חיים אטקין: "מספיק לפמפם שיש מחסור בדירות בישראל - לא בנו ככה כבר 20 שנה"

שמאי המקרקעין מסמן 2 מקומות עם מחירי דירות בועתיים, ומסביר האם היה קונה היום דירה
|
(41)
חיים אטקין, צילום: יח"צ

בחודש שעבר פרסמה קרן המטבע העולמית כי מחירי הדירות בישראל גבוהים ב-30% ממחיר שיווי המשקל ארוך השנים, אך ציינה כי אין מדובר בבועה לאור המחסור האמיתי בדירות. 

שמאי המקרקעין חיים אטקין מתייחס לאמירה השנויה במחלוקת, מותח ביקורת חריפה על נתוני מחירי הדירות המעוותים של משרדי הממשלה ומשיב על השאלה - מתי נראה שינוי כיוון במחירי הדירות. 
 
צילום ועריכה: גילי מייזלר

תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    חיים אטקין היקר
    לחיים אטקין 24/07/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד כיף ונחמד לשמוע ממך. אתה איש יקר.
    סגור
  • 28.
    מחירי הדירות ירדו הרבה ומהר יותר ובמיוחד בתל אביב (ל"ת)
    שמאי מקרקעין 11/10/2015 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    מאמר בגוגל "יזמות קטנה בנדל"ן למגורים" - מומלץ
    יזמות קטנה בנדל"ן 09/10/2015 17:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להבין את השוק
    סגור
  • לא נמאס לך להריץ נדלן??? אה????????????. (ל"ת)
    אה???????.. 09/10/2015 22:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    חפשו בגוגל ותקראו "נדל"ן, קולומבוס וחשיבה רחוקה" ******
    קולומבוס 09/10/2015 11:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להסתכל קדימה
    סגור
  • טען עוד
  • תודה למגיב 26 על המאמר המצוין. חיפשתי בגוגל וקראתי
    אחלה מאמר 09/10/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש לאנשים נטייה להסתכל רק 2 צעדים קדימה
    סגור
  • תפסיק לשווק את עצמך ולהגיב לעצמך. כבר מכירים את החרטא (ל"ת)
    הבנו אותך יא משקיע 09/10/2015 22:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 25.
    כמוהו דיברו "מומחים" גם לפני 3/4/5/ שנים, ומה קרה? דבר
    ישראלי 08/10/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אחד שממש לא מסכים לו זה באר שבע. מחירי הדירות שם עלו כמו בכל הארץ ומעט יותר, אבל, רק שם יש עוד פוטנציאל לעליות. עיר הבהדים, מרכז התיקשוב, מרכז המודיעין, מרכז ההיטק והסייבר, כל אלה יביאו עוד אוכלוסיה וברמה גבוהה לעיר הדרומית. רק שם יש פוטנציאל בעוד שבשאר המקומות תהיה לדעתי עצירה. כולל תל אביב שהגיעה לרמת מחיר מטורפת שלא תעלה עוד.
    סגור
  • 24.
    הוא ממש מדבר כמוני שאני מדבר אל אחרים
    ישרפ 08/10/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ומסביר להם בדיוק את אותם הדברים. מצחיק שהם לועגים לי ואומרים לי שאני לא מציאותי. 8 שנים של עליות מחירים ללא סיבה אמיתית. אולי יש מעט מחסור - אבל תסתכלו על כמות המנופים שקיים בכל מקום. בבאר יעקב בונים כמו שאף פעם לא בנו. גם ברחובות, בראשון לציון ובחולון. בערים הללו בונים שכונות מגדלים שלמות. פעם היו בונים בניין עם 7 קומות והיום בונים 20+ קומות עם הרבה יותר מגדלים. אם הייתה סיבה אמיתית לעליית המחירים הזו אז הייתי מוכן לשמוע. אבל הם די עלו מהאוויר. תשומת הבניין, שכר העובדים ושאר הדברים עלו מ 2008 - אבל לא ב 100% ורחוק משם. מה שקורה היום זה סוג של ספקולציה ו"מדד הפחד" של הציבור הוא זה שמשחק תפקיד עיקרי. מזל ששמאי מקרקעין וקרן המטבע העולמית בדעה שלי - אני מרגיש דביל שצוחקים עליי אנשים ורצים לקנות דירות בכל מחיר.
    סגור
  • 23.
    הכתבה זהה לסרטון "המחסור בדירות הצליחו לעבוד עליכם" (ל"ת)
    @@@ ממליץ לראות @@@ 08/10/2015 08:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 22.
    אין דין ת"א ר"גבעתיים כדין מחניים וקריותיים (ל"ת)
    דווקא מפמפם 08/10/2015 00:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 21.
    המחירים ירדו? מכור חלק מהדירות שלך
    קליפ 07/10/2015 22:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כנס לבורסה. תימחק באופציות או אצל תשובה
    סגור
  • 20.
    כדי שהמצב ישתנה חייבת להיות אינפלצייה ועליית ריבית..
    מממ 07/10/2015 22:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על פי דעתי המצב הולך להשתנות בקרוב אם העלייה האחרונה בסחורות ועלייה במחיר הדלק ולאחר מכן החשמל המים והסחורות וחוזר חלילה והנגידה לא תוכל לעמוד מנגד בלי להעלות את הריבית ונפילה במחירי הדיור .גם המצב הביטחוני יוסיף כמה להבות למדורה שבדרך...
    סגור
  • 19.
    קשקוש אחד גדול
    ניר 07/10/2015 21:59
    הגב לתגובה זו
    4 11
    מחיר שיווי משקל נקבע רק ע״י ביקוש והיצע שיעור מס׳ 1 במיקרו כלכלה . אין דבר כזה מחיר גבוה ממחיר שיווי משקל!! אם המחיר גבוה הביקוש ירד! הבעיה שאף אחד לא מדבר עליה היא הביקוש !! אוכלסיית מדינת ישראל גדלה בקצב מטורף ילודה של 3.7 הכי גבוה בעולם.. ובהתאם הביקוש גדל והביקוש גדול מההיצע המחיר תמיד אבל תמיד יעלה ! ולא משנה התערבות ממשלתית.. אוכלסיית מדינת ישראל בקצב הנוכחי צפוייה להכפיל את עצמה וזה אומר עוד הרבה מאוד בתים!!! אז אל תקנו את השטויות האלו המחירים ימשיכו להמריא
    סגור
  • לניר
    מיקרו-כלכלה 09/10/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דע להבדיל בין מחיר לבין שווי. חיים מדבר על שווי והוא צודק. המחירים מנופחים משווים האמיתי, ובהחלט יש מחיר גבוהה משווי המשקל , והוא בשווי משקל מלאכותי. מצטער, לא נעצרתי במבוא למיקרוכלכלה.
    סגור
  • מקרקעין הוא לא כמו כל סחורה- הוא מתנהל כמו הבורסה (ל"ת)
    הכללים שונים 08/10/2015 06:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    לבעיית הדיור.
    מסתמן פתרון 07/10/2015 19:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כאשר יסתיים גל האלימות והטרור יתברר שערבים רבים "נעלמו מהנוף" !
    סגור
  • 17.
    דחפו את הנדלן עד לקצה הבלתי אפשרי !!! (ל"ת)
    מדהים !!! 07/10/2015 19:06
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 16.
    מאמר חובה בגוגל - "פחד לקנות דירה" *********
    פחד לקנות דירה 07/10/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    5 8
    מאוד מומלץ
    סגור
  • מספיק לפמפם את זה תמידדדדד (ל"ת)
    יניב 07/10/2015 21:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • I liked the article (ל"ת)
    good reading 07/10/2015 18:20
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • קראתי את המאמר המוצלח שהמלצת עליו (ל"ת)
    תודה למגיב 16 07/10/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • אתה גם מגיב לעצמך? (ל"ת)
    נו באמת 07/10/2015 23:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 15.
    צודק בכל פימפום והמפמפם הוא ביבי עצמו !!!
    בושה !!! 07/10/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כחלון בתור שר אוצר נותן יד לפשע ויסותי !!!
    סגור
  • 14.
    מחירי הדיור לא שפויים. די לפרסומת של סוחרים! (ל"ת)
    צביצ 07/10/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 13.
    קיים עודף היצע בפריפריה של דירות ומנגד מציגי נתוני תא (ל"ת)
    מפמפמים תציבור 07/10/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 12.
    לא בונים?
    שלמי 07/10/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    5 3
    התקשורת מפמפמת שלא בונים,התקשורת השמאלנית,של נוני.ידיעות אחרונות.
    סגור
  • 11.
    בונים בפריפריה ובפתח תקווה חחחחח (ל"ת)
    בניה 07/10/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    המדינה לא רוצה להוזיל את מחיר הדיור בישראל
    יוסי 07/10/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    7 11
    צריך להצמיד את הצלחתו של כחלון להוזלת מחירי הדיור אם כחלון יוזיל את הדיור יקבל 25 מנדטים ואם המחירים ישארו כמצבם היום כחלון יקבל שני מנדטים בקושי ולא יעבור את אחוז החסימה תתחיל להבין כחלון שהציבור הצמיד אותך למחירי הדיור הוזלה משמעותית תרים אותך המצב הקיים או עליה יוריד אותך לאפס מנדטים בבחירות הבאות! התרון להוזלת הדירות הוא אחד ויחיד ...לגרום לכל מי שייש לו יותר מדירה אחת למכור אותה ע"י מס חודשי גבוהה של 5000 שקל לא תיהיה להם ברירה אלא להוציא את הדירות למכירה ובכך שוק הדירות יוזל משמעותי....(עכשיו העניין האם הממשלה מעוניינת להוזיל תדירות או לא)?
    סגור
  • וארה"ב רצתה שמחירי הדיור יירדו? מה זה הבולשיט הזה
    משתגע מטמבלים 07/10/2015 16:38
    הגב לתגובה זו
    11 4
    "המדינה לא רוצה"? ממתי מחירים לא יורדים כי גורם זה או אחר לא רוצה שהם יירדו? על כוחות שוק שמעת? כשהריבית תעלה אתה תראה איך מחירי הדיור לא רק יורדים אלא נוחתים.
    סגור
  • 9.
    חחח... יש מחסור בדיוק מכיוון שלא בנו כך 20 שנה
    קלקלן 07/10/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
    2 11
    איזה חוסר הבנה ובלבול בין משתנה זרם למלאי
    סגור
  • 8.
    מחירי הדירות,
    שם 07/10/2015 14:48
    הגב לתגובה זו
    21 6
    כל הכבוד! סוף כל סוף נמצא שמאי עם יושרה מקצועית שמנתח את המצב לאשורו , ללא פניות כאלה ואחרות.
    סגור
  • 7.
    במדינת הפימפומים, הנפילה בסוף תהיה חזקה מאוד (ל"ת)
    צדיק 07/10/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 6.
    סוף סוף צדיק אמיץ שצועק שהמלך הוא עירום
    ותיק בתחום 07/10/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    15 3
    השוק לקראת מפולת של 30% תוך 3 שנים . להתראות בסוף 2018 .....
    סגור
  • 5.
    שטויות במיץ
    אורח 07/10/2015 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 19
    קיים היצע הגדול מאז קום המדינה - תן לי לחדש לך כי יש גם צד של ביקוש ועם גידול האוכלוסיה כך מספר הדירות המבוקשות גדל. צריך להסתכל על שני צידי המשוואה.
    סגור
  • מה שאתם שוכחים לקחת במשוואה
    מיקרו-כלכלה לא מספיק 09/10/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה את הנתק בין המשכורות למחיר הדירה. אולי הביקוש גדול מההיצע (והשווי משקל מלאכותי) אבל המשך עליית מחירים דרסטתי לא יוכל להתקיים לאורך זמן , פשוט מאוד כי לאנשים ייגמר הכסף. ושלא נדבר על היום שבו הריבית תתחיל לעלות. ראה את דבריו של פרופ' ירון זליכה.
    סגור
  • 4.
    סוף סוף מישהו שמדבר לעניין
    גיא 07/10/2015 14:36
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אולי לפני 5-7 שנים לא בנו מספיק, אך כיום לא נראה שיש מחסור חמור בדירות. מחסור אמיתי היה מלווה בעלייה בשיעור דומה גם של שכר הדירה ובתופעות של זוגות שגרים אצל ההורים וכו'. הריבית הנמוכה ניפחה את המחירים, וכשהיא תעלה בחזרה מחירי הדירות ירדו בהתאם. הוא צודק גם בהפרדה של תל אביב מרוב המקומות. המחירים בת"א, כנראה יישארו דומים גם בעתיד.
    סגור
  • 3.
    שטויות, מחירי הדירות רק יעלו, במרכז יש מחסור ממשי (ל"ת)
    תום 07/10/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 12
    סגור
  • 2.
    מי שקונה היום דירה מטומטם, במיוחד בחריש