סקר 'שובר מסך': 'חדשות 2' קובעת סדר יום, השידור הציבורי לא זוכה לאמפתיה
ערוץ 2 לא אשם בהתדרדרות התרבותית בישראל - כך מאמינים רוב הנשאלים בסקר שערכה המכללה האקדמית עמק יזרעאל, לקראת פסטיבל הטלוויזיה שובר מסך שיתקיים ביום שלישי הבא. מהסקר עולה כי 71% אינם סבורים שערוץ 2 גורם להתדרדרות התרבות הישראלית, מול 10% שסוברים שהתשובה היא כן.
את הסקר קיים לאחרונה מכון מחשוב - מחקרי שוק ודעת קהל בקרב 508 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל בגילאי 15+ (טעות דגימה מרבית 4.4%).
61% מהציבור סבורים כי חדשות 2 קובעות את סדר היום של המדינה. מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 נצפית באופן קבוע על ידי 22% מהציבור ובנוסף להם, 32% מדווחים כי הם צופים בה לעתים קרובות. קיין פער גדול בין הדיווח על הצפייה הקרובה במהדרות ערוץ 2 למהדרות ערוץ 10 (16%) ולמבט בערוץ 1 (5%). יש לציין כי אין מדובר בנתוני רייטינג.
הסקר גם מגלה כי הציבור לא מגלה ברובו אמפתיה לשידור הציבורי, וזאת לאחר ש-44% מהציבור מסכימים שמפת התקשורת הישראלית יכולה להתקיים בלי ערוץ ציבורי, נתון עקבי לממצאי הסקר של השנה הקודמת. רק 21% מתנגדים לטענה זו. עם זאת, ישראלים מאמינים כי התקשורת הישראלית צריכה להיות עצמאית ובלתי תלויה באינטרסים פוליטיים (84%) או באינטרסים כלכליים של בעלי הערוץ (82%).
- חוגגת 20: "המוזיקה המזרחית הצליחה מחוץ לגלגלצ, הפלייליסט לא קובע קריירות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי הסקר, חלה עלייה של פי ארבעה בצריכת תכני וידאו חדשותיים (28% לעומת 7% בשנה שעברה). במקביל לעלייה משמעותית זו, הצפייה בתכני אקטואליה בטלוויזיה שומרת על יציבות (68%). כ-50% צופים לעיתים קרובות בתכניות אקטואליה וחדשות בטלוויזיה, כאשר בתכניות הריאליטי צופים כ-35%. הממצא המפתיע הוא, שרק 21% צופים במשדרי ספורט - בדרך כלל שידורים חיים.
עוד עולה כי 10%-15% מהצופים בוחרים להשהות בכמה דקות את הצפייה בתוכן הטלוויזיוני המשודר, על מנת לשלוט בקצב הצפייה בעצמם. נתון זה לא בא לידי ביטוי בסקרים שנערכו בשנים הקודמות.
בסעיף הצפייה בתכנית טלוויזיוניים באמצעות הסמארטפון, חלה עלייה של כ-50% בקרב קבוצות גיל צעירות (15-24), מ-20% בשנת 2013 ל-30% השנה. בקרב קבוצות גיל מבוגרות יותר (45-54), נמדדה עלייה של מאות אחוזים בצפייה בתכני טלוויזיה בסמארטפון.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אגב, הטבלה שתופיע כעת, מציגה את מגוון השימושים שנעשים באמצעות הסמארטפון.
משה שלונסקי, מפיק הפסטיבל, מסר כי "למרות שאנחנו מזהים גיוון בשימוש באמצעי התקשורת בהם צורכים הישראלים תכני חדשות, צריכת החדשות הטלוויזיונית אינה נפגעת. המשמעות היא שהעלייה הגדולה בצריכת תכני אקטואליה דרך מדיה חדשים כמו הסמארטפון מתווספת לצפייה בטלוויזיה ולא מחליפה אותה".
לדברי ד"ר ירון אריאל, עורך הסקר עבור הפסטיבל, הוסיף כי "נמשכת מגמת השינוי בדפוסי הצפייה, בעיקר בקרב צעירים אך גם בקרב שכבות הגיל האחרות. לצד הצפייה המסורתית בתכנים טלוויזיוניים בעת שידורם באמצעות מקלט טלוויזיה בסלון הבית, הסקר מצביע על עלייה בצפייה בתכנים אלו באמצעים אחרים ובזמן שנוח לצופה".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
