אינטל שוב מאכזבת בדוחות ונופלת ב-6% במסחר המאוחר
אינטל פספסה בשורה העליונה והתחתונה וגם התחזית לרבעון הבא לא טובה - החברה צופה מעבר מפתיע להפסד בשורה התחתונה והכנסות נמוכות מהצפי; הפספוס של אינטל גורר ירידות של 1-2% גם ב-AMD ובאנבידיה
ענקית השבבים אינטל INTEL CORPORATION שוב מאכזבת את המשקיעים - וצריך לומר שמראש הצפי של האנליסטים מהחברה לא היה גבוה. החברה הרוויחה 10 סנט למניה, על הכנסות של 14 מיליארד דולר (רבעון רביעי ברציפות של ירידה בהכנסות וירידה שנתית של 32%), מתחת צפי האנליסטים לרווח של 18 סנט למניה על הכנסות של 14.5 מיליארד דולר.
אבל הבעיות לא מסכמות כאן - אינטל צופה המשך ירידה גם ברבעון הבא. החברה צופה הכנסות של 11 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק ציפה שתדווח על הכנסות של 13.76 מיליארד דולר. בשורה התחתונה אינטל צופה מעבר - מפתיע - להפסד של 15 סנט למניה, בעוד האנליסטים צפו לה רווח של 20 סנט למניה.
למעשה, אינטל פספסה ברבעון כמעט בכל פרמטר אפשרי. התוצאה היא נפילה של 6% באפטר מרקט. גם בחלוקה למגזרים היא פספסה, וגם ברמת המרווח הגולמי החברה רשמה מרווח של 43.8% מההכנסות, כאשר האנליסטים ציפו ל-44.8%. המרווח התפעולי עמד על 4.3% בלבד, לעומת הצפי ל-6.1%. החברה גם רשמה תזרים מזומנים חופשי של 3.06 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-3.1 מיליארד. הפספוס של אינטל מוריד גם את מניית AMD ב-2.4% ואת מניית אנבידיה ב-1.2%.
פט גלסינגר מנכ"ל החברה אמר בתגובה לדוחות: "בשנת 2023, נמשיך לנווט את האתגרים לטווח הקצר תוך שאיפה לעמוד בהתחייבויות ארוכות הטווח שלנו, כולל אספקת מוצרים מובילים, תוך ייצור בקנה מידה גדול". האמירה הסתמית הזו כמובן לא מעודדת במיוחד את המשקיעים.
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החולשה באינטל נמשכת כבר כמה רבעונים. כך למשל, כבר ברבעון הקודם דיווחה אינטל שהביקוש למחשבים נייחים נמצא בירידה - משלוחי מחשבים ניידים ירדו ב-28% ברבעון הקודם לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כעת מדובר על נפילה של 36% בהכנסות המגזר ל-6.63 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-7.68 מיליארד דולר. המקום המעודד היחיד בדוחות היה מגזר ה-Datacenter וה-AI (שבבים לשרתים, זיכרון) שרשם אמנם נפילה של 33% להכנסות של 4.3 מיליארד דולר, אבל מעל הצפי ל-4.1 מיליארד דולר.
מגזר מוצרי הרשת, Network and Edge, סבל גם הוא מירידה של 1% והחברה הכניסה בו 2.06 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-2.22 מיליארד דולר.
נקודת אור נוספת אצל אינטל היא חברת מובילאיי מובילאיי הישראלית של פרופ' אמנון שעשוע שאותה רכשה אינטל ב-2017 והנפיקה לאחרונה בחזרה לבורסה: אצל מובילאיי ההכנסות זינקו משנה לשנה ב-58%, כאשר היא רשמה הכנסות של 565 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-536 מיליון דולר. מובילאיי רשמה רווח מתואם של 27 סנט למניה, טוב מצפי האנליסטים ל-17 סנט למניה. החברה סיימה את השנה עם מזומנים של 546 מיליון דולר מפעילות שוטפת; המאזן התחזק ל-1 מיליארד דולר, ללא חובות (לניתוח הדוח לחצו כאן)
הדוח החלש של אינטל מתכתב עם תחזיות האנליסטים המוקדמות. אנליסט השבבים של סיטי, כריס דנליי, כתב מוקדם יותר: "מצפים מאינטל לדבר על התאוששות בחצי השני שלה, אבל לא באמת מאמינים שזה יקרה לפני 2024. ההערכות שלנו משקפות זאת". על פי הערכת חברת המחקר IDC משלוחי המחשבים בעולם ירדו ביותר מ-5% השנה.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
מוקדם יותר השבוע, האנליסט כריסטופר רולנד פרסם דירוג השלילי על מניית אינטל, ואמר כי ההאטה בהוצאות הטכנולוגיות הארגוניות תשפיע. "אנו מאמינים ששנת 2023 נותרה בסיכון מכיוון שהחולשה נמשכת ברבעון הראשון". גם הוא מצפה לדוחות מאכזבים.
מניית אינטל ירדה ב-42% במהלך 12 החודשים האחרונים למחיר של 30 דולר המבטא שווי שוק של 124 מיליארד דולר. המניה איבדה 54% מאז השיא שרשמה בחודש מרץ 2021.
- 3.קרייג בארט 28/01/2023 19:44הגב לתגובה זובעבר הרחוק כשאינטל הייתה בפוקוס המטרה היחידה של אינטל הייתה : " להעלות את הערך של המנייה בעבור מחזיקי המניות " היום המטרה של אינטל היא " הכלה שיוויון " ועוד כל מיני רעיונות פרוגרסיבים הזויים. במקום להתמקד במישור העיסקי הטכנולוגי היא מקדמת אג'נדה פרוגרסיבית קיצונית בקרב עובדיה.
- 2.חביב 27/01/2023 11:28הגב לתגובה זותם עידן אינטל
- 1.בשבוע שבו עובדי הייטק יצאו לכיכר החברות ירדו למרתף (ל"ת)יותם 27/01/2023 09:37הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
