אריק, מגיע לך יותר מלייק: חוסר התאמה בין העולם הדיגיטלי לבין העולם האמיתי
רק ברגעים כגון אלו, אנו מבינים את חוסר ההתאמה של העולם הדיגיטלי לרגש ולעולם האמיתי. התחושות שיש לכל אחד לפני 20 שנים, היו יכולות לבוא לידי ביטוי בשיחות טלפון בין חברים, במפגש אקראי ברחוב יהודה מכבי עם שיחה נוגעת או בצוותי שידור שהיו מוציאים כתבי שטח החוצה לשמוע את הקולות. היום הכל מתנקז לניוזפיד שמתפוצץ במסרים טובים, ציניים, מדויקים וגם פשוטים. הפיד מלא גם באנשים שרק מגיבים ולא מצליחים להביע המקלדת את שעל ליבם. בקבוצות הסגורות בוואטאפ, נשלחים קליפים מהיוטיוב, משותפות עוד תמונה ומצוינים עוד כמה משפטים. הרגש לא מצליח לעבור מבעד למקלדת או לאצבעות האייפון או האנדרויד.
מאז שעות הערב, השיח הדיגיטלי נע על ציר זמן מרתק שכולו סביב המילה "כוכב": מתחושות אכזבה מהכוכב שטס לאחר ששוחרר ממעצר הבית, התקדם לשיח על פאנל שופטים שנוי במחלוקת בניסיונות למצוא את הכוכב הבא, ונחרט בהפנמה שהכוכב היחיד שהיה כאן ללא עוררין - עף לו הגוזל.
ברפרוף על הפיד - כפי שאנחנו נוהגים לעשות מדי בוקר ובמהלך היום - אפשר לראות קונצנזוס מוחלט בטיפות רגש שהשאיר אצל כולנו אגדת הדשא, אדון השוקו, הישראלי המיוחד הזה, אריק איינשטיין. זו פעם ראשונה בה יש בכי דיגיטלי כל כך עוצמתי, שמצליח להיות אחיד כל כך בנוף הדיגיטלי של ארצנו.
מתקופת מחאת הקוטג', המחאה החברתית, הבחירות האחרונות והאכזבה האינסופית שטבועה אצל כל אחד מאיתנו על כך שהישראליות שלנו לא מתרוממת, לרגע אנחנו מתאחדים חברתית-דיגיטלית, מזילים דמעות על מקלדת שהופכות לציוצים, לסטטוסים, לממים.
- NRG מתחזק: לאחר 10 שנים ב'מעריב' - העיתונאי אביעד פוהורילס מצטרף לאתר
- "רדיוהד באו אז לארץ כי השמעתי אותם; עכשיו שמים פקידים להשמיע מוסיקה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי גוגל טרנדס, נפח החיפוש מאז שעות הלילה סביב הערך אריק איינשטיין קפץ ל-200 אלף חיפושים מאז ההודעה על לכתו, והבוקר רואים על פי טרנד החיפוש את הרצון שלנו להביע את הדמעות לדמעות דיגיטליות שכל אחד מאיתנו מחפש עם מה להזדהות, מחפש את המקוריות אך מאבד את הספונטניות שכמעט ונעלמת בעולמות הדיגיטליים בזמן שכול, לקפיצה בעשרות אלפי אחוזים סביב שיריו.
על פי חברת הניטור TRACX, כמות השיחה סביב הזמר זינקה ועומדת נכון לאמצע היום על יותר מ-100 אלף אזכורים ועלייה של 1,900% בכמות האינטראקציות. בבירור ניתן לראות כי זירת השיחה העיקרית סביב הנושא, היא כמובן פייסבוק, אך טוויטר התעוררה ומצליחה לספק בכי דיגיטלי ב-140 תווים. פורמים העוסקים במוזיקה והורות, התעוררו לתחייה ברצון לשתף, להרגיש חלק ואולי לרגע לחזור לתחושה של מפגש רחוב אקראי ולא פיד שנראה כמו כיכר העיר.
ברגעים אלו אתה מבין כי אתה מרגיש כל כך מרומה שכל מה שאתה יכול לעשות זה לייק, ואתה יודע שמגיע לאריק הרבה יותר מזה.
קובי גמליאל הוא מנכ"ל חברת iSOCIA, חברה לניהול מוניטין דיגיטלי ופרסום חברתי וממרצה בכיר למדיה חברתית בבצפר של חברות הפרסום
- 1.בהחלט מגיע לו יותר מלייק (ל"ת)סיוון 28/11/2013 16:24הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
