טכנולוגיה מחשב נייד
צילום: Photo by Headway on Unsplash

דל רכשה את הסטארטאפ הישראלי Cloudify ב-100 מיליון דולר

הרכישה צפויה לעזור לחזק את עסקי שירותי הענן של דל, במיוחד את ההיצע שלה ב-DevOps
דור עצמון |
נושאים בכתבה אקזיט עסקת רכישה

חבר "דל" DELL TECHNOLOGIES INC רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Cloudify תמורת כ-100 מיליון דולר כדי להרחיב את עסקי שירותי הענן שלה.

חברת הטכנולוגיה לא הודיעה רשמית על הרכישה, אך הדובר אישר את החדשות וציין כי העסקה מאפשרת לדל להמשיך ולחדש את הצעות הקצה שלה. בנק ההשקעות ג'פריס ייעץ בלעדית ל-Cloudify במשא ומתן מול דל.

Cloudify, שהוקמה במקור מ-GigaSpaces ב-2017, פיתחה פלטפורמה לשילוב ענן ואוטומציה של תשתיות. הכלים שלה שימושיים בניהול מכולות, עומסי עבודה ועוד בסביבות היברידיות. הרכישה צפויה לעזור לחזק את עסקי שירותי הענן של דל, במיוחד את ההיצע שלה ב-DevOps.

דל אמורה לדווח על תוצאות הרבעון הרביעי שלה בתחילת מרץ 2022. אנליסטים מעריכים שהחברה תניב 1.65 דולר על הכנסות של 23.56 מיליארד דולר.

מניית דל ירדה בשנה האחרונה ב-27% למחיר של 40.5 דולר המבטא שווי שוק של 29 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד