מניית ג'ובוקיט מזנקת ב-10% - לפי איזה שווי Ybrant תשקיע בה?

Ybrant Digital תשווק את שטחי הפרסום של האתר האמריקני שבבעלות ג''ובוקיט בשנתיים הקרובות
אבי שאולי | (4)
נושאים בכתבה גובוקיט

חברת האינטרנט ג'ובוקיט החזקות (Jobookit) המפתחת טכנולוגיות מובילות לחיפוש והתאמה בין עובדים למעסיקים בעולם, חתמה על מזכר הבנות אסטרטגי עם ענקית הפרסום באינטרנט "Ybrant Digital". ההשקעה תתבצע לפי שווי של 80 מיליון לפני הכסף.

ג'ובוקיט נסחרה הבוקר לפי שווי של כ-32 מיליון שקל, כך שמדובר בפרמיה של כ-150% מעל מחיר השוק.

מתחילת 2013 נצפו באתר הנרכש למעלה מ-5 מיליארד דפי אינטרנט וסרטי וידיאו, על ידי כ-250 מיליון מבקרים שכל אחד מהם שהה בו כ-6 דקות בממוצע. נתון מעניין נוסף שישפיע כנראה על ההכנסות של ג'ובוקיט היא העובדה שמעל לשליש מהיקף התעבורה באתר הנרכש מגיע מתחום המובייל.

על פי תנאי ההסכם Ybrant Digital תפרסם ותמסחר באתר האמריקני, שבבעלות ג'ובוקיט, למשך תקופה של שנתיים עם אופציה להמשך, שתבחן על ידי ג'ובוקיט לפי עמידה ביעד הכנסות מינימלי של 3.6 מיליון דולר במהלך מחצית השנה האחרונה של תקופת ההסכם.

רפי שקולניק, מנכ"ל ג'ובוקיט החזקות, אמר היום: "בכוונתנו לנצל את התנועה העצומה באתר למינוף הפעילות באתר החברה ExactME!, שהינו המאגר הגדול בעולם למחפשי עבודה. המטרה לבנות חברת אינטרנט חזקה ומובילה, שתייצר ערך למשקיעים. ההשלמה תתבצע בתוך שבועות אחדים במקביל להשלמת רכישת החברה האמריקנית".

Ybrant Digital מספקת שירותי שיווק דיגיטלי באמצעות מדיה מקוונת ברחבי העולם. היא מתמחה באיתור והגשת תוכן פרסומי לקהלי יעד ממוקדים, דרך כל ערוצי המדיה הדיגיטליים הקיימים - באנרים, רשתות חברתיות, סלולארי, אימייל ומנועי חיפוש. בשנה שעברה רכשה החברה את לייקוס (Lycos) העולמית.

התאגיד נמצא בבעלות הודית ומנוהל אופרטיבית ממשרדי וויבראנט בהרצליה פיתוח. לוויבראנט משרדים ב-16 מדינות.

ג'ובוקיט הינה חברת אינטרנט העוסקת בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים בתחום איתור והתאמה בין עובדים למעסיקים באמצעות רשת האינטרנט. מוצר הדגל של החברה הוא ExactME!, הינו מנוע חיפוש סמנטי שפותח על ידי החברה ופועל בארבע שפות: אנגלית, ספרדית, פורטוגזית ועברית.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ,cv (ל"ת)
    [email protected] 16/08/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יישר כוח חבר'ה ! (ל"ת)
    רות 05/03/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
  • החברה הביאה לבורסה לפני חודשיים תשקיף מדף הרמה להנפקה (ל"ת)
    זהירות הנפקה 05/03/2014 23:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה יוצאת מן הכלל. כל הכבוד על ההישג המדהים הזה. (ל"ת)
    אלון 05/03/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.