נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
התחרות בין מועדוני הכדורגל הגדולים בישראל נמצאת בשיאה. רוב הקבוצות עדיין לא השלימו את מצבת הזרים שלהן, ובכל זאת – נראה כי בחלק מהמקרים מושקעים סכומים גבוהים כדי להנחית גם זרים איכותיים, בתקופה לא פשוטה: חלק גדול מהעסקאות נופלות בגלל המלחמה ובכל זאת, יש נקודת אור – חלקן הצליחו להנחית כאן זרים ברמה גבוהה (לפחות לפי הרזומה שלהם) – ועכשיו נותר להם להוכיח שהם שווים את הכסף שהושקע בהם. אז כמה השקיעה כל קבוצה בזרים שלה?
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב החתימה את קשר נבחרת מאלי, איסוף סיסוקו, מבורדו. מדובר בחוזה לשלוש שנים עם אופציית הארכה לעונה נוספת. הוא ירוויח כ-400 אלף אירו לעונה, כשלשם השוואה – ערן זהבי מרוויח כ-750 אלף והוא המשתכר הבכיר בקבוצה ובישראל.מכבי תל אביב החתימה גם את הבלם טייריס אסנטה. הבלם בן ה-22 הגיע מדן האג, הוא שיחק בעברו בנבחרת הולנד הצעירה. הוא ירוויח כ-300 אלף אירו לעונה והוא נקנה תמורת כחצי מיליון דולר.
הקיצוני הנרי אדו (20), שחקן ההתקפה של ז'ילינה הסלובקית, ירוויח כ-150 אלף אירו לשלוש וחצי שנים, כשבנוסף הוא יקבל גם מענקים. מכבי תל אביב תשלם כ-750 אלף אירו.
מכבי חיפה
חיפה החתימה גם שני שחקנים יהודים, כשהבכיר בניהם הוא אלכסנדר סירוטה (השוער תומאס סולטאני הגיע בעלויות זניחות יחסית), שחתם על חוזה לשנה עם אופציית לרכישה בסיומה, בגובה 2.3 מיליון אירו, שתמומש אם ישותף ב-80 אחוז מהמשחקים. סירוטה בן ה-24, המתנשא לגובה 1.93 מטר, ירוויח כ-380 אלף יורו לעונה. בנוסף, חיפה שילמה עוד 500 אלף אירו על ההשאלה.הפועל באר שבע
האדומים החתימו עד כה שני זרים, הראשון הוא החלוץ הקמרוני פול גריטה ארנולד (29) שמגיע מאל-פייסל מהליגה הסעודית, אך שיחק בעבר בצרפת ובמועדונים צנועים באנגליה וגם בשרלרואה הבלגית. הוא ירוויח כ-220 אלף אירו לעונה.
220 אלף אירו. פול גריטה ארנולד (הפועל באר שבע)
החלוץ קינגס קאנגווה שכבר שיחק בעבר בישראל וחתם בקבוצה ירוויח 250 אלף אירו לעונה. הוא הגיע מהכוכב האדום בה מיעט לשחק ורשם 3 בישולים, אליה עבר מקורטרייק הבלגית. לזמבי 28 הופעות בנבחרת ארצו.
בית"ר ירושלים
החתימה את פטריק טוואמסי, שחקן ההתקפה של מכבי נתניה לשעבר בן ה-30. הוא ירוויח 190 אלף אירו. שחקנים נוספים הם הבלם הצרפתי ז'אן מרסלן (24), ששיחק בבורדו בעונה החולפת. הוא הגיע ללא תמורה אך עם אחוזים ממכירה עתידית לטובת הצרפתים. הוא ירוויח 255 אלף אירו. הרכש הנוסף הוא סילבה קאני, שנרכש מאוסטריה וינה. בניגוד לשניים האחרים, הוא מחזיק בתעודת זהות ישראלית וגם חתם לארבע שנים. שחקן ההתקפה בן ה-21 שיכול לשחק בכנפיים וגם כחלוץ התחיל בבני יהודה ומשם עבר לאוסטריה. זה הביקור השני שלו בישראל. שכרו יהיה 120 אלף אירו, אך החל מהעונה הבאה הוא ירוויח כ-130 אלף.- 1.יוסף 21/08/2024 10:26הגב לתגובה זועד 200 לזר אחרת לתת לישראלים
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
