויות המדיה החברתית צריכים להסתכל ללקוחות בעיניים ולהבין שלא על כל רכבת צריך לעלות.
אז מה היה לנו עד עכשיו, השמצות, וידויים חסרי רסן ובעיקר תחושות מועקה של גולשים שלא מבינים למה משמיצים אותם ומי עומד מאחורי כל זה? בשבועות האחרונים האפליקציה Secret, פלטפורמה לשיתוף פוסטים באופן אנונימי, הפכה לאחת התופעות הלוהטות ביותר של הרשת - מקום שבו יכולים גולשים לכתוב ככל העולה על רוחם בלי שאיש יידע את זהותם.
סיקרט זו לא הרשת החברתית הראשונה שזיהתה את הצורך באפשרות לכתוב סטטוסים באנונימיות וייתכן גם שלא תהיה האחרונה. כמות המשתמשים הישראלים בסיקרט הכפילה את עצמה מספר פעמים בשבועיים האחרונים ולא מעט משרדי פרסום קפצו על הפופולאריות של האפילקציה והובילו את הלקוחות שלהם לזירה שבה אין שליטה לא למנהלי הזירות החברתיות ולא למותג עצמו, כל זאת כדי לנכס לעצמם ראשוניות תוך כדי טפיחת גאווה על החזה.
טכנולוגיה היא אף פעם לא משהו רע, אלא מה שרע הוא השימוש שעושים בה הגולשים בייחוד כשזו הופכת במה לפגוע ולהעליב. בתקופה בה אפליקציות מתרבות כמו פטריות אחרי הגשם וטרנדים שונים שוטפים את חנויות האפליקציות גם למשרדי הפרסום יש אחריות חברתית, היכן ראוי לפרסם, והיכן לא.
בעידן שבו הכול מדיד ומוקפד אין שום ערך ליצירת פעילות באפליקציית סיקרט, אף מותג לא יודע לאיזו חשיפה הוא הגיע? מי מגיב לו? ומה התועלת שיש לו בכניסה לזירה אנונימית רווית אלימות מילולית שאין לו כל שליטה עלייה.
ייתכן ובשבועות הקרובים או אפילו בחודשים הבאים, גם אתם תכנסו לאפליקציה בזהירות, בלי שאף אחד שומע תגללו את הפיד בדממה דקה ותקוו לא לראות את שמכם מתנוסס על גבי אחד הפוסטים ייתכן ותקראו כתבות על לינצ'ים שנעשו לחברים שאתם מכירים, וגרוע מכך ייתכן וזה יגיע למקומות תהומיים יותר ויגמר בעוד סיפור חברתי - טראגי שכולם ידברו עליו.
משרדי פרסום צריכים להוקיע אפליקציות כאלה ולא לתת להן במה, סיכוי גדול שגם האפליקציה הזו תעלם במהירות שבה פרצה לחיינו, באבולוציה של עולם האפליקציות קרוב לוודאי שיגיחו גם אפליקציות דומות ואולי אף פרובוקטיביות יותר.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
לסיכום, רגע לפני שרצים לעשות עוד קמפיין שיווקי, שימו לב לאיזה פלטפורמה אתם ניגשים ואיך ערכי המותג שלכם משתלבים שם, קחו נשימה ותראו איך אפשר להיות טובים יותר גם בפלטפורמות שעושים טוב לקהל שלכם.
הכותב הוא סמנכ"ל התוכן במשרד הפרסום teenk, המתמחה בפרסום ושיווק לבני נוער
- 10.דויד ג. 11/09/2014 15:14הגב לתגובה זוטור שטותי לחלוטין , שמדבר בכלליות ואפשר להשליך אותו כמעט על כל פלטפורמה אחרת. אבישי היקר תמשיך לנהל עמודי פייסבוק ולנצל בציניות בני נוער למטרות פרסום. (בסופו של יום גם הילדים שלך יפגעו מאנשים כמוך)
- 9.ליאור 16/08/2014 06:03הגב לתגובה זוזה בסדר אני משער למרות שהגיע אולי ל 5000 איש...
- 8.מדיד או לא, הבהלה לסושיאל חלפה (ל"ת)טל 15/08/2014 20:10הגב לתגובה זו
- 7.מיכל 15/08/2014 12:06הגב לתגובה זוטור מצויין. אבישי ללא ספק אחד הנכסים של teenk שווה להקשיב לו
- 6.JASON 14/08/2014 18:46הגב לתגובה זואבל לעשות פעיליות בווטסאפ עם 2 וחצי גולשים זה יותר טוב ? תעשה טובה Don't patronize us עם כל הכבוד לך ויש כבוד אתה לא מחנך ולא גורו המדיה הדיגטלית בישראל וכל מלחכי הפינכה שלך ישר עושים לך לייק קצת צניעות
- אבישי 17/08/2014 13:10הגב לתגובה זותודה רבה, מעולם לא התיימרתי להיות גורו סך הכל מנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר.
- 5.פלי 14/08/2014 18:12הגב לתגובה זוטינק עושה כל מה שלא מגניב ואיך שהוא מוכרת את זה . לא ברור
- 4.רועי שקל 14/08/2014 17:34הגב לתגובה זובשורה התחתונה אכן מותג יכול לירות לעצמו ברגל ולהזיק לערכים והאג׳נדה שאותה הוא מנסה למצב...את הרכבת הזאת כדי לפספס!כתיבה מבריקה!
- 3.ג'ואי סרוסי 14/08/2014 17:22הגב לתגובה זוכתבה מדויקת. ריבוי הפלטפורמות המאופיינות בכוכבים עולים ונופלים מצריך להתאים כל פלטפורמה לצרכים ולתקציבים של כל מותג. פעם קראו לזה media neutral planning קרי תכנון מדיה ללא דעות קדומות אלא רק על ידי התאמה. היום קוראים לזה פשוט תכנון חכם.
- 2.טל 14/08/2014 16:42הגב לתגובה זוכלל אצבע לפני שעושים משהו במדיה החברתית בכלל צריך להיות לשאול את אבישי... טור פשוט וחכם
- 1.נכון ומדוייק (ל"ת)הדס 14/08/2014 15:28הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
