אריק איינשטיין
צילום: בוצ'צ'ו

פעם הוא שר "עיתונאי קטן שלי": אריק איינשטיין יכתוב טור שבועי ב'מעריב'

האייקון הישראלי יכתוב טור במוסף 'סופשבוע', שיהווה קונטרה לזמר קולגה אחר שכותב ב'ידיעות' - שלמה ארצי. איינשטיין: "הציעו לי, ודווקא אמרתי כן"
אלכסנדר כץ | (4)

הזמר אריק איינשטיין מצטרף לצוות כותבי מעריב, והחל מהשבוע יפרסם טור אישי קבוע במוסף סופשבוע.

איינשטיין ממעט להתראיין, אולם עושה זאת מדי פעם, בעיקר בנושאי ספורט ועוד יותר - אהבתו הגדולה הפועל תל אביב בכדורגל. על פניו נראה כי מדובר בקונטרה מעניינת של 'מעריב' לידיעות אחרונות, שגייס לפני כשנתיים את שלמה ארצי.

בתגובה רשמית מסר איינשטיין כי "הציעו לי במעריב לכתוב טור אישי בכל יום שישי, דווקא אמרתי כן. אני מקווה שאהנה מכך ושיהיה לי מה להגיד לא ממקום של הטפה או התרסה כי זה לא מעניין אותי. ושלא נשתעמם".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יריב 26/11/2013 23:57
    הגב לתגובה זו
    מסכן,לא הספיק.כואב נורא,הלם גדול!!!
  • 3.
    ko 26/11/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    איפה הפועל ואיפה מעריב ?
  • 2.
    עובדים עליכם 25/11/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    אולי עוד 500 מתנחלים יקנו את הזבל הזה
  • 1.
    ערן גפני 25/11/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    אריק איינשטיין ממעט להשמיע את דעותיו, אבל כשהוא משמיע אותן (והערת אגב: עם דעותיו המדיניות איני מסכים כלל), הוא עושה זאת מתוך אמפטיה ומתוך הבנת הנושא עליו הוא מדבר. ניכר בו כי הוא, בניגוד להרבה ממוסיקאים, זמרים ויוצרים אחרים, מתעניין במה שקורה מחוץ לד' אמותיו, הן בארץ והן בעולם. לכן, גם אם לא מסכימים לדעותיו, האופן המכובד (והמכבד אחרים) בו הוא משמיע את דעותיו, הופכים אותו לאדם שאני, באופן אישי, אוהב לדעת מה הוא חושב. לכן, אני יודע שאקרא את טורו בעניין רב בתקווה להחכים וללמוד מאדם שראה הרבה דברים, למד הרבה בחיים ומסתכל על העולם בעיניים פקוחות.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.