מדד הפייס

ביבי, מירי, 'צינור לילה' ועומרי חיון: צפו בעמודי הפייסבוק החמים ביותר בישראל

כמה לייקים קיבלת? זה לא באמת מעניין ● אייס בשיתוף עם Vigo, מציג את מדד הפייס - כמה באמת שווים 100 העמודים הכי פופולאריים בפייסבוק, ביחס שבין מספר הלייקים להשתתפות הפעילה של הגולשים ● ויש הרבה הפתעות

'צוק איתן' כמו כל אירוע מדיני - יוצר באזז אדיר ברשת הפייסבוק. מאות אלפי לייקים נערמים והשיח הוא אדיר מימדים. מי הם האתרים שנמצאים בלב הסערה וממי אלה שמפנים כעת את מרכז הבמה? בכדי לענות על השאלה הזו, צריך להסתכל על מדד ה-PTAT, כלומר כמות האנשים שמדברים עליו - שמגיבים, משתפים ומקליקים - אנחנו מדברים על הגולשים המעורבים.

בדיקה של אייס באמצעות חברת הניטור ברשתות החברתיות Vigo בקרב 100 עמודי הפייסבוק המצליחים בישראל (מספר הלייקים הגבוה ביותר למעט עמודים בינ"ל כגון יוטיוב ו-H&M למשל) מגלה מיהם העמודים המצליחים ביותר נכון ל-3 באוגוסט 2014 בהסתמך על היחס בין כמות הלייקים לכמות "האנשים שמדברים על העמוד".

במדד החדש של אייס שיפורסם אחת לחודש, נבדוק את 100 העמודים המובילים לפי 4 קטגוריות: תוכן - אתרי אינטרנט, עיתונים, ערוצי טלוויזיה; תכניות טלוויזיה; אישים-סלבס; ומותגים.

גופי תוכן

הטבלה הראשונה נפתחת עם שם מפתיע בקודקוד. האתר הכלכלי ביזפורטל (גילוי נאות: האתר שייך לקבוצת קו מנחה המחזיקה גם באתר אייס), משאיר מאחור טייקונים כמו ynet, סטטוסים מצייצים ווואלה וכובש את הפסגה עם כ-131 אלף גולשים שמדברים עליו וזאת מול 17.5 אלף לייקים בלבד לעמוד - יחס חסר תקדים של 762.8%. לתופעה הזו תרמו מספר נתונים, כשבמרכזם 'בליץ' כתבות שעלו לעמוד הפייסבוק של האתר בתוך זמן קצר והגיעו לעד 80,000 לייקים לסטטוס ו-7,000-8,000 אלף שיתופים. ה-Reach במקרים מסויים הגיע עד 2 מיליון. עם זאת, מבחינת כמות הלייקים שנוספו לעמוד, פה אין בשורות גדולות וזה אומר משהו על התנהגות הגולשים בפייסבוק. מגיבים עם משהו מעניין אותם - אבל לא בהכרח משאירים פרטים.

במקום השני בטבלה נרשמת הפתעה לא פחות מעניינת, או כזו שלא נחשבת הפתעה לחסידיו של עומרי חיון. הבלוגר שמצפצף על חוקים כמו איסור פרסום ושאר פרטים שנראים מיותרים בעיניו, לוקח את כל הקופה בדרך כלל בזכות הסיקור הצמוד שלו לתכנית האח הגדול של קשת, אבל הפעם - כשעמודי הבידור לא פוסחים על המלחמה, גם חיון דאג לתכנים הקשורים ללחימה בעזה, ופרסם מכתבים של נשים לאהוביהן במילואים, והצליח לגרוף חשיפה מטורפת.

במקום השלישי בטבלה עמוד הפייסבוק של רשת - היחיד מבין 3 זכייניות הטלוויזיה שמתברג בעשירייה המובילה. מקומות 4 ו-5 שמורים למותגי ידיעות אחרונות: העיתון עצמו ואתר ynet שמפסיד למותג הפרינט בקרב הפנימי. אתר וואלה יכול להתהדר בנוצותיו עם 2 מקומות בעשירייה הראשונה: וואלה חדשות במקום השביעי ווואלה סלבס תשיעי. את הטבלה סוגר עמוד הפייסבוק של חדשות 10 עם 302 אלף חברים, 157 אלף שמדברים עליו ויחס נאה של 52%. המהדורה שרודפת אחרי חדשות 2 ברייטינג על המסך מצליחה להשאיר את היריבה באחרו בקרב על הגולשים.

אישים/סלבס

תצחקו עליה כמה שתרצו, אבל פוליטיקאים חיים בתודעת הציבור ומשם כוחם. מירי רגב עושה את שלה ומדלגת בקלות על פני ראש הממשלה בנימין נתניהו. מבצע 'צוק איתן' תורם לה רבות כאשר הציבור הרחב מחפש משענות ימניות לעמוד לצידן. באותו האופן, השר נפתלי בנט מוביל עלה במספר הלייקים והדיבור, אבל ביחס הוא רושם 30% פחות ממנה, מה שמציב אותו במקום השני, לפני נתניהו שהתמקם שלישי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שימו לב לדמות שכבשה את המקום השישי: גל גדות. השחקנית והדוגמנית שנבחרה לגלם את וונדר-וומן, ממנפת את הקריירה הקולנועית שלה בפייסבוק עם עמוד שיש בו 5.8 מיליון לייקים ו-578.7 אלף שמדברים עליה. בחודש האחרון היא גם הביעה בפלטפורמה זאת את עמדותיה הפרו-ישראלית, מה שגם גרם ללא מעט דברי שטנה כלפיה, אבל להערכה גדולה בציבור הישראלי.

הקולגה לעולם הדוגמנות,בר רפאלי, נותרה מחוץ לעשירייה, למי שתהה, וזאת לאחר שהתמקמה רק במקום ה-11, למרות שהיא זוכה לעוקבים רבים. אייל גולן שתדמיתו הציבורית ידעה ימים הרבה יותר טובים, כבש את המקום התשיעי לאחר שדאג להתייחס ללחימה ברצועת עזה, ואף תקף ארגוני השמאל שביקרו את התנהלות ישראל. את העשירייה חתם הזמר דודו אהרון.

תכניות טלווזיה

בקטגוריה הזו לא נרשמו הפתעות מרעישות. נדמה שזה היה ברור שצינור לילה על שלל הסרטונים הוויראליים שלה מקזחסטן ועד אנטארקטיקה, ודימוי לוחמי הצדק הליליים שנכסו לעצמם (הקרב עם איקיוטק) תחזיק את עמוד הפייסבוק המדובר ביותר.

אחריה בטבלה X פקטור ישראל, ארץ נהדרת שרחוקה מהפוטנציאל שלה אם מתייחסים לאהדה הרבה שזוכה לה תכנית הסאטירה-קומית המצליחה בישראל, ערב טוב עם גיא פינס שכמעט ולא שודרה בחודש האחרון בגלל האירועים, ו-The Voice שנמבצע 'צוק איתן' הצליח ליירט גם אותה מן האוויר.

ואגב, איפה נמצאת 'האח הגדול' שנמצאת בעיצומה של העונה השישית? לצד הטענות שהעונה לא מצליחה לעורר עניין למרות נתוני הצפייה הנאים שלה, כנראה שהמלחמה פשוט "הרגה" אותה.

מותגים

מטבע הדברים, הטבלה שבה עמודי הפייסבוק מסתפקים ביחס ההמרה הנמוך ביותר בין לייקים לדיבור עליהם, היא זו של המותגים. הם אינם נהנים מהיתרון היחסי של אתרי התוכן, או החשיפה הגבוהה של תכניות הטלוויזיה וזמן המסך של הפוליטיקאים המובילים והפרובוקטיביים.

מנגד הם נאלצים להישאר בגבולות הגזרה של עולמות התוכן שלהם וכבולים למסרים אותם הם מקדמים, ולכן נאלצו גם להוריד פרופיל בזמן המלחמה בדרום, מה שהמווה סיבה נוסףת לאחוך הנמוך יחסית ביחס שבין מספר הלייקים לפעילות הגולשים.

השונות הפנימית בטבלת 5 עמודי הפייסבוק המובילים של המותגים גבוהה מאוד. את הטבלה מוביל עמוד הפייסבוק של דיסני ישראל - מותג תוכן, ואחריו העמוד של אל על - שזכתה בשבועות האחרונים לביקורת ציבורית קשה לאחר שייקרה את מחירי הכרטיסים עם החלטת חברות התעופה הזרות לחדול מלטוס לישראל.

במקום השלישי ניצב העמוד של חברת הכבלים HOT, ובהמשך לאומי קארד ומותג המשקאות XL ישראל.

* לטבלת 88 הדפים הישראלים הנצפים ביותר - לחצו כאן

****

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.