נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
התחרות בין מועדוני הכדורגל הגדולים בישראל נמצאת בשיאה. רוב הקבוצות עדיין לא השלימו את מצבת הזרים שלהן, ובכל זאת – נראה כי בחלק מהמקרים מושקעים סכומים גבוהים כדי להנחית גם זרים איכותיים, בתקופה לא פשוטה: חלק גדול מהעסקאות נופלות בגלל המלחמה ובכל זאת, יש נקודת אור – חלקן הצליחו להנחית כאן זרים ברמה גבוהה (לפחות לפי הרזומה שלהם) – ועכשיו נותר להם להוכיח שהם שווים את הכסף שהושקע בהם. אז כמה השקיעה כל קבוצה בזרים שלה?
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב החתימה את קשר נבחרת מאלי, איסוף סיסוקו, מבורדו. מדובר בחוזה לשלוש שנים עם אופציית הארכה לעונה נוספת. הוא ירוויח כ-400 אלף אירו לעונה, כשלשם השוואה – ערן זהבי מרוויח כ-750 אלף והוא המשתכר הבכיר בקבוצה ובישראל.מכבי תל אביב החתימה גם את הבלם טייריס אסנטה. הבלם בן ה-22 הגיע מדן האג, הוא שיחק בעברו בנבחרת הולנד הצעירה. הוא ירוויח כ-300 אלף אירו לעונה והוא נקנה תמורת כחצי מיליון דולר.
הקיצוני הנרי אדו (20), שחקן ההתקפה של ז'ילינה הסלובקית, ירוויח כ-150 אלף אירו לשלוש וחצי שנים, כשבנוסף הוא יקבל גם מענקים. מכבי תל אביב תשלם כ-750 אלף אירו.
מכבי חיפה
חיפה החתימה גם שני שחקנים יהודים, כשהבכיר בניהם הוא אלכסנדר סירוטה (השוער תומאס סולטאני הגיע בעלויות זניחות יחסית), שחתם על חוזה לשנה עם אופציית לרכישה בסיומה, בגובה 2.3 מיליון אירו, שתמומש אם ישותף ב-80 אחוז מהמשחקים. סירוטה בן ה-24, המתנשא לגובה 1.93 מטר, ירוויח כ-380 אלף יורו לעונה. בנוסף, חיפה שילמה עוד 500 אלף אירו על ההשאלה.הפועל באר שבע
האדומים החתימו עד כה שני זרים, הראשון הוא החלוץ הקמרוני פול גריטה ארנולד (29) שמגיע מאל-פייסל מהליגה הסעודית, אך שיחק בעבר בצרפת ובמועדונים צנועים באנגליה וגם בשרלרואה הבלגית. הוא ירוויח כ-220 אלף אירו לעונה.
220 אלף אירו. פול גריטה ארנולד (הפועל באר שבע)
החלוץ קינגס קאנגווה שכבר שיחק בעבר בישראל וחתם בקבוצה ירוויח 250 אלף אירו לעונה. הוא הגיע מהכוכב האדום בה מיעט לשחק ורשם 3 בישולים, אליה עבר מקורטרייק הבלגית. לזמבי 28 הופעות בנבחרת ארצו.
בית"ר ירושלים
החתימה את פטריק טוואמסי, שחקן ההתקפה של מכבי נתניה לשעבר בן ה-30. הוא ירוויח 190 אלף אירו. שחקנים נוספים הם הבלם הצרפתי ז'אן מרסלן (24), ששיחק בבורדו בעונה החולפת. הוא הגיע ללא תמורה אך עם אחוזים ממכירה עתידית לטובת הצרפתים. הוא ירוויח 255 אלף אירו. הרכש הנוסף הוא סילבה קאני, שנרכש מאוסטריה וינה. בניגוד לשניים האחרים, הוא מחזיק בתעודת זהות ישראלית וגם חתם לארבע שנים. שחקן ההתקפה בן ה-21 שיכול לשחק בכנפיים וגם כחלוץ התחיל בבני יהודה ומשם עבר לאוסטריה. זה הביקור השני שלו בישראל. שכרו יהיה 120 אלף אירו, אך החל מהעונה הבאה הוא ירוויח כ-130 אלף.- 1.יוסף 21/08/2024 10:26הגב לתגובה זועד 200 לזר אחרת לתת לישראלים
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
