ביבי, מירי, 'צינור לילה' ועומרי חיון: צפו בעמודי הפייסבוק החמים ביותר בישראל
'צוק איתן' כמו כל אירוע מדיני - יוצר באזז אדיר ברשת הפייסבוק. מאות אלפי לייקים נערמים והשיח הוא אדיר מימדים. מי הם האתרים שנמצאים בלב הסערה וממי אלה שמפנים כעת את מרכז הבמה? בכדי לענות על השאלה הזו, צריך להסתכל על מדד ה-PTAT, כלומר כמות האנשים שמדברים עליו - שמגיבים, משתפים ומקליקים - אנחנו מדברים על הגולשים המעורבים.
בדיקה של אייס באמצעות חברת הניטור ברשתות החברתיות Vigo בקרב 100 עמודי הפייסבוק המצליחים בישראל (מספר הלייקים הגבוה ביותר למעט עמודים בינ"ל כגון יוטיוב ו-H&M למשל) מגלה מיהם העמודים המצליחים ביותר נכון ל-3 באוגוסט 2014 בהסתמך על היחס בין כמות הלייקים לכמות "האנשים שמדברים על העמוד".
במדד החדש של אייס שיפורסם אחת לחודש, נבדוק את 100 העמודים המובילים לפי 4 קטגוריות: תוכן - אתרי אינטרנט, עיתונים, ערוצי טלוויזיה; תכניות טלוויזיה; אישים-סלבס; ומותגים.
גופי תוכן
הטבלה הראשונה נפתחת עם שם מפתיע בקודקוד. האתר הכלכלי ביזפורטל (גילוי נאות: האתר שייך לקבוצת קו מנחה המחזיקה גם באתר אייס), משאיר מאחור טייקונים כמו ynet, סטטוסים מצייצים ווואלה וכובש את הפסגה עם כ-131 אלף גולשים שמדברים עליו וזאת מול 17.5 אלף לייקים בלבד לעמוד - יחס חסר תקדים של 762.8%. לתופעה הזו תרמו מספר נתונים, כשבמרכזם 'בליץ' כתבות שעלו לעמוד הפייסבוק של האתר בתוך זמן קצר והגיעו לעד 80,000 לייקים לסטטוס ו-7,000-8,000 אלף שיתופים. ה-Reach במקרים מסויים הגיע עד 2 מיליון. עם זאת, מבחינת כמות הלייקים שנוספו לעמוד, פה אין בשורות גדולות וזה אומר משהו על התנהגות הגולשים בפייסבוק. מגיבים עם משהו מעניין אותם - אבל לא בהכרח משאירים פרטים.
- פונקציה חדשה ב-mako: גרי ויתקין מונה לסמנכ"ל תפעול ראשי
- בכיר בקבוצת קשת עומר ניצני פורש לאחר 22 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני בטבלה נרשמת הפתעה לא פחות מעניינת, או כזו שלא נחשבת הפתעה לחסידיו של עומרי חיון. הבלוגר שמצפצף על חוקים כמו איסור פרסום ושאר פרטים שנראים מיותרים בעיניו, לוקח את כל הקופה בדרך כלל בזכות הסיקור הצמוד שלו לתכנית האח הגדול של קשת, אבל הפעם - כשעמודי הבידור לא פוסחים על המלחמה, גם חיון דאג לתכנים הקשורים ללחימה בעזה, ופרסם מכתבים של נשים לאהוביהן במילואים, והצליח לגרוף חשיפה מטורפת.
במקום השלישי בטבלה עמוד הפייסבוק של רשת - היחיד מבין 3 זכייניות הטלוויזיה שמתברג בעשירייה המובילה. מקומות 4 ו-5 שמורים למותגי ידיעות אחרונות: העיתון עצמו ואתר ynet שמפסיד למותג הפרינט בקרב הפנימי. אתר וואלה יכול להתהדר בנוצותיו עם 2 מקומות בעשירייה הראשונה: וואלה חדשות במקום השביעי ווואלה סלבס תשיעי. את הטבלה סוגר עמוד הפייסבוק של חדשות 10 עם 302 אלף חברים, 157 אלף שמדברים עליו ויחס נאה של 52%. המהדורה שרודפת אחרי חדשות 2 ברייטינג על המסך מצליחה להשאיר את היריבה באחרו בקרב על הגולשים.
אישים/סלבס
תצחקו עליה כמה שתרצו, אבל פוליטיקאים חיים בתודעת הציבור ומשם כוחם. מירי רגב עושה את שלה ומדלגת בקלות על פני ראש הממשלה בנימין נתניהו. מבצע 'צוק איתן' תורם לה רבות כאשר הציבור הרחב מחפש משענות ימניות לעמוד לצידן. באותו האופן, השר נפתלי בנט מוביל עלה במספר הלייקים והדיבור, אבל ביחס הוא רושם 30% פחות ממנה, מה שמציב אותו במקום השני, לפני נתניהו שהתמקם שלישי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
שימו לב לדמות שכבשה את המקום השישי: גל גדות. השחקנית והדוגמנית שנבחרה לגלם את וונדר-וומן, ממנפת את הקריירה הקולנועית שלה בפייסבוק עם עמוד שיש בו 5.8 מיליון לייקים ו-578.7 אלף שמדברים עליה. בחודש האחרון היא גם הביעה בפלטפורמה זאת את עמדותיה הפרו-ישראלית, מה שגם גרם ללא מעט דברי שטנה כלפיה, אבל להערכה גדולה בציבור הישראלי.
הקולגה לעולם הדוגמנות,בר רפאלי, נותרה מחוץ לעשירייה, למי שתהה, וזאת לאחר שהתמקמה רק במקום ה-11, למרות שהיא זוכה לעוקבים רבים. אייל גולן שתדמיתו הציבורית ידעה ימים הרבה יותר טובים, כבש את המקום התשיעי לאחר שדאג להתייחס ללחימה ברצועת עזה, ואף תקף ארגוני השמאל שביקרו את התנהלות ישראל. את העשירייה חתם הזמר דודו אהרון.
תכניות טלווזיה
בקטגוריה הזו לא נרשמו הפתעות מרעישות. נדמה שזה היה ברור שצינור לילה על שלל הסרטונים הוויראליים שלה מקזחסטן ועד אנטארקטיקה, ודימוי לוחמי הצדק הליליים שנכסו לעצמם (הקרב עם איקיוטק) תחזיק את עמוד הפייסבוק המדובר ביותר.
אחריה בטבלה X פקטור ישראל, ארץ נהדרת שרחוקה מהפוטנציאל שלה אם מתייחסים לאהדה הרבה שזוכה לה תכנית הסאטירה-קומית המצליחה בישראל, ערב טוב עם גיא פינס שכמעט ולא שודרה בחודש האחרון בגלל האירועים, ו-The Voice שנמבצע 'צוק איתן' הצליח ליירט גם אותה מן האוויר.
ואגב, איפה נמצאת 'האח הגדול' שנמצאת בעיצומה של העונה השישית? לצד הטענות שהעונה לא מצליחה לעורר עניין למרות נתוני הצפייה הנאים שלה, כנראה שהמלחמה פשוט "הרגה" אותה.
מותגים
מטבע הדברים, הטבלה שבה עמודי הפייסבוק מסתפקים ביחס ההמרה הנמוך ביותר בין לייקים לדיבור עליהם, היא זו של המותגים. הם אינם נהנים מהיתרון היחסי של אתרי התוכן, או החשיפה הגבוהה של תכניות הטלוויזיה וזמן המסך של הפוליטיקאים המובילים והפרובוקטיביים.
מנגד הם נאלצים להישאר בגבולות הגזרה של עולמות התוכן שלהם וכבולים למסרים אותם הם מקדמים, ולכן נאלצו גם להוריד פרופיל בזמן המלחמה בדרום, מה שהמווה סיבה נוסףת לאחוך הנמוך יחסית ביחס שבין מספר הלייקים לפעילות הגולשים.
השונות הפנימית בטבלת 5 עמודי הפייסבוק המובילים של המותגים גבוהה מאוד. את הטבלה מוביל עמוד הפייסבוק של דיסני ישראל - מותג תוכן, ואחריו העמוד של אל על - שזכתה בשבועות האחרונים לביקורת ציבורית קשה
במקום השלישי ניצב העמוד של חברת הכבלים HOT, ובהמשך לאומי קארד ומותג המשקאות XL ישראל.
****
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
