ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

שימו לב: הגוף שחתך את ההמלצה למניית טבע ל'מכירה' - תראו את מחיר היעד

אחרי מפולת של מעל 50% תוך שנה וחצי, יש מי שחושב שעדיין יש מקום להמשך ירידות
מניית טבע יורדת, צילום: Getty images Israel
האם טבע בדרך למהלך נפילות נוסף? האנליסטית אירנה ריבקינד מגוף המחקר Mizuho Securities חתכה היום את ההמלצה למניית טבע מ'החזק' ל'מכירה' ואת מחיר היעד קיצצה מ-40 דולר ל-27 דולר בלבד. מדובר במחיר היעד הנמוך ביותר בוול סטריט למניית טבע (בפער משמעותי), וכזה שמשקף צפי למהלך ירידות נוסף בשיעור של 16% ממחיר הסגירה אמש (יום ה').

אמנם מדובר בגוף קטן יחסית לגופים האחרים שמסקרים את טבע (גולדמן סאקס, ג'יפי מורגן ואחרים) אבל לזכותה האנליסטית מ-Mizuho יאמר כי כבר באוקטובר האחרון היא בחרה לחתוך את ההמלצה למניית טבע מ'קניה' ל'החזק' ואת מחיר היעד לקצץ בצורה דרסטית מ-64 דולר ל-46 דולר, זאת בזמן שבסיטי למשל מחזיקים לכל אורך הדרך בהמלצת 'קניה' על המניה ובתחילת השנה הנוכחית מחיר היעד עוד עמד על 75 דולר (מאז הופחת ל-47 דולר). בג'י.פי מורגן חתכו רק בסוף ינואר האחרון את המלצת הקניה למניית טבע (ל'החזק'). ריבקינד מ-Mizuho היא כעת האנליסטית היחידה שמחזיקה בהמלצה מכירה למניית 'טבע'.

במכתב למשקיעים כותבים היום ריבקינד כך: "יש עדיין מקום לירידות בטבע, גם אחרי התנודתיות האחרונה. במכתב כותבת ריבקינד כי המנכ"ל הזמני פטרבורג עשוי לחתוך בשבוע הקרוב את התחזיות של טבע ל-2017. בנוסף, ריבקינד כותבת כי טבע עשויה להידרש למכור נכסים או לקצץ בדיבידנד כדי לעמוד ביעד האגרסיבי שהציבה בכל הקשור לתשלומי החוב. בתוך כך, ריבקינד מזהירה מפני האפשרות של השקה בסיכון של גירסה גנרית לקופקסון וגם מפני האפשרות שבהמשך השנה נראה עוד עזיבות מצד בכירים בטבע. עוד אומרת ריבקינד כי היא לא רואה משקיעים חדשים רבים שייקנו את מניית טבע לקראת שחרור תקופת הנעילה של מניות טבע שמוחזקות אצל אלרגן (תקופה שתסתיים בתום שנה מחתימת החוזה)

מניית טבע נסחרת במסחר המוקדם בירידות של 1% לרמה של 31.9 דולר.

צפו: ראש בראש, שני אנליסטים מתייחסים לכיוון מניית טבע



תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    קנו טבע. קנו טבע. יעד 75 והם מנהלים את הכסף שלנו
    אנליסט מצטיין 17/02/2017 07:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת בזמן שבסיטי למשל מחזיקים לכל אורך הדרך בהמלצת 'קניה' על המניה ובתחילת השנה הנוכחית מחיר היעד עוד עמד על 75 דולר (מאז הופחת ל-47 דולר).
    סגור
  • 15.
    6 אנליסטים ממליצים קניה חזקה 8 אנליסטים ממליצים - קניה
    כנגורו 12/02/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    13 אנליסטים ממליצים - החזק המידע מאתר "יאהו", נכון ליום 12 פברואר 2017 לא אלהיט אתכם בפרטים נוספים, כמו המלצה ל- 41 דולר. סבא שלי לימד אותי להיזהר תמיד מקיצוניות ומקיצוניים שבוע טוב ובהצלחה
    סגור
  • אין מה לדאוג לטבע
    לא דואג לטבע 22/02/2017 00:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף היא תהייה שוב למעלה כמו כל מניה כבדה שפוגשת שוב את שיאה.
    סגור
  • 14.
    טבע חברה מצוינת אבל....
    ש.א 10/02/2017 21:39
    הגב לתגובה זו
    6 2
    נבדוק מה אלרגן/אקטביס מייצרים מזומנים ורווחים עבור טבע ואז נהיה יותר חכמים. לדעתי לפי מצב המניה נראה שאלרגן מגדילה את ההכנסות אך לא את הרווחים וזה מכה קשה לטבע היא בהחלט תוכל לעמוד בזה כי יש לה את היכולת לטפל ולסגור את הנזק האדיר אבל מדובר בתקופה קשה של מספר שנים בה החברה חייבת להיות שמרנית ואת כל הרווחים לשמש לטובת החובות אני מאמין שתוך 5 שנים החברה תחזור למסלול. מנכ"ל וחבורתו לא סתם הלכו הביתה כנראה שהיה מחדל שעדיין אנו לא יודעים את גודלו. בהמשך זה יתבהר. אני בהחלט מאמין בטבע שהיא תדע לצאת מהבוץ המשקיעים יעברו תקופה לא קלה.
    סגור
  • 13.
    אמרתי לכם, ולא שמעתם! (ל"ת)
    BB 10/02/2017 21:39
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 12.
    מניית העם הדפוק . (ל"ת)
    טבע 10/02/2017 19:35
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 11.
    טבע
    דור 10/02/2017 19:07
    הגב לתגובה זו
    3 8
    על איזה גוף אתם מדברים זה שלד רקוב שבכלל לא מוכר די לעשות אש לא שווה כותרת ראשית גם ככה טבע גבורה עמוק באדמה
    סגור
  • 10.
    איפה הוא היה עד עכשיו? עוד גאון... (ל"ת)
    ב 10/02/2017 18:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 9.
    אני לא אנליסט
    יצחק 10/02/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    5 5
    כתבתי כבר מזמן שהעסקה עם אלרגן תסמן את ההידרדרות של טבע והצעתי עשרות פעמים לבטל את העסקה כשעוד היה אפשרי . זו הסיבה העיקרית להתרסקות והתחתית עוד רחוקה לא הקופקסון ולא שאר ירקות . החוב המעיק לצד שחרור מניות בהקפאה אצל אלרגן יביאו את מחיר המניה לרמה שאפילו האנליסטים השמרנים ביותר לא חשבו עליה .
    סגור
  • 8.
    סביב 100 שח יהיה הוגן (ל"ת)
    שימי 10/02/2017 18:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 7.
    והמלצותיהם וכל תקופה להציג מציאות מול המלצה
    מציע טבלת אנליסטים 10/02/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמו שעושים לגבי תשואה בקרנות,תעודות סל וכו
    סגור
  • 6.
    כולם קשקשנים הזויים.."אנליסיטים מהתחת " איפה ? הם היו..
    המליצו על 94 דולר . 10/02/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    16 0
    לפני שנה או יותר...איפה ? היו כל בתי ההשקעות והאנליסטים המסופלסים ...שמצייצים היום . המליצו בזמנו שתגיע ל 94 דולר ! לא פחות ...כיום הקשקשנים האלה מתחילים לצוץ ולדחוף אצבעות לעיניהם של המשקיעים - שידחפו אצבע להיכן שהשמש לא מגיעה ויישבו עליו . זה מה שהם שוים !! אלה אותם האנליסיטים ואותם בתי ההשקעות שהמליצו לפני זמן מה לקנות בטירוף את טבע ומחיר יעד 94 דולר
    סגור
  • 5.
    בטח אחרי שטבע תעלה יעדכנו את ההמלצה ל 60$-חבורת
    אבי 10/02/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כלומניקים כל האנליסטים
    סגור
  • 4.
    למשקיעים המנעו ממה
    שקרה למשקיעי אפריקה 10/02/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    9 7
    שומר (שארית כספו ) ובריאותו יברח (כל עוד שזה אפשרי ) כמו מאש !! הפסיקו ללכת שולל אחרי כל מיני "אנליסטים "
    סגור
  • לך לישון..תעשה טובה ! ותלמד לכתוב לפחות טבע לא אפריקה (ל"ת)
    עוד אחד... 10/02/2017 18:33
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 3.
    זה הזמן לקנות, לדעתי (ל"ת)
    אבי 10/02/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור
  • 2.
    בטח עוד יהודיה תאבת בצע אין מילים (ל"ת)
    ריבקינד 10/02/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 1.
    עדיין לא התאוששנו מההמלצה של "האנליסטית המוערכת"
    אנליסטית בשקל 10/02/2017 15:21
    הגב לתגובה זו
    14 2
    שרון די סטפנו שהעריכה את פלוריסטים במחיר שיא ומאז המניה רק צנחה. אם היא אנליסטית מוערכת וטעתה אז בטח הפשפש הזה גם טועה
    סגור
  • אני בשוק ההון משנה 1975
    לרון 10/02/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אנליסטים תמיד אבל תמיד!!!!!!! חותכים בפסימיות בירידות ומגביהים ואופטימיים בעליות ומעולם לא הפוך קיראו אך אל תתייחסו כי כבר נאמר הנבואה ניתנה לשוטים ומי שלא יודע להעריך מחיר לבד שלא יתעסק בשוק ההון וגם תעורות סל טובות לשווקים שלאחר משבר בלבד היום לא תרויחו שם הרבה אם בכלל שוק ההון מיועד לאנשים האוהבים -לא פחות - את הנושא גם חוכנית חיסכון אינה מילה גסה הריביות עוד יעלו אל יאוש בהצלחה
    סגור
  • גם 24$ הייתי נותן (ל"ת)
    אייל 10/02/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור