השורט שהסוחרים בשוק שועטים עליו למרות המכה שבוע שעבר

עמית טל | (25)
נושאים בכתבה ויקס מדד הפחד

אחת הסיבות העיקריות להגברת התנודתיות במדדים בשבוע שעבר הייתה כמות הפוזיציות שורט הענקיות על מדד הויקס (המכונה מדד הפחד). בתחילת השבוע שעבר עמדו פוזיציות אלו על שיא כל הזמנים, מתוך הנחה שהתנודתיות הנמוכה בחודשים האחרונים תמשיך לרדת. ההתחממות בגזרת ארה"ב וצפון קוריאה גרמה ל"שורט סקויז"- סגירה מהירה של הפוזיציות, דבר שהקפיץ את הויקס מעל 40%, והחריף את הלחץ על מדדי המניות. פוזיציות השורט על מדד הויקס נכון לתחילת שבוע שעבר.

אם אתם חושבים שהירידה החדה הרתיעה במעט את סוחרי השורט על הויקס, טעות בידכם. הסחורים הגדולים הגדילו בשבוע החולף עוד יותר את ההימור על ירידת התנודתיות. ע"פ ניתוח של חברת s3 partnert, הסוחרים הגדילו את ההימור על צניחת המדד ב-393 מיליון דולר נוספים השבוע. במילים אחרות הם מהמרים כי מדדי המניות יחזרו למסחר אדיש, כפי שהיה מתחילת השנה. נציין שמתחילת השבוע הויקס בצלילה חופשית.   המסחר בשורט על תעודות הויקס היה ריווחי במיוחד בשנים האחרונות, והמשקיעים ניצלו כל קפיצה של המדד ללקיחת שורט נוספת. תעודת הסל שבשורט על מדד (סימול:XIV)  שילשה את עצמה במהלך השנתיים האחרונות, ונראה כי למרות המכה שחטפה שבוע שעבר, המשקיעים לא מתרגשים. גרף xiv (כולל הנפילה שבוע שעבר) אך לא כולם מסכימים עם האדישות של הסחורים, מספר ברוקרים גדולים, בינהם אינטרקטיב ברוקרס העלו בימים האחרונים את דרישת הביטחונות כנגד לקיחת שורט על המדד, מחשש לתנודה חדה למעלה.  

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    ובלונג את א.מערכות פרוטרום אלוני חץ דקס ובנקים (ל"ת)
    אתמר 17/08/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    למה לחפש שורט בשדות זרים יש לנו פה את אל על וכיל (ל"ת)
    אתמר 17/08/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    מעניין מי הטיפש שקונה אל על. שיודע שיפסיד (ל"ת)
    אפי 17/08/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    רוני רוזנטל 17/08/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    יש לכם כמה הזדמנעות כאן .2 לונג אלביט נערכות ופרוטרום...2 שורט כיל ואל על
  • 19.
    תפסתי את השורט אל על כמעט בשער 0 תענוג (ל"ת)
    סמייר אל נסרי 17/08/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    איןמספק פרוטרום קנייה היום מוצלחת תפסתי ב 26260 (ל"ת)
    תמר 17/08/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    קונה ב 80 90 אלף שקל פרוטרום. ואלוני חץ (ל"ת)
    שולה 17/08/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אני פרוטרום חזקה אי אפשר להפסד בה אקנה (ל"ת)
    שולה 17/08/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    קנו אל על בשער 40 או 109. כיל ב 1500 (ל"ת)
    ששון 17/08/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    דורון 17/08/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
    הכל בפוך.אל על הומלצה על 478 499 והנה היא חצי פחות. פרוטרום אמרו יקרה ב 23000 והיא מעל 26000 . פועלים אמרו למכור ב 2400 היום היא 2500 ויש עוד 1000
  • 13.
    רק פועלים לאומי דיסקונט פרוטרום ובזק ללונג (ל"ת)
    חסי 17/08/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    קניתי אתמול 470 אלף פרוטרום בגלל הדוח והמגמה (ל"ת)
    עודד 17/08/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אני בשורט ענק על אל על ממש מצליח. כיל גם (ל"ת)
    עודד 17/08/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ניקנתה פרוטרום 230 א. אלוני חץ 170 אלף (ל"ת)
    מיכאל לוין 17/08/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    קנייה חזקה בפורטרום אני שמתי רק 56 אלף (ל"ת)
    אפרת 17/08/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קניהזה אלביט מערכות פרוטרןם פועלים דיסקונט (ל"ת)
    ליאור 17/08/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שורט אל על כיל חברה לישראל פרופיט הטובות לשורט (ל"ת)
    מנחם 17/08/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יצחק 17/08/2017 08:08
    הגב לתגובה זו
    אל על שטרט עצום .כחיל ענק.חברה לישררל פרופיסט גדול..רק שורט גדול ...
  • 5.
    עשינו בזמן קצר פי 5 בשורט אל על על.פרופיסט טבע וכיל (ל"ת)
    טומי 17/08/2017 08:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    השורט שחנו טוב יותר אל על פרוספיט וכיל.חחח (ל"ת)
    מיכה 17/08/2017 08:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כפי שאמרתי טמבלים לא אל על לא כיל בנקים ואלוני חזק (ל"ת)
    קובי 17/08/2017 08:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קוביוסטוס 17/08/2017 00:59
    הגב לתגובה זו
    מדדי המניות בעולם עולים ועולים וממשיכים להחזיק מים רק בגלל שהבנקים הגדולים , הפדרליים והפרטיים המסחריים תומכים בהם בקנייה מסיבית של מניות , בהדפסת כסף ובריבית אפס או נמוכה מאוד . זאת הרצת המניות הגדולה בהיסטוריה שתגמר ללא ספק במוקדם או במאוחר בקריסה רבתית . קנו עכשיו בזול דולרים וזהב לבאות . כשהקריסה תתרחש תהיינה הזדמניות פז לקנות מניות טובות בזיל בזול !!!
  • 1.
    לא מעניין אותי דורט 16/08/2017 21:36
    הגב לתגובה זו
    העיקר להרוויח מחרידות בבורסות
  • מוטי 17/08/2017 06:43
    הגב לתגובה זו
    מה זה מוסיף לבורסה?
  • גבי 17/08/2017 09:21
    שורט ויקס לא שונה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: