ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לא להאמין - המשק הישראלי מציג: צמיחה של 6.2% ברבעון הרביעי של 2016

במחצית השנייה גדל התוצר העסקי כ-6%. מזרחי-טפחות: "נתונים חיוביים למשק ולשוק המניות"
דגל ישראל, צילום: Getty images Israel
אפקט הריבית הנמוכה עושה את העבודה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום נתונים מפתיעים לגבי המשק הישראלי ברבעון הרביעי של 2016 - עם צמיחה חזקה של 6.2% (!!) בחישוב שנתי. כלומר המשק המקומי מאיץ את קצב הצמיחה לאחר צמיחה של 4.2% ברבעון השלישי ושל 5.3% ברבעון השני. בתוך כך, שלושת הרבעונים הקודמים עודכנו כלפי מעלה וכך הצמיחה בשנת 2016 מסתכמת ב-3.7%.
הדולר שנסחר טרם פרסום נתוני הצמיחה בירידה של 0.2%, מיד לאחריו עבר לנפילה של 1%.
בסיכום המחצית השנייה של 2016 המשק המקומי רשם צמיחה של 5%, לאחר עלייה של 3.8% במחצית הראשונה ועלייה של 2.2% במחצית השנייה של 2015. הצריכה הפרטית עלתה בתקופה זו ב-4.9%, לאחר עלייה של 7.4% במחצית הראשונה, כאשר ההוצאה לצריכה פרטית לנפש עלתה ב-2.9% בהמשך לעלייה של 5.3% במחצית הראשונה.
רונן מנחם, מזרחי-טפחות: "הנתונים הללו חיוביים למשק ולשוק המניות, בהמתנה לדוחות הכספיים של החברות הישראליות לסיכום הרבע האחרון ושנת 2016 כולה. במחצית השנייה גדל התוצר העסקי כמעט 6% - שזה נתון מרשים מאוד. הרכיב שהוביל את עליית התוצר העסקי במחצית השנייה של השנה הייתה ההשקעה בנכסים קבועים, שגדלה 10.2%. זאת משום שמדובר ברכיב שמגדיל את התוצר הפוטנציאלי של המשק ויסייע להפחית לחצי מחירים. הנתונים הללו מעודדים בפני עצמם וכן משלוש סיבות נוספות: לנוכח ההערכות כי קצב הצריכה הפרטית, שהיה מנוע ההתרחבות של המשק בשנים האחרונות, יהיה איטי יותר מעתה, יגרמו הגידול המרשים של ההשקעות והייצוא לכך שצמיחת התוצר תהייה מאוזנת ובת-קיימא יותר".
"בנוסף, נתוני הפעילות הכלכלית מראים כי האינפלציה הנמוכה - כפי שהתבטאה בכך שמדד המחירים לצרכן עלה 0.1% ב-12 החודשים האחרונים - אינה משקפת בהכרח חולשה של המשק. דבר שלישי, עליית התוצר העסקי מהירה יותר מעליית התוצר הכללי, כך שהמגזר העסקי מוליך את הצמיחה הכלכלית. זהו נתון חשוב מאוד למשק בריא ומודרני".
גיא יהודה, פסגות: "הצמיחה ברבעונים הבאים תתמתן מעט אך עדיין צפויה להיות גבוהה ביחס לשנים האחרונות. תחזית הצמיחה שלנו לשנת 2017 עומדת על 3.5%. נתוני פעילות ריאלית כאלו מכניסים את בנק ישראל לפינה מאוד לא נוחה. מצד אחד, התרחבות כזו במשק אינה מצדיקה את הותרת הריבית ברמתה האפסית, בטח כאשר חלק ניכר ממנה נובע מגידול באשראי. מצד שני, התרחבות זו דווקא מרחיקה את העלאת הריבית - השקל מוסיף להתחזק וזה מעכב את חזרת האינפלציה ליעד של בנק ישראל".
תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    הצמיחה מספיגת המיסים של העובדים יום ולילה (ל"ת)
    ההוגן 27/02/2017 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    בטח כי כל עם ישראל ממונף ועבד להלוואות שהבנקים
    Tt 17/02/2017 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו סרסורים נותנים לתושבים
    סגור
  • 26.
    האם עכשיו יהיה כסף ל...
    ליאת 17/02/2017 03:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתי החולים הקורסים? העלאת קצבאות הנכות לשכר המינימום? בתי אבות ממשלתיים? מקלטים לנשים מוכות? או שהשקעה בהם פשוט לא קשורה לכסף?
    סגור
  • 25.
    למרות גידופי השמאל, צמיחה=נתניהו (ל"ת)
    נתניהו? נתניהו! 16/02/2017 17:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    לא להאמין למה?
    מאיר 16/02/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכל בזכות המדיניות הכלכלית של נתניהו,
    סגור
  • 23.
    למרות גידופי השמאל, צמיחה=נתניהו (ל"ת)
    נתניהו? נתניהו! 16/02/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    הבורסה תמשיך לעלות
    אשר 16/02/2017 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה סימן טוב
    סגור
  • 21.
    המטורף היחיד פה זה פחלון!!!! (ל"ת)
    הוא עיוות את הלמ"ס!! 16/02/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 20.
    המוסלמים והחרדים התחילו לשתות בירות
    עמוס 16/02/2017 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכנסות המדינה ממס אלכוהול ששה מיליארד לשנה כל ישראלי שותה 34 ליטר בירה לשנה ושני ליטר ויסקי.
    סגור
  • 19.
    בגלל ששכר המינימום עלה כל המשק צמח,לא מבינים בכלכלה (ל"ת)
    בני 16/02/2017 15:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    איפה מנכל הבורסה? אם אחרי נתון כזה מדד לא עולה אזי מה?
    אני 16/02/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השוק מוחזק ע"י גורמים מניפולטיבים, הבורסה שלנו לא שווה כלום. שוק לא אמיתי. איפה כל אוכלי החינם של הבורסה? עסוקים במעטפות!
    סגור
  • 17.
    זו הפשלה (באמת פשלה) של ביבי כי
    ישראל 16/02/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אנחנו המדינה המפותחת היחידה בעולם עם הרבה צעירים (פרופסור פסיג מכנה זאת ה"בונוס הדמוגרפי"). עם ראש ממשלה טוב היינו 6 שנים 6% בכל שנה.
    סגור
  • ישראל אתה אידיוט מדופלם נקודה תגיד פעם משהו טוב על ביבי (ל"ת)
    משה ראשל"צ 16/02/2017 16:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    מדינה עשירה עם אזרחים עניים
    הלוחש לפחים 16/02/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    והאמת למי איכפת מהאזרחים? יותר עניים, פחות עניים ,העיקר שהנתונים נראים טוב והכל בזכות הממשלה (עוד רגע הם יתחילו לריב למי מגיע הקרדיט) דרך אגב מישהו לא היה אמור לדאוג לשקופים?
    סגור
  • 15.
    חברים האם אקס טי אל עולה 65 אחוז יותר טוב מפלורסטים חבב
    דוד 16/02/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לו ברור לי אך מרצים מניות בבורסה האם אקס טי אל יותר טוב מיפלורסטים שכול הזמן אומרים שהי חביבת הכהל והי רק יורדת יותר מי 60 אוז אים עישורים חזקים אם תצאות טובות לכן זה בורסה של הרצאת מניות חייב חקירה דחוף בבורסה שם יושבים מרצים אפו פקחי הבורסה
    סגור
  • 14.
    ל13 אם אתה מרויח 45 אלף והמדינה לקחת לך 35 אלף מה נשאר
    דוד 16/02/2017 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אבל אים אתה מרמה אז אתה נשאר שוואה בין עשרי המדינה אבל אם אתה מתפרנס ביושר לו נשאר לך לארוחת שבת כך זה פו במדינה בגלל זה יש הרבה שחתיות במדינהאם יורדו מס והפעל יוכל להתפרנס בכבוד אז נשאר לו גם כסף לפנסיה
    סגור
  • תפסיק לספר שקרים
    מאיר 16/02/2017 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מ45 אלף המדינה לא לוקחת 35
    סגור
  • 13.
    תלמדו גם לפרגן לפעמים
    מוטי 16/02/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    13 2
    נכון, יש הרבה מה לתקן במדינה שלנו אבל מותר לפעמים גם לפרגן. זהו פרסום שלישי השבוע על שיפור בתחום הכלכלי. ירידה במחירי הדירות. שיפור ביצוא ועכשיו עליה בצמיחה אז מותר לכם הבכיינים המקצועיים ורואי השחורות להפסיק להתבכיין
    סגור
  • אנחנו לומדים
    דוד 16/02/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל לאט..
    סגור
  • 12.
    אני עצמאי המשק על הפנים מי שאוכל טוב משמין טוב (ל"ת)
    דוד 16/02/2017 14:07
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 11.
    הסבר פשוט
    אחד העם 16/02/2017 14:05
    הגב לתגובה זו
    9 5
    מה שמניע את המשק הוא הצריכה הפרטית, מי צורך הכי הרבה ? המגזר הציבורי, שהוא הכי גדול והכי לא יעיל. מהיכן השכר לאותו מגזר (שבשנים האחרונות זכה לתוספות שכר גדולות) ? מהכנסות המדינה והכנסות המדינה גדלו בעיקר ממיסי נדלן, רכב ודלק ןלא ממיסי שכר עבודה כמו שצריך להיות. כל המצטרפים לשוק העבודה הם אנשים שמקבלים שכר מתחת לתקרת המס. אז מה קורה פה ? הרבה שכירים מהמגזר הציבורי (בטחון בעבודה) ממנפים את עצמם וקונים רכבים ודירות ובכסף הזה המדינה משלמת להם שכר( ואפילו מעלה להם אותו!!!) כלומר הם משלמים לעצמם שכר מהלוואות שלקחו. כמה זמן זה ימשך ? לא הרבה הלוואות צריך לשלם והנדלן כבר מתקרר
    סגור
  • שאפו לניתוח (ל"ת)
    מזרחי 16/02/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 10.
    הצריכה עלתה או המחירים?
    אני תל אביב 16/02/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם קניתי 4 גבינה ב 10 ועכשיו זה עולה 20, אז הצריכה עלתה כי ההוצאה לנפש עלתה?...
    סגור
  • 9.
    עלק צמיחה
    חני 16/02/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    5 3
    שלא יעבדו עליכם כל העסקים על הפנים צמיחה של בועת המכוניות והדירות
    סגור
  • 8.
    שוב אקס טי אל זה בורסה של שחקנה הרצאת מניות 45 אחוז (ל"ת)
    דוד 16/02/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    השוק היה טס (ל"ת)
    אם היו מאמינים 16/02/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    ביבי אשם...
    mknafo55 16/02/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    18 3
    כהרגלי השמאל "ביבי אשם" לשמחתי כאן הם צודקים.
    סגור
  • 5.
    מי מאמין ללמס- כל מספר פוגע (ל"ת)
    אין קשר למציאות 16/02/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 4.
    בועת האשראי בגדול - מכוניות מכוניות מכוניות (ל"ת)
    כסף באויר 16/02/2017 13:39
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • ובגלל המכוניות המדינה תקרוס יש לך שטות אחרת לך לבוזי (ל"ת)
    משה ראשל"צ 16/02/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לראש הממשלה ולשר האוצר. (ל"ת)
    אדם 16/02/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור
  • זה לא קשור אליהם. (ל"ת)
    9 16/02/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 2.
    ובנק ישראל ממשיך עם הריבית האפסית, פשוט טירוף, הריבית
    ררר 16/02/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לא פרופרציונאלית לביצועי המשק! פשוט מדהים שאף אחד לא עומד נגד בנק ישראל ומתריע בפני הסיכון של התחממות יתר! עדיף לשמור על יציבות מאשר להביא את המשק למצב תנודתי! תעלו את הריבית!
    סגור
  • 1.
    אתם חיים בסרט לכו תראו כמה שהציבור מחפס אוכל בפחי אשפה
    sus 16/02/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    8 9
    מי שחי על קומבינה הוא חי טוב ביושר פו לו נתנים לחיות המדינה יודעת טוב אך ל מצוץ מהציבור את הכסף שנשאר לו ביושר
    סגור
  • יש סוסים שמדברים עברית - אתה אחד מהם פפחחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 16/02/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור