איסוף סיסוקו
צילום: אתר רשמי מכבי תל אביב

נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?

4 המועדונים הגדולים הוציאו העונה מיליונים על רכש. כמה שילמו הקבוצות לשחקנים הזרים, האם מכבי תל אביב נדיבה ממכבי חיפה ומה המצב בבאר שבע ובית"ר?
 
איציק יצחקי | (1)

התחרות בין  מועדוני הכדורגל הגדולים בישראל נמצאת בשיאה. רוב הקבוצות עדיין לא השלימו את מצבת הזרים שלהן, ובכל זאת – נראה כי בחלק מהמקרים מושקעים סכומים גבוהים כדי להנחית גם זרים איכותיים, בתקופה לא פשוטה: חלק גדול מהעסקאות נופלות בגלל המלחמה ובכל זאת, יש נקודת אור – חלקן הצליחו להנחית כאן זרים ברמה גבוהה (לפחות לפי הרזומה שלהם) – ועכשיו נותר להם להוכיח שהם שווים את הכסף שהושקע בהם. אז כמה השקיעה כל קבוצה בזרים שלה?

מכבי תל אביב

מכבי תל אביב החתימה את קשר נבחרת מאלי, איסוף סיסוקו, מבורדו. מדובר בחוזה לשלוש שנים עם אופציית הארכה לעונה נוספת. הוא ירוויח כ-400 אלף אירו לעונה, כשלשם השוואה – ערן זהבי מרוויח כ-750 אלף והוא המשתכר הבכיר בקבוצה ובישראל.

מכבי תל אביב החתימה גם את הבלם טייריס אסנטה. הבלם בן ה-22 הגיע מדן האג, הוא שיחק בעברו בנבחרת הולנד הצעירה. הוא ירוויח כ-300 אלף אירו לעונה והוא נקנה תמורת כחצי מיליון דולר.

הקיצוני הנרי אדו (20), שחקן ההתקפה של ז'ילינה הסלובקית, ירוויח כ-150 אלף אירו לשלוש וחצי שנים, כשבנוסף הוא יקבל גם מענקים. מכבי תל אביב תשלם כ-750 אלף אירו.

מכבי חיפה

חיפה החתימה גם שני שחקנים יהודים, כשהבכיר בניהם הוא אלכסנדר סירוטה (השוער תומאס סולטאני הגיע בעלויות זניחות יחסית), שחתם על חוזה לשנה עם אופציית לרכישה בסיומה, בגובה 2.3 מיליון אירו, שתמומש אם ישותף ב-80 אחוז מהמשחקים. סירוטה בן ה-24, המתנשא לגובה 1.93 מטר, ירוויח כ-380 אלף יורו לעונה. בנוסף, חיפה שילמה עוד 500 אלף אירו על ההשאלה.

הפועל באר שבע

האדומים החתימו עד כה שני זרים, הראשון הוא החלוץ הקמרוני פול גריטה ארנולד (29) שמגיע מאל-פייסל מהליגה הסעודית, אך שיחק בעבר בצרפת ובמועדונים צנועים באנגליה וגם בשרלרואה הבלגית. הוא ירוויח כ-220 אלף אירו לעונה.

220 אלף אירו. פול גריטה ארנולד (הפועל באר שבע)

החלוץ קינגס קאנגווה שכבר שיחק בעבר בישראל וחתם בקבוצה ירוויח 250 אלף אירו לעונה. הוא הגיע מהכוכב האדום בה מיעט לשחק ורשם 3 בישולים, אליה עבר מקורטרייק הבלגית. לזמבי 28 הופעות בנבחרת ארצו.

בית"ר ירושלים

החתימה את פטריק טוואמסי, שחקן ההתקפה של מכבי נתניה לשעבר בן ה-30. הוא ירוויח 190 אלף אירו. שחקנים נוספים הם הבלם הצרפתי ז'אן מרסלן (24), ששיחק בבורדו בעונה החולפת. הוא הגיע ללא תמורה אך עם אחוזים ממכירה עתידית לטובת הצרפתים. הוא ירוויח 255 אלף אירו. הרכש הנוסף הוא סילבה קאני, שנרכש מאוסטריה וינה. בניגוד לשניים האחרים, הוא מחזיק בתעודת זהות ישראלית וגם חתם לארבע שנים. שחקן ההתקפה בן ה-21 שיכול לשחק בכנפיים וגם כחלוץ התחיל בבני יהודה ומשם עבר לאוסטריה. זה הביקור השני שלו בישראל. שכרו יהיה 120 אלף אירו, אך החל מהעונה הבאה הוא ירוויח כ-130 אלף.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסף 21/08/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
    עד 200 לזר אחרת לתת לישראלים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.