אדם נוימן
צילום: gettyimages

התרגיל של סופטבנק ו-WeWork לא עבד - הציבור לא "אכל את הלוקש" וסופטבנק מכניסה את היד לכיס

סופטבנק ו-WeWork ניסו להנפיק את חברת חללי העבודה לפי שווי של 47 מיליארד דולר - הם חשבו שהפראיירים יקנו הכל. אבל הפלופ התגלה וסופטבנק תשקיע בחברה לפי שווי של 7-8 מיליארד דולר
ערן סוקול | (9)
נושאים בכתבה אדם נוימן

סופטבנק שבשליטת המיליארדר מסיושי סאן, כבר השקיעה מעל 10 מיליארד דולר ב-WeWork של אדם נוימן, אבל לאחר הכישלון בהנפקה בוול-סטריט לפי שווי של 47 מיליארד דולר, ובהמשך גם לפי שוויים נמוכים בהרבה, היא נאלצת להמשיך לממן את חברת חללי העבודה.

אלא שזה לא יהיה לפי שווי של 47 מיליארד דולר - היא צפויה על פי הדיווחים להשקיע 4-5 מיליארד דולר לפי שווי של 7-8 מיליארד דולר, ובכך היא למעשה תשתלט כמעט לחלוטין על החברה. כן, רק לפני חודש דיברו על הנפקה לפי שווי של 47 מיליארד דולר. שעכשיו השווי כבר מכווץ ב-80%, ובפועל אין לשווי הזה הרבה משמעות - סופטבק חייבת להזרים את הסכום הזה אחרת כל ההשקעה תרד לטמיון. עם זאת, השווי הזה רק מוכיח שמדובר בפלופ גדול - חברת חללי העבודה שהפסידה מיליארדים והיתה עם גירעון בהון העצמי לא היתה שווה עשרות מיליארדים. 

על פי ההערכות אדם נוימן יוותר עם החזקה יחסית נמוכה של כ-10%-15% בחברה. נוימן רק נזכיר מימש לפני שלושה חודשים מניות בסכום של 700 מיליון דולר.

כאן בביזפורטל הדגשנו והסברנו באופן שוטף בחודשים האחרונים ולמעשה כבר למעלה משנה כי מדובר בבלון שסופו להתפוצץ.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כך עובדים על "משקיעים". מזכיר מאוד את 2008. (ל"ת)
    לירות למנהלים בראש 22/10/2019 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לרון 22/10/2019 16:36
    הגב לתגובה זו
    פרוש השם "האדם החדש" והמשמעות הגאון,באמת גאון,שעושה זהב מאויר,תחשבו על השנים שעברו עד שוורן באפט הפך לגורו ומה היה צריך לעבור לשם כך,ו"האדם החדש" הפראיריות עלינו רבותי,כזכור אמרתי ואני עדיין אומר לא להתקרב להנפקות המתבצעות בשוק גבוה!
  • 5.
    עוד ממזר 22/10/2019 13:52
    הגב לתגובה זו
    הפך מילארדר. מכלום. ושהחברה תלך לעזעזל. שיחק אותה המעשן קנביס הזה. רק בן 20 וקצת.
  • רונן 24/10/2019 09:07
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם בן 40 והחברה קיימת 10 שנים !!!
  • 4.
    ארז 22/10/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    למה הכתבה לא מפרטת אותם
  • 3.
    ערן 22/10/2019 09:10
    הגב לתגובה זו
    סופטבנ אכלה אותה היא לא ניסתה להאכיל אבל אצלכם הכל הפוך
  • עוד טמבל עם מקלדת 22/10/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    אז ניסו להשחיל ב 47 מיליארד ? או לא ??
  • 2.
    WeWorkOnYou (ל"ת)
    Softly 22/10/2019 09:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנהל אשראי בכיר 22/10/2019 08:51
    הגב לתגובה זו
    בעייתיים. אל תדאגו להנהלה הבכירה של הבנקים. גם בגין האשראים הלא טובים שנתנו הם יזכו לבונוס מכובד.הציבור ישא בנטל וישלם עמלות ודמי ניהול גבוהים יותר. מה דעתך רקפת?
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)

ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר

החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות

ליאור דנקנר |

סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0%  ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.

סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.


הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק

מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.

מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.

בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.