מטורף: מייקל ג'ורדן מכר את שארלוט הורנטס תמורת 3 מיליארד דולר
לאחר 13 שנים מכר ג'ורדן את חלקו מבעלות המועדון לאחר מבעלי השליטה בשארלוט וגם לאחר מבעלי השליטה באטלנטה. כמה זה שינה את הונו האישי?
מייקל ג'ורדן נחשב לכדורסלן הטוב בעולם וזאת לאחר קריירה מפוארת שכללה אליפויות ומשחקים גדולים. לאחר פרישתו החליט ג'ורדן לעבור לעמדת הבעלים ונראה כי כאן הוא הצליח הרבה פחות ונראה כי העידן הזה הגיע לסיומו.
שמח מחשבון הבנק שלו. ג'ורדן (צילום: טוויטר של ה-NBA)
על פי הדיווחים בארה"ב הגיע ג'ורדן לסיכום על מכירת הבעלות של קבוצת, שארלוט הורנטס, תמורת 3 מיליארד דולר. כבר לפני שלושה חודשים פרסמנו, על שיחות בין ג'ורדן לבין אנשי עסקים, גייב פלוטקין וריץ' שנל, וכעת זה הגיע לכדי סיכום. ג'ורדן רכש את זכויות הניהול בהורנטס ב-2010 תמורת 275 מיליון דולר.
ב-2019 מכר ג'ורדן חלק ממנויותיו לשני אנשי עסקים- גייב פלוטקין ודניאל סנדהיים. כעת פלוטקין צפוי להגדיל את זכויות הניהול שלו במועדון ומעוניין לרכוש את כל מנויותיו של ג'ורדן עם איש עסקים נוסף-ריק שנאל. הונו של פלוטקין מגיע לכ-7.8 מיליארד דולר.
האחרון נחשב לבעל השליטה בקבוצת אטלנטה הוקס, אבל נמצא שם עם אחוזים בודדים וכעת ברצונו לבעל השליטה מוביל ביחד עם פלוטקין. למרות שג'ורדן הגיע לפני עשור לשארלוט, הוא לא הצליח להפוך אותה לקבוצה משמעותית בליגה הטובה בעולם ותחתיו הגיעה הקבוצה רק שלוש פעמים לשלב הראשון של הפלייאוף. גם ערכו של המועדון לא עלה בתקופתו של ג'ורדן כאשר היא מדורגת במקום ה-27 מתוך 30 קבוצות ב-NBA. שארלוט סיימה את העונה האחרונה במאזן של 27 ניצחונות מול 55 הפסדים ומדובר במאזן השני הגרוע בליגה.
כתוצאה מכך תקבל שארלוט בחירה שנייה בדראפט שייערך בשבוע הבא בעיר ברוקלין. ג'ורדן חגג בחודש פברואר יום הולדת 60. הוא נחשב לגדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים וזאת למרות שהוא מדורג רק שלישי ברשימת הקלעים הגדולים. לפני שלוש שנים הערך מגזין "פורבס" כי הונו של ג'ורדן מגיע לכ-2.2 מיליארד דולר וכעת על פי ההערכות הונו צפוי להיות מוכפל.
ההצלחה הכספית של ג'ורדן הגיעה השבוע גם ממכירות פומביות. כידוע המכירות הפומביות בארה"ב הפכו בשנים האחרונות לאייקון מכירה מלהיב - בעיקר בכל הקשור לשחקני הכדורסל וכוכבי ה-NBA. בראש הרשימה נמצא מייקל ג'ורדן. ביום השנה ה-25 לזכייה האייקונית שלו ג'ורדן במשחק 6 של גמר ה-NBA ב-1998, נעלי הספורט שנעל עונה אחת קודם לכן ב"משחק השפעת" הידוע לשמצה, נמכרו ביותר ממיליון דולר.
- 2.שקשוקה 18/06/2023 15:03הגב לתגובה זוקשה ואז מה השווי והצורך של אותו נכס-אדם-פריט
- 1.קוקו 17/06/2023 09:15הגב לתגובה זוקנה לפי שווי של 1.7 מיליארד
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
