ביבי, מירי, 'צינור לילה' ועומרי חיון: צפו בעמודי הפייסבוק החמים ביותר בישראל
'צוק איתן' כמו כל אירוע מדיני - יוצר באזז אדיר ברשת הפייסבוק. מאות אלפי לייקים נערמים והשיח הוא אדיר מימדים. מי הם האתרים שנמצאים בלב הסערה וממי אלה שמפנים כעת את מרכז הבמה? בכדי לענות על השאלה הזו, צריך להסתכל על מדד ה-PTAT, כלומר כמות האנשים שמדברים עליו - שמגיבים, משתפים ומקליקים - אנחנו מדברים על הגולשים המעורבים.
בדיקה של אייס באמצעות חברת הניטור ברשתות החברתיות Vigo בקרב 100 עמודי הפייסבוק המצליחים בישראל (מספר הלייקים הגבוה ביותר למעט עמודים בינ"ל כגון יוטיוב ו-H&M למשל) מגלה מיהם העמודים המצליחים ביותר נכון ל-3 באוגוסט 2014 בהסתמך על היחס בין כמות הלייקים לכמות "האנשים שמדברים על העמוד".
במדד החדש של אייס שיפורסם אחת לחודש, נבדוק את 100 העמודים המובילים לפי 4 קטגוריות: תוכן - אתרי אינטרנט, עיתונים, ערוצי טלוויזיה; תכניות טלוויזיה; אישים-סלבס; ומותגים.
גופי תוכן
הטבלה הראשונה נפתחת עם שם מפתיע בקודקוד. האתר הכלכלי ביזפורטל (גילוי נאות: האתר שייך לקבוצת קו מנחה המחזיקה גם באתר אייס), משאיר מאחור טייקונים כמו ynet, סטטוסים מצייצים ווואלה וכובש את הפסגה עם כ-131 אלף גולשים שמדברים עליו וזאת מול 17.5 אלף לייקים בלבד לעמוד - יחס חסר תקדים של 762.8%. לתופעה הזו תרמו מספר נתונים, כשבמרכזם 'בליץ' כתבות שעלו לעמוד הפייסבוק של האתר בתוך זמן קצר והגיעו לעד 80,000 לייקים לסטטוס ו-7,000-8,000 אלף שיתופים. ה-Reach במקרים מסויים הגיע עד 2 מיליון. עם זאת, מבחינת כמות הלייקים שנוספו לעמוד, פה אין בשורות גדולות וזה אומר משהו על התנהגות הגולשים בפייסבוק. מגיבים עם משהו מעניין אותם - אבל לא בהכרח משאירים פרטים.
- פונקציה חדשה ב-mako: גרי ויתקין מונה לסמנכ"ל תפעול ראשי
- בכיר בקבוצת קשת עומר ניצני פורש לאחר 22 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני בטבלה נרשמת הפתעה לא פחות מעניינת, או כזו שלא נחשבת הפתעה לחסידיו של עומרי חיון. הבלוגר שמצפצף על חוקים כמו איסור פרסום ושאר פרטים שנראים מיותרים בעיניו, לוקח את כל הקופה בדרך כלל בזכות הסיקור הצמוד שלו לתכנית האח הגדול של קשת, אבל הפעם - כשעמודי הבידור לא פוסחים על המלחמה, גם חיון דאג לתכנים הקשורים ללחימה בעזה, ופרסם מכתבים של נשים לאהוביהן במילואים, והצליח לגרוף חשיפה מטורפת.
במקום השלישי בטבלה עמוד הפייסבוק של רשת - היחיד מבין 3 זכייניות הטלוויזיה שמתברג בעשירייה המובילה. מקומות 4 ו-5 שמורים למותגי ידיעות אחרונות: העיתון עצמו ואתר ynet שמפסיד למותג הפרינט בקרב הפנימי. אתר וואלה יכול להתהדר בנוצותיו עם 2 מקומות בעשירייה הראשונה: וואלה חדשות במקום השביעי ווואלה סלבס תשיעי. את הטבלה סוגר עמוד הפייסבוק של חדשות 10 עם 302 אלף חברים, 157 אלף שמדברים עליו ויחס נאה של 52%. המהדורה שרודפת אחרי חדשות 2 ברייטינג על המסך מצליחה להשאיר את היריבה באחרו בקרב על הגולשים.
אישים/סלבס
תצחקו עליה כמה שתרצו, אבל פוליטיקאים חיים בתודעת הציבור ומשם כוחם. מירי רגב עושה את שלה ומדלגת בקלות על פני ראש הממשלה בנימין נתניהו. מבצע 'צוק איתן' תורם לה רבות כאשר הציבור הרחב מחפש משענות ימניות לעמוד לצידן. באותו האופן, השר נפתלי בנט מוביל עלה במספר הלייקים והדיבור, אבל ביחס הוא רושם 30% פחות ממנה, מה שמציב אותו במקום השני, לפני נתניהו שהתמקם שלישי.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
שימו לב לדמות שכבשה את המקום השישי: גל גדות. השחקנית והדוגמנית שנבחרה לגלם את וונדר-וומן, ממנפת את הקריירה הקולנועית שלה בפייסבוק עם עמוד שיש בו 5.8 מיליון לייקים ו-578.7 אלף שמדברים עליה. בחודש האחרון היא גם הביעה בפלטפורמה זאת את עמדותיה הפרו-ישראלית, מה שגם גרם ללא מעט דברי שטנה כלפיה, אבל להערכה גדולה בציבור הישראלי.
הקולגה לעולם הדוגמנות,בר רפאלי, נותרה מחוץ לעשירייה, למי שתהה, וזאת לאחר שהתמקמה רק במקום ה-11, למרות שהיא זוכה לעוקבים רבים. אייל גולן שתדמיתו הציבורית ידעה ימים הרבה יותר טובים, כבש את המקום התשיעי לאחר שדאג להתייחס ללחימה ברצועת עזה, ואף תקף ארגוני השמאל שביקרו את התנהלות ישראל. את העשירייה חתם הזמר דודו אהרון.
תכניות טלווזיה
בקטגוריה הזו לא נרשמו הפתעות מרעישות. נדמה שזה היה ברור שצינור לילה על שלל הסרטונים הוויראליים שלה מקזחסטן ועד אנטארקטיקה, ודימוי לוחמי הצדק הליליים שנכסו לעצמם (הקרב עם איקיוטק) תחזיק את עמוד הפייסבוק המדובר ביותר.
אחריה בטבלה X פקטור ישראל, ארץ נהדרת שרחוקה מהפוטנציאל שלה אם מתייחסים לאהדה הרבה שזוכה לה תכנית הסאטירה-קומית המצליחה בישראל, ערב טוב עם גיא פינס שכמעט ולא שודרה בחודש האחרון בגלל האירועים, ו-The Voice שנמבצע 'צוק איתן' הצליח ליירט גם אותה מן האוויר.
ואגב, איפה נמצאת 'האח הגדול' שנמצאת בעיצומה של העונה השישית? לצד הטענות שהעונה לא מצליחה לעורר עניין למרות נתוני הצפייה הנאים שלה, כנראה שהמלחמה פשוט "הרגה" אותה.
מותגים
מטבע הדברים, הטבלה שבה עמודי הפייסבוק מסתפקים ביחס ההמרה הנמוך ביותר בין לייקים לדיבור עליהם, היא זו של המותגים. הם אינם נהנים מהיתרון היחסי של אתרי התוכן, או החשיפה הגבוהה של תכניות הטלוויזיה וזמן המסך של הפוליטיקאים המובילים והפרובוקטיביים.
מנגד הם נאלצים להישאר בגבולות הגזרה של עולמות התוכן שלהם וכבולים למסרים אותם הם מקדמים, ולכן נאלצו גם להוריד פרופיל בזמן המלחמה בדרום, מה שהמווה סיבה נוסףת לאחוך הנמוך יחסית ביחס שבין מספר הלייקים לפעילות הגולשים.
השונות הפנימית בטבלת 5 עמודי הפייסבוק המובילים של המותגים גבוהה מאוד. את הטבלה מוביל עמוד הפייסבוק של דיסני ישראל - מותג תוכן, ואחריו העמוד של אל על - שזכתה בשבועות האחרונים לביקורת ציבורית קשה
במקום השלישי ניצב העמוד של חברת הכבלים HOT, ובהמשך לאומי קארד ומותג המשקאות XL ישראל.
****

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.