טכנולוגיה מחשב נייד
צילום: Photo by Headway on Unsplash

דל רכשה את הסטארטאפ הישראלי Cloudify ב-100 מיליון דולר

הרכישה צפויה לעזור לחזק את עסקי שירותי הענן של דל, במיוחד את ההיצע שלה ב-DevOps
דור עצמון |
נושאים בכתבה אקזיט עסקת רכישה

חבר "דל" DELL TECHNOLOGIES INC רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Cloudify תמורת כ-100 מיליון דולר כדי להרחיב את עסקי שירותי הענן שלה.

חברת הטכנולוגיה לא הודיעה רשמית על הרכישה, אך הדובר אישר את החדשות וציין כי העסקה מאפשרת לדל להמשיך ולחדש את הצעות הקצה שלה. בנק ההשקעות ג'פריס ייעץ בלעדית ל-Cloudify במשא ומתן מול דל.

Cloudify, שהוקמה במקור מ-GigaSpaces ב-2017, פיתחה פלטפורמה לשילוב ענן ואוטומציה של תשתיות. הכלים שלה שימושיים בניהול מכולות, עומסי עבודה ועוד בסביבות היברידיות. הרכישה צפויה לעזור לחזק את עסקי שירותי הענן של דל, במיוחד את ההיצע שלה ב-DevOps.

דל אמורה לדווח על תוצאות הרבעון הרביעי שלה בתחילת מרץ 2022. אנליסטים מעריכים שהחברה תניב 1.65 דולר על הכנסות של 23.56 מיליארד דולר.

מניית דל ירדה בשנה האחרונה ב-27% למחיר של 40.5 דולר המבטא שווי שוק של 29 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.