דורון גרסטל מנכ"ל חברת פריון
צילום: פריון
דוחות

פריון מעלה תחזית לשנה כולה; ההכנסות השנה יסתכמו ב-400 מיליון ד'

רווח נקי של 7 מיליון דולר על הכנסות של 90 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה - מעל צפי להכנסות של 86 מיליון דולר
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק 1.07%  הדואלית עקפה את התחזיות ברבעון הראשון עם צמיחה של 36% בהכנסות ל-89.8 מיליון דולר; מעלה תחזיות ל-2021. הכנסות פעילות הפרסום באתרי התוכן וברשתות החברתיות זינקו ב-61% לעומת הרבעון המקביל;  צופה לסיים את השנה עם צמיחה של כ-22% בהכנסות לכ-400 מיליון דולר.

החברה המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, מציבה יעד הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר לפני המועד המקורי - 2023.

מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל, אמר עם פרסום התוצאות: "מגוון המוצרים שלנו בערוצי הפרסום השונים והיכולת הייחודית לייצר הכנסות הן מצד המפרסמים והן מצד אתרי התוכן - היו גורמי המפתח לצמיחה המואצת בהכנסות, שהחלה ב-2020. התנופה החזקה שלנו נמשכה ברבעון הראשון עם צמיחה של 36% בהכנסות הכוללות, וגידול של 61% בהכנסות מפרסום באתרי תוכן וברשתות החברתיות, בהשוואה לרבעון המקביל. השגנו זאת תוך שמירה על רווחיות חזקה ותזרים מזומנים חיובי".

גרסטל הוסיף: "המשך התנופה ואימוץ חזק של הטכנולוגיה שלנו, מאפשר לנו להעלות את תחזית ההכנסות השנתית לכ-400 מיליון דולר, המשקפת צמיחה שנתית של יותר מ-20% זו השנה השנייה ברציפות. בנוסף, אנו מחויבים לספק ערך משמעותי לבעלי המניות ולהשגת היעד האסטרטגי - הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר לפני המועד המקורי שהצבנו ל-2023". 

זינוק בהכנסות מפרסום הכנסותיה של פריון ברבעון הראשון גדלו ב-36% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-89.8 מיליון דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 86.2 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 61% (או 32% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן וברשתות חברתיות, הגידול בחוזי הפרסום בטלוויזיות החכמות, וכן הסינרגיה מפעילויות ContentIQ ו-PubOcean, שנרכשו ב-2020.

במהלך הרבעון הראשון השיקה פריון מערכת תוכנה מתקדמת למדידת יעילות קמפיינים ברשתות חברתיות. פריון מסרה כי המערכת החדשה, המוצעת כשירות בתשלום, כבר סופקה ל-7 לקוחות.

גידול של 45% במספר החיפושים ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-22% כתוצאה מגידול משמעותי במספר החיפושים בבינג של מיקרוסופט ובמנועי חיפוש אחרים. במהלך הרבעון הראשון גדל מספר החיפושים היומי הממוצע ב-45% לעומת הרבעון המקביל והגיע לשיא של 17.7 מיליון חיפושים ביום. עלויות רכש לקוחות ומדיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-54.9 מיליון דולר, כ-61% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-36.1 מיליון דולר, או 55% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הגידול בשיעור עלויות הרכש מסך ההכנסות נובע בעיקר מרכישות CIQ ו-PubOcean ומשינוי בתמהיל המוצרים.

קיראו עוד ב"גלובל"

הרווח הנקי של פריון ברבעון הראשון גדל ב-148% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-3.3 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-41% ל-7 מיליון דולר, כ-8% מסך ההכנסות.

ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון גדל ב-41% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-8.8 מיליון דולר, כ-10% מההכנסות. בשורה התחתונה, גדל הרווח למניה ב-80% והסתכם ב-9 סנט, 7 סנט מעל תחזיות האנליסטים. ואילו הרווח למניה על בסיס Non-GAAP גדל ב-12% והסתכם ב-19 סנט.

קופת המזומנים: 128 מיליון דולר, ללא חוב תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון הראשון גדל ב-440% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-13.5 מיליון דולר. במהלך הרבעון הראשון פרעה פריון את יתרת החוב לבנקים, וסיימה את הרבעון עם קופת מזומנים ופיקדונות לטווח קצר של 128 מיליון דולר, ללא חוב. התחזית ל-2021: הכנסות של 390-410 מיליון דולר.   בהתבסס על תוצאות הרבעון הראשון והצפי להמשך השנה, מעלה פריון את תחזיותיה ל-2021. החברה צופה לסיים את השנה עם הכנסות של 390-410 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם של 39-41 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 370-380 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 37-38 מיליון דולר. התחזית המעודכנת משקפת צמיחה שנתית של כ-22% בשורת ההכנסות וב-EBITDA המתואם.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה