אדם נוימן
צילום: gettyimages

התרגיל של סופטבנק ו-WeWork לא עבד - הציבור לא "אכל את הלוקש" וסופטבנק מכניסה את היד לכיס

סופטבנק ו-WeWork ניסו להנפיק את חברת חללי העבודה לפי שווי של 47 מיליארד דולר - הם חשבו שהפראיירים יקנו הכל. אבל הפלופ התגלה וסופטבנק תשקיע בחברה לפי שווי של 7-8 מיליארד דולר
ערן סוקול | (9)
נושאים בכתבה אדם נוימן

סופטבנק שבשליטת המיליארדר מסיושי סאן, כבר השקיעה מעל 10 מיליארד דולר ב-WeWork של אדם נוימן, אבל לאחר הכישלון בהנפקה בוול-סטריט לפי שווי של 47 מיליארד דולר, ובהמשך גם לפי שוויים נמוכים בהרבה, היא נאלצת להמשיך לממן את חברת חללי העבודה.

אלא שזה לא יהיה לפי שווי של 47 מיליארד דולר - היא צפויה על פי הדיווחים להשקיע 4-5 מיליארד דולר לפי שווי של 7-8 מיליארד דולר, ובכך היא למעשה תשתלט כמעט לחלוטין על החברה. כן, רק לפני חודש דיברו על הנפקה לפי שווי של 47 מיליארד דולר. שעכשיו השווי כבר מכווץ ב-80%, ובפועל אין לשווי הזה הרבה משמעות - סופטבק חייבת להזרים את הסכום הזה אחרת כל ההשקעה תרד לטמיון. עם זאת, השווי הזה רק מוכיח שמדובר בפלופ גדול - חברת חללי העבודה שהפסידה מיליארדים והיתה עם גירעון בהון העצמי לא היתה שווה עשרות מיליארדים. 

על פי ההערכות אדם נוימן יוותר עם החזקה יחסית נמוכה של כ-10%-15% בחברה. נוימן רק נזכיר מימש לפני שלושה חודשים מניות בסכום של 700 מיליון דולר.

כאן בביזפורטל הדגשנו והסברנו באופן שוטף בחודשים האחרונים ולמעשה כבר למעלה משנה כי מדובר בבלון שסופו להתפוצץ.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כך עובדים על "משקיעים". מזכיר מאוד את 2008. (ל"ת)
    לירות למנהלים בראש 22/10/2019 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לרון 22/10/2019 16:36
    הגב לתגובה זו
    פרוש השם "האדם החדש" והמשמעות הגאון,באמת גאון,שעושה זהב מאויר,תחשבו על השנים שעברו עד שוורן באפט הפך לגורו ומה היה צריך לעבור לשם כך,ו"האדם החדש" הפראיריות עלינו רבותי,כזכור אמרתי ואני עדיין אומר לא להתקרב להנפקות המתבצעות בשוק גבוה!
  • 5.
    עוד ממזר 22/10/2019 13:52
    הגב לתגובה זו
    הפך מילארדר. מכלום. ושהחברה תלך לעזעזל. שיחק אותה המעשן קנביס הזה. רק בן 20 וקצת.
  • רונן 24/10/2019 09:07
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם בן 40 והחברה קיימת 10 שנים !!!
  • 4.
    ארז 22/10/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    למה הכתבה לא מפרטת אותם
  • 3.
    ערן 22/10/2019 09:10
    הגב לתגובה זו
    סופטבנ אכלה אותה היא לא ניסתה להאכיל אבל אצלכם הכל הפוך
  • עוד טמבל עם מקלדת 22/10/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    אז ניסו להשחיל ב 47 מיליארד ? או לא ??
  • 2.
    WeWorkOnYou (ל"ת)
    Softly 22/10/2019 09:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנהל אשראי בכיר 22/10/2019 08:51
    הגב לתגובה זו
    בעייתיים. אל תדאגו להנהלה הבכירה של הבנקים. גם בגין האשראים הלא טובים שנתנו הם יזכו לבונוס מכובד.הציבור ישא בנטל וישלם עמלות ודמי ניהול גבוהים יותר. מה דעתך רקפת?
וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן

שער הדולר מזנק ב-1.1%, קמטק תזנק מחר במעל 12%

צוות גלובל |

במסחר דליל במיוחד מזנק שער הדולר ב-1.1% ל-3.32 שקלים לדולר. דולר שקל רציף 0.03%  

נזכיר שיש מתאם הפוך בין הכיוון בוול סטריט לבין הכיוון בשער הדולר. כאשר יש ירידות בוול סטריט הערך הדולרי של החשיפה יורד והגופים המוסדיים קונים דולרים וההיפך. היום הם בצד הקונים ובאין מוכרים - שער הדולר מזנק. כמו כן, יש חשש מסוים שהעיכובים בהחזרת גופות החללים יובילו להמשך המערכה בעזה, וזה מגדיל את אי הוודאות והרצון להחזיק נכסים שנתפסים כבטוחים כמו הדולר והזהב.  


מניית קמטק קמטק 0%  מזנקת בוול סטריט ב-3%, והיא בפער ארביטראז' חיובי מרשים של 12% 


סקירת וול סטריט - הירידות במדדים מתמתנות; צים קופצת ב-4%, קאמטק עם 3%



מוקדם יותר היום: 

החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה. החשש מהחמרה במשבר בין טראמפ לשי בין ארה"ב לסין עולים מדרגה כשסין של שי הגבילה חברות ספנות של ארה"ב מלפעול מול חברה בקוראיה הדרומית - שי לא מוותר - מגבלות על חברות ספנות אמריקאיות; החוזים יורדים. הירידות החלו כבר בבוקר בשווקי אסיה, התרחבו לאירופה ומגיעות לשוק האמריקאי כשהנאסד"ק מוביל את הירידה עם מינוס 1.3%.  

מטוס יונייטד איירליינס איירבוס
צילום: airbus

"מניית יונייטד איירליינס תזנק פי 3 תוך שנתיים"

האנליסט הבכיר שצופה מהפכה בענף התעופה; שוק הפרימיום מניע צמיחה, והמחסור במטוסים מעלה את המחירים

רן קידר |

תחזית דרמטית לענף התעופה: ג'ק וודרוף, מייסד קרן הגידור קנדלסטיק קפיטל ובוגר קרן סיטדל, מעריך שמניית יונייטד איירליינס תזנק פי 2.5 עד פי 3.5 בתוך 18-24 חודשים. התחזית האגרסיבית נחשפה בכנס ההשקעות היוקרתי של ג'יי.פי מורגן וקרן רובינהוד.

וודרוף טוען כי השוק טרם תמחר במלואו את השינויים המבניים העמוקים שעובר ענף התעופה. "המעבר למודל עסקי חדש, המתמקד בנוסעי פרימיום ובשירותי יוקרה, יוצר הזדמנות השקעה יוצאת דופן". לטענתו, חברות תעופה מסורתיות כמו יונייטד ודלתא נמצאות בעמדה אידיאלית לנצל את המגמה.

הגורם המרכזי לאופטימיות הוא הצמיחה המואצת בביקוש לטיסות פרימיום. נוסעים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה בוחרים יותר ויותר במחלקות עסקים ומחלקות ראשונות, גם בטיסות פנימיות קצרות. התופעה מאפשרת לחברות המסורתיות להעלות מחירים ולשפר את שולי הרווח, בעוד חברות הלואו-קוסט נאבקות להישאר רלוונטיות.

הדוח הרבעוני האחרון של יונייטד מציג תמונה מורכבת. ההכנסות הכוללות עלו ב-2.6% לעומת הרבעון המקביל - נמוך באחוז מהתחזיות. עם זאת, המגזרים האסטרטגיים מציגים ביצועים מרשימים: ההכנסות ממושבי פרימיום זינקו ב-6%, ותוכניות הנאמנות רשמו צמיחה של 9%.

החברה צופה רבעון רביעי חזק במיוחד עם שיא הכנסות חדש, מה שמחזק את הערכות וודרוף לגבי המשך מגמת הצמיחה. "המספרים הגולמיים אולי לא מרשימים, אבל המגמות הבסיסיות חזקות מאוד",